Donanım Sistemimi yükseltmek istiyorum yardım eder misiniz?

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar Konu (Kayıtlı: 0, Misafir: 1)

EFI Shell

shellx64.efi
İçerik Ekibi
Niye durduk yere ram e işlemciye o kadar para veriyor. işlemci değiş, ram değiş, ekran kartı değiş. Eee ne kaldı ki yeni bir bilgisyar al dediniz adama. Ekran kartını alsın kullansın ne zararı olabilir o ekran kartının?
1. RAM 2133 Ryzen için yetersiz en az 3000 olmak zorunda
2. Darboğaz olacak o yüzden işlemci de gitmek zorunda.
 
Anakart A320. Dediğinizi yapabilmesi için anakart almak zorunda.
Anakart alarak (B serisi) daha ucuza getirebilir onun için söylemiştim, birde soğutucu masrafı gerekecek (zaten biraz daha ekleyip 1600 12nm alması daha mantıklı gelmedi değil fakat bütçe kısıtlı ise kısılabilidği kadar kısmak lazım).
 

EFI Shell

shellx64.efi
İçerik Ekibi
Anakart alarak (B serisi) daha ucuza getirebilir onun için söylemiştim, birde soğutucu masrafı gerekecek (zaten biraz daha ekleyip 1600 12nm alması daha mantıklı gelmedi değil fakat bütçe kısıtlı ise kısılabilidği kadar kısmak lazım).
Bütçesi yetersiz ise konu sahibinin, yapması gereken iki şey var. Birincisi Ryzen 5 1600AF, ikincisi ise 3000MHz ve üzeri RAM alması.
 
Bütçesi yetersiz ise konu sahibinin, yapması gereken iki şey var. Birincisi Ryzen 5 1600AF, ikincisi ise 3000MHz ve üzeri RAM alması.
Ben olsam ilk 1030'dan kurtulur (500-550 TL'ye satılabilir) ve onun parasını ekleyerek bu üçlüye aynı anda girişirdim çünkü GT 1030 ile o yükseltmelerde fayda vermeyecek (hatta ekran kartı olarak ikinci elden bir RX 570'e geçerdim açık konuşursam fakat o kartlarda ikinci el risk).
 

aimnil

Profesör
Saygı duyuyorum tabi önerilerinize ama hiç birine katılmıyorum. Masraf etmeden ekran kartını takıp kullanması taraftarıyım genel olarak kart sistemine biraz fazla olsa da devasa bir uçurum yok, bu kadar masraf etmesini gerektirecek bir durum yok. En fazla 100 fps alıcana 85 alır, 80 fps alıcana 70 fps alır, 60 fps alıcana 55 alır işlemci + ram 1100 tl yi bulur değecek mi yani? Ayrıca bütün oyunlarda olmaz bu bazen de %100 kullanır oyuna göre ve oyun ayarlarına göre değişir. Ram ise elle ayarlanır, hiç olmasa evet 3000 alması mantıklı olur ama zaten var onu kullanmasında bir sakınca yok.
 
Saygı duyuyorum tabi önerilerinize ama hiç birine katılmıyorum. Masraf etmeden ekran kartını takıp kullanması taraftarıyım genel olarak kart sistemine biraz fazla olsa da devasa bir uçurum yok, bu kadar masraf etmesini gerektirecek bir durum yok. 100 fps alıcana 85 alır, 80 fps alıcana 70 fps alır, 60 fps alıcana 55 alır işlemci + ram 1100 tl yi bulur değecek mi yani? Ayrıca bütün oyunlarda olmaz bu bazen de %100 kullanır oyuna göre ve oyun ayarlarına göre değişir. Ram ise elle ayarlanır, hiç olmasa evet 3000 alması mantıklı olur ama zaten var onu kullanmasında bir sakınca yok.
FPS olarka RAM frekansı ve işlemci çok fark eder öyle 5 FPS'lik farklar değil ve darboğaz olması ileride sorun çıkarır.
 

aimnil

Profesör
FPS olarka RAM frekansı ve işlemci çok fark eder öyle 5 FPS'lik farklar değil ve darboğaz olması ileride sorun çıkarır.
Bekle ne kadar ettiğini atıcam birazdan.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Kardeş ne kadar farkettiğini videolardan bulup göstereyim dedim ama uygun birşey bulamadım. İzlediğim videolardan vardığım sonuç ryzen 1200, gtx 1650 çok iyi bir ikili darboğazdan söz edilemez. Sen de biraz göz gezdir farkedersin zaten.
 
Son düzenleme:

EFI Shell

shellx64.efi
İçerik Ekibi
Bekle ne kadar ettiğini atıcam birazdan.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Kardeş ne kadar farkettiğini videolardan bulup göstereyim dedim ama uygun birşey bulamadım. İzlediğim videolardan vardığım sonuç ryzen 1200, gtx 1650 çok iyi bir ikili darboğazdan söz edilemez. Sen de biraz göz gezdir anlıcaksın.
1200AF olabilir baktıkların belki.
 

aimnil

Profesör
1200AF olabilir baktıkların belki.
Yok ya normali biraz olur diyordum yok gibi birşey çogunda yok bazılarında biraz var onu da hepsinde bir birine eşitlemek imkansız bu da ikisinin de ara ara uçlara geldiğini yani iyi bir ikili olduğunu gösteriyor. Tam net ikisini bulamadım ama bi üst kart, overclocklu veya eş değer kartlar gibi eşleştirmeler izledim 10-15 tane vardığım sonuç bu.
Mesaj otomatik birleştirildi:

FPS olarka RAM frekansı ve işlemci çok fark eder öyle 5 FPS'lik farklar değil ve darboğaz olması ileride sorun çıkarır.
Allah aşkına bir anlat ne gibi bir sorun çıkarır :) merak ettim.
 
Allah aşkına bir anlat ne gibi bir sorun çıkarır :) merak ettim.
Ekran kartı yeter fakat işlemci yetmez, bundan kaynaklanan FPS dropları çok fazla olur ve hiç akıcı bir oyun deneyimi vermez, tecrübe ile sabittir, deneyip boşa heyecan aramanızı önermem. Oyun hiç akıcı olmuyor çünkü ekran kartını işlemci frenliyor.
 

aimnil

Profesör
Ekran kartı yeter fakat işlemci yetmez, bundan kaynaklanan FPS dropları çok fazla olur ve hiç akıcı bir oyun deneyimi vermez, tecrübe ile sabittir, deneyip boşa heyecan aramanızı önermem. Oyun hiç akıcı olmuyor çünkü ekran kartını işlemci frenliyor.
Dostum o senin işlemcinin veya raminin oyunun gereksinimlerine yetip yetmemesi ile ilgili birşey onun darboğazla bir ilgisi yok. O an sisteminde darboğaz yapmayan kart dahi olsa sen o dropları yerdin. Bak aşağı videoda iki kartta darboğazda hiç fps drop yiyor mu? Olayları birbiriyle karıştırıyorsun bence.
 

Son mesajlar

Üst