Teleservice.com.tr Rezaleti !

Kriptex

Profesör
Katılım
20 Haziran 2010
Mesajlar
1,357
Reaksiyon puanı
38
Puanları
0
Merhabalar;

Arkadaşlar aramızda hukukçu veyahut bu konu ile ilgili bilgili olabilicek arkadaş olabileceğinden bu konuyu açıyorum.

Benim sorunum teleservice firmasıyla ilgili zaten başına gelenler biliyordur bu yetkili servise sanırım ekranında sorun oluşan telefonumu [garantisi var.] blackberry 9700 marka telefonumu yolladım.ne ise telefon 05.10.2011 13:05:00: Maltepe bölgelerinde kayda aldılar ben yolladıktan 3 yada 4 gün sonra bana telefon edip garantinin bu ekran hasarını onarmıyacaklarını kullanıcı hatası olduğunu ve 220 TL karşılığında telefonun yenisini yollanabileceğimi söylediler onaylarsam bende onayladım ve aynı gün hesaplarına havale ettim parayı.Buraya kadar iyi hoş. Bu tarihten itaberen telefon 14.10.2011 00:00:00: Değişim cihazı bekliyor. benim sorum yasal hakkım olan 30 iş günü. Kanun aynen böyle.

Kod:
Madde 6 — Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.
Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.
Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı- üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.
Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı–üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

Bu kanuna dayanarak 30 iş günü geçerşe ne yapabilirim veya ne yapmalıyım 30 iş kanunu geçerlimi benim telefonum içinde ?
 

NevermoreTR

Asistan
Katılım
11 Kasım 2011
Mesajlar
218
Reaksiyon puanı
59
Puanları
28
Yaş
28
Değişim cihazı bekliyor denildiğinde 1-2 hafta içerisinde yeni sıfır cihazın elinde olur ;)
 

Headhunter

Doçent
Katılım
20 Temmuz 2007
Mesajlar
827
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
Dostum özel mesaj ile ulaşırsan ben sana neler yapabileceğini anlatırım.
 

bayonur

Öğrenci
Katılım
13 Kasım 2011
Mesajlar
42
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
30 günün "İŞ GÜNÜ" olduğunu hatırlatmak isterim yani bayram tatili ve hafta sonlarını çıkaracaksın :(
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,675
Reaksiyon puanı
26
Puanları
228
Müşteri hizmetleriyle görüştünüz mü?
Bu durumda Teleservice'nin bir kabahatını görmüyorum. Teleservice servis işleri ile ilgileniyor. Telefonu BlackBerry yollayacağından servisin yapabileceği pek bir şey yok.
Kaymakamlık veya Valilikteki tüketici hakem heyetine başvuru yaparsan sonucu 1-2 aya çıkıyor. Durumun biraz karışık geldi bana. Garantili telefonun ve kullanıcı hatası olduğu için ücretli işlem yapıyorlar. Bu durum sonucunda 220 TL'yi zaten alırsın ancak arızalı telefonu geri mi alacaksın, telefonun yenisini mi isteyeceksin, parasını mı?

Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı–üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
Teleservice telefonu servise teslim ederken talep etmeniz durumunda beklemeden size geçici telefon veriyor.
 

Kriptex

Profesör
Katılım
20 Haziran 2010
Mesajlar
1,357
Reaksiyon puanı
38
Puanları
0
Müşteri hizmetleriyle görüştünüz mü?
Bu durumda Teleservice'nin bir kabahatını görmüyorum. Teleservice servis işleri ile ilgileniyor. Telefonu BlackBerry yollayacağından servisin yapabileceği pek bir şey yok.
Kaymakamlık veya Valilikteki tüketici hakem heyetine başvuru yaparsan sonucu 1-2 aya çıkıyor. Durumun biraz karışık geldi bana. Garantili telefonun ve kullanıcı hatası olduğu için ücretli işlem yapıyorlar. Bu durum sonucunda 220 TL'yi zaten alırsın ancak arızalı telefonu geri mi alacaksın, telefonun yenisini mi isteyeceksin, parasını mı?


Teleservice telefonu servise teslim ederken talep etmeniz durumunda beklemeden size geçici telefon veriyor.


Size geçici bir telefon mu verdiler bana telefonumun ''0'' bir cihazla değiştireleceğini söylediler değişim cihazı bekleniyor diyor adı üstünde..
 

mila12

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
5 Kasım 2007
Mesajlar
9,864
Reaksiyon puanı
255
Puanları
1,263
Edit: Yanlış okumuşum. Garantiden garanti dışına çıkarılmış. Onarım 20 iş gününde tamamlanmaz ise sana ürünün yenisi vermek zorundalar. Ayrıca 10 iş gününü aşan onarımlar için yedek cihaz talep etme hakkında var

Ayrıca bir süre daha bekleyebilirsin yenisini. Nedense blackberry'ler Türkiye'ye ulaşmıyor. Operatörler'in elindeki stoklarda bitek üzere.
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,675
Reaksiyon puanı
26
Puanları
228
Size geçici bir telefon mu verdiler bana telefonumun ''0'' bir cihazla değiştireleceğini söylediler değişim cihazı bekleniyor diyor adı üstünde..

Benim bahsettiğim olay farklı. Diğer servisler 15 iş günü geçtiğinde size telefon vermek zorunda olmalarına rağmen size zorluk çıkarabilir, TeleService telefonu servise verirken dahi size geçici bir telefon veriyor. Sanırım siz telefonu kargoyla yolladınız bu yüzden geçici telefon alamadınız.
Eğer telefonu BAŞARI'dan alacak olsaydınız yeni telefonun kapaklarını sizin eski kapaklarla değiştirip kutusuz telefonu vereceklerdi (bu madde servis kağıdında da aynı şeyler yazıyor), hatta aynı paraya ekranı değiştirip vereceklerdi, TeleService telefon kendilerine kutulu olarak geldiyse size olduğu gibi veriyor. En azından benim yaşadıklarım böyle. Hatta 24 ay garantili telefonun fatura bedelini 27-28 ay sonra geri aldım. Teleservice yardımcı olmasaydı mümkün değildi.
Teleservice KVK, Genpa, Başarı gibi hem ithal edip hem servis işi yapmıyor, işleri sadece servis. Ben hiç problem yaşamadım ancak yaşayan arkadaşlarım var.

Umarım 30 iş gününü aşma dışında bir problem yaşamazsınız.
 

Kriptex

Profesör
Katılım
20 Haziran 2010
Mesajlar
1,357
Reaksiyon puanı
38
Puanları
0
Yok ben kutulu yollamadım ve dediğim gibi renk seçimide yaptım siyahtı beyazını istedim ancak ne kadara gelir bilmiyorum şikayetvar gibi sitelerde sorun yaşayan çok stoklarımı bitti anlamıyorum bir kişi 6 ay beklediğini söylüyor 9700 için ne kadar doğru bilemem tabi..

Zaten anlamış değilim blackberry kadar rezil bir firma görmedim 9700'ün ekranı çok mu hassas gerçi 112'de çalıştığımızdan ne olduğunuda hatırlıyamıyorum ön cebimde duruyordu bir daha asla blackberry almayı düşünmüyordum bundan önce iphone kullanıyordum hiçbir sorun çıkmıyordu ancak hastaya müdahale ederken mi birşey oldu anlıyamadım ekran anladığım kadarıyla içten gitmişti biri defibrilatör kulladıysınız elektroşok verdiyseniz o yapmış olabilir filan dedi ama sanmıyorum o kadarda hassas olamaz 360 J çünkü :)
 
Üst