Telefonda sabit ücret neden alınıyor?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Mai Nai
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Mai Nai

Guru
Emektar
Katılım
23 Ağustos 2008
Mesajlar
21,627
Reaksiyon puanı
157
Puanları
243
BTK, vatandaşlardan gelen soruları cevapladı.
3550.jpg


Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), vatandaşlardan gelen 'Telefon hizmetlerinde neden sabit ücret alınıyor?' sorusunu cevaplandırdı.

Sabit ücret, ses veya veri hizmetlerinin iletiminde kullanılan telefon hattının bakım ve onarım maliyetleri olduğuna dikkat çeken BTK, "Sabit ücret fiziksel hattın aktif olarak tutulabilmesi için alınmaktadır." açıklamasında bulundu.

Resmi internet sitesinde vatandaşlardan gelen soruları cevaplandıran BTK, sabit ücret alınmasına açıklık getirdi. Abonenin sahip olduğu telefon hattını ne ölçüde kullandığından bağımsız olarak söz konusu hattın işletmeciye bir maliyeti bulunduğuna dikkat çeken BTK, bahse konu maliyetin, abonenin yaptığı konuşmalardan tamamen bağımsız olduğunu bildirdi.

BTK açıklamasında şu ifadelere yer verildi: "Abone sabit ücreti aktif bir telefon hattına sahip olma karşılığında ödemektedir. Temel telefon hizmetleri kapsamında elektronik haberleşme işletmecisinin katlandığı maliyetlerin büyük bir bölümü değişken maliyetlerden ziyade sabit ve batık maliyetlerden oluşmakta olup, sabit maliyetlerin sabit ücretler, hizmetin kullanımından kaynaklanan değişken maliyetlerin ise kullanım ücretleriyle karşılanması yaklaşımı dünyada yaygın olarak kabul görmüştür. Diğer taraftan, ülkemizde uygulanmakta olan elektronik haberleşme mevzuatında 'sabit ücret' açıkça yer almaktadır. Sabit ücret işletmeci tarafından uygulanan tarifeler kapsamında yer almaktadır."

TARİFE SEÇERKEN HANGİ HİZMETİ DAHA ÇOK KULLANACAĞINIZA KARAR VERİN

Bir vatandaşın 'Bana en uygun sabit telefon tarifesi hangisidir, nasıl karar vermeliyim?' sorusunu da cevaplandıran BTK, tüketicilerin birey bazında elektronik haberleşme hizmetlerinin çeşitlerine olan ihtiyacının değişebildiğini, bazılarının sesli veya görüntülü görüşmeleri daha fazla yapmaktayken bazılarının da kısa mesaj hizmetini daha çok kullandığını hatırlattı.

Bazı tüketicilerin de mobil internet hizmetlerinden faydalandığına vurgu yapılan açıklamada, "Bu noktada, tüketicilerin tarifelerini seçerken öncelikle hangi hizmetleri hangi sıklıkta ve miktarda kullandıklarını belirlemelerinin gerekli olduğu görülmektedir. Seçilen abonelikte ön ödemeli veya faturalı hat ayrımı da önem arz etmektedir. Ön ödemeli aboneliklerde mobil elektronik haberleşme hizmetleri için ayrılan bütçenin yönetimi daha kolay olmakla birlikte, abonelerin hatlarına yükledikleri kredinin tükenmesi nedeniyle kullanımın kısıtlanması veya faturalı abonelere sunulan tarifelerden faydalanılamaması söz konusu olabilmektedir.

Sabit ve mobil telefon hizmetlerinin her ikisi için de geçerli olmak üzere, hizmet alınan işletmecinin internet sitesinde aboneye özel kullanım bilgilerinin bulunduğu sayfalardan veya müşteri hizmetlerinden geçmiş dönemlerdeki kullanım miktarlarına ilişkin alınacak bilgiler, kullanım profilinin daha sağlıklı belirlenmesinde ve bu kapsamda daha iyi tarife seçimi yapılabilmesinde tüketicilere yardımcı olacaktır. Seçilen tarife veya kampanya için yapılan abonelik sözleşmelerinin koşulları ve süreleri de önem taşımaktadır. Bu konuda imzalama öncesinde sözleşmenin dikkatlice okunması ve karşılıklı taahhütlerin bulunması halinde taahhüt sürelerine dikkat edilmesi daha sonra yaşanabilecek sorunları azaltacaktır. Süre taahhütlü bir sözleşme yapılması halinde tüketicinin süresinden önce tarifeden ayrılması nedeniyle uygulanacak yaptırım ve cezaların miktarına dikkat edilmelidir."

ÜCRETLENDİRME PERİYOTLARINA DİKKAT!

Tüketicilerin dikkate alması gereken hususlardan birisinin de ücretlendirme periyotları olduğuna işaret edilen BTK açıklamasında, "İşletmeciler farklı hizmetler (ses, SMS, veri) ve arama yönleri (şebeke içi, diğer işletmecilere doğru, yurt dışına doğru) için tarifelerini farklı ücretlendirme periyotları uygulanacak şekilde belirleyebilmektedirler. Tüketicilerin söz konusu ücretlendirme periyotlarına dikkat etmeleri ve kullanım profillerine göre kendileri için en uygun ücretlendirme periyotlarının uygulandığı tarifeleri seçmelerinin uygun olacağı değerlendirilmektedir." görüşlerine yer verdi.

Kaynak
 

fthtsdmr

Müdavim
Müdavim
Katılım
5 Ocak 2009
Mesajlar
2,548
Reaksiyon puanı
44
Puanları
228
Türkiye'de bir şeyden ücret alınması için sebep mi gerekiyor muş?
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
kesinlikle inandırıcı değil bakır kabloyu hiç bir karşılık almadan döşüyorlarda ben telefon istemiyorum dediğin zaman neden akıllarına maliyet geliyor. saçmalığın daniskası. btk, ya bilgisiz ya da başka bir bit yeniği var. Şöyle düşünün sizin evinize kadar bakır kablo gelmiyor mu? istediğiniz zaman gidip sabit telefon ve interneti kapattığınızda sizden sonraki aylarda evine gelen bakır kablonun bakımı maliyeti adı altında bir para alınıyor mu? hayır! nerede kaldı peki bakım maliyeti. sadece hat açıldığı zaman mı oluyor bakım maliyeti zaten abone konuştuğunda fazlasını bedel olarak ödüyor.

Hem konuşma ücreti fazla + sabit ücret ancak türkiyede olur. dünyada yaygın olarak kabul görmüş müş hangi dünya 3. dünya mı? 3. dünyada bile bu vergiler, bu konuşma ücretleri bu kdar sabit ücret yok millet ahizeyi bile kaldırmıyor bir ay boyunca 20tl fatura geliyor Allahtan korkun be!
 

PatavatsiZ

Doçent
Katılım
15 Mart 2013
Mesajlar
719
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Peki hattımdan her ay kesilen 1.21 YTL teksiz ücreti ne ayak ozaman ?
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,896
Reaksiyon puanı
178
Puanları
1,243
BTK "cevap vermek zorunda" bırakılıyor. Bu BTK'nın işi değil ki? BTK'nın aldığı verdiği bir şey de değil, engel koyabileceği veya düzenleme yapabileceği bir şey de değil. Değil kere değil. Ya da "değil" olmak zorunda.

Bu muhabbeti diğer sektörlerde yapabiliyor musunuz? Örneğin:

- Marketten bir çikolata alacağım.
+ Marketin fiziksel sürdürülebilirliği için içeri girerken 1 TL ödemelisiniz.
- Ama daha bir şey almadım.
+ Almasanız da market orada duruyor..

Ya da;

- Bu otomobil kaç para?
+ 20.000 TL, artı 5.000 TL fabrikanın sürdülebilirlik sabit ücreti.
- Fabrika bana mı çalışıyor? Ben zaten 20.000 TL öderken onun kâr ve gider payını ödemiyor muyum?


Ya da ya da ya da.. Bir hizmet satılırken, o hizmetin maliyeti artı kâr marjı eklenir ve ortaya satış fiyatı çıkar. Telekom sanki bize baba hayrına satış yapıyor gibi, "hizmeti devam ettirebilmek için" hava parası alıyor. Öyleyse soralım; ödemiş olduğumuz görüşme ücretlerinde kâr payı mı yok? Üretim maliyeti ve hizmet maliyeti zaten ve zaten bu ücretlere kat kat eklenmiş durumda. Ayrıca Telekom özelleşmeden önce alınan sabit ücretler görüşmelerden düşüyordu ve hala da fiziksel hizmetin devamlılığı sağlanabiliyordu?

O zaman bütün işletmeler kâr üstüne bir de amortisman ücreti alsın müşterilerinden. Mesela benzin alırken bir de pompa yıpranma parası ödeyelim (sanki kâra giderler dahil değilmiş gibi), ya da ayakkabı alırken ayakkabının ücretinden ayrı olarak deri parası ödeyelim, ya da elektrik faturası yatırırken gişe personelinin maaşının bir kısmını da ödeyelim, ya da ya da..
 

cuhadar

Doçent
Katılım
11 Ağustos 2007
Mesajlar
969
Reaksiyon puanı
13
Puanları
18
Sabit ücret fiziksel hattın aktif olarak tutulabilmesi için alınmaktadır.

Tüh elektrik te de hat açık kalıyor ondan da almaya başlarsınız yakında o zaman.

Bu kadar terbiyesizlik olmaz. Özrü kabahatinden büyük. Densiz herifler eskiden telefondan sabit ücret alınmıyordu. O zaman hat pasif tutuluyordu da biz konuşacağımız zaman mı açıyorsunuz.
 

wasp071

Doçent
Katılım
25 Şubat 2012
Mesajlar
743
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Ben devlet olsam, Milletin cebinden parasını kimseyi uyandırmadan nasıl alırım diye düşünsem ,bu kadarı benimde aklıma gelmezdi heralde. Hele elektrik faturasındaki Trt payı akıllara zarar
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
228
Sabit ücret yakında lüks olacak.
 

Nemre

Profesör
Katılım
26 Nisan 2011
Mesajlar
2,581
Reaksiyon puanı
29
Puanları
218
Biri delikanlı gibi çıkıpta; siz bu ücreti devletin borçlarını ödemesi için açığı kapatmak için seve seve (anladınız siz) ödüyorsunuz dese, vallahi billahi itiraz etmeyeceğim.
Yalan yalanı doğuruyor , BTK sallamış ta sallamış.
 
Üst