Söyle Rahatla

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

aloisnebel

Profesör
Katılım
30 Ağustos 2012
Mesajlar
2,524
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
Şubatta sevgililer takılsın, martta kediler, nisanda da bana gelip şaka yapsınlar adalete bak.
 

pcwolf

Müdavim
Müdavim
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,542
Reaksiyon puanı
33
Puanları
1,228
BANKALARIN REZİLLİĞİNE BİR YENİSİ DAHA...

Bankaların sigorta ve komisyon kanalıyla haksız kazanç elde etmesine artık çalışanları da isyan ediyor. Müşteriyi tenhada kıstırın" talimatına uymadığı için işten atılan bankacı, 500 sayfalık dökümanla Hazine ve BDDK'ya başvurdu. Kurumlar inceleme başlattı.

Suça iştirak etmek istemediğini belirten 9 yıllık bankacı 'istenmeyen adam' ilan edildi. Banka yönetiminin "Müşterileri tenhada kıstırmaya devam edin" diye mailler atmasını içine sindiremeyen, bu nedenle de emirleri uygulamayan bankacı işten atıldı.

Hukuk mücadelesi başlatan eski bankacı Hazine Müsteşarlığı ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na (BDDK) 500 sayfalık belge gönderdi. Konuyla ilgili soruşturma başlatıldı. Yetkililer, bu belgelerin milat olabileceğini belirtti. Eski bankacı 5 Nisan'da ilk duruşmasına çıkacak. Aynı bankanın bir yöneticisi de benzer dilekçe gönderdi.

PERSONEL DE SORUMLU

İkinci şikâyet üzerine de BDDK ve Hazine soruşturmayı genişletti. Hazine konuyla ilgili tebliğ yayımladı. Buna göre, yapılan usulsüzlüklerden bölüm müdürleri ve üst yöneticiler kadar personelin de sorumlu olduğu belirtildi.

İŞTE O MEKTUP

Oğuz Bey, 9 Mart yayınlanan "Bankalar ve Siyaset" yazınız üzerine bu mektubu kaleme aldım. 9 yıllık bankacılık kariyerimde, sistemin hırsızlık üzerine kurulduğunu gördüm. Yapılan her türlü usulsüzlük ve soyguna 'dur' demek istediğimde karşıma yöneticilerim çıktı. "Biz bu işten prim ve para kazanıyoruz" diye olayları örtbas ettiler. Asıl konu müşterilere kredi kullandırılırken bilgi ve onayları alınmadan çeşitli sigortalar yapılmasıydı.

SAADET ZİNCİRİ

Örneğin emekli, memur ya da esnafa işsizlik sigortası yapılıyor. Müşterinin kullandığı kredi tutarı 10 bin TL. Bu sisteme 10 bin 500 TL olarak giriliyordu. Ama işlemler 10 bin TL üzerinden yapılıyormuş gibi bilgi veriliyordu. Aradaki 500 TL'ye çeşitli sigortalar yapılıyordu.

Bu sigortalardan haberi olmayan müşteri risk gerçekleştiği zaman tazminat talebinde bulunamıyordu. Bu yüzden sigorta şirketinin kasasına giren para tekrar dışarı çıkmıyordu. Saadet zinciri o kadar güzel işliyordu ki banka her yıl sigorta gelirlerini yüzde 100 artırarak yıllık kazancını 200 milyon TL'ye çıkarmıştı. Oysa Hazine Müşteşarlığı'nın konuyla ilgili yayınladığı bir tebliğ var.

Çünkü müsteşarlığa haberi olmadan sigorta yapılan müşterilerden çok sayıda şikâyette bulunulmuş. Bu tür işlemleri yapan kişi ve silsile yoluyla tüm amirleri hakkında Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunulacağı belirtiliyordu. Ben bu tebliğe dayanarak işlem yapmadım.

Fakat amirlerim sigorta hedefleri olduklarını, bunlar tutmazsa zor durumda kalacaklarını, müşterilerin işine yarayıp yaramadığına bakmadan kredi kullanan herkese bu zorunlu olmayan sigortaları yapmamız konusunda ısrar ediyorlardı.

Konuyu Teftiş Kurulu'na ilettim. Bunun banka politikası olduğunu ve tarafsız davranamayacaklarını belirterek; belgeleri ilgili kurumlara vermemem konusunda baskı yaptılar. Bankanın CEO'suna maille bilgi verdim, daha sonra idari izne çıkartıldım.

Sonra da iş akdim feshedildi. Hazine Müşteşarlığı ve BDDK'ya gittim. Müşterilerden bu konularla ilgili binlerce şikâyet aldıklarını fakat belgeleyemediklerini söylediler.

"Bilgi ve belge verirseniz bu bankacılıkta bir milat olacaktır" dediler. Ben de 500 sayfalık dosyayı Ağustos 2012'de ilgili kurumlara ilettim. Soruşturma devam ediyor. Konu mahkemeye taşındı. Yukarıda anlattığım tüm olayların belgesi elimde mevcuttur. 8 aydır işsizim, 2 çocuğum var. Mağduriyetimin giderilmesi ve dolandırılan halkımızın zararlarının karşılanması için her platformda mücadeleye devam edeceğimden kuşkunuz olmasın.
 

muratflash

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Kasım 2008
Mesajlar
13,803
Reaksiyon puanı
510
Puanları
3,293
Lazio ve Real Madrid ve Avrupa olayı Türkiye için biter..
 

Ahmethz

Rektör
Emektar
Katılım
7 Eylül 2006
Mesajlar
12,441
Reaksiyon puanı
398
Puanları
263
Konum
Istanbul
Kız dediğin ofsayt bilecekmiş, hep kokoreç, midye yiyecekmiş, küfredecekmiş, pes oynayacakmış... Yahu kız değil kahvedeki Hakkı abi bu anlattığın...

anaa hakkı abi sizin mahalledeki kahvehaneye ki takiliyor :P
 

PatavatsiZ

Doçent
Katılım
15 Mart 2013
Mesajlar
719
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
20 liralık mazot atsam çeşmeye götürür getirirmi ya la...
 

re13el

Dekan
Katılım
28 Şubat 2011
Mesajlar
9,137
Reaksiyon puanı
114
Puanları
243
[MENTION=97440]sarp[/MENTION]apak81 at Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi. :)
uHigHAd.jpg
 

seckyn

Profesör
Katılım
21 Nisan 2010
Mesajlar
2,939
Reaksiyon puanı
18
Puanları
218
Arka Sokaklar iyice saçmaladı :D Doktor makas diyor hemşire tampon veriyor doktorda bu duruma hiç itiraz etmiyor :D
 

Ahmethz

Rektör
Emektar
Katılım
7 Eylül 2006
Mesajlar
12,441
Reaksiyon puanı
398
Puanları
263
Konum
Istanbul
BANKALARIN REZİLLİĞİNE BİR YENİSİ DAHA...

Bankaların sigorta ve komisyon kanalıyla haksız kazanç elde etmesine artık çalışanları da isyan ediyor. Müşteriyi tenhada kıstırın" talimatına uymadığı için işten atılan bankacı, 500 sayfalık dökümanla Hazine ve BDDK'ya başvurdu. Kurumlar inceleme başlattı.

Suça iştirak etmek istemediğini belirten 9 yıllık bankacı 'istenmeyen adam' ilan edildi. Banka yönetiminin "Müşterileri tenhada kıstırmaya devam edin" diye mailler atmasını içine sindiremeyen, bu nedenle de emirleri uygulamayan bankacı işten atıldı.

Hukuk mücadelesi başlatan eski bankacı Hazine Müsteşarlığı ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'na (BDDK) 500 sayfalık belge gönderdi. Konuyla ilgili soruşturma başlatıldı. Yetkililer, bu belgelerin milat olabileceğini belirtti. Eski bankacı 5 Nisan'da ilk duruşmasına çıkacak. Aynı bankanın bir yöneticisi de benzer dilekçe gönderdi.

PERSONEL DE SORUMLU

İkinci şikâyet üzerine de BDDK ve Hazine soruşturmayı genişletti. Hazine konuyla ilgili tebliğ yayımladı. Buna göre, yapılan usulsüzlüklerden bölüm müdürleri ve üst yöneticiler kadar personelin de sorumlu olduğu belirtildi.

İŞTE O MEKTUP

Oğuz Bey, 9 Mart yayınlanan "Bankalar ve Siyaset" yazınız üzerine bu mektubu kaleme aldım. 9 yıllık bankacılık kariyerimde, sistemin hırsızlık üzerine kurulduğunu gördüm. Yapılan her türlü usulsüzlük ve soyguna 'dur' demek istediğimde karşıma yöneticilerim çıktı. "Biz bu işten prim ve para kazanıyoruz" diye olayları örtbas ettiler. Asıl konu müşterilere kredi kullandırılırken bilgi ve onayları alınmadan çeşitli sigortalar yapılmasıydı.

SAADET ZİNCİRİ

Örneğin emekli, memur ya da esnafa işsizlik sigortası yapılıyor. Müşterinin kullandığı kredi tutarı 10 bin TL. Bu sisteme 10 bin 500 TL olarak giriliyordu. Ama işlemler 10 bin TL üzerinden yapılıyormuş gibi bilgi veriliyordu. Aradaki 500 TL'ye çeşitli sigortalar yapılıyordu.

Bu sigortalardan haberi olmayan müşteri risk gerçekleştiği zaman tazminat talebinde bulunamıyordu. Bu yüzden sigorta şirketinin kasasına giren para tekrar dışarı çıkmıyordu. Saadet zinciri o kadar güzel işliyordu ki banka her yıl sigorta gelirlerini yüzde 100 artırarak yıllık kazancını 200 milyon TL'ye çıkarmıştı. Oysa Hazine Müşteşarlığı'nın konuyla ilgili yayınladığı bir tebliğ var.

Çünkü müsteşarlığa haberi olmadan sigorta yapılan müşterilerden çok sayıda şikâyette bulunulmuş. Bu tür işlemleri yapan kişi ve silsile yoluyla tüm amirleri hakkında Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulunulacağı belirtiliyordu. Ben bu tebliğe dayanarak işlem yapmadım.

Fakat amirlerim sigorta hedefleri olduklarını, bunlar tutmazsa zor durumda kalacaklarını, müşterilerin işine yarayıp yaramadığına bakmadan kredi kullanan herkese bu zorunlu olmayan sigortaları yapmamız konusunda ısrar ediyorlardı.

Konuyu Teftiş Kurulu'na ilettim. Bunun banka politikası olduğunu ve tarafsız davranamayacaklarını belirterek; belgeleri ilgili kurumlara vermemem konusunda baskı yaptılar. Bankanın CEO'suna maille bilgi verdim, daha sonra idari izne çıkartıldım.

Sonra da iş akdim feshedildi. Hazine Müşteşarlığı ve BDDK'ya gittim. Müşterilerden bu konularla ilgili binlerce şikâyet aldıklarını fakat belgeleyemediklerini söylediler.

"Bilgi ve belge verirseniz bu bankacılıkta bir milat olacaktır" dediler. Ben de 500 sayfalık dosyayı Ağustos 2012'de ilgili kurumlara ilettim. Soruşturma devam ediyor. Konu mahkemeye taşındı. Yukarıda anlattığım tüm olayların belgesi elimde mevcuttur. 8 aydır işsizim, 2 çocuğum var. Mağduriyetimin giderilmesi ve dolandırılan halkımızın zararlarının karşılanması için her platformda mücadeleye devam edeceğimden kuşkunuz olmasın.

iyice tiksindim bankalardan :helpsmilie:
 

muratflash

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Kasım 2008
Mesajlar
13,803
Reaksiyon puanı
510
Puanları
3,293
öyle bir zamandayız ki !
Kerem ler küpeli, aslı'lar şüpheli....
 

aloisnebel

Profesör
Katılım
30 Ağustos 2012
Mesajlar
2,524
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
Tamam güldük eğlendik hadi yeter bu kadar haftaiçi.
 

yavuz_4106

Dekan
Katılım
17 Aralık 2008
Mesajlar
6,118
Reaksiyon puanı
51
Puanları
228
Gereksiz tripler ve söylenmeden anlanılması beklenen sözde sorunlar bizde müneccimiz ya zaten nedir çektiğimiz :D
 

muratflash

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Kasım 2008
Mesajlar
13,803
Reaksiyon puanı
510
Puanları
3,293
Bu Firari Halim , Soytarı Yüreğimin Eseri .. Gün Deli , Gece Deli , Ben İkisinden de Deli .. Sevgisini Harcaya Dursun Benim İçin Birileri .. Ruhum Bu Alemin En Meşhur Derbederi .. Senin Yolunda Sevdam Sonsuzluğa Seferi .. Kararlıyım , Sonum Gelse Bile Dönemem Geri .. Çünkü Deliler Gibi Seviyorum Seni .. Sen , Sevmesen de Umurumda Değil !!'' Yüreğin Zaten Beceremez Benim Gibi Sevmeyi ....!
 

aloisnebel

Profesör
Katılım
30 Ağustos 2012
Mesajlar
2,524
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
Yeni sekme açıyorum yavaş yavaş dönüyor ya yükleniyor diyerek nasıl yükleniyorum sana bilemezsin TTNet bu hıza hiç erişemiyceksin
 

aloisnebel

Profesör
Katılım
30 Ağustos 2012
Mesajlar
2,524
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
Telefonumu değiştirdikten sonra yenisini hiç düşürmedim. Akıllı telefon dedikleri buymuş demek ki, kullanıcısını bile akıllandırıyor...
 

REDFOKS

Rektör
Emektar
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
18,032
Reaksiyon puanı
201
Puanları
243
Optimus G İle Xperia Z arasında dolanıp duruyorum.
 

aloisnebel

Profesör
Katılım
30 Ağustos 2012
Mesajlar
2,524
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
Biri bana "sana güveniyorum" derse buna lâyık olma hevesine kapılıyorum...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst