- Katılım
- 26 Ocak 2018
- Mesajlar
- 5,743
- Reaksiyon puanı
- 9,802
- Puanları
- 1,708
- Yaş
- 31
Her şeyin elektronik sisteme taşındığı bu günlerde yaşayacağınız bir mağduriyet karşısında bölge hakem heyetine gitmek yerine şikayetinizi bütün kanıtlarınız ile birlikte online yapabilirsiniz!
Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi linki üzerinden giriş yapıyoruz.
Sizi girişiniz ile birlikte otomatik olarak https://tuketicisikayeti.gtb.gov.tr/home/Dashboard bölgesine yönlendirecektir. Bu bölümden Tüketici Başvuruları diyebiliriz.
Sol kategoriden Yeni Başvuru diyerek işlemimize devam ediyoruz.
Şikayetçi olduğunuz firma hakkında gerekli bilgileri doldurun. Ne kadar çok bilgi, firmaya ulaşmak o kadar kolay. Vergi, mersis bilgilerini bilmezseniz de çok önemli değil.
Sağ alt bölümden İlerle diyerek devam ediyoruz ve yeni sayfada açıkça yaşadığımız mağduriyeti ve Talep Türü'nü seçiyoruz. Varsa faturanın üzerindeki tarihi ve sağ üst bölümde yer alan A123456 gibi fatura numarasını da ekleyelim.
3. adımda sizden kanıt olarak eklemeniz gereken belgeler isteniyor. Fatura, kargo, gelen ürünün yanlışlığı, iade ret edildiyse iade kargosu, mağduriyet masraf fişleri vb.
Dosyaları pdf olarak kabul ettiği için elinizdeki word, excell dosyalarını Farklı Kaydet olarak .pdf kaydı yapabilirsiniz. Fotoğraf ve resimler içinse JPG PDF Çevirme - Görüntü dosyalarınızı PDF'lere çevrimiçi ücretsiz dönüştürün! oldukça pratik bir sistem. Otomatik olarak elinizdeki 10 görsel dosyasını yüklemeye hazır pdf şekline getirebilirsiniz.
Artık dördüncü bölümde adınıza hazırlanan resmi evrakın bir ön izlemesini görüyorsunuz. Son bölümde şikayeti hangi hakem heyeti yönetsin istiyorsanız ( Sizin bölgenizdeki veya şikayetçi olduğunuz firmanın bulunduğu hakem yeteri) onu seçiyorsunuz.
Son olarak başvuruyu tamamla diyoruz, gerisi sadece beklemek. Şikayet sürecinizi Yapılan Başvurular bölümünden takip edebilirsiniz.
Gerisi hakem heyetine kalmış
Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi linki üzerinden giriş yapıyoruz.
Sizi girişiniz ile birlikte otomatik olarak https://tuketicisikayeti.gtb.gov.tr/home/Dashboard bölgesine yönlendirecektir. Bu bölümden Tüketici Başvuruları diyebiliriz.
Sol kategoriden Yeni Başvuru diyerek işlemimize devam ediyoruz.
Şikayetçi olduğunuz firma hakkında gerekli bilgileri doldurun. Ne kadar çok bilgi, firmaya ulaşmak o kadar kolay. Vergi, mersis bilgilerini bilmezseniz de çok önemli değil.
Sağ alt bölümden İlerle diyerek devam ediyoruz ve yeni sayfada açıkça yaşadığımız mağduriyeti ve Talep Türü'nü seçiyoruz. Varsa faturanın üzerindeki tarihi ve sağ üst bölümde yer alan A123456 gibi fatura numarasını da ekleyelim.
3. adımda sizden kanıt olarak eklemeniz gereken belgeler isteniyor. Fatura, kargo, gelen ürünün yanlışlığı, iade ret edildiyse iade kargosu, mağduriyet masraf fişleri vb.
Dosyaları pdf olarak kabul ettiği için elinizdeki word, excell dosyalarını Farklı Kaydet olarak .pdf kaydı yapabilirsiniz. Fotoğraf ve resimler içinse JPG PDF Çevirme - Görüntü dosyalarınızı PDF'lere çevrimiçi ücretsiz dönüştürün! oldukça pratik bir sistem. Otomatik olarak elinizdeki 10 görsel dosyasını yüklemeye hazır pdf şekline getirebilirsiniz.
Artık dördüncü bölümde adınıza hazırlanan resmi evrakın bir ön izlemesini görüyorsunuz. Son bölümde şikayeti hangi hakem heyeti yönetsin istiyorsanız ( Sizin bölgenizdeki veya şikayetçi olduğunuz firmanın bulunduğu hakem yeteri) onu seçiyorsunuz.
Son olarak başvuruyu tamamla diyoruz, gerisi sadece beklemek. Şikayet sürecinizi Yapılan Başvurular bölümünden takip edebilirsiniz.
Gerisi hakem heyetine kalmış