Mteri Hizmetlerini arad, Hesaplar boaltld!

Bu konuyu okuyanlar

Denizhan Dakılır

Profesör
Katılım
3 Haziran 2007
Mesajlar
3,983
Reaksiyon puanı
23
Puanları
0
Bilişim suçlarında son zamanlarda gözle görülür bir artış yaşanırken, internet üzerinde dolandırıcılığın, bankaların müşteri hizmetlerine kadar ulaşması dikkat çekti. Bankacılık işlemlerini internet üzerinden yapan E.Aysan Altuğ, bir sorun üzerine sisteme giriş yapamayınca çalıştığı bankanın müşteri hizmetlerini aradı. Telefondaki ses kendisinden şifre ve müşteri numarası gibi bilgileri aldı. Altuğ’un hesabından 9.500 YTL’nin boşaltıldığını öğrenmesi için ise Cumartesi ve Pazar günlerinin geçmesi gerekti.

Özel bir firmada yöneticilik yapan Aysan A., bir bankada açtırdığı hesabından yarım saat içinde 9.500 YTL parası boşaltılınca, Banka çalışanları ve adına havale yapıldığı belirtilen Fatih Çağlar ve Erol Köse hakkında İzmir Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulundu.

A., yaptığı suç duyurusunda “ihmali bulunan tüm görevlilerin eylemlerine uyan ceza hükümleri gereğince tecziyesine karar verilmesi talebiyle ait olduğu mahkemede kamu davası açılması, Fatih Çağlar ve Erol Köse isimli şüphelilerin kimlik bilgilerinin tespiti ile kendileri hakkında internet üzerinden dolandırıcılık suçundan kamu davası açılmasını” istedi. A.’nın başından geçen olay özetle şöyle gelişti:

BİR DİLEK TUT DERNEĞİ’NE BAĞIŞTA BULUNDUNUZ SMS’İ

İnternet bankacılığı ile kredi kartı borcunu ödemek isteyen E.Aysan A., 11 Mayıs 2007 Cuma günü sisteme giriş yapmak istedi ancak ilgili bankanın 3 aylık sürelerle verdiği kullanıcı adı ve şifre süresinin dolduğu uyarısıyla karşılaştı.

Gerekli değişikliği yaptığı halde sisteme giremeyen A., bankanın müşteri hizmetlerini telefonla arayarak, sorunun neden kaynaklandığını öğrenmek istedi. Telefondaki ses, kendisinden müşteri numarası, şifre gibi bilgileri alarak kendi bilgisayarından giriş yapmak istediğini söylediğinden yarım saat sonra cep telefonuna “Sayın E.Aysan A., Bir Dilek Tut Derneği’ne bağışta bulunarak bir hayali gerçekleştirdiğiniz için teşekkür ederiz” SMS’i aldı.

Herhangi bir bağış yapmadığı için müşteri hizmetlerini tekrar arayan, kimseye ulaşamayınca, aramalarını Cumartesi ve Pazar günleri de sürdüren A., 14 Mayıs 2007 Pazartesi günü internet bankacılığına yine giriş yaptı. Bu sefer de “444....’i arayın, aktivasyon kodu alın” uyarısıyla karşılaşan A., hesaplarının olduğu banka şubesini aradı. Buradaki görevli “Aysan hanım oraya buraya 9.500 YTL havale yapmışsınız” dediğinde dolandırıldığını anladı. A., banka görevlilerinden, Bir Dilek Tut Derneği’ne 3 bin YTL ve Fatih Çağlar ile Erol Köse isimlerine de 6.500 YTL havale yaptığını öğrendi.

BANKANIN DOLANDIRICILIK BİRİMİ 3 GÜN SONRA ARADI

Aysan A., 14 Mayıs 2007 Pazartesi günü saat 17.30 sularında bankanın Acil Birimi’nden arandı ve Cuma günü 9.500 YTL’lik ödeme yapıp yapmadığı soruldu. Ödeme yapmadığını, havale yapılan dernek ve kişileri de tanımadığını söyleyen A., “Kendilerinin halen nasıl bilgilerinin olmadığını sordum. Bunun üzerine kendilerine böyle bir bilginin gelmediğini söylediler. O zaman internet bankacılığının neden iptal edildiğini sorduğumda, Pazar günü dolandırıcılığı tespit ettiklerini ve aynı gün de sayfamı bloke ettiklerini söylediler” dedi.

BİR DİLEK TUT DERNEĞİ’NDEN DOLANDIRICILIK AÇIKLAMASI

Bir Dilek Tut Derneği Genel Sekreterliği’nden yapılan açıklamada, “Bankacılık işlemlerini internet üzerinden yapan E.Aysan Altuğ’un, 11 Mayıs 2007 tarihinde başına gelen dolandırıcılık vakasında derneğimizin adı geçmektedir. Banka kayıtlarımızda adı geçen şahsın 11 Mayıs 2007 tarihinde sadece 1 YTL tutarında bağışta bulunduğu belirlenmiştir. Konuyla bu nokta dışında Derneğin hiçbir ilgisi bulunmamaktadır. Toplumsal sorumluluk hedefleri ile faaliyetlerde bulunan Derneğin adının bu tür konularla istismara uğratılması üzüntü vericidir" denildi.

 

Son mesajlar

Üst