Telekomünikasyon Kurumunun (BTK) aldığı skandal kararı şikayet edelim..

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Arkadaşlar Bildiğiniz gibi KAMU Tarifelerinde olanlar 444 ile başlayan hizmet numaralarını cepten başına alan kodu koyarak Mevcut dakikalarımızdan kullanabiliyorduk. Fakat BTK nın yeni aldığı karar gereği 444 lü tüm numaralar 7 halenli çevirilerek aranma zorunluluğu getirdiği için. Bundan böyle TÜM GSM operatörlerinden 444 lü numaraları aramak, mevcut tarife dışında, ayrı bir ücrete tabi olacaktır. Bu durumu şikayet için Lütfen.

https://www.btk.gov.tr/Tuketici/tuketici_sikayet/bireyseltuketicisikayet.asp

Linkindeki şikayet formunu doldurun. İsteyen arkadaşlar benim formatımı yazıp gönderebilirler..

"Bilindiği üzere Kamu tarifesinde 444 ile başlayan hizmet numaralarının başına Alan kodu ekleyerek arama yapıldığında Sabit ücreti ödenmiş dakikalarımızdan kullanabiliyorduk. Fakat BTK nın almış olduğu yeni karar doğrultusunda 444 hizmet numaralarının tüm türkiyeden 7 haneli olarak aranması zorunluluğu getirildiği söylenmektedir. Fakat bu uygulamanın getirilmesi, pratiklikten daha çok GSM opertörlerinin ekstra gelir elde etmesini sağlayacak olması durumu gayet açıktır. Bundan dolayı bu düzenlemenin teknik olarak, Türk Telekom Sabit hatları kapsaması fakat GSM opertörlerini kapsamaması gerekemktedir. Kamu tarifelerinde abonelere vaadedilen bedava dakikaların bedava değil sabit ücretleri ödenmiş konuşma dakikaları olduğunu göz ardı etmeminizi umuyorum. GSM abonelerini etkileyecek ve madur edecek bu durumun düzeltilmesi hususunu rica ederiz.."
 

Torukojin

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2010
Mesajlar
84
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bu Yazıyı çoğu yerden duyurmuyorlar Teşekkürler...
 

lauset

Doçent
Katılım
1 Ağustos 2009
Mesajlar
599
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
bence mantıklı bir karar dakikalarca hatlarda beklemeniz bir nedeni budur adam cepden aradığında nasıl olsa ücretsiz diyor 2 dk işlem için 20 dk müşteri temsilcisini hatta zorla bekletiyor bide bu yönden bakmak lazım.
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
bence mantıklı bir karar dakikalarca hatlarda beklemeniz bir nedeni budur adam cepden aradığında nasıl olsa ücretsiz diyor 2 dk işlem için 20 dk müşteri temsilcisini hatta zorla bekletiyor bide bu yönden bakmak lazım.

Senin kadar mantıklı bir kişi daha yoktur herhalde. Kendini bilmez bir kaç piskopat hattı meşkul edecek diye cebimden extra para ödemem, ama senin gibi ödeyecek birileri varsa, banada göndersin...
 

ddddddddddd

Profesör
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
1,850
Reaksiyon puanı
19
Puanları
218
küçük bir ücret alınabilir.adam tutuyor çocuğum yeni konuşmaya başladı sizinle konuşabilir mi diye arıyor.
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
küçük bir ücret alınabilir.adam tutuyor çocuğum yeni konuşmaya başladı sizinle konuşabilir mi diye arıyor.

Kimmiş o adam Allah aşkına. Abartmayalım arkadaşlar. Her türlü işte suistimal elbette vardır. (örnek: 112 lerin gereksiz yere aranması) Ama pire için yorgan yakılmaz. Üstelik şunu unutmayalım bedava dakikalar dediğimiz şey bedava değil, parası ödenmiş dakikalardır. Yani yapılan aramaların ücreti içindedir.. Ayrıca 444 lü sistemlerin neredeyse 1-2 dakikası reklamla geçmekte ve bizler genç olduğumuz halde bazen karmaşık robot seçeneklerini seçene kadar canımız çıkıyor.. Ve yeni sistemde 444 lü numaralı aramanın dakikası 40 kuruş en az 5-6 dk bekletildiğini ve derdini anlattığnı düşünürsen 3TL lik bir bedeli olacaktır..
 

lauset

Doçent
Katılım
1 Ağustos 2009
Mesajlar
599
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Senin kadar mantıklı bir kişi daha yoktur herhalde. Kendini bilmez bir kaç piskopat hattı meşkul edecek diye cebimden extra para ödemem, ama senin gibi ödeyecek birileri varsa, banada göndersin...

sen yazdıklarımı bidaha oku istersen konu..
 

Elbruz46

Müdavim
Müdavim
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
293
Geçenlerde haberlerde çıktı

Dışişleri Bakanlığı İletişim Hattı açmış...

Adam arıyor: Paris'de çaydanlık nereden alınır?
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Geçenlerde haberlerde çıktı

Dışişleri Bakanlığı İletişim Hattı açmış...

Adam arıyor: Paris'de çaydanlık nereden alınır?

Bu kararı haklı buluyorsanız. diyecek bişey yok.. buyurun hep beraber ödeyelim..
 

mdkbet

Müdavim
Müdavim
Katılım
13 Kasım 2006
Mesajlar
2,604
Reaksiyon puanı
88
Puanları
228
bence mantıklı bir karar dakikalarca hatlarda beklemeniz bir nedeni budur adam cepden aradığında nasıl olsa ücretsiz diyor 2 dk işlem için 20 dk müşteri temsilcisini hatta zorla bekletiyor bide bu yönden bakmak lazım.

nasıl yani :)
müşteri hizmetleri değil de adam mı bekletiyor
2 dakikalık işini 20 dakikada yapmak isteyen insanlar mı var
çok şaşırdım :)
 

metehan760

Asistan
Katılım
4 Ekim 2008
Mesajlar
446
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Kimmiş o adam Allah aşkına. Abartmayalım arkadaşlar. Her türlü işte suistimal elbette vardır. (örnek: 112 lerin gereksiz yere aranması) Ama pire için yorgan yakılmaz. Üstelik şunu unutmayalım bedava dakikalar dediğimiz şey bedava değil, parası ödenmiş dakikalardır. Yani yapılan aramaların ücreti içindedir.. Ayrıca 444 lü sistemlerin neredeyse 1-2 dakikası reklamla geçmekte ve bizler genç olduğumuz halde bazen karmaşık robot seçeneklerini seçene kadar canımız çıkıyor.. Ve yeni sistemde 444 lü numaralı aramanın dakikası 40 kuruş en az 5-6 dk bekletildiğini ve derdini anlattığnı düşünürsen 3TL lik bir bedeli olacaktır..

Kesinlikle haklısınız. İstanbul 112 ye günde 70.000 çağrı geliyor. Bunların 60.000 kadarı boşyere (telefon test etmek, küfür etmek, sapıklık yapmak gibi) arayanlar. O zaman bu mantıkla bakılırsa 112 ninde ücretli olması mı lazım?
 

whiskers

Asistan
Katılım
24 Kasım 2009
Mesajlar
385
Reaksiyon puanı
10
Puanları
18
Hadi hepberaber ödeyin ozaman. Yeterince zenginsiniz demekki.
 

xismailaydin

Profesör
Katılım
28 Eylül 2008
Mesajlar
1,379
Reaksiyon puanı
18
Puanları
218
Yaş
35
Konum
Ankara
Şikayet metnim;

BTK'nın 444 servisleri ile ilgili aldıkları karara itiraz ediyorum.
Türkleri Anadolu'dan hiçbir şekilde atamayan tarih, bunun da yolunu bulmuş.
Bizi kendi ülkemizden iğrendirip, kendi ülkemizde yaşayamaz hale getirip başka ülkelere gitmemizi mi istiyorsunuz? Kendi ülkemize kin, nefret gibi duygular beslememizi mi istiyorsunuz?
Peki ne yaptığınızın farkında mısınız?
"Her zaman haklı olan müşteri ne hikmetse hep mağdur oluyor. Daha sonra şikayetlerini iletmek için 444'lü numaraları arıyor. 5-6 dakikalık sesli yanıt sistemi yönlendirmesi sonucu 10-20 dakikalık müşteri temsilcisi beklemeden sonra, bilgisiz, yetkisiz, muhtemelen asgari ücretle çalışan çağrı merkezi elemanıyla verimsiz bir görüşme yapıyor. Ama yine de yapıyor. Şikayeti kayıt altına alınıyor. Müşteri psikolojik olarak rahatlıyor(belki,izafi). Sonuçta kendine yapılan haksızlıklara karşı karşısında muhatap bulamamasına rağmen (çünkü görüşülen kimsenin yetkisi yok, kimse sorumlu değil) bir şekilde firmanın haberdar olabileceği umudu oluyor.
Umut fakirin ekmeği.
Siz aldığınız bu kararla insanları elinden umutlarını alıyorsunuz. İnsanların gözünü kararttığınızda ne Telekom kalır, ne BTK!
Bunların dışında, bu kararla birlikte sıfır noktasına yaklaşan şikayet aramaları nedeniyle firmalar reklam yapacak. TTnet şehir merkezinden 15 Km uzaktaki yerleşim yerine istikrarlı internet hızı veremiyor olmasına rağmen "En değerli marka" olduğu gibi "En az şikayet alan marka" da olacak. Neye göre? Üye sayısının şikayet hattını arama oranına göre.
Haberi okuduktan sonraki 5 dakika içinde bunlar aklıma gelebiliyorken, BTK kararı kabul ederken hiç mi düşünmedi yoksa şirketlerden rüşvet mi aldı?
Kimin cebini doldurmaya çalışıyorsunuz? Sizin cebiniz dolduysa, bir kez doldu. Karar çıktıktan sonra hep şirketlerin cebi dolacak. Sizin değil.
Yani düşünmeden verdiğiniz bir kararın sebebini de düşünmemişsiniz anlamı çıkıyor buradan.
Bu kadar düşüncesiz insanlar mı yönetiyor BTK'yı. Tebrik ediyorum o zaman.

Bakalım belki ülkeden kovarlar. :D
 

futureng

Asistan
Katılım
3 Ekim 2007
Mesajlar
309
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Şikayet metnim;

BTK'nın 444 servisleri ile ilgili aldıkları karara itiraz ediyorum.
Türkleri Anadolu'dan hiçbir şekilde atamayan tarih, bunun da yolunu bulmuş.
Bizi kendi ülkemizden iğrendirip, kendi ülkemizde yaşayamaz hale getirip başka ülkelere gitmemizi mi istiyorsunuz? Kendi ülkemize kin, nefret gibi duygular beslememizi mi istiyorsunuz?
Peki ne yaptığınızın farkında mısınız?
"Her zaman haklı olan müşteri ne hikmetse hep mağdur oluyor. Daha sonra şikayetlerini iletmek için 444'lü numaraları arıyor. 5-6 dakikalık sesli yanıt sistemi yönlendirmesi sonucu 10-20 dakikalık müşteri temsilcisi beklemeden sonra, bilgisiz, yetkisiz, muhtemelen asgari ücretle çalışan çağrı merkezi elemanıyla verimsiz bir görüşme yapıyor. Ama yine de yapıyor. Şikayeti kayıt altına alınıyor. Müşteri psikolojik olarak rahatlıyor(belki,izafi). Sonuçta kendine yapılan haksızlıklara karşı karşısında muhatap bulamamasına rağmen (çünkü görüşülen kimsenin yetkisi yok, kimse sorumlu değil) bir şekilde firmanın haberdar olabileceği umudu oluyor.
Umut fakirin ekmeği.
Siz aldığınız bu kararla insanları elinden umutlarını alıyorsunuz. İnsanların gözünü kararttığınızda ne Telekom kalır, ne BTK!
Bunların dışında, bu kararla birlikte sıfır noktasına yaklaşan şikayet aramaları nedeniyle firmalar reklam yapacak. TTnet şehir merkezinden 15 Km uzaktaki yerleşim yerine istikrarlı internet hızı veremiyor olmasına rağmen "En değerli marka" olduğu gibi "En az şikayet alan marka" da olacak. Neye göre? Üye sayısının şikayet hattını arama oranına göre.
Haberi okuduktan sonraki 5 dakika içinde bunlar aklıma gelebiliyorken, BTK kararı kabul ederken hiç mi düşünmedi yoksa şirketlerden rüşvet mi aldı?
Kimin cebini doldurmaya çalışıyorsunuz? Sizin cebiniz dolduysa, bir kez doldu. Karar çıktıktan sonra hep şirketlerin cebi dolacak. Sizin değil.
Yani düşünmeden verdiğiniz bir kararın sebebini de düşünmemişsiniz anlamı çıkıyor buradan.
Bu kadar düşüncesiz insanlar mı yönetiyor BTK'yı. Tebrik ediyorum o zaman.

Bakalım belki ülkeden kovarlar. :D


Sende iyi dolmuşsun.. :) Unutmayın BTK ya, kararı geri çekmesi yönünde başvurabildiğiniz gibi. Bu kararı aldığı için BTK yı bir üst mertebe olan Ulaştırma Bakanlığına da şikayet edebilirsiniz. (Malum BTK daki arkadaşlar biz yanlış karar almadık diye kendi kendilerini haklı görebilirler..)
 
Üst