Haber "Saçma Fikir" Milyonlar Kazandırdı!

salihaktan_

Profesör
Katılım
8 Nisan 2022
Mesajlar
1,104
Çözümler
6
Reaksiyon puanı
543
Puanları
293
Yaş
22
Konum
İstanbul
Geçtiğimiz haftalarda McDonald’s’ın yetişkinlere yönelik hazırladığı sınırlı sayıdaki Happy Meal menülerinin yarısı, sadece 4 günde satıldı. Bundan tam 45 yıl önce çocuklara özel menü çıkarma fikri ortaya atıldığında, şirket böylesi bir başarıyı ön görmüyordu…

We tried McDonald's new adult Happy Meals. Here's what we thought


Happy Meal’in ortaya çıktığı 1970’ler, McDonald’s’ın pazarda aile ve çocuklar üzerindeki hakimiyetini kaybettiği yıllara tekabül ediyor. O dönemde McDonald’s’ın ezeli rakibi Burger King ise “kral” imajıyla çocukların kalbini kazanmaya başlamıştı. Hal böyle olunca şirket, Happy Meal fikrinin yaratıcısı Bob Bernstein ve ekibinden aileleri ve çocukları cezbedecek bir konsept geliştirmesini istedi. Bernstein, çocukların yemek yerken eğlenmeleri için bulmacalar, bilmeceler, oyunlar ve çizgi romanlarla birlikte özel bir çocuk yemek kutusu tasarlama fikrini ortaya attı.

McDonald's History: Best Happy Meal Toys of All Time



2 Yıl Deneme Sürecinden Geçti

Fikrin şirket tarafından benimsemesi için meşakkatli bir süreçten geçildiğini belirten Bernstein, “1977’de normal boy hamburger, patates kızartması, Keebler kurabiyeleri, soda ve Cracker Jack sürpriz oyuncağıyla ortaya çıkan Happy Meal, yalnızca Kansas City, Denver ve Phoenix’teki McDonald’s franchise mağazalarında bir promosyon ürünü olarak piyasaya sürüldü. Bazı nedenlerden dolayı şirket, Chicago dışındaki şubelerde Happy Meal’i dağıtmak konusunda isteksizdi” diyor. 2 yıl süren deneme çalışmalarının ardından Happy Meal, dünyaya yayıldı ancak yükselişini 1980’lerde yaşadı. Aradan geçen zaman zarfında çeşitli yeniliklere ve değişikliklere uğrayan menü, şirketin kült ürünleri arasında yer alarak milyonlarca dolar kazanç sağladı ve sağlamaya devam ediyor.

Nostalji Kâr Sağladı

McDonald’s, geçtiğimiz günlerde bir dönemin çocuklarının mutluluk kaynağı olan menü üzerinde nostalji rüzgarı estirmeye karar verdi ve yetişkinlere özel Happy Meal’ı piyasaya sürdü. Hali hazırda sınırlı sayıda satışa çıkan menü oldukça rağbet gördü, hatta çalışanlar siparişlere yetişmekte zorlandı. Şirket böylece 45 sene önce emin olmadığı fikirden bugün de önemli bir kar elde etti…

Siz Happy Meal menüleri tercih ediyor musunuz?
 
Üst