Haber Temmuz Ayında Küresel Mobil Oyunlar|Stumble Guys indirme listesinin zirvesinde; Uma Musume Pretty Derby yeni bir gelir zirvesine ulaştı

Bu konuyu okuyanlar

AlpKutay

Öğrenci
Katılım
13 Mayıs 2022
Mesajlar
16
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
1662206451044.jpeg

SocialPeta , App Intelligence ve diğer modüllerinin yardımıyla, küresel mobil pazarın değişen trendlerini anlamaya çalışan mobil uygulama sektöründeki daha fazla kişiye yardımcı olmayı umarak, Temmuz 2022'de gelir, indirme ve reklamlara göre en iyi 20 küresel mobil oyunu sıraladı.

Küresel mobil oyunların Temmuz ayındaki genel performansı:

[Uma Musume Pretty Derby]'nin Japonca ve Güney Kore versiyonları olağanüstü gelir elde etti ve her ikisi de gelir açısından ilk 10 arasında yer aldı;

EVA ve One Piece ile sık sık yapılan işbirlikleri sayesinde [Knives Out] yeni bir gelir zirvesine ulaştı;

[Stumble Guys]'ın indirilme sayısı %52,6 artarak indirme listesinin zirvesine yerleşti;

Minions filmi tarafından desteklenen Minion Rush, App Store indirme listesinde yeni oldu;

Yeni bulmaca ve casino oyunları reklam listesini domine etti ve hem Google Play hem de App Store'daki reklamlara göre en iyi oyunların hepsi yeniydi.

Gelire Göre İlk 20

1662206523173.jpeg

İlk olarak, Temmuz ayında küresel mobil oyunların gelirlerine bakalım. Uma Musume Pretty Derby'nin Japonca versiyonu ve Güney Kore versiyonu Google Play'de gelir açısından ilk 20 oyun arasında yer aldı. Kitasan Black'in çevrimiçi olarak sunulan güçlü destek kartı ile Uma Musume Pretty Derby, [Lineage] serisinin yerini alarak Güney Kore'de Google Play gelir listesinin zirvesine yerleşti.

Güney Kore versiyonunun olağanüstü geliri dışında, Uma Musume Pretty Derby'nin Japonya versiyonu da 20 Temmuz'da bir Sega at yarışı arcade oyunu olan [StarHorse 4] ile işbirliği yaparak resmi olarak yayınlanması ve bir hafta sonra [The Idolmaster] ile işbirliğinin önizlemesinin yayınlanması da dahil olmak üzere birçok etkinlik yayınladı. İşbirliklerine bakıldığında, Uma Musume Pretty Derby, oyunla oldukça ilgili ve oldukça popüler olan oyun şirketleriyle çalışarak daha iyi gelir elde etti ve App Store'da bir önceki aya göre %57,5'lik bir gelir artışı sağlayarak gelir listesinde 11 basamak yükseldi.

[Knives Out] ayrıca Temmuz ayında dünyaca ünlü Japon IP'leri "One Piece", "EVA" ve "Sword Art Online" ile çalışarak yaz aylarında sık sık işbirliği yaptı. Üç işbirliği sayesinde [Knives Out]'un Temmuz ayındaki geliri, Ocak 2022'den bu yana düşen gelirinden normal seviyesine sıçrayarak App Store'da bir önceki aya göre %68,1 artış gösterdi.

Yukarıdaki 2 oyuna ek olarak, olağanüstü hasılata sahip başka birçok oyun da vardı:

Ağustos ayındaki 7. yıldönümünden önce [Fate/Grand Order] 21 Temmuz'da yıldönümü geri sayım etkinliğini başlattı. Etkinliğin güncellenmesinden iki gün sonra, [Fate/Grand Order] iOS ücretsiz listesinde 400'lü sıralardan 84'e sıçradı. Ve [Fate/Grand Order] Eylül 2021'den bu yana Google Play'de gelir zirvesine ulaştı.

Bandai Namco Entertainment tarafından Dragon Ball anime serisine dayalı olarak geliştirilen bir kart mobil oyunu olan [Dragon Ball Z: Dokkan Battle] da 7. yıldönümü etkinlikleri sayesinde Google Play gelir listesinde ilk 20 arasında yer aldı. Konami tarafından yayınlanan Japon beyzbol spor simülasyon oyunu [プ口野球スピリッッA], Temmuz ayında Qixi Festivali hediye paketleri sunarak App Store'daki gelirini bir önceki aya göre %50 artırdı ve gelir listesinde 4 basamak yukarı çıktı.

İndirmeye Göre İlk 20

1662206680237.jpeg

Temmuz ayında küresel mobil oyunların indirilme sayılarına bakalım. Parti nakavt oyunu [Stumble Guys], [Subway Surfers]'ın yerini alarak App Store'da en çok indirilen ilk 1 oyun oldu. Oyun, bir önceki aya göre %52,6 artışla 8,7 milyon indirildi ve ABD %27,6 ile en yüksek yüzdeye sahip oldu.

Minions'a dayanan bir parkur mobil oyunu olan [Minion Rush], 2013 yılında Gameloft tarafından piyasaya sürülmüştü. Büyük film Minions 1 Temmuz'da vizyona girdiğinde, bu eski parkur oyunu yeniden popüler oldu. Filmin gösterime girmesinin ertesi günü oyun 1,9 milyon indirme ile iOS ücretsiz oyun listesinde 9. sıraya yerleşti.

Eski oyun başlıkları kıyasıya rekabet arasında yeni yüksek indirme sayılarına ulaşırken, çeşitli yeni simülasyon ve arcade casual oyunlar da rekabete katılmaya başladı.

Panteon tarafından geliştirilen [Airport Master!] oyunu bu Nisan ayında piyasaya sürüldü. Havaalanı işletmeciliğine ilişkin süslü ayarları, basit ve ilginç 3D çubuk figürleri ve çok heyecan verici yönetim faaliyetleri sayesinde oyun, App Store'da bir önceki aya göre % 419,9 artışla 1,7 milyon indirme sayısına ulaştı.

Bu sıcak yaz aylarında, Temmuz ayında Japon GOODROID şirketi tarafından bir kar topu savaşı oyunu [Snow Race!!] yayınlandı ve daha sonra Google Play'de en çok indirilen ilk 20 oyun arasında yer aldı.


Reklama Göre İlk 20


1662206839406.jpeg



Reklam tablosunu kontrol edelim. Oyunların hepsi hem Google Play hem de App Store'daki reklam grafiğinde yeniydi.

PlaySimple Games'in puzzle oyunu [Daily Themed Crossword] Temmuz ayında Google Play ve App Store'da 5.200 tekil reklamla bir önceki aya göre %477,8 artış göstererek reklam çalışmalarını artırdı ve iOS reklam listesinde [Word Trip]'in yerini alarak 1 numara oldu. [Word Trip] Temmuz ayında Google Play ve App Store'da 5.100 tekil reklam yayınladı ve bir önceki aya göre %53,2 düşüş gösterdi.

Murka Games tarafından geliştirilen bir casino mobil oyunu olan [Scatter Slots], Android reklam listesinde en üst sıralarda yer alan oyunlar arasında yer aldı. Oyun Temmuz ayında 37.600'ün üzerinde tekil reklam aldı. Haziran ayında casino mobil oyunları Android reklam listesini domine ederken, Temmuz ayında Google Play ve App Store'da toplam 5.600'den fazla tekil reklamı olan [JinJinJin] de dahil olmak üzere 3 casino oyunu ilk 20 oyun arasına girdi. [JinJinJin] reklamlarını 2 Eylül 2021'de yayınlamaya başladı ve en çok Amerika, Malezya ve Singapur'da reklamı yapıldı.

iOS'ta, yeni ve eski strateji oyunları arasında yoğun bir rekabet yaşandı. Strateji mobil oyunu [Three Kingdoms Origin] 25 Mayıs gibi erken bir tarihte reklam vermeye başladı ve Temmuz ayında bir önceki aya göre %5 artışla 2.100 tekil reklam aldı. SLG [The Ants] ise Temmuz ayında 2.300 tekil reklamla listede 3 sıra yükseldi.
 

Yahya Furkan

Profesör
Katılım
29 Şubat 2020
Mesajlar
1,943
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,453
Puanları
113
Stumble Guys harika bir oyun. Biraz çocuksu ancak oynamanızı tavsiye ederim.
 
Üst