Haber Oynanabilir Reklamlar neden bu kadar ilgi çekici?

Bu konuyu okuyanlar

AlpKutay

Öğrenci
Katılım
13 Mayıs 2022
Mesajlar
26
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3

Oynanabilir Reklamlar neden bu kadar ilgi çekici?​

Yüksek dönüşüm oranına sahip Oynanabilir Reklamlar, pazardan pay alma konusuna nasıl yardımcı oluyor?

Head banner.png

Oynanabilir reklamlar adından da anlaşılacağı gibi oynanabilir özelliğe sahip olan reklamlardır. Oynanabilir reklamlar, oyunların göze çarpan sahnelerini ele alır ve reklam aracılığıyla izleyenlere o oyundan biraz oynama fırsatı sunar. Oynanabilir bir reklam, oyunu indirip yüklemeden web sayfaları aracılığıyla kullanıcılara ulaşır ve bu sayede kullanıcılar oyunu oynanabilir reklam üzerinden deneyebilir. Kısacası, geleneksel reklamlar çoğunlukla kelimeler, resimler veya videolardan oluşurken, oynanabilir reklamlar, kullanıcıların oyunları ve oyun sahnelerini deneyimlemeleri için uygun bir yol sunar. Böylece kullanıcılar oyunu satın alıp almamak (indirmek) konusunda daha net bir karar verebilirler.

Oynanabilir reklamlar 2021’de olağanüstü bir sonuç elde etti. Liftoff+Vungle’ın Ocak 2021’den Ocak 2022’ye kadar olan verilerine göre oynanabilir reklamlar 12,6 milyar etkileşim, 200 milyon indirme ve 805,0 milyar ifade aldı. Çeşitli yeni reklam biçimleri arasında oynanabilir reklamlar, mobil platformlarda en iyi pazarlama yöntemi haline geldi. Bu arada, oynanabilir reklamlar, en düşük değer olan 1,98 dolar CPI ortalamasını tutturarak diğer tüm formatlar arasındaki en düşük maliyetli reklam biçimi oldu.​

Oynanabilir reklamların üretiminin ve özelliklerinin derinlemesine analizi​


image1.png

SocialPeta, popüler reklam öğeleri analiz ederek kullanıcı deneyimini ve indirmeleri iyileştirebilecek oynanabilir reklamlar üretmeye yönelik bazı ipuçları sunuyor:

1. Gerçek oyun içi sahneleri görüntüleyin, aksi takdirde kullanıcılar oyunları tatmin edici bulmayabilir;

2. Oynanışın kullanıcıların cezbetmesi için yeterince kolay olmasını sağlayacak teknikleri belirtin. Çünkü çoğu kullanıcı kaybetmekten nefret eder;

3. Oynanabilir reklamın tamamının süresini 30 saniye civarında tutun, böylece kullanıcılar eksiksiz bir deneyim yaşar ve aynı zamanda sıkılmazlar. Ne de olsa amacımız, kullanıcıların tüm oyunu oynanabilir reklam üzerinden oynamasına izin vermek değil, kullanıcıların oyunu indirmesini sağlamak.​

image2-min.png

Birkaç medya analizi turundan sonra oynanabilir reklamların “pin-pulling puzzle” oyunlarına ait reklam öğelerini tekrardan popüler hale getirebileceği düşünülüyor.
Oynanabilir reklamlar, iletişim özellikleri sayesinde daha yaygın olarak uygulanır:

1. Oynanabilir reklamların yüksek etkileşimi, reklamlar ve oyunlar arasındaki boşluğu doldurur;

2. Daha kaliteli kullanıcılar ve daha yüksek elde tutma oranı. Oynanabilir reklamların etkileşimini deneyimledikten sonra uygulamayı indiren kullanıcılar, uygulamadan genel olarak daha memnun kalmakta.

3. Daha net kullanıcı geri bildirimi. Oynatılabilir reklama yönlendiren bir tıklama, birçok etkisiz veriyi filtreleyen tek bir etkili tıklama olarak sayılır.

Popüler oynanabilir reklamların biçimleri neler?​

Yıllar sonra oynanabilir reklamlar, oyun demosu biçiminden diğer birçok biçime dönüştü. Aşağıda, mükemmel performansa sahip yeni oynanabilir reklamların SocialPeta tarafından bir analizi bulunmaktadır.

Mid-core ve hard-core oyunlar ayrıntılara odaklanır​

Oynanabilir reklamverenlerinin çoğu, casual veya simülasyon tarzında hafif oyunlar. Öyleyse oynanabilir reklamlar mid-core veya hard-core oyunlar için uygun değil mi? Tabii ki öyleler.

Oynanabilir reklamların özü, oyunun oynanışını oyunculara açıklamaktır. Ancak orta ve yüksek çekirdekli oyunların çoğunun karmaşık oynanışları vardır, bu da oynanabilir reklam olma girişimlerini zorlaştırır. Ancak, kullanıcı tabanını genişletmek için oynanabilir reklamların eşiğini düşürerek, mid-core veya hard-core oyunların oynanabilir reklamları için daha hafif tasarımlar uygulanabilir.​


image3-min.png

Reklamveren: COD: Mobile Reklam Platformu: Google Ads Süre: 150+ gün Tahmini Gösterimler: 1,1 Milyon

Video reklamlardan daha fazla gösterim alan popüler reklam öğeleri​


image4-min.png

Reklamveren: King’s Choice Reklam Platformu: AppLovin Süre: 90+ gün Tahmini Gösterimler: 1,0 Milyon

Oynanabilir reklamlar, dikkat çekme konusunda kısa videolara benzer. Her ikisi de kullanıcıları dokunmaya teşvik eden öğeler taşır. Sabit hikayeler anlatan ve kullanıcıların bunları değiştirmek için yapabilecekleri hiçbir şey bulunmayan eski video reklamların aksine, oynanabilir reklamlar kullanıcıların reklamları gerçekten deneyimlemelerine olanak tanır. Ayrıca SocialPeta, daha oynanabilir reklamların çoğunun sonuna eklenen indirme bağlantılarının en cazip kısım olduğunu ortaya çıkardı.

King’s Choice, ortak toprak seçimi videolarını, kullanıcıların oyun içi NPC’lerle gerçekten etkileşime girmesine olanak tanıyan oynanabilir reklamlarla değiştirdi. En önemlisi, hikayeler en önemli kısımda mükemmel bir zamanlamayla bitiyor ve ardından indirme bağlantıları sağlanıyor.

Oynamadan önce izleyin, eksiksiz bir deneyim​

Reklam öğelerinin en büyük özelliği bir oyun demosu ile başlamaması, ancak oynanışını açıklayan 15 saniyelik bir video olması. Bu, oyunla ilgilenen oyuncuları kalmaya ve bir sonraki oyun demosunu denemeye teşvik ediyor. Ayrıca ilgilenen oyuncuların fark etmesini ve denemesini sağlıyor. Lakin en önemlisi ise bu oyuncuların reklamlardan sonra oyunu indirip oynamaktan mutlu olmalarını sağlaması.​

image5-min.png

Reklamveren: Magic Jigsaw Puzzles Reklam Platformu: AdColony Süre: 300+ gün Tahmini Gösterimler: 4,3 milyon.
Magic Jigsaw Puzzles’ın bu reklam öğesi, Temmuz 2021 gibi erken bir tarihte piyasaya sürüldü ve 300 günden fazla bir süredir yayında kalmasına karşın toplam 4,3 milyon tahmini gösterim elde etti. Yapboz oyunlarına ilginiz varsa oynanabilir reklamı izleyip denedikten sonra oyunu indirip oynamak isteyeceğinize eminim.

11 Ağustos’ta SocialPeta, oyun uygulamalarında kullanıcı kazanımını en üst düzeye çıkarmak için Game Factory, SHAREit ve Appska ile ortak olacak, yerinizi şimdi ayırtmayı unutmayın!​

 
Son düzenleme:

_Zaur_

VİP üye
Katılım
17 Kasım 2017
Mesajlar
14,068
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
23,089
Puanları
113
Yaş
30
Yılanın beyazına da, siyahına da Lanet. Reklam stratejileri yüzünden adam akıllı telefon kullanamadık bir türlü.

Ne yani programı 5 kuruşa reklamsız satışa çıkarsanız köşeyi çoktan dönersiniz. İlla bizim sinirlerimizle mi oynamalısınız?
 
Üst