Haber Ocak Ayında Küresel Mobil Oyunlar

Bu konuyu okuyanlar

AlpKutay

Öğrenci
Katılım
13 Mayıs 2022
Mesajlar
26
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
1676909542995.png

SocialPeta, uygulama zekası ve diğer modüllerinin yardımıyla, Ocak 2023'te reklam, gelir ve indirme açısından en üstte yer alan 20 küresel mobil oyunu sıralamıştır. Böylece küresel mobil pazarın değişen trendlerini anlamaya çalışan mobil uygulama endüstrisi çalışanlarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Ocak ayında küresel mobil oyunların genel performansı:

● [Attack Hole], black hole mini-oyunlarını popüler hale getirerek yükselen indirmeler gördü;

● SpringGame, "arka görünüş" ile [이모탈 소울] oyununu özellikle Güney Kore pazarına hedefledi;

● Yeni çıkan kartlar çizim olarak son derece kötü olsa da, FGO'nun gelirinde %40'lık bir artış getirdi;

● İlk TV reklamı ile [Royal Match], %200 gelir artışı kaydetti.

Reklama Göre En İyi 20 Oyun
1676909598067.png
Medya Satın Alımında Anahtar Kelime: Mini Oyun
Panoramik Games, black hole mini oyunlarıyla [Mighty Party] reklamı için harika bir çalışma yapmıştır. Oyun birçok black hole reklamını piyasaya sürmüştür. Bu reklamlar ise genel olarak popüler oyun olan [Attack Hole]'u andırmaktadır. SocialPeta - Reklam Analizi'ne göre, [Mighty Party], Ocak ayında 2900 benzersiz reklam yayınlayarak iOS reklam tablosunda 2. sırada kalmayı başarmıştır. Detaylı bilgiye bakacak olursak:

● Reklam platformları olarak, casual, casino ve müzik medya platformları ilk 3 arasındaydı;

● Reklamın ana bölgeleri Portekiz, Romanya, Fransa idi;

● Son 30 günde yayınlanan reklamların %100'ü videoydu;

● Popüler mini oyunlar arasında black hole games, stickman tırmanma kulesi, çizgi çekme, polis ve hırsız yer alıyor.

[Mighty Party], black hole games hakkında daha fazla reklam desteği ile "polis ve hırsız", "stickman tırmanma kulesi" gibi diğer modlar hakkında da reklamlar yayınlamıştır.

Medya Satın Alımında Anahtar Kelime: Arka Görünüş
Görsel açıdan dikkat çekici olan [엑자일: 어벤징 파이어] Güney Kore'de Ağustos'ta beklenmedik bir şekilde piyasaya sürüldükten sonra, SpringGame yeni bir hamle yapmıştır. Ocak ayında, [이모탈 소울] 2200 benzersiz reklam ile iOS reklam tablosunda yeni bir sıralamaya sahip olmuştur. SocialPeta - Reklam Analizi’ne göre, [이모탈 소울] aşağıdaki şekilde reklamlar yayınlamıştır:

● Reklam platformlarına gelince, arcade, simülasyon ve bulmaca medya platformları en üst sıradaydı;

Reklamların çoğu video ve resimdi ve resim reklamlar %53'ten fazlasını kapsıyordu;

● [이모탈 소울], "5 yıllık AR-GE, 6 ana sınıf, 48 sınıf değişimi" gibi sayıları reklam kopyalarında kullanmayı tercih etti.

[이모탈 소울]'ün son reklamları, farklı sınıf görevi arka planları ve buna karşılık gelen harita değişiklikleri ile karakterize edilmiştir. Zengin ve zarif oyun sahneleri, oyunun oldukça ifadeci olduğunu kanıtlamış ve tüm arka görünümler oyuncuların oyunu indirme isteğini uyandırmıştır.


Reklam Platformu: FB Haberler
Tahmini Etkileşim: 187 Bin
Güçlü bir medya harcatma kapasitesine sahip olan MMO, kart savaşı, diğer orta-zorlukta ve zor oyunlar dışında, casual bulmaca oyunu reklamverenleri de medyaya çok harcama yapmıştır. Örneğin, Rollic'in hiper-casual oyunu [Crowd Evolution!], Ocak ayında toplamda yaklaşık 7000 benzersiz reklama sahipti. [Two Dots], [Braindom] ve diğer bulmaca oyunları da istikrarlı yaratıcılarla reklam tablosunda kaldı.

Gelire Göre En İyi 20 Oyun
1676909914262.png
App Store'da Ocak ayında gelirleri artan oyunlar:

● Çin Yeni Yılı Bahar Festivali ve [Mobile Legends: Bang Bang] M4 Dünya Şampiyonası sayesinde, [MLBB] Ocak ayında bir önceki aya göre %187.4'lük bir gelir artışı kaydetmiştir.

● [ウマ娘 プリティーダービー], ürün matrisini genişletmeye başladı. Ocak ayında, bir sahne etkinliği ile, Racing Carnival adlı bir oyun etkinliği duyurulmuş ve %131.5'lik bir aylık gelir artışı kaydedilmiştir.

● Ünlü üçlü-eşleştirme oyunu [Royal Match], 23 Aralık'ta ilk TV reklamını yayınlamış, bu da oyuna büyük bir tanıtım getirmiş ve Ocak ayında %200'e yakın bir aylık gelir artışı elde etmesine yardımcı olmuştur.



Google Play'de Ocak ayında yüksek gelirli oyunlar:

● 10 yıldır popüler olan [モンスターストライク], Gundam Serisi ile işbirliği yapmış ve ilgili haberlerin ve canlı yayın satışlarının Twitter, YouTube ve diğer sosyal medya platformlarında paylaşılması sayesinde, oyun %77.9'luk bir aylık gelir artışı kaydetmiştir.

● Yeni yıl etkinlikleri ve çizimi kötü karakterler yayınlanmış, dış görünüşteki çarpıcı kontrast oyuncuların dikkatini çekmiştir. Ancak, kötü kart oyuncuların para harcama arzularını uyandırmış (çirkin kart diğer kartların ne kadar güzel olduğunu gösterdi), bu da [Fate/Grand Order]'ın Ocak ayında %40 aylık gelir artışı kaydetmesine yol açmıştır.

● Ocak ayında yeni popüler anime tarzı oyun [NIKKE], düzenli güncellemeler ve karakter banner güncellemeleri yaparak kararlı bir gelir elde etti ve %6 aylık gelir artışı kaydetti.

Picture1.png

Resim Kaynağı: [Fate/Grand Order]
2023'te bir anime tarzı oyundaki kartların böyle olduğuna inanabiliyor musunuz?
Gelire Göre En İyi 20 Oyun
1676910057655.png
App Store'da Ocak ayındaki indirmelerine göre, indirmeleri artan oyunlar şunlardır:

● Parti oyunlarında büyük bir artış yaşandı. [Stumble Guys] ve [Among Us!] indirmeleri Ocak ayında sırasıyla %187 ve %190 arttı.

● [Free Fire], Bahar Festivali kutlamaları, canlı yayınlar ve metaverse yayınları gibi birkaç etkinlik başlattı ve [Devil May Cry] ile IP işbirliği yaparak Ocak ayında indirmelerini %227,8 artırdı.

● Playrix, aynı anda üç oyunla sıralamada yer aldı. [Gardenscapes], [Township], [Homescapes] tüm indirmeleri Ocak ayında %150'den fazla arttı.


Google Play'de indirmeleri artan oyunlar:

● ABI'nin makyaj simülasyon oyunu [Makeover & Makeup ASMR], gerçek ve hassas makyaj yöntemleri ve ekstra ASMR öğeleriyle mükemmel görsel ve işitsel efektler sunuyor. Keskin yara debridmanı, kurtçukların kıvrılması ve reklamları sayesinde [Makeover & Makeup ASMR], makyaj simülasyon oyunlarının arasından sıyrıldı. SocialPeta App Analysis'e göre, Brezilya pazarı 3,10 milyon indirme sağladı.

● Homa'nın hiper-geçici oyunu [Attack Hole], klasik "black hole games" modunu kopyalayarak ve geliştirerek günlerce Amerikan ücretsiz oyun sıralamasında kalmayı başardı. Ayrıca birçok orta ve sert zorluktaki oyunların mini oyun yaratıcılarını da etkiledi. Oyun, Ocak ayında 10 milyondan fazla indirme kaydetti.

● Supersonic'in puzzle hafif oyunu [Emoji Puzzle], geleneksel bağlantı oyun türünü ve dayanıklı emoji kültürünü birleştirdi. Hızlı güncellemelerle sosyal medyanın en sıcak haberlerinin gerçek zamanlı takibini sunmakta. SocialPeta App Analysis'e göre, [Emoji Puzzle] Ocak ayında 3 kez güncellendi ve indirmelerde %145,5 büyüme kaydetti.
 

Nixc0r

Forumgezer
Emektar
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
5,961
Çözümler
12
Reaksiyon puanı
15,310
Puanları
113
Yaş
17
Candy Crush büyüklüğü. ?
 

Tunahan GRS

Inan bilmiyorum.
Cezalı
Katılım
5 Şubat 2023
Mesajlar
324
Reaksiyon puanı
336
Puanları
63
Shadow Fight 2 en sevdiğim oyun listeden seçsek Fifa derim
 

eren_e

If you fell down yesterday, stand up today
Cezalı
Katılım
22 Mayıs 2022
Mesajlar
853
Reaksiyon puanı
1,316
Puanları
93
Yaş
13
SocialPeta, uygulama zekası ve diğer modüllerinin yardımıyla, Ocak 2023'te reklam, gelir ve indirme açısından en üstte yer alan 20 küresel mobil oyunu sıralamıştır. Böylece küresel mobil pazarın değişen trendlerini anlamaya çalışan mobil uygulama endüstrisi çalışanlarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Ocak ayında küresel mobil oyunların genel performansı:

● [Attack Hole], black hole mini-oyunlarını popüler hale getirerek yükselen indirmeler gördü;

● SpringGame, "arka görünüş" ile [이모탈 소울] oyununu özellikle Güney Kore pazarına hedefledi;

● Yeni çıkan kartlar çizim olarak son derece kötü olsa da, FGO'nun gelirinde %40'lık bir artış getirdi;

● İlk TV reklamı ile [Royal Match], %200 gelir artışı kaydetti.

Reklama Göre En İyi 20 Oyun
Medya Satın Alımında Anahtar Kelime: Mini Oyun
Panoramik Games, black hole mini oyunlarıyla [Mighty Party] reklamı için harika bir çalışma yapmıştır. Oyun birçok black hole reklamını piyasaya sürmüştür. Bu reklamlar ise genel olarak popüler oyun olan [Attack Hole]'u andırmaktadır. SocialPeta - Reklam Analizi'ne göre, [Mighty Party], Ocak ayında 2900 benzersiz reklam yayınlayarak iOS reklam tablosunda 2. sırada kalmayı başarmıştır. Detaylı bilgiye bakacak olursak:

● Reklam platformları olarak, casual, casino ve müzik medya platformları ilk 3 arasındaydı;

● Reklamın ana bölgeleri Portekiz, Romanya, Fransa idi;

● Son 30 günde yayınlanan reklamların %100'ü videoydu;

● Popüler mini oyunlar arasında black hole games, stickman tırmanma kulesi, çizgi çekme, polis ve hırsız yer alıyor.

[Mighty Party], black hole games hakkında daha fazla reklam desteği ile "polis ve hırsız", "stickman tırmanma kulesi" gibi diğer modlar hakkında da reklamlar yayınlamıştır.

Medya Satın Alımında Anahtar Kelime: Arka Görünüş
Görsel açıdan dikkat çekici olan [엑자일: 어벤징 파이어] Güney Kore'de Ağustos'ta beklenmedik bir şekilde piyasaya sürüldükten sonra, SpringGame yeni bir hamle yapmıştır. Ocak ayında, [이모탈 소울] 2200 benzersiz reklam ile iOS reklam tablosunda yeni bir sıralamaya sahip olmuştur. SocialPeta - Reklam Analizi’ne göre, [이모탈 소울] aşağıdaki şekilde reklamlar yayınlamıştır:

● Reklam platformlarına gelince, arcade, simülasyon ve bulmaca medya platformları en üst sıradaydı;

Reklamların çoğu video ve resimdi ve resim reklamlar %53'ten fazlasını kapsıyordu;

● [이모탈 소울], "5 yıllık AR-GE, 6 ana sınıf, 48 sınıf değişimi" gibi sayıları reklam kopyalarında kullanmayı tercih etti.

[이모탈 소울]'ün son reklamları, farklı sınıf görevi arka planları ve buna karşılık gelen harita değişiklikleri ile karakterize edilmiştir. Zengin ve zarif oyun sahneleri, oyunun oldukça ifadeci olduğunu kanıtlamış ve tüm arka görünümler oyuncuların oyunu indirme isteğini uyandırmıştır.


Reklam Platformu: FB Haberler
Tahmini Etkileşim: 187 Bin
Güçlü bir medya harcatma kapasitesine sahip olan MMO, kart savaşı, diğer orta-zorlukta ve zor oyunlar dışında, casual bulmaca oyunu reklamverenleri de medyaya çok harcama yapmıştır. Örneğin, Rollic'in hiper-casual oyunu [Crowd Evolution!], Ocak ayında toplamda yaklaşık 7000 benzersiz reklama sahipti. [Two Dots], [Braindom] ve diğer bulmaca oyunları da istikrarlı yaratıcılarla reklam tablosunda kaldı.

Gelire Göre En İyi 20 Oyun
App Store'da Ocak ayında gelirleri artan oyunlar:

● Çin Yeni Yılı Bahar Festivali ve [Mobile Legends: Bang Bang] M4 Dünya Şampiyonası sayesinde, [MLBB] Ocak ayında bir önceki aya göre %187.4'lük bir gelir artışı kaydetmiştir.

● [ウマ娘 プリティーダービー], ürün matrisini genişletmeye başladı. Ocak ayında, bir sahne etkinliği ile, Racing Carnival adlı bir oyun etkinliği duyurulmuş ve %131.5'lik bir aylık gelir artışı kaydedilmiştir.

● Ünlü üçlü-eşleştirme oyunu [Royal Match], 23 Aralık'ta ilk TV reklamını yayınlamış, bu da oyuna büyük bir tanıtım getirmiş ve Ocak ayında %200'e yakın bir aylık gelir artışı elde etmesine yardımcı olmuştur.



Google Play'de Ocak ayında yüksek gelirli oyunlar:

● 10 yıldır popüler olan [モンスターストライク], Gundam Serisi ile işbirliği yapmış ve ilgili haberlerin ve canlı yayın satışlarının Twitter, YouTube ve diğer sosyal medya platformlarında paylaşılması sayesinde, oyun %77.9'luk bir aylık gelir artışı kaydetmiştir.

● Yeni yıl etkinlikleri ve çizimi kötü karakterler yayınlanmış, dış görünüşteki çarpıcı kontrast oyuncuların dikkatini çekmiştir. Ancak, kötü kart oyuncuların para harcama arzularını uyandırmış (çirkin kart diğer kartların ne kadar güzel olduğunu gösterdi), bu da [Fate/Grand Order]'ın Ocak ayında %40 aylık gelir artışı kaydetmesine yol açmıştır.

● Ocak ayında yeni popüler anime tarzı oyun [NIKKE], düzenli güncellemeler ve karakter banner güncellemeleri yaparak kararlı bir gelir elde etti ve %6 aylık gelir artışı kaydetti.

Ekli dosyayı görüntüle 179380
Resim Kaynağı: [Fate/Grand Order]
2023'te bir anime tarzı oyundaki kartların böyle olduğuna inanabiliyor musunuz?
Gelire Göre En İyi 20 Oyun
App Store'da Ocak ayındaki indirmelerine göre, indirmeleri artan oyunlar şunlardır:

● Parti oyunlarında büyük bir artış yaşandı. [Stumble Guys] ve [Among Us!] indirmeleri Ocak ayında sırasıyla %187 ve %190 arttı.

● [Free Fire], Bahar Festivali kutlamaları, canlı yayınlar ve metaverse yayınları gibi birkaç etkinlik başlattı ve [Devil May Cry] ile IP işbirliği yaparak Ocak ayında indirmelerini %227,8 artırdı.

● Playrix, aynı anda üç oyunla sıralamada yer aldı. [Gardenscapes], [Township], [Homescapes] tüm indirmeleri Ocak ayında %150'den fazla arttı.


Google Play'de indirmeleri artan oyunlar:

● ABI'nin makyaj simülasyon oyunu [Makeover & Makeup ASMR], gerçek ve hassas makyaj yöntemleri ve ekstra ASMR öğeleriyle mükemmel görsel ve işitsel efektler sunuyor. Keskin yara debridmanı, kurtçukların kıvrılması ve reklamları sayesinde [Makeover & Makeup ASMR], makyaj simülasyon oyunlarının arasından sıyrıldı. SocialPeta App Analysis'e göre, Brezilya pazarı 3,10 milyon indirme sağladı.

● Homa'nın hiper-geçici oyunu [Attack Hole], klasik "black hole games" modunu kopyalayarak ve geliştirerek günlerce Amerikan ücretsiz oyun sıralamasında kalmayı başardı. Ayrıca birçok orta ve sert zorluktaki oyunların mini oyun yaratıcılarını da etkiledi. Oyun, Ocak ayında 10 milyondan fazla indirme kaydetti.

● Supersonic'in puzzle hafif oyunu [Emoji Puzzle], geleneksel bağlantı oyun türünü ve dayanıklı emoji kültürünü birleştirdi. Hızlı güncellemelerle sosyal medyanın en sıcak haberlerinin gerçek zamanlı takibini sunmakta. SocialPeta App Analysis'e göre, [Emoji Puzzle] Ocak ayında 3 kez güncellendi ve indirmelerde %145,5 büyüme kaydetti.
Tüm saçma oyunlar bir arada toplanmış ?.
 
Üst