Mini'nin Artık Dört Kapısı Var

llavinya

Dekan
Katılım
9 Ekim 2006
Mesajlar
7,781
Reaksiyon puanı
92
Puanları
0
Mini, aileye dördüncü bir model ekleyerek, değişmez Mini algısına yeni bir boyut daha kazandırıyor. Orijinal bir Crossover olan Mini Countryman, klasik Mini konseptiyle modern Spor Aktivite Aracı (SAV) arasında köprü kurarak dahice bir geçiş sağlıyor.




Şehir içi hareketliliğin sürekli değişen gereksinimlerine uygun ve gelişmiş imkanlara sahip Mini Countryman, Mini'ye özgü eşsiz sürüş keyfini daha fazla alan ve esneklik isteyen yeni bir hedef kitleye sunuyor. Mini modellerinin arasında ilk kez dört kapıya ve geniş açılan bagaja sahip olan Mini Countryman, çok yönlü kullanıma izin verecek şekilde çok daha fazla alan özgürlüğü, yükseltilmiş oturma pozisyonu ve optimize edilmiş sürüş konforu sunuyor. Yolcuların araçla tam uyumunun sağlanması, Mini'ye özgü o tipik sürüş deneyiminin yaşanmasını sağlıyor. Aynı zamanda Mini Countryman, yine Mini'nin karakteristik özelliği olan go-kart hissini korurken, gerçek Mini tutkunlarına ilave bir özellik olarak opsiyonel Mini ALL4 dört tekerlekten çekiş sistemini sunuyor. Özetle; Mini Countryman, tasarım, üstün kalite, yol tutuş, verimlilik ve kişiselleştirme yönünden markanın tüm karakteristik özelliklerini, yeni ve büyüleyici bir biçimde sunuyor.

Mini Countryman, Mini'ye özgü tasarım özelliklerini daha büyük gövde boyutları, daha fazla yerden yükseklik mesafesi ve yanlarda dört kapı ile birleştirerek markanın tasarımını üstün stil ve kalite ile devam ettiriyor. Kısa çıkıntılar, yüksek pencere hattı, tekerlek üstündeki güçlü duruşu, otomobilin etrafına uzanan pencere grafikleri, Mini'ye özgü eşsiz oranları oluşturuyor. Aynı zamanda Mini Countryman, tavan çizgisi, altıgen radyatör paneli, motor kaputuna entegre edilmiş büyük ön farlar, yan sinyallerdeki çerçeveler, geniş çamurluklar ve arka lamba grubu gibi Mini'nin karakteristik simgelerini yeni bir tarz ile yeniden yorumluyor.

Mini'ye özgü tasarım özelliklerini temel alan Mini Countryman, bu çok özel otomobilin belirgin özelliklerini özgün bir biçimde görselleştiriyor. Neredeyse dik konumlandırılmış olan ön kısım, güçlü bir duruş sergiliyor ve yaya güvenliği için hizmet ediyor. Ekstra büyük pencereler, dört kapı ve özel tavan şekliyle otomobilin içerisindeki ekstra alana vurgu yapılıyor. Gövdenin alt tarafı etrafındaki geniş çerçeve ve güçlü bir şekilde genişletilen çamurluklar, otomobilin karakterini ve dört tekerlekten çekiş özelliğini vurguluyor. Tipik Mini stiline sahip Mini Countryman, tam bir netlik ve belirginlikle yeni bir segmente taşınırken başından itibaren yepyeni ve yenilikçi bir model olarak ortaya çıkıyor ama yine de orijinal Mini özellikleri ile kolayca fark edilebiliyor.

Markaya özgü iç tasarım özelliklerinin içinde kalarak Mini Countryman'de baştan ayağa yenilikçi tasarım ve fonksiyon özellikleri kullanılmış. Hafifçe yükseltilmiş oturma pozisyonu, araca rahat ve keyifli bir giriş sağlıyor, sürücünün görüş alanını optimize ediyor ve bu yeni modelin güçlü karakterinin altını çiziyor. Merkezi gösterge paneli ve havalandırmalar, renkli halkalarla çevrelenmiş. Alışıldık merkezi konsol yerine, önden arkaya doğru uzanan, dünya çapında tek olan "Mini Center Rail" (Mini Merkezi Ray Sistemi), her çeşit saklama kutusu, bardak tutucuları, harici ses aygıtları, mobil telefonlar ve diğer konfor özellikleri gibi pek çok kişisel tercihin entegrasyonu için yer açıyor. Esnek bir biçimde konumlandırılmış tak-çıkar parçalar, sürücünün ve yolcuların saklama bölümlerini istedikleri şekilde ayırmalarına olanak sağlayarak yolculuk için gerekli eşyalara kolay erişim imkanı sağlıyor. Merkezi Ray Sistemi, aynı zamanda ön koltuklar ve arka yolcu bölümü arasında alışılmadık, görsel ve fonksiyonel bir bağ kuruyor.

Mini Countryman standart olarak dört koltukla sunuluyor, ancak üç koltuklu model de fiyat farkı olmaksızın mevcut. Aracın iç tasarımı, cömert bacak, baş ve omuz sahası ile uzun mesafe sürüşleri için gelişmiş konfor özellikleri sunuyor. Arka koltuklar ayrı ayrı ileri-geri kaydırılabilir ya da 60:40 (üç koltuklu model için) oranında bölünebilir. Sırt dayanağı istenilen açıya göre ya da 40:20:40 (üç koltuklu model için) düzenine göre bagaj bölmesinde 350'den 1.170 litreye kadar yer kazandıracak şekilde (12,2-41,0 cubic feet) ayarlanabilir.

Mini Countryman üç çeşit benzinli, iki çeşit dizel motor seçenekleriyle pazardaki yerini almaya hazırlanıyor. Bu güç birimlerinin hepsi BMW Group'un geniş teknik bilgisi sonucu geliştirilmiş ve EU5 ile ULEV II emisyon standartlarıyla uyumlu. Sunulan güç, Mini One D Countryman'deki 66kW/90 bg'den, Mini Cooper S Countryman'deki 135 kW/184 bg'ye kadar geniş bir aralıkta değişiyor. En üst modeldeki 1,6 litre hacmindeki dört-silindirli benzinli motor, ilk kez yalnızca bir twin-scroll turboşarj ve doğrudan yakıt enjeksiyonu ile değil, ayrıca sınıfının en dengeli motor gücü ve yakıt tüketimi özelliklerini sunan tam değişken valf yönetimi özelliğiyle geliyor. MiniMALISM yakıt verimliliği kavramının bir göstergesi olarak, Mini Countryman'in her modelinde standart olarak ve uygun kombinasyonlar halinde geniş bir yakıt tüketimi ve emisyon azaltma özellikleri yelpazesi mevcut. Bunlar arasında Frenlemede Enerji Üretimi, Otomatik Start/Stop, Vites Durum Göstergesi ve isteğe bağlı olarak motor yardımcı birimlerinin yönetimi özellikleri bulunuyor. Ayrıca standart olarak sunulan altı ileri vitesli manüel şanzımana alternatif olarak, benzinli modellerde, Steptronic özellikli altı ileri vitesli otomatik şanzıman da mevcut.

Bir başka seçenek olarak, Mini Cooper S Countryman ve Mini Cooper D Countryman'de, doğrudan şanzıman üzerine yerleştirilmiş, dağılımı önden arkaya doğru sonsuz bir döngüyle paylaştıran elektrohidrolik bir diferansiyel olan Mini ALL4 dört tekerlekten çekiş sistemi daimi olarak mevcut. Normal sürüş şartlarında motor gücünün yüzde ellisi arka tekerleklere giderken, zor şartlarda motor gücünün tamamı arka tekerleklere giderek Mini'ye özgü o çevik yol tutuşunu sağlayan yüksek çekiş gücünü sunuyor. Bu üstün çekiş gücü ve aktarma organları teknolojisi, McPherson yaylı bağlantılı ve kontrol kollu ön aks, çok-kollu arka aks ve Servotronik özellikli EPS Elektrik Destekli Servo Direksiyon gibi özelliklere sahip Mini'nin üst düzey süspansiyonuna dayanıyor. Mini Countryman'de DSC Dinamik Denge Kontrolü standart hale gelirken, DTC Dinamik Çekiş Kontrolü Mini Cooper S Countryman ve Mini Cooper D Countryman'lerde ALL4 ve elektronik kilitli ön aks diferansiyeliyle birlikte opsiyonel veya standart olarak sunuluyor.

Bir kaza durumunda en yüksek güvenliği sağlamak üzere tasarlanan gövde yapısı, net olarak belirlenmiş yük yolları ve deformasyon bölgeleri sayesinde en yüksek seviyede pasif güvenlik sağlıyor. Hem önde hem de arkada bulunan perde hava yastıklarına ek olarak ön ve yan hava yastıkları, tüm koltuklarda üç noktadan aktif gergili emniyet kemerleri, ön tarafta kemer gerdiricisi ve kemer gücü sınırlayıcıları ve arka tarafta ISOFIX çocuk koltuğu bağlantıları standart olarak sunuluyor. Diğer bir standart özellik lastik arıza göstergesiyken, runflat lastikler Mini Cooper S Countryman'de ALL4 özelliğiyle birlikte opsiyonel veya standart olarak sunuluyor.

Mini'ye özgü geniş kişiselleştirme imkanları, yeni Mini Countryman'de hem iç hem de dış tasarımda yeni ve modele özgü seçkin özelliklerle tamamlanmış. İç bölümdeki yeni renk kombinasyonları, döşeme ve kaplamalar, her müşterinin kendine özgü karakteri olan bir araç yaratmasına olanak tanıyor. Mini Countryman'in sahip olduğu geniş standart özellikler, klima, Mini Merkezi Ray Sistemi ve CD çalarlı ses sistemi gibi önemli noktaları kapsıyor. Aynı şekilde her bir model için ayrı tasarlanmış geniş opsiyon ve özel ekipmanlar, son teknoloji ses ve navigasyon sistemleri ve Apple iPhone ve benzer akıllı telefonlar için mobil telefon arayüzleri gibi özelliklerle birlikte geliyor. Bu özelliklerin dışında; ekstra büyük panoramik tavan, Xenon özellikli adaptif farlar, ısıtmalı ön cam, 16'dan 19 inch'e kadar hafif alaşımlı jantlar, tüm otomobili 10 milimetre alçaltabilen spor süspansiyon ve John Cooper Works Performans Parçaları da mevcut.

















Kaynak
 

pcwolf

Müdavim
Müdavim
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,542
Reaksiyon puanı
33
Puanları
1,228
Bu arabayı nedense hiç sevmiyorum.
 

Blackout

Dekan
Katılım
14 Nisan 2008
Mesajlar
7,495
Reaksiyon puanı
383
Puanları
0
Çok tatlı yahu. 184hp'lik motor seçeneği, iyi fiyatı olursa düşünülebilir. Para sıkıntısı olmaması durumunda, sadece sevgilinin ya da eş'in gönlünü almak için dahi alınabilecek bir araç.:) Bir arkadaşımın eşi çıldırıyordu bu araba için, oradan biliyorum.
 

POWER

Rektör
Katılım
5 Ekim 2009
Mesajlar
10,276
Reaksiyon puanı
161
Puanları
0
Çok güçlü bir motoru var ne de olsa BMW motor :) Şehir içi çok çevik. Fazla çevik :)
 

pcwolf

Müdavim
Müdavim
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,542
Reaksiyon puanı
33
Puanları
1,228
BMW motoru iyi güzel de araçta tip yok kardeşim. Fiyatı da çok pahalıydı yanlış hatırlamıyorsam.

Düzenleme: 48000TLden başlıyormuş modelleri. O ha.
 

POWER

Rektör
Katılım
5 Ekim 2009
Mesajlar
10,276
Reaksiyon puanı
161
Puanları
0
Evet pahalı. Bir de BMW nin 1 serisi var şehir içi - performans aracı :)
 

St. Benoit

Profesör
Katılım
7 Nisan 2009
Mesajlar
1,357
Reaksiyon puanı
6
Puanları
218
Akaryakıt sorun olmaz diyorsanız sorun yok 184 hp motor gaz verdin mi benzini içer gargara yapar yakamadığını da egzozdan atar
 

SwateR

Müdavim
Müdavim
Katılım
19 Nisan 2009
Mesajlar
10,200
Reaksiyon puanı
662
Puanları
3,293
Konum
Bursa
Hiç sevmem şöyle miniymiş midiymiş arabalar.Araba aldımmı sedan alırım :)
 

gvn

Profesör
Katılım
27 Ağustos 2009
Mesajlar
1,966
Reaksiyon puanı
19
Puanları
0
cok güzel olmuş ahh para olacak ki :D
 

ds mosx

Profesör
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
1,491
Reaksiyon puanı
14
Puanları
218
Tekerlerle kasa arasında baya bi boşluk var alacak olsam direk indirirdim arabayı :)
 

Slokr

Profesör
Katılım
17 Mayıs 2009
Mesajlar
2,842
Reaksiyon puanı
33
Puanları
228
biz onun çift kapılı kalma ihtimalini sevmiştik :crying:
 

pcwolf

Müdavim
Müdavim
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,542
Reaksiyon puanı
33
Puanları
1,228
Tip yokki sevesin. Sırf bmw motoru var diye de sevemem:)
 

hnl

Asistan
Katılım
20 Ocak 2007
Mesajlar
386
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
Orijinal Mini havası gitmiş..
 

keyloger

Rektör
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
13,268
Reaksiyon puanı
237
Puanları
243
Bizim doblonun 2.3 katı falan yakıt tüketimi var bu aracın, o kadar yakıtı nereden bulacağız, ancak kapıda durur bu... Kendini jeep sanıyor. :D

Bunu alacağıma BMW 1 series birşey alırım, karizmam olur. :D
 

ahky

Profesör
Katılım
16 Kasım 2007
Mesajlar
4,548
Reaksiyon puanı
65
Puanları
228
Pahalı araba.O parayı bu arabaya vermem ben.
 

jsrcb

Asistan
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
164
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Bak bu olmuş işte.:thumbup1:
 

spybot

Guru
Emektar
Müdavim
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
630
Puanları
7,293
Jip olmuş:D
 

mr_rain

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
452
Puanları
7,263
Eski hali daha güzeldi. Sevmedim bunu. Almayacam :D
 
Üst