SEO İle Yükselme Devri

acarnet

Üyecik
SEO nedir,bunu açıklamak istiyorum sizlere. Açılımı Search Engine Optimization,Türkçesi Arama Motoru Optimizasyonu olan,amacı bir siteyi arama motorlarında üst sıralara çıkarmak olan çalışmalar bütünüdür. Bir bakıma sitenin ünlenmesini sağlamaktır ancak bunu en doğal yollarla yapmak işin temelini oluşturur. SEO çalışmaları sayesinde küçük çaplı siteler dahi her site,daha büyük kitlelere ulaşabilmektedir.


SEO’da doğallığın başlıca sebebi,güvendir. Doğal olmayan,tek elden yapıldığı düşünülen reklam çalışmaları,internet kullanıcılarına güven vermez ve bu da sitenin popüleritesini düşürür. SEO uzmanları birçok farklı yerden reklam çalışmalarını link paylaşarak veya siteden bahsederek destekler. Örneğin Facebook’tan,Twitter’dan birçok farklı kişi tarafından bahsedilen bir markayı düşünürsek,bu paylaşımları bünyesinde analiz eden Google,markadaki artan popüleriteyi fark eder ve markayı sıralamada üst basamaklara çıkartır. Bu sayede arama motorlarında karşımıza çıkan ilk sitelerden biri bu marka olur ve böylece markanın popüleritesi internet kullanıcıları tarafından da artar. Böylece SEO çalışmaları amacına ulaşmış olur. Bunlar tabi ki işin basitçe özetlenmiş hali.


SEO hizmetlerini özel başlıklar altında belirli kurumlara verilmesini kapsayan Kurumsal SEO çalışmalarını inceleyecek olursak,bu çalışmalar oldukça özen ister. Reklamı yapılan firmanın kullanıcılar gözündeki imajını yükseltebilen ve düşürebilen SEO çalışmaları,yeterli bilgiye sahip uzmanlar tarafından yapılmalıdır. Her işte olduğu gibi SEO uzmanlarının da illegal yöntemlere başvuranı,işini gerektiği gibi yapmayanı mevcut. Firmayla çalışan bu SEO uzmanları,firmanın mecrada imaj zedelemesine kadar sebebiyet verebilir. Bu sebeple internette birçok farklı Kurumsal SEO Danışmanlığı sitelerine ulaşabilirsiniz. Bu danışmanlık şirketleri legal yöntemler kullanarak hem kendilerinin hem de beraber çalıştıkları firmaların yararlarını gözeten,firmanın prestijine özen gösteren çalışmalar sağlayacak uzmanlar içerir.


Kurumsal SEO çalışmalarında uzman iyi bir analist olmalıdır. Çalışmalar;firmanın hitap ettiği kitle,rakipleri,elindeki müşterilerin yaş ve cinsiyet ortlamasına kadar derin bir araştırma gerektirir. Bu derin araştırmadan sonra yapılacak olan ise en doğru,doğal ve ortalama yolu belirlemektir. Bu,daha önce de bahsedildiği gibi güvenilirliği artırsn bir çalışmadır. Daha sonra firmanın anahtar kelimesi belirlenmelidir,örneğin bir ayakkabı markasının SEO çalışmaları yapılacaksa anahtar kelime ayakkabıdır ve geliştirmeler bu kelime üzerinden yapılır. Anahtar kelimenin önemi arama motorları için oldukça büyüktür.






Anahtar kelimeden sonraki önemli adım,sosyal medya planlamasıdır. Reklamlar sosyal medya üzerinden bireysel olarak yapılacağından,yine firmanın hitap ettiği kitle,rakipler ve müşteriler göz önüne alınarak belirli bir planlama yapılmalıdır. Aynı örnek üzerinden gidecek olursak,ayakkabı firmasının en çok kazanç sağlayacağı ürün genç spor ayakkabıları ise yaş ortalamasının daha düşük,gençlere yakın olduğu sosyal ağlar tercih edilmeli,reklam içeriklerinin gençlere hitap etmesi gerekmektedir. Bunlar çalışmaların müşteri odaklı kısmıdır,bunun yanı sıra firmanın prestiji de oldukça önemlidir.


İnternette SEO hakkında detaylı bir araştırma yaptığınızda karşınıza Black Hat SEO kelimeleri çıkacaktır. Peki nedir bu Black Hat SEO,biraz da buna değinelim. Black Hat SEO,SEO çalışmalarını legal yöntemlerle yapmayan,siteyi arama motorlarında anahtar kelime,hedef kitle,pazar yeri gibi önemli unsurları göz önüne almadan direk olarak en üst sıraya yerleştiren kişilere denir.


Black Hat SEO yöntemleri firmaya pazarda prestij kazandırabilir de kaybettirebilir de ancak birçok firma bu yöntemi destekliyor çünkü herhangi bir prestij kaybında firma,bu yöntemi uygulayan SEO uzmanı ile arasında bir bağlantı olmadığını iddia edebiliyor. Böylece kendisini kolaylıkla temize çıkarabiliyor. Ancak bahsedildiği gibi,legal bir yöntemle kaliteli bir Kurumsal SEO çalışması her zaman firmaya üst düzey bir reklam ve pazarda saygınlık kazandırır. Kısacası işinde uzmanlarla çalışıp durumu firmanız için pozitife çevirmek varken,riske atmak pek de akıl karı değil.


Bu makale Web Tasarım Kuralları sitesitesinden alınmıştır.
 
Üst