THY uçağına lazer tutuldu

aloisnebel

Profesör
Katılım
30 Ağustos 2012
Mesajlar
2,523
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
İstanbul - Adana seferi için dün gece havalanan THY uçağına, kimliği belirsiz kişilerce lazer tutuldu.

130501-thyhaber.widec.jpg


Türk Hava Yolları'nın TK-2474 sefer sayılı uçağı, Adana seferini yapmak için saat 22.30 sıralarında Atatürk Havalimanı'ndan havalandı.


Kalkıştan kısa süre sonra uçağın kaptan pilotu Ataşehir üzerinde uçağa lazer tutulduğunu fark etti.


Pilot, durumu Atatürk Havalimanı Hava Trafik Kontrol kulesine bildirdi.


Yetkiler de uçuş güvenliğini etkileyen lazer tutulma olayını Ataşehir İlçe Emniyet Müdürlüğü'ne bildirdi.


Polis ekipleri, THY uçağına lazer tutarak uçuş güvenliğini tehlikeye sokan kimliği belirsiz kişi veya kişileri bulmak için bölgede arama çalışmalarına başladı.


KAYNAK
 

oslun

Dekan
Katılım
2 Aralık 2008
Mesajlar
7,665
Reaksiyon puanı
33
Puanları
228
lazer tutan özürlüler eve gidip televizyonu açınca uçağın düştüğünü, yüzlerce kişinin öldüğünü görse ne yapacaklar çok merak ediyorum
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
228
lazer tutan özürlüler eve gidip televizyonu açınca uçağın düştüğünü, yüzlerce kişinin öldüğünü görse ne yapacaklar çok merak ediyorum
Kendi yaptıklarının farkına varmaz o o:küzler. N'olmuş diye sorarlar.
 

rtgrlndr

Profesör
Katılım
19 Aralık 2010
Mesajlar
1,397
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
ne zevk alıyor acaba uçağa lazer tutunca. salaklığın bini bir para bu ülkede.
 

serkay1578

Doçent
Katılım
6 Ekim 2010
Mesajlar
893
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Bu lazer olayı niye bu kadar etkiliyo acaba ben onu merak ediyorum :D Niye tutulması bu kadar tehlikeli yani
 

Ali TEMEL

Profesör
Katılım
17 Kasım 2006
Mesajlar
4,654
Reaksiyon puanı
92
Puanları
228
Kalkarken sıkıntı olacağını sanmıyorum da, inerken tutarlarsa tehlikeli olabilir.

Bunu yapanlar kesin çocuktur...
 

eSa

Dekan
Katılım
5 Kasım 2011
Mesajlar
9,782
Reaksiyon puanı
352
Puanları
263
Bu lazer olayı niye bu kadar etkiliyo acaba ben onu merak ediyorum :D Niye tutulması bu kadar tehlikeli yani

Pilotun gözüne yerden gelen lazer ışığı seyir irtifaında iken fazla sorun yaratmaz; geçici flaş körlüğü durumunda bile görüşün düzelmesi için yeterli zaman vardır. Ancak gece uçuşlarının kalkış, alçalma, yaklaşma ve iniş gibi yere yakın safhalarında basit el aletlerinden tutulan lazer ışıkları uçuş emniyeti yönünden tehlikeli olabilmektedir. Pilotun son yaklaşmada geçici körlüğe maruz kalması ile durum çok tehlikeli hal alabilir. Göz, gece karanlığında ve kokpitin loş ışıklı ortamında her tür parlak ışığa karşı daha duyarlıdır. Siyah fonda birden beliren parlak lazer ışığı, mesafe, dalga boyu, şiddet ve süresine bağlı olarak olumsuz etkiler yaratır; pilotun uçağa kumandasını zorlaştırabilir.

Alçak irtifada uçan uçaklara yerden basit lazer cihazlarıyla yapılan saldırılarla ilgili 4 tane tehlike belirlenmiştir:

1. Dikkat dağılması: 5 mW gücünde basit bir lazer ışığı bile 3,5 km mesafeden itibaren pilotun dikkatini dağıtır; 1,2 km’de pilotun dikkat dağılması iyice artar. 125 mW’lık lazer ışığı ise 18 km mesafeden bile dikkat dağılmasına sebep olabilir.

2. Göz kamaşması (Glare): Pilot, gözüne gelen kuvvetli ışık sönünceye kadar ışığın ötesini göremez. 400 metre ve daha yakındaki lazer ışığının yarattığı kamaşma, normal görüşü engelleyecek kadar fazladır.

3. Geçici flaş körlüğü ve art hayaller: Lazerin gücüne göre değişmek üzere 16-80 metre mesafeden göze gelen ışık birkaç saniye sürdüğünde pilot geçici körlüğe girebilir. Fotoğraf makinesi flaşının yaptığına benzer biçimde bir süre çevreyi göremez. Görüşün tekrar kazanılmasından sonra da 30 sn kadar süreyle art hayaller devam eder; pilot baktığı yerde ışığın şekline benzer bir leke görür.

4. Retina hasarı: Yakın mesafeden tutulan veya bireyin doğrudan baktığı kuvvetli lazer ışıkları retina hasarı yapabilir ve merkezi görüş kaybına neden olabilir. Ama kokpitteki pilota yerden gelen basit bir lazer ışığıyla retina hasarı oluşması imkânsız gibidir. Rapor edilmiş binlerce olay içinde retina hasarı raporu 3-5’den fazla değildir. Bunların bir kısmı da muhtemelen lazer maruziyeti sonrası gözü ovuşturmayla ilgilidir.

Alıntı
 

Elbruz46

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
293
Aslında böyle lüzumsuz ıvır zıvırın satışı yasaklanmalı.
Kime ne faydası var?
 

serkay1578

Doçent
Katılım
6 Ekim 2010
Mesajlar
893
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Pilotun gözüne yerden gelen lazer ışığı seyir irtifaında iken fazla sorun yaratmaz; geçici flaş körlüğü durumunda bile görüşün düzelmesi için yeterli zaman vardır. Ancak gece uçuşlarının kalkış, alçalma, yaklaşma ve iniş gibi yere yakın safhalarında basit el aletlerinden tutulan lazer ışıkları uçuş emniyeti yönünden tehlikeli olabilmektedir. Pilotun son yaklaşmada geçici körlüğe maruz kalması ile durum çok tehlikeli hal alabilir. Göz, gece karanlığında ve kokpitin loş ışıklı ortamında her tür parlak ışığa karşı daha duyarlıdır. Siyah fonda birden beliren parlak lazer ışığı, mesafe, dalga boyu, şiddet ve süresine bağlı olarak olumsuz etkiler yaratır; pilotun uçağa kumandasını zorlaştırabilir.

Alçak irtifada uçan uçaklara yerden basit lazer cihazlarıyla yapılan saldırılarla ilgili 4 tane tehlike belirlenmiştir:

1. Dikkat dağılması: 5 mW gücünde basit bir lazer ışığı bile 3,5 km mesafeden itibaren pilotun dikkatini dağıtır; 1,2 km’de pilotun dikkat dağılması iyice artar. 125 mW’lık lazer ışığı ise 18 km mesafeden bile dikkat dağılmasına sebep olabilir.

2. Göz kamaşması (Glare): Pilot, gözüne gelen kuvvetli ışık sönünceye kadar ışığın ötesini göremez. 400 metre ve daha yakındaki lazer ışığının yarattığı kamaşma, normal görüşü engelleyecek kadar fazladır.

3. Geçici flaş körlüğü ve art hayaller: Lazerin gücüne göre değişmek üzere 16-80 metre mesafeden göze gelen ışık birkaç saniye sürdüğünde pilot geçici körlüğe girebilir. Fotoğraf makinesi flaşının yaptığına benzer biçimde bir süre çevreyi göremez. Görüşün tekrar kazanılmasından sonra da 30 sn kadar süreyle art hayaller devam eder; pilot baktığı yerde ışığın şekline benzer bir leke görür.

4. Retina hasarı: Yakın mesafeden tutulan veya bireyin doğrudan baktığı kuvvetli lazer ışıkları retina hasarı yapabilir ve merkezi görüş kaybına neden olabilir. Ama kokpitteki pilota yerden gelen basit bir lazer ışığıyla retina hasarı oluşması imkânsız gibidir. Rapor edilmiş binlerce olay içinde retina hasarı raporu 3-5’den fazla değildir. Bunların bir kısmı da muhtemelen lazer maruziyeti sonrası gözü ovuşturmayla ilgilidir.

Alıntı

Teşekkürler :)
 
Üst