Elbruz46
Rektör
- Katılım
- 22 Şubat 2008
- Mesajlar
- 11,931
- Reaksiyon puanı
- 1,338
- Puanları
- 293
Tasarımlarınızı Nasıl Geliştirebilirsiniz
Tasarımlar hayatımızın her yerinde. Televizyonda, sinemada aldığımız ürünlerin ambalajlarında, okuduğumuz gazete ve dergilerde, sokakta, reklamlarda hatta restoranda ki menüde.
Tasarımlar bizi tamamen çevreliyor, çoğu zaman kararlarımızda çok önemli rol oynuyor.
Tasarım sadece bir şeyi sıraya koymak, çizmek ya da şekil vermek değildir. Tasarım herhangi bir şeye değer ve anlam katmaktır. Bu bir menü de olabilir bir dergi kapağı da...
Müşteriler genellikle bir mağaza gittiklerinde alacakları ürünün ambalajı daha güzel tasarlanmış, daha göz alıcı olanını tercih ediyor. Neden acaba? Çünkü ürünün tasarımı insanları etkiliyor ve onu alması için motive ediyor.
Bir çocuk hangisini seçer?
Konsept
Photoshop’ta işinize başlamadan önce çizeceğiniz tasarımınızın önce bir konseptini hazırlayın. Eğer yapacağınız tasarımın bir konsepti, bir mesajı, bir fikri, bir hikayesi yoksa o bir grafik tasarım değildir. En iyi tasarımcılar her zaman yapacakları tasarımı önce kafalarında hazırlar sonra bunu kara kalem ile kağıt üzerinde çizerler. Bu onlar için bir yol haritası olur. Kağıt üzerindeki çizimlerin çok mükemmel olmasına gerek yok sadece fikirlerinizi yansıtsın yeter. Detayları zaten Photoshop ile yapacaksınız.
Ayakkabilarımız bile bir çizimle başlıyorlar.
İfade Edin - Sadece Süslemeyin
Bazı insanlar grafik tasarımın sadece resimleri ve yazıları göze hoş gelecek şekilde yerleştirmek olduğuna inanırlar. Ama bu insanlar iyi bir tasarımın en önemli noktalarından birini göz ardı ediyorlar. iyi bir tasarımcı, tasarımlarında amacı olmayan hiç bir parçayı koymaz. Gerçek bir tasarımcı sorulduğu zaman çalışması üzerindeki her bir parçanın amacının ne olduğunu neden orada bulunduğunu açıklayabilmelidir. Genelde amatör tasarımcıların düştüğü en büyük hata budur.
Tasarımcılıkta basit bir kural vardır. Photoshop’u öğrendikçe yeni efektler ve teknikler öğrenirsiniz. Ama bu bütün bu efektleri her tasarımınızda kullanmanız gerektiği anlamına gelmez. Bazen çok basit tasarımlar insanları çok daha fazla etkileyebilir.
Fontları(Yazı Stilleri) Akıllıca Kullanın
Hiç birşey bir sayfa üzerinde 30 ayrı font kullanılmasından daha fazla rahatsız edici değildir. Çoğu insan çok farklı yazı sitilleri kullanılan tasarımları okumaz bile. Doğru yazı stillerini seçmek çok önemlidir. Bu konuda kendimizi geliştirmek için tipografi ve fontlar hakkında bilgi sahibi olmak ve makaleler okumak gereklidir.
Çok fazla yazı stili?
Renklerin Amaçları
Renkleri kafanıza göre tasarımlarınızda kullanmayın. Kullandığınız renklerin bir amacı olsun. Örneğin bir avukatlık bürosu için pembe bir renk kullanılmaz. Çünkü insanlar bu rengi gördüklerinde bunu kadınsı, yumuşak, kız işi şeyler ile ilişkilendirir. Kırmızı çok dikkat çekicidir. Özellikle reklamlarda çokça kullanılır. Mağazaların indirim yazılarında mavi renge rastlamayız, bunun sebebi mavi sakin bir renktir ve yoldan geçenlerin dikkatini çekmez.
İyi bir tasarımcı, tasarımlarda renklerin çok önemli olduğunu iyi bilmedilir.
Kontrast (Karşıtlık)
Tasarımlarda kontrast kullanımı çok mükemmel sonuçlar doğrabilir. Kontrast tasarımların ana prensiplerinden biridir.
Kontrast tasarımda önemli olanı, sıradan olanlardan ayırmak öne çıkarmaktır. Bu renkler, boyut, şekil ya da yerleştirme ile yapılabilir.
Zıt Alan Yaratın
Tasarımınızda zıt alanlar yaratın. Genellikle bu zıt alan tasarımın belli bir yerinin beyaz alan olarak bırakılmasıdır. Bu zıt alanın içerği insanların daha çok dikkatini çeker. Bunun için tasarımda öne çıkarmak istediğiniz şeyleri bu zıt alan içine yerleştirin. İnsanlar üzerinde çok yazı olan ya da bir çok odaklanılması gereken yer olan tasarımları pek sevmezler. Bunun için öne çıkarmak istediğiniz mesajı bu zıt alana yerleştirerek mesajınızı daha etkili bir şekilde verebilirsiniz.
Mesela aşağıda AVEA ve FORTIS markaları reklamlarında zıt bir alan bırakıp buraya markalarını yerleştirerek markalarını ayrı bir şekilde ön plana çıkarmışlar
Tasarımlar hayatımızın her yerinde. Televizyonda, sinemada aldığımız ürünlerin ambalajlarında, okuduğumuz gazete ve dergilerde, sokakta, reklamlarda hatta restoranda ki menüde.
Tasarımlar bizi tamamen çevreliyor, çoğu zaman kararlarımızda çok önemli rol oynuyor.
Tasarım sadece bir şeyi sıraya koymak, çizmek ya da şekil vermek değildir. Tasarım herhangi bir şeye değer ve anlam katmaktır. Bu bir menü de olabilir bir dergi kapağı da...
Müşteriler genellikle bir mağaza gittiklerinde alacakları ürünün ambalajı daha güzel tasarlanmış, daha göz alıcı olanını tercih ediyor. Neden acaba? Çünkü ürünün tasarımı insanları etkiliyor ve onu alması için motive ediyor.
Bir çocuk hangisini seçer?
Konsept
Photoshop’ta işinize başlamadan önce çizeceğiniz tasarımınızın önce bir konseptini hazırlayın. Eğer yapacağınız tasarımın bir konsepti, bir mesajı, bir fikri, bir hikayesi yoksa o bir grafik tasarım değildir. En iyi tasarımcılar her zaman yapacakları tasarımı önce kafalarında hazırlar sonra bunu kara kalem ile kağıt üzerinde çizerler. Bu onlar için bir yol haritası olur. Kağıt üzerindeki çizimlerin çok mükemmel olmasına gerek yok sadece fikirlerinizi yansıtsın yeter. Detayları zaten Photoshop ile yapacaksınız.
Ayakkabilarımız bile bir çizimle başlıyorlar.
İfade Edin - Sadece Süslemeyin
Bazı insanlar grafik tasarımın sadece resimleri ve yazıları göze hoş gelecek şekilde yerleştirmek olduğuna inanırlar. Ama bu insanlar iyi bir tasarımın en önemli noktalarından birini göz ardı ediyorlar. iyi bir tasarımcı, tasarımlarında amacı olmayan hiç bir parçayı koymaz. Gerçek bir tasarımcı sorulduğu zaman çalışması üzerindeki her bir parçanın amacının ne olduğunu neden orada bulunduğunu açıklayabilmelidir. Genelde amatör tasarımcıların düştüğü en büyük hata budur.
Tasarımcılıkta basit bir kural vardır. Photoshop’u öğrendikçe yeni efektler ve teknikler öğrenirsiniz. Ama bu bütün bu efektleri her tasarımınızda kullanmanız gerektiği anlamına gelmez. Bazen çok basit tasarımlar insanları çok daha fazla etkileyebilir.
Fontları(Yazı Stilleri) Akıllıca Kullanın
Hiç birşey bir sayfa üzerinde 30 ayrı font kullanılmasından daha fazla rahatsız edici değildir. Çoğu insan çok farklı yazı sitilleri kullanılan tasarımları okumaz bile. Doğru yazı stillerini seçmek çok önemlidir. Bu konuda kendimizi geliştirmek için tipografi ve fontlar hakkında bilgi sahibi olmak ve makaleler okumak gereklidir.
Çok fazla yazı stili?
Renklerin Amaçları
Renkleri kafanıza göre tasarımlarınızda kullanmayın. Kullandığınız renklerin bir amacı olsun. Örneğin bir avukatlık bürosu için pembe bir renk kullanılmaz. Çünkü insanlar bu rengi gördüklerinde bunu kadınsı, yumuşak, kız işi şeyler ile ilişkilendirir. Kırmızı çok dikkat çekicidir. Özellikle reklamlarda çokça kullanılır. Mağazaların indirim yazılarında mavi renge rastlamayız, bunun sebebi mavi sakin bir renktir ve yoldan geçenlerin dikkatini çekmez.
İyi bir tasarımcı, tasarımlarda renklerin çok önemli olduğunu iyi bilmedilir.
Kontrast (Karşıtlık)
Tasarımlarda kontrast kullanımı çok mükemmel sonuçlar doğrabilir. Kontrast tasarımların ana prensiplerinden biridir.
Kontrast tasarımda önemli olanı, sıradan olanlardan ayırmak öne çıkarmaktır. Bu renkler, boyut, şekil ya da yerleştirme ile yapılabilir.
Zıt Alan Yaratın
Tasarımınızda zıt alanlar yaratın. Genellikle bu zıt alan tasarımın belli bir yerinin beyaz alan olarak bırakılmasıdır. Bu zıt alanın içerği insanların daha çok dikkatini çeker. Bunun için tasarımda öne çıkarmak istediğiniz şeyleri bu zıt alan içine yerleştirin. İnsanlar üzerinde çok yazı olan ya da bir çok odaklanılması gereken yer olan tasarımları pek sevmezler. Bunun için öne çıkarmak istediğiniz mesajı bu zıt alana yerleştirerek mesajınızı daha etkili bir şekilde verebilirsiniz.
Mesela aşağıda AVEA ve FORTIS markaları reklamlarında zıt bir alan bırakıp buraya markalarını yerleştirerek markalarını ayrı bir şekilde ön plana çıkarmışlar
Özet Çıkaran: Kadir Demirhan
Kaynak