Ömür boyu ehliyet bitiyor!

Bu konuyu okuyanlar

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
Sürücü belgeleri AB ile uyumlu hale getiriliyor. Bir ömür boyu tek bir ehliyetle araç kullanma dönemi kapanıyor.

502000_detay.jpg


Ehliyet konusunda AB standartları geliyor. Öngörülen trafik reformlarıyla, 18 yaşında ehliyet alıp yıllarca aynı ehliyetle otomobil kullanma dönemi kapanacak. AB stratejisi 2010 - 2011 Eylem Planı, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’na göre ilk etapta sürücü ehliyetleri AB standardına kavuşacak. Daha sonra kamu ulaştırma araçlarına hız sınırlayıcı teknik cihazlar takılacak; sürücü belgeleri sadece 5 yıl için geçerli olacak. Belgeyi kullanmaya devam etmek için yeniden ehliyet sınavına girilecek. İlk kez ehliyet alanlara, 2 yılı kapsayan staj dönemi verilecek. Bu kişiler ‘2 yıllık stajyer sürücü belgesi’ ile araçlarını kullanabilecek. Bu sürede 2 kez kırmızı ışıkta geçen, 2 kez hız limitini aşan, uyuşturucu ve alkol etkisiyle araç kullananların ehliyetleri tamamen iptal edilecek.

REFORM NİTELİĞİ TAŞIYOR

Hükümetin, “Reformları, AB istediği için değil, halkımızın yaşam düzeyini, hak ettiği seviyeye yükseltmek için yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz” şeklinde verdiği taahhüt, trafik canavarının yok edilmesini de kapsayacak kadar genişledi. Bakanlar Kurulu’nun önceki gün kabul ettiği Türkiye’nin katılım süreci için ‘AB stratejisi 2010-2011 Eylem Planı’ 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nda bir reform niteliği taşıyor. AB ile müzakere eden Türk yetkililerin verdiği bilgiye göre “Ülkemiz sürücü belgelerinin AB sürücü belgeleriyle uyumlaştırılması; belirli araçlara hız sınırlayıcı teknik cihaz takılması” olarak belirtilen kanun değişikliği, kısa ve orta vadede köklü değişiklikler getiriyor.

Taksi sürücülerine GPS zorunlu olacak

• Ehliyet, 5 yıl geçerli olacak ve ehliyetin son kullanma tarihi yazılı olarak belgede yer alacak. Süreyi uzatmak isteyenler, tam teşekküllü bir hastaneden sağlık raporu alacak ve sürüş testlerinden geçirilecek. Sadece testi geçenlerin ehliyeti yenilenecek.

• Otobüs, kamyon ve çekicilere hız sınırlayıcı cihaz takılması mecbur tutulacak.

• Taksi sürücüleri araçlarında yer tespit cihazı GPS ile yön belirlemek için navigasyon cihazlarını taktırmak zorunda olacak.

• Okul servis araçlarını kullananların deneyimli olmaları istenecek ve araçlarda her koltuk için emniyet kemeri bulunması şartı aranacak.

• İzinsiz otoparkçılık yapan, yol kenarına park eden araç sürücülerinden park parası isteyen kişiler hapis ve para cezası ile cezalandırılacak.

• 1 Nisan 2008’de başlayan ve vatandaşların kaza yaptıktan sonra kendi aralarında tutanak düzenlemesini öngören değişiklik zorunlu olacak. Tutanak düzenlenmediği takdirde, polis yerine sigorta ekspertizleri kaza yerine çağrılacak.

EHLİYET ŞEKLİ DEĞİŞECEK

Ehliyetlerin şekli ve koşulları değiştiriliyor. Yeni ehliyetin ön yüzünde fotoğraf, ad-soyad, doğum yeri, tarihi, geçerlilik süresi yazılacak, ehliyetin verildiği yer ve makam, belge no, imza, adres ve sürücü belgesi sınıfı yer alacak. Sağ üst köşede TR kısaltması bulunacak ve ehliyetler yeniden sınıflandırılacak. Otomobil kullananlara BE sınıfı ehliyet verilecek. Sürücü otomobilin yanı sıra otobüs kullanmaya da yetkiliyse, BE’nin yanına ‘BE C1E gh’ şeklinde ek harfler yazılacak. Kamyon sürücülerinin sınıfı CE, otobüs, midibüs, minibüs, römorklu minibüs kullanıcılarının D, D1, D1E, DE olacak. Traktör sürücülerine F, iş makinesi sürücülerine G, sakat ve hastaların kullandığı motosiklet ve otomobil sürücülerine ise H sınıfı verilecek.

İkinci el otoya yeni düzenleme yolda

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, ikinci el oto pazarını düzenleyeceklerini söyledi. Ergün, ağır kaza sonucu perte ayrılmış, yani ölmüş araçların, sigorta-kasko şirketlerince piyasaya satıldığını, bu hurdaların oto sanayi sitelerinde tamir edilerek kayıtdışı olarak yollarda dolaşabildiklerine dikkat çekti. Ergün “İkinci el pazarının düzenlenmesi gerekiyor. Otomotiv sektörü de bu konuda bize bir rapor sundu. Üzerinde çalışıyoruz. Birlikte kısa, orta ve uzun vadede yapılabilecekleri yapacağız. İkinci el piyasası bizde, birinci el kadar önemli. Milyonlara varan rakamlardan söz ediliyor” dedi.

KAYNAK
 

NikeSteeL

Dekan
Katılım
13 Mart 2009
Mesajlar
8,420
Reaksiyon puanı
131
Puanları
63
5 Yılda 1 Ehliyetmi Alcaz Yok Daha Neler
 

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
Aslında çok mantıklı. Adam herhangi bir şekilde sakatlanıyor ya da sürücülük özelliğini kaybediyor ama araç sürmeye devam. Özelllikle büyük araç sürücüleri için çok iyi olur inşallah
 

TazzzY

Dekan
Emektar
Katılım
12 Kasım 2008
Mesajlar
7,353
Reaksiyon puanı
275
Puanları
83
5 Yılda değilde 7 8 Yılda olsa Daha iyi olur Hem trafik canavarları temizlenmiş olur.
 

maiwesiyah

Profesör
Katılım
2 Mart 2009
Mesajlar
1,197
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
bu uygulamanın biran evvel başlamasını diliyorum!

umarım denetlemeler, testler ve raporlar da dürüst bir şekilde yapılır...

80 yaşında gözü görmeyen kulağı duymayan refleks namına bir şeyi kalmamış hergün şehirler arası yolcu taşıyan şoför müsvettesi insanlar var ve hergün onlarla muhatap oluyorum...

bu zamana kadar yolculara sadece para kazandıracak bir mal gözüyle bakan para hırsıyla gözleri kör olmuş malum şoförleri de onları denetlemeyen sevgili! görevlileri de kınıyorum!

geç kalmış bir uygulama sonuna kadar destekliyorum!
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
Bunlar bir an önce gerçekleştirilmeli.
 

eterno

Asistan
Katılım
18 Şubat 2010
Mesajlar
267
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Zaten elde avuçta otomobil yok; ehliyeti nüfus cüzdanı yerine kullanıyordum, bana hava hoş :=)
 

eray045

Rektör
Emektar
Katılım
12 Nisan 2008
Mesajlar
12,600
Reaksiyon puanı
250
Puanları
63
çok yararlı olur ama
şimdi 5 yılda bir 200 lira vergi , dosya vs. parası alırlar kesin :thumbdown:
 

7.43

Dekan
Katılım
11 Haziran 2008
Mesajlar
8,969
Reaksiyon puanı
332
Puanları
83
Milleti yolup, devlet dairelerinde süründürmenin bir yolu daha.
 
Üst