Öncelikle şunu belirteyim ki Turf battles adında mmorg online oyun 5-6 yıl önce kapandı .Oyun motoru 3D olması lazım. Son 2 yıl içinde 1 tane private server açıldı ve kapanmak üzere. Bir tanesi de test sürecinde devam ediyor. Oyunun setubu var ama server files nasıl yapıldığını merak ediyorum. Bende yapmak istiyorum. Programlama dili ile mi yoksa program ile mi yapılıyor? Bilgim olmadığı için öğrenmek istiyorum. Buna göre bir plan belirleyip ona göre hareket edecem.
Sana genel mantığını söyliyeyim en azından mantığını öğrenirsin. Öncelikle mmo oyunlarının çalışması için;
1- Oyunun sunucu dosyaları windows server için yazılmış ise (exe ve dll dosyaları mevcutsa) windows işletim sistemli sunucu kiralaman lazım. Bazı oyunun dosyaları windows için yazıslsada linux server üzerinde wine katmanı ile de çalıştırabilir.
2- Oyunun yazıldığı veri tabanı türü ne ise (genelde mssql oluyor) ilgili veri tabanını sunucuna kurman.
3- Sunucuna IIS yada apachie kurarak oyunun üye giriş, kayıt gibi işlemlerin yapılacağı web sitesini açman. Kurulum sırasında kullandığın veri tabanı bilgilerini girerek veri tabanı ile web sitesinin bağlantısını yaparsın.
4- Gerekli yapılandırmayı admin panelinden yada oyun içinden (oyun yönetimi neye göre yazılmışsa) yaparsın ve sunucuyu başlatırsın.
Oyuncuların tarafına dönelim.
1- Madde 3 te hazırladığın sitene üye olurlar ve clienti yani oyunun kurulacağı dosyayı indirirler.
2- Oyun girişinde üyelik bilgileri ile giriş yaparlar. Bu bilgileri Madde 4 te hazırladığın ve kurduğun veri tabanında saklanır.
3- Oyuncu oyunda yapacağı herşey yine aynı veri tabanına kaydedilir. Bu yüzden veri tabanı hayati öneme sahiptir.
Bu yazdıklarım genel olarak mmo oyunlarının çalışma prensibidir.
Güzel anlatmışsın. Bir de oyun kontrolu için dosyalarını nasıl yapılacağı bulursam ilerleme kaydedeceğim. Bilgiler için Teşekkürler.
Arkadaş cevabı vermiş zaten. Oyunun SDK veya APIleri açık kaynak olarak verilmişse istediğin dil ile bunu çözebilirsin. Kapalı bir proje ise çok zor reverse engineering ile oyunun kodlarına bakmak zorundasın ki extreme bilgi gerekecektir. Biraz yardımcı olduysam ne mutlu bana....Oyunun açık olarak SDK kodları yoksa veya internette biyerde belirtilmediyse bulamassın. Gerçi bulsanda bişey değişmez.
Arkadaş cevabı vermiş zaten. Oyunun SDK veya APIleri açık kaynak olarak verilmişse istediğin dil ile bunu çözebilirsin. Kapalı bir proje ise çok zor reverse engineering ile oyunun kodlarına bakmak zorundasın ki extreme bilgi gerekecektir. Biraz yardımcı olduysam ne mutlu bana....
Dostum IDA ya bir bak yanlız paralı olmuş satın alman gerekebilir. Biraz parayı gözden çıkartırsan yardım da edecektirBiraz karışık bunları SDI ve Apıleri program sayesinde mi buluruz yok başka türlü mü ve revense engineerin olayı aynen program gerektiyor mu yoksa dil mi lazım
şuan indirdimDostum IDA ya bir bak yanlız paralı olmuş satın alman gerekebilir. Biraz parayı gözden çıkartırsan yardım da edecektir
ASM bilmen gerekiyor eğer bilmiyorsan birşey anlayamazsın.....iDa programı indirdim. Oyunun exe açıp oradan mı bakacağız ve nasıl anlayacağız biraz yardım olursan iyi olur
Bana da öyle geliyor o işle olacak değil. Başka türlü server files yapmaya öğrenmem lazım yine ilginiz için sağolun. Bana yardım bulunan herkese teşekkür ederim.Kısalttığıma bakma çok uzun bir konu çözmeye çalıştığın ..