- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,457
- Reaksiyon puanı
- 529
- Puanları
- 0
Türkiye OECDnin PISA 2012 eğitim raporunda notunu yükseltse de, ortalamanın yine çok altında kalarak sınıfı geçemeyip 64 ülke arasında 42'nci sırada yer aldı.
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) aracılığı ile üye ülkelerin hükümetleri arasında sağlanmış işbirliğinin ürünü olarak 3 yılda bir yayınlanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programının (PISA) 2012 raporunda matematik, okuma ve fen puanlarını yükselten Türkiye, 64 ülke içindeki sıralamasını yükseltemedi ve 42nci sırada kaldı.
Türkiye, özellikle 10 yıl önce 423 olan matematik ortalamasını 448e çıkarmasına rağmen Hırvatistan (471), Sırbistan (449), Yunanistan (453) ve İsrail (466) gibi ülkelere yaklaşmasına rağmen geçemedi.
2012 PISA raporunda OECD üyesi ve PISAya iştirakçi toplam 64 ülkede 15 yaş grubu öğrenciler üzerinde yapılan test sınavları sonuçlarına göre; öğrencilerimiz 2003 yılındaki 423 olan matematik puanını 448e yükselterek 42nci sırada yer aldı. Türkiye, ilk kez 2006da yapılan okuma sınavında aldığı 424 puanını 454e fende 424 olan puanını ise 464e yükseltti.
PISA 2012 raporunda, Türkiyenin geçen 10 yıl içinde özellikle matematikte ortalama 3,2, okuma 4,1, fen 6,4 puanlık artış sergilemesi takdirle karşılanırken bu gelişmenin çok gerideki ve büyük eğitim ihtiyaçları olan öğrencilere odaklanarak gerçekleştirildiği kaydedildi. Raporda, özellikle matematikte en düşük sonuçları kaydeden öğrenciler arasında yüzde 10luk bir gelişme gözlendiği belirtildi.
OECDDE SONDAN ÜÇÜNCÜYÜZ
OECD ülkeleri sıralamasında 2003 yılından bugüne tüm raporlarda Meksikanın ardından en kötü performansı sergileyen Türkiye, OECDye yeni üye olan Şilinin son sırada yer alması sayesinde sondan üçüncülüğe yükseldi.
İşte PISA 2012 raporunda öne çıkan başlıklar:
-2000 yılından bu yana okuma performansı karşılaştırılabilir verilere sahip 64 ülke ekonomilerinde 32 ülke, ortalama okuma-anlama performansında iyileşme gösterirken, 22 ülke sabit kaldı. 10 ülkenin performansında ise bozulma görüldü.
-OECD ülkeleri arasında Türkiye ile birlikte Şili, Estonya, Almanya, Macaristan, İsrail, Japonya, Kore, Lüksemburg, Meksika, Polonya, Portekiz ve İsviçreli öğrenciler son PISA değerlendirmelerinde okuma performanslarını geliştirdiler.
-2000 ve 2012 yılları arasında, Arnavutluk, İsrail ve Polonyada en iyi performans gösteren öğrencilerin payı artarken, temel okuma yeterlilik düzeyde uymayan öğrencilerin payları azaltıldı.
KIZLAR FARKI KAPATTI
-Okuma-anlama performansındaki cinsiyet farkı, 2000-2012 yılları arasında kız öğrenciler lehine 11 ülkede genişledi.
-Kız öğrenciler fen sınavları performansındaki cinsiyet farklılıklarında erkekleri Ürdün'de 43, Katar'da 35, Birleşik Arap Emirlikleri'nde 28 puan, Bulgaristan, Tayland, Karadağ, Finlandiya, Letonya, Litvanya, Yunanistan, Malezya ve Türkiyede de 20 ila 10 puan arasında geride bıraktılar.
-2006 ve 2012 arasında Türkiyede OECD averajı altında yeterlilik performansı sergileyen öğrencilerin payında önemli bir azalma görüldü.
-Matematik derecelendirmesinde erkek öğrenciler 37 ülkede kızlara göre daha iyi performans sergilerken, kız öğrenciler beş ülkede erkekleri geride bıraktı.
-Türkiye, Finlandiya, Makao-Çin, Rusya, İsveç ve ABDnin içinde bulunduğu grupta ise 2003 yılına göre erkekler lehine olan 8 puanlık fark 2012 yılında yok oldu.
YÜKSEK MİLLİ GELİR AVANTAJ SAĞLIYOR
-Raporda yüksek milli gelire sahip ülkelerin sonuçlarda avantaj sağladığı belirtilirken, bu ilişkinin nedensel doğası hakkında hiçbir gösterge olmadığı halde göreceli bir avantajın bulunduğu kaydedildi. Vietnam, Endonezya ve OECD ülkelerinden Meksika ve Türkiye gibi milli gelirleri nispeten düşük seviyelerde olan ülkelerin performansını yorumlarken bunun özellikle dikkate alınması gerektiği belirtildi.
YUNANİSTAN İLE FARK KAPANDI
-PISAnın matematik değerlendirmesinde Türkiye, komşu Yunanistan ile arasındaki 49 puanlık farkı 5e, okuma ortalamasındaki 22 puanlık farkı 2, Fen bilimlerindeki 49 puanlık farkı ise 4 puana kadar indirdi.
DOĞU ASYA ÜLKELERİ ZİRVEDE
Matematik:
1-Şangay-Çin 613
2-Singapur- 573
3-Hong Kong-Çin: 561
4-Çin Taipei: 560
5-G. Kore: 554
6-Macao-Çin: 538
7-Japonya: 536
8-Liechtenstein: 535
9-İsviçre: 531
10-Hollanda: 523
44-Türkiye: 448
Okuma-Anlama:
1-Şangay-Çin: 570
2-Hong Kong-Çin: 545
3-Singapur: 542
4-Japonya: 538
5-Kore: 536
6-Finlandiya: 524
7-Çin-Taipei-İrlanda-Kanada: 523
8-Polonya: 518
9- Liechtenstein-Estonya: 516
10- Avustralya-Yeni Zelanda: 512
42-Türkiye: 475
Fen:
1-Şangay-Çin: 580
2-Hong Kong-Çin: 555
3-Singapur: 551
4- Japonya: 547
5-Finlandiya-545
6-Estonya: 541
7-G. Kore: 538
8-Vietnam: 538
9-Polonya: 526
10-Kanada, Liechtenstein: 525
43-Türkiye: 463
Hürriyet
Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) aracılığı ile üye ülkelerin hükümetleri arasında sağlanmış işbirliğinin ürünü olarak 3 yılda bir yayınlanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programının (PISA) 2012 raporunda matematik, okuma ve fen puanlarını yükselten Türkiye, 64 ülke içindeki sıralamasını yükseltemedi ve 42nci sırada kaldı.
Türkiye, özellikle 10 yıl önce 423 olan matematik ortalamasını 448e çıkarmasına rağmen Hırvatistan (471), Sırbistan (449), Yunanistan (453) ve İsrail (466) gibi ülkelere yaklaşmasına rağmen geçemedi.
2012 PISA raporunda OECD üyesi ve PISAya iştirakçi toplam 64 ülkede 15 yaş grubu öğrenciler üzerinde yapılan test sınavları sonuçlarına göre; öğrencilerimiz 2003 yılındaki 423 olan matematik puanını 448e yükselterek 42nci sırada yer aldı. Türkiye, ilk kez 2006da yapılan okuma sınavında aldığı 424 puanını 454e fende 424 olan puanını ise 464e yükseltti.
PISA 2012 raporunda, Türkiyenin geçen 10 yıl içinde özellikle matematikte ortalama 3,2, okuma 4,1, fen 6,4 puanlık artış sergilemesi takdirle karşılanırken bu gelişmenin çok gerideki ve büyük eğitim ihtiyaçları olan öğrencilere odaklanarak gerçekleştirildiği kaydedildi. Raporda, özellikle matematikte en düşük sonuçları kaydeden öğrenciler arasında yüzde 10luk bir gelişme gözlendiği belirtildi.
OECDDE SONDAN ÜÇÜNCÜYÜZ
OECD ülkeleri sıralamasında 2003 yılından bugüne tüm raporlarda Meksikanın ardından en kötü performansı sergileyen Türkiye, OECDye yeni üye olan Şilinin son sırada yer alması sayesinde sondan üçüncülüğe yükseldi.
İşte PISA 2012 raporunda öne çıkan başlıklar:
-2000 yılından bu yana okuma performansı karşılaştırılabilir verilere sahip 64 ülke ekonomilerinde 32 ülke, ortalama okuma-anlama performansında iyileşme gösterirken, 22 ülke sabit kaldı. 10 ülkenin performansında ise bozulma görüldü.
-OECD ülkeleri arasında Türkiye ile birlikte Şili, Estonya, Almanya, Macaristan, İsrail, Japonya, Kore, Lüksemburg, Meksika, Polonya, Portekiz ve İsviçreli öğrenciler son PISA değerlendirmelerinde okuma performanslarını geliştirdiler.
-2000 ve 2012 yılları arasında, Arnavutluk, İsrail ve Polonyada en iyi performans gösteren öğrencilerin payı artarken, temel okuma yeterlilik düzeyde uymayan öğrencilerin payları azaltıldı.
KIZLAR FARKI KAPATTI
-Okuma-anlama performansındaki cinsiyet farkı, 2000-2012 yılları arasında kız öğrenciler lehine 11 ülkede genişledi.
-Kız öğrenciler fen sınavları performansındaki cinsiyet farklılıklarında erkekleri Ürdün'de 43, Katar'da 35, Birleşik Arap Emirlikleri'nde 28 puan, Bulgaristan, Tayland, Karadağ, Finlandiya, Letonya, Litvanya, Yunanistan, Malezya ve Türkiyede de 20 ila 10 puan arasında geride bıraktılar.
-2006 ve 2012 arasında Türkiyede OECD averajı altında yeterlilik performansı sergileyen öğrencilerin payında önemli bir azalma görüldü.
-Matematik derecelendirmesinde erkek öğrenciler 37 ülkede kızlara göre daha iyi performans sergilerken, kız öğrenciler beş ülkede erkekleri geride bıraktı.
-Türkiye, Finlandiya, Makao-Çin, Rusya, İsveç ve ABDnin içinde bulunduğu grupta ise 2003 yılına göre erkekler lehine olan 8 puanlık fark 2012 yılında yok oldu.
YÜKSEK MİLLİ GELİR AVANTAJ SAĞLIYOR
-Raporda yüksek milli gelire sahip ülkelerin sonuçlarda avantaj sağladığı belirtilirken, bu ilişkinin nedensel doğası hakkında hiçbir gösterge olmadığı halde göreceli bir avantajın bulunduğu kaydedildi. Vietnam, Endonezya ve OECD ülkelerinden Meksika ve Türkiye gibi milli gelirleri nispeten düşük seviyelerde olan ülkelerin performansını yorumlarken bunun özellikle dikkate alınması gerektiği belirtildi.
YUNANİSTAN İLE FARK KAPANDI
-PISAnın matematik değerlendirmesinde Türkiye, komşu Yunanistan ile arasındaki 49 puanlık farkı 5e, okuma ortalamasındaki 22 puanlık farkı 2, Fen bilimlerindeki 49 puanlık farkı ise 4 puana kadar indirdi.
DOĞU ASYA ÜLKELERİ ZİRVEDE
Matematik:
1-Şangay-Çin 613
2-Singapur- 573
3-Hong Kong-Çin: 561
4-Çin Taipei: 560
5-G. Kore: 554
6-Macao-Çin: 538
7-Japonya: 536
8-Liechtenstein: 535
9-İsviçre: 531
10-Hollanda: 523
44-Türkiye: 448
Okuma-Anlama:
1-Şangay-Çin: 570
2-Hong Kong-Çin: 545
3-Singapur: 542
4-Japonya: 538
5-Kore: 536
6-Finlandiya: 524
7-Çin-Taipei-İrlanda-Kanada: 523
8-Polonya: 518
9- Liechtenstein-Estonya: 516
10- Avustralya-Yeni Zelanda: 512
42-Türkiye: 475
Fen:
1-Şangay-Çin: 580
2-Hong Kong-Çin: 555
3-Singapur: 551
4- Japonya: 547
5-Finlandiya-545
6-Estonya: 541
7-G. Kore: 538
8-Vietnam: 538
9-Polonya: 526
10-Kanada, Liechtenstein: 525
43-Türkiye: 463
Hürriyet