AlpKutay
Öğrenci
- Katılım
- 13 Mayıs 2022
- Mesajlar
- 31
- Reaksiyon puanı
- 3
- Puanları
- 8
Neredeyse 200 sayfaya ulaşan rapor iki kısımdan oluşuyor; mobil oyunlar ve uygulamalar. Oyun sektöründe yer alan Singular, Tenjin, Digital Turbine, Moloco, Storemaven, AdQuantum, Udonis, Mobidictum, Apptamin, ve AppROI gibi firmalardan edindiği bilgiler ve faydalı öngörülerin analizini içeren raporda önemli bölgeler ve ülkeler bazında pazarlama raporları içermekte.
I. Veri Yorumlama
Mobil Oyunlar- Küresel Verilere Genel Bakış: Pazarlama odağı, yüksek kaliteli ve yenilikçi reklamlara kaydırıldı
● Reklam öğeleri açısından, günlük oyun reklam öğeleri %22,69 ile en büyük paya sahip oldu ve yıllık %4,74 ile önemli bir artış gösterdi.
● Bölgeler açısından, Kuzey Amerika en yüksek aylık reklam veren sayısına sahip ülke olmaya devam ederken, HK, Makao ve TW ve Güneydoğu Asya, küresel ortalamanın üzerinde aylık reklam öğeleri gördü.
Amerika pazarı yükselişe devam etti
ABD: Reklam öğeleri, tüm etkin reklam öğelerinin %87’si yeni reklam öğelerine sahip olacak şekilde oldukça düzenli bir şekilde güncellendi. Gündelik oyunlar için aktif reklam öğeleri, tüm reklam öğelerinin %24,98’ini oluşturarak, yıllık %5,22’lik önemli bir artışı temsil ediyor. Aktif reklam verenler açısından gündelik oyun, bulmaca, simülasyon ve aksiyon oyunlarında artışlar oldu ve %30,28 ile en büyük payı gündelik oyun reklamcıları aldı.
Hindistan en yüksek DAU(günlük aktif kullanıcı) sayılarına erişse de geçtiğimiz yıla oranla büyük bir düşüş gösterdi. Hint oyun sektörü bir önceki yıl ile aynı miktarda kazanç sağladı
Türkiye: Q4 içerisinde en yüksek yeni reklam ve reklam veren sayısına ulaştı.
Yeni reklamlar yıl içerisindeki reklamların %74’ünü oluşturdu. Casual oyun reklam verenleri bunun %29.88’ini oluştururken geçtiğimiz yıla göre %8.63’lük bir yükseliş sergiledi.
Strateji mobil oyunları yeniliğe giderek “casual + x” reklamları çıkmaya başladı.
Oyun harici Uygulamalar
- Küresel verilere genel bakış: mobil reklam verenlerin sayısı yeniden arttı ve mobil uygulamalarda bariz bir artış oldu.
● Aylık reklam sayısı ortalamasında okuma, sosyal medya ve araç uygulamaları yine ilk üçte yer aldı.
● Reklam türleri içerisinde video reklamları yine liderliğini sürdürdü.
2. Popüler Bölgelere Pazarlama İpuçları
● Kuzey Amerika: Reklam verenlerin %97’si yeni reklam çıktılar ve bunların %90’ı özgün reklamlar oldu. Araç uygulaması reklamları bir önceki yıla göre artış gösterdi.
● Güneydoğu Asya: Araç uygulamalarına verilen özgün reklamlar tüm reklamların %25’ini oluşturdu. Araç ve finans reklam verenleri geçen yıla göre artış gösterdi.
2022 yılında Avrupa’da aktif şekilde reklam verenlerin sayısı 2021’e göre daha düşük. Fakat reklam verenlerin %89’u yeni özgün reklamlar çıktı.
● Araç Uygulamaları: Günlük hayata entegre edilmeleri öne çıkan trendlerden biri. Ürünlerin kıyaslama ile ne kadar avantaj sağladıklarını gösteriyor.
● Eğlence Uygulamaları: Bütün uygulamalar kendi özellikleri ile ön plana çıkıp rekabetçi ortamını gösteriyor.
Ⅱ. Trend Sektör Trendleri Özeti
Digital Turbine – Klasik yönetmlerle kullanıcı elde etmek her geçen gün daha da pahalı hale geliyor. Geliştiriciler oyun mağazalarından oyun indirme adımlarını atlayıp daha kolay bir şekilde oyun indirmenin yollarını bulmalılar.MOCOLO – 2023 yılında özgün reklamların ortalamasının yükselmesini bekliyoruz, pazarlamacılar reklam için mücadele etmek yerine proaktif yöntemler bulmaya çalışacaklar.
Storemaven – 2023 için veri tabanlı düşüncenin öne çıkacağına inanıyorum. Ana hedefin yatırımı daha kısa sürede geri kazanmak olmalı.
Singular – Organik büyümenin ilerisine gitmek gerekiyor. Şu an yeni trendler içerisinde en çok dikkat çeken bu. Paralı kullanıcı elde etme ile uygulamanın organik büyümesini birleştirip yeni bir hedef belirlemek gerekiyor.
Ⅲ. Sonuç
Raporda toplam 70’ten fazla ülke/bölge yer alıyor ve yine 70’ten fazla mobil pazarlama platformunun sunduğu 1.2 milyar mobil reklam incelemesi yer almakta. Raporun tamamına ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.SocialPeta Hakkında
Reklam verenlerin reklamlarını performanslarını inceleyen SocialPeta 1.2 milyar özgün reklamı iniceleyerek raporlar sunmakta.
SocialPeta size market ivmesini analiz etme ve anlama konusunda yardımcı olup kazancınızı arttırmak için yardımcı olacaktır.