- Katılım
- 12 Ocak 2015
- Mesajlar
- 2,064
- Reaksiyon puanı
- 961
- Puanları
- 293
Arkadaşlar forumda bu aralar sık sık denk geliyorum. Ryzen 3300x, 2600 ya da 1600AF den daha kötü gibi yorumlar yapılıyor. 3300x yerine 2600 ya da 1600AF öneriliyor. Ama neresinden bakarsam bakayım çok dayanaksız. Aşağıdaki ekte işlemcilerin oyun performansı var net bir şekilde görülüyor ki 1600AF'den çok üstün. Bilindiği gibi 1600AF hemen hemen 2600 demek oyunlarda. Peki bunun dayanağı ne hangi test bize bunu söylüyor? Tabi ki yok. Bunu ileri süren arkadaşlar daha fazla çekirdek ve thread olmasından kaynaklı ilerde oyun ve uygulamalar çok çekirdeği desteklemeye başlayacağını ve zayıf kalacağını ileri sürüyorlar. Ancak bir geçmiş den günümüze gelelim. Ryzen 1600 veya 1700 oyunlarda 3300x den daha iyi değil günümüzde. Peki biraz daha geriye gidelim. Fx 8350, 3300x den oyunlarda daha performanslı mı tabi ki hayır. Ya da FX 6350, Ryzen 1400 hakkında da artık 6 çekirdek destekleniyor oyunlarda Fx 6350 daha iyi performanslı diyemiyoruz. Peki 5 yıl sonra böyle olacağı hakkındaki fikir neden? Deniliyor ki artık oyunlar çok çekirdek desteği artıyor, günümüzde 6 çekirdek destekleyen oyun yok mu? var. Eskiden tek iken şimdi 6 ya çıktı ama verdiğim örneklerde sonradan eski yüksek çekirdekli işlemci daha iyi performans vermedi açık ve net, o zaman Geçmişte olmayan şey nasıl gelecekte kesin oluyor? Peki varsa neden günümüzde 4 çekirdekli 3300x geçmişteki tüm 6 çekirdekli amd işlemcilerden daha iyi performans veriyor o zaman. Yani herşey çekirdek olmadığı gibi işlemci şuan oyunda daha iyi performans veriyorsa gelecekte de daha iyi performans vermesi kaçılmazdır. Zira diğer yandan 2600 ile 3300x in benchmark skorlarına göz attığımızda 8 çekirdekte dahi 3300x in önde olduğunu görüyoruz. Yani bu mesnetsiz gelecek tahmini 3600 almayın 3700x alın gelecekte 8 çekirdek desteklenecek şeklinde olsa bunu anlayabilirim veya 1600af ya da 2600 size yeter fiyatı ucuz olduğu için tercih edin şeklindeki bir yorumlamayı da anlayabilirim ama gel gör ki bu kadar test, somut veri varken veya oyunlara sınırsız çekirdek desteği geliyor gibi herhangi bir haber bile yokken direk oyunlarda 1600AF ya da 2600, 3300x den daha iyi bir işlemci veya ilerde daha iyi olacak diye lanse edilmesinin bir izahı yok. Tek şartla 2600, 3500x den daha iyi tüm çekirdek ve thread lerin %100 kullanıldığı bir render ortamında. Lakin oyunlarda pek mümkün olmayan bu senaryo diyelim gerçek oldu yine de 3300x daha iyi olacaktır. Neden çünkü nasıl 9100f , Ryzen1200 le aynı çekirdeğe sahip ama daha performanslı ise (mimari+tek çekirdek performansı v.b. nedenler ile) daha yeni teknoloji ve daha yüksek tek çekirdek perfomansı 3300x i 2600 ün her türlü üstüne atıcaktır. Zaten yalnız 4 çekirdek bir işlemci de değil 4 çekirdek 8 thread bir işlemci. Ayrıca bir gelecek tahmini yapıyorsak ben de bir tane yapayım hem de destekli, Nvidia nın şuan geliştirdiği ve geliştirmeye devam ettiği teknolojilere bakınca oyunlarda işlemcinin yükünü hafifletmek üzere bir takım çalışmaları var ve evet benim tahminim önümüzdeki 5 yıl içinde oyunlarda cpu gereksinimi giderek hafifleyecek, Amd de izleyecek ve Cpunun bazı yükünü Gpu ya aktaracaklar işte benim mesnetli tahminim. Bu görünen birşey bir çalışma var en azından ilerde vaz geçedebilirler ama bu tahminin bir dayanağı var, ortada somut birsey var ama diğer türlü yukarıdaki iddaa da bulunanların elle tutulur tek birşeyi yok. Neyse çok uzun yazmışım daha fazla uzatmayayım ama forumda çok kişi tarafından bu öneriler yapıldığından yazmak istedim. Bu arada şuraya parantez bırakıyorum 3500X ile 3300X hemen hemen benzer olsa da 3500X i tercih ederim ama fiyat problem değilse asla ikisini de 1600af ya da 2600 e değişmem. (Ayrıca; 3500x varken Amd neden 3300x i çıkardı anlamış değilim ama tahminin intelin 10300 ünü karşılamak istedi şimdiden). Saygılar...
Ekli dosyalar
Son düzenleme: