maxxdump
Dekan
- Katılım
- 2 Nisan 2008
- Mesajlar
- 6,377
- Reaksiyon puanı
- 6
- Puanları
- 218
- Yaş
- 40
Dünyanın önde gelen kulüpleri arasında yaygınlaşan marka tescilinin, Türk kulüpleri arasında yeterince benimsenmediği ve Türk kulüplerinin markalarını koruyamadığı belirtildi.
Sınai mülkiyet alanında hizmet veren vekillik şirketi Destek Patent'in kulüplerin marka tescil durumuyla ilgili yaptığı araştırmada, fikri mülkiyetin futbol dünyasında da giderek önem kazandığı, ancak dünyanın ve Avrupa'nın önde gelen kulüpleri arasında yaygınlaşan yurt dışı marka tescilinin Türk kulüpleri tarafından yeterince benimsenmediği, Türkiye'de çok az sayıda kulübün markaları için sınırlı bir koruma sağladıkları ifade edildi.
Araştırmada, Fenerbahçe'nin ''Sarı Kanarya'', Beşiktaş'ın ''Kara Kartal'', Trabzonspor'un da ''Karadeniz Fırtınası'' markalarının tescilinin, yurt dışında bazı şahısların elinde bulunduğu bildirildi.
Galatasaray'ın yurt dışında markalarının Bulgaristan, Benelüks ülkeleri, İsviçre, Çin, Danimarka, İspanya, Fransa, İngiltere, Yunanistan, İtalya, Romanya, İsveç, Avusturya, Kuzey Kore, Singapur ve ABD'de, Beşiktaş'ın markalarının toplu tescil sisteminin yanı sıra Avusturya, Avustralya, Bulgaristan, Benelüks ülkeleri, Çek Cumhuriyeti, Almanya, Danimarka, İspanya, Finlandiya, Fransa, İngiltere, Yunanistan, İrlanda, İzlanda, İtalya, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, İsveç ve Ukrayna'da, Trabzonspor'un markalarının da Almanya, Avusturya, Benelüks ülkeleri, İspanya, Fransa, İngiltere, İtalya ve İsveç'te korunduğu belirtildi.
Avrupa'nın lider futbol kulüplerinin, topluluk markası veya Madrid Protokolü aracılığıyla çok sayıda ülkede markalarını koruma altına aldığı belirtilen araştırmada, Alman kulüplerinden Schalke 04'ün 28, Bayer Münih'in 20, İtalyan kulüplerinden Juventus'un 60, Milan'ın 39, İngiliz kulüplerinden Chelsea'nin 5, Liverpool'un 33, Arsenal'in 32, Manchester United'ın 29, İspanyol kulüplerinden Barcelona'nın 36, Real Madrid'in ise 44 ülkede marka tescilinin bulunduğu kaydedildi.
Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, futbolda başarı için çim sahalar dışında devam eden rekabette kurallarına göre yer almanın önemine dikkat çekerek şunları söyledi:
''Futbol tüm dünyada sporun dışında, bir sektör olarak ekonomik boyutuyla da ön plana çıkıyor. Günümüzde futbolun ekonomik hacmi giderek büyüyor. Kulüplerin rekabeti çim sahanın dışına da taşıyor. Ekonomik açıdan güçlü olmanın, rekabet avantajlarını korumanın temel araçlarından biri, diğer tüm alanlarda olduğu gibi marka sahipliği. Yabancı takımların marka tescillerini büyük oranda tamamladıkları ve artık fikri mülkiyetin kullanımı ile yönetimi üzerinde durdukları görülüyor. Yerli kulüplerin de, sahip oldukları markaları ekonomik değere çevirebilmek için hızla yurt dışı marka tescillerini tamamlamaları gerekiyor. Yurt dışı tescilin, marka değerinin oluşmasına ve artmasına önemli katkısı bulunuyor.''
kaynak: http://www.sporx.com/futbol/genel/114844/
Sınai mülkiyet alanında hizmet veren vekillik şirketi Destek Patent'in kulüplerin marka tescil durumuyla ilgili yaptığı araştırmada, fikri mülkiyetin futbol dünyasında da giderek önem kazandığı, ancak dünyanın ve Avrupa'nın önde gelen kulüpleri arasında yaygınlaşan yurt dışı marka tescilinin Türk kulüpleri tarafından yeterince benimsenmediği, Türkiye'de çok az sayıda kulübün markaları için sınırlı bir koruma sağladıkları ifade edildi.
Araştırmada, Fenerbahçe'nin ''Sarı Kanarya'', Beşiktaş'ın ''Kara Kartal'', Trabzonspor'un da ''Karadeniz Fırtınası'' markalarının tescilinin, yurt dışında bazı şahısların elinde bulunduğu bildirildi.
Galatasaray'ın yurt dışında markalarının Bulgaristan, Benelüks ülkeleri, İsviçre, Çin, Danimarka, İspanya, Fransa, İngiltere, Yunanistan, İtalya, Romanya, İsveç, Avusturya, Kuzey Kore, Singapur ve ABD'de, Beşiktaş'ın markalarının toplu tescil sisteminin yanı sıra Avusturya, Avustralya, Bulgaristan, Benelüks ülkeleri, Çek Cumhuriyeti, Almanya, Danimarka, İspanya, Finlandiya, Fransa, İngiltere, Yunanistan, İrlanda, İzlanda, İtalya, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, İsveç ve Ukrayna'da, Trabzonspor'un markalarının da Almanya, Avusturya, Benelüks ülkeleri, İspanya, Fransa, İngiltere, İtalya ve İsveç'te korunduğu belirtildi.
Avrupa'nın lider futbol kulüplerinin, topluluk markası veya Madrid Protokolü aracılığıyla çok sayıda ülkede markalarını koruma altına aldığı belirtilen araştırmada, Alman kulüplerinden Schalke 04'ün 28, Bayer Münih'in 20, İtalyan kulüplerinden Juventus'un 60, Milan'ın 39, İngiliz kulüplerinden Chelsea'nin 5, Liverpool'un 33, Arsenal'in 32, Manchester United'ın 29, İspanyol kulüplerinden Barcelona'nın 36, Real Madrid'in ise 44 ülkede marka tescilinin bulunduğu kaydedildi.
Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, futbolda başarı için çim sahalar dışında devam eden rekabette kurallarına göre yer almanın önemine dikkat çekerek şunları söyledi:
''Futbol tüm dünyada sporun dışında, bir sektör olarak ekonomik boyutuyla da ön plana çıkıyor. Günümüzde futbolun ekonomik hacmi giderek büyüyor. Kulüplerin rekabeti çim sahanın dışına da taşıyor. Ekonomik açıdan güçlü olmanın, rekabet avantajlarını korumanın temel araçlarından biri, diğer tüm alanlarda olduğu gibi marka sahipliği. Yabancı takımların marka tescillerini büyük oranda tamamladıkları ve artık fikri mülkiyetin kullanımı ile yönetimi üzerinde durdukları görülüyor. Yerli kulüplerin de, sahip oldukları markaları ekonomik değere çevirebilmek için hızla yurt dışı marka tescillerini tamamlamaları gerekiyor. Yurt dışı tescilin, marka değerinin oluşmasına ve artmasına önemli katkısı bulunuyor.''
kaynak: http://www.sporx.com/futbol/genel/114844/