AlpKutay
Öğrenci
- Katılım
- 13 Mayıs 2022
- Mesajlar
- 31
- Reaksiyon puanı
- 3
- Puanları
- 8
Bu durumlar eşliğinde, SocialPeta "2023 1. Çeyrek Küresel Mobil Oyun Pazarlama Eğilimleri" adlı raporunu yayımladı ve küresel mobil pazarlama, popüler bölgeler, hedef pazarlama ve popüler mobil oyunların pazarlaması açısından 2023 1. Çeyrek sektör verilerinin kesin bir analizini sundu. Bu rapor, sektörde çalışan kişilere küresel pazarlama ve ürün küreselleşmesi konusunda içgörüler sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
I. Küresel veri genel bakışı: Küresel oyunlar arasındaki rekabet zirveye ulaştı ve piyasada 50 Bin oyun reklamvereni, 7,80 Milyon reklam bulunuyor.
2023, küresel oyun pazarının pandemi sonrası dönemde toparlanmasına tanıklık edecek bir yıl olacaktır. 2023 yılı, 1. Çeyreği yaklaşık 50 bin yeni reklamveren ve neredeyse 8 milyon yeni reklam ile karşıladı ve her 3 reklamdan 1'i yeni reklam oldu.
II. Ülke Bazında Pazar Analizi
1. Amerika Birleşik Devletleri: Q1'de Bulmaca oyunları en maliyet-etkili olurken, aksiyon RPG'leri en çok indirme sayısına ulaştı
ABD pazarı oynanış açısından tercih göstermedi. Bu nedenle iyi simülasyon oyunları, strateji oyunları ve RPG'ler pazarda yüksek gelir elde etti. Aynı zamanda, reklam verme açısından en büyük pazar olan ABD, hiper-gündelik oyunlarda şaşırtıcı indirme sayıları gözlemledi ve bulmaca oyunları en maliyet-etkili tür olarak dikkat çekti.
SocialPeta'ya göre, aksiyon RPG [Street Fighter: Duel] 2023 Q1'de ABD'de indirme listelerinde zirveye çıktı. Gelir açısından, ABD mobil oyun pazarı pandemi sonrası dönemde büyüme hızında yavaşlama yaşadı, gelirinin 74 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.
2. Orta Doğu: Gelir ve indirme büyümesi açısından 1. sırada
Strateji oyunları gelirin en yüksek yüzdesini sağladı ve oyunların çoğu Çinli şirketlerdendi. Yerel oyuncular da aksiyon ve nişancı öğeleri içeren oyunları sevdi; bunun tipik bir örneği olarak ise [PUBG Mobile] verilebilir.
Suudi Arabistan'da, ödeme yapan oyuncular yüksek bir yüzdeye sahip idi, midcore ve hardcore oyunlar ise en yüksek geliri elde etti. Türkiye, mobil oyun pazarının büyüklüğünde, gelirde ve kullanıcıların oyun süresinde hızlı bir büyüme kaydetti. Mısır, dünya genelindeki mobil oyun şirketlerinin yarıştığı yükselen bir pazar oldu.
Suudi Arabistan'da, ödeme yapan oyuncular yüksek bir yüzdeye sahip idi, midcore ve hardcore oyunlar ise en yüksek geliri elde etti. Türkiye, mobil oyun pazarının büyüklüğünde, gelirde ve kullanıcıların oyun süresinde hızlı bir büyüme kaydetti. Mısır, dünya genelindeki mobil oyun şirketlerinin yarıştığı yükselen bir pazar oldu.
3. Güneydoğu Asya: RPG'ler pazarlamaya daha fazla çaba harcadı. İndirme açısından en popüler oyunlar çoğunlukla gündelik oyunlardı
Tüm Asya-Pasifik bölgesi RPG oyunları tercih etti. Güneydoğu Asya, en çok çabayı da pazarlama konusunda harcadı. Ve RPG'ler gelirin en yüksek yüzdesini sağladı.
Güneydoğu Asya, mobil oyunlarda en büyük gelir büyümesini bildirdi. 2020-2023 döneminde gelir büyümesinin yaklaşık olarak %90 olması bekleniyor, bu oran küresel ortalama büyümenin ise çok üstünde.
Daha detaylı popüler pazar analizleri için tam raporu okuyun: SocialPeta Q1 2023 Küresel Mobil Oyun Pazarlama Eğilimleri İçgörüleri Raporu
Ⅲ. Reklam Trendleri
1. Yeni temalar + mini oyun, SLG'ler değişiklikleri oldukça aktif bir şekilde takip etmekte
Strateji oyunları, özellikle 4X SLG'ler, mobil oyunların gelir ve reklam satın alma için en yüksek referansı olmuştur ve “ekonomik kış”ın farkına varan ilk oyunlardır. Aslında, büyük pazarlama çabaları ve değişikliklerin aktif bir şekilde takip edilmesi, küresel pazara girmeye çalışan SLG'ler tarafından benimsenen temel önlemler olmuştur.Yenilikçi temalar ve kombine edilmiş oynanış türleri, popüler mobil oyunların başka bir göstergesi haline gelmiştir. StarUnion, karınca oyunlarındaki patlamadan hemen sonra [Nations of Darkness] adlı bir vampir oyunu yayınladı. 37Games ise [Primitive Era] adında tarih öncesi insanlarla ilgili bir oyun yayınlayarak yenilikçi tema oyun pazarına giriş yaptı.
Yenilikçi bir tema, yeni bir oyun yapmanın ilk adımıysa, mini oyun reklamları da oyun pazarlamasının ilk adımıdır. Pazarın daha rekabetçi ve doygun hale gelmesiyle, pazarlama ve reklam satın alma, olgun bir pazarda yerini alan strateji oyunları için daha önemli hale gelmiştir.
2. Reklamlardan ilham alınarak oluşturulan simülasyon oyunları
Elbette, strateji oyunları yenilikçi temaları acil olarak takip etmeye çalışan tek tür değildi. Simülasyon oyunları, yenilikçi temalarda daha fazla çaba gösterdi. Century Games tarafından yayınlanan iş simülasyonu oyunu [Frozen City], buzul kıyamet temalı hayatta kalma oyunu sayesinde 2023'te küresel olarak yayınlanan tüm yeni oyunlar arasında en dikkat çekici olanıydı.
3. Gündelik oyunların en önemli kısmı ödeme sistemiydi
Strateji ve simülasyon oyunlarının aksine, hardcore oynanışlarla olayı genelden ele alan reklamları birleştiren gündelik oyunlar, bir endüstrileşme, kalıplaşma ve yenilikçilik yolundaydı.
[Suovivor.io] büyük bir popülarite kazandıktan sonra, birçok oyun şirketi "roguelike + hack and slash" modunu ve kar elde etme potansiyelini fark etti. Endüstrileşmiş oyun şablonları (oyun kullanıcı arayüzü ve ödeme sistem tasarımı dahil) aracılığıyla, yeni oyunlar hızla oluşturulabilir hale gelmiştir. Ayrıca, reklamlar da bu hazır kalıplara uygun şekilde hızlıca yapılabilir.
Daha detaylı popüler oyun türü analizleri ve başarılı oyunların incelemesi için tam raporu okuyun: SocialPeta Q1 2023 Küresel Mobil Oyun Pazarlama Eğilimleri İçgörüleri Raporu
IV. Sonuç
Bu raporun verileri, dünya genelinde yaklaşık 70 ülke/bölgeyi, 70'ten fazla mobil pazarlama platformunu ve toplamda 1,3 milyardan fazla mobil pazarlama reklamını kapsamaktadır. Mobil oyun endüstrisi ve pazarlama eğilimleri hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz, lütfen tam beyaz kitabı elde etmek için buraya tıklayın.