Metrobüse hiç bu açıdan baktınız mı?

Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,325
Puanları
113
Metrobüse hiç bu açıdan baktınız mı?

bugun_metrobusu_kullanacaklar_dikkati13539778650_h956994.jpg



Birileri her ne kadar inkar etsede Metrobüs denilen ulaşım sistemi İstanbullular için çok büyük bir velinimet...Çünkü ulaşım tercihini bu yönde kullananlar ucu bucağı görünmeyen trafikte 1 saatlik yolu 20 dakikada gitmenin keyfini yaşarken, karbondioksit salınımının günlük 610 bin ton azaltılmasına da katkıda bulunuyor.


"Otomobil uçar gider, ömrüm gibi geçer gider" diyor Münir Nurettin Selçuk'un mahur makamındaki bestesi...

Şarkının söz yazarı Vecdi Bingöl, 2012 İstanbul'unda acaba aynı güfteyi kaleme alır mıydı? Nüfusun 13 milyona ulaştığı, her gün trafiğe 400 yeni aracın katıldığı İstanbul'da otomobilleri uçurmaya çalışmak akla ziyan bir iş olurdu.

Ama devreye yeni giren ulaşım sistemleri ile zamanda yolculuk yapmak yani yoğun trafikte 1 saatte gidilebilen mesafeyi eski günlerdeki gibi 20 dakikada kat etmek mümkün...

Bu açıdan bakıldığında Metrobüs için zaman tüneli ifadesi de kullanılabilir belki.

Bir Kadir Topbaş projesi olan METROBÜS ile İstanbullular 2009'da tanıştı. Yoğun trafiği yarıp engellere takılmadan uçup giden Metrobüsü kullananların sayısı günlük 800 bine ulaştı.

Sarıyer tünelinin açılışında dikkat çekici bir ifade kullanmıştı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan.

Kadir Topbaş'ın görevde olduğu süreyi işaret ederek, "İstanbul'da ulaşım yatırımlarına Cumhuriyet tarihi boyunca en fazla yatırım bu dönemde yapıldı" demişti.

Son olarak Kadıköy-Kartal hattı ile Anadolu Yakası da metroyla tanıştı. İstanbul şimdi Marmaray ve yeni metro sistemlerinin devreye girmesini bekliyor.

Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın ifadesine göre ulaşımda raylı sistemin ana omurga haline gelmesi için 2016 çok kritik bir yıl...

Yapımına devam edilen önemli metro hatları ve Marmaray 2013 yılında devreye girecek.

2016 yılına gelindiğinde ise İstanbul'da raylı sistem uzunluğu 300 kilometreye, kullananların sayısı da 7 milyona ulaşacak.

Yatırımlar aynı hızla devam ederse 2023 yılında İstanbul 641 kilometrelik raylı sistem hattına kavuşmuş olacak.

2004 yılında hazırlanan "Master Plan" çerçevesinde sürdürülen "Entegrasyon Projesi" doğrultusunda hemen her yıl İstanbul'da ulaşım alışkanlıklarını değiştiren yeni bir sistem devreye giriyor. Bu değişimin maliyeti hayli yüksek.

Zira son 9 yılda ulaşıma 24 Milyar liralık eski ifadesiyle 24 katrilyonluk yatırım yapıldı. Sadece Metro yatırımlarına harcanan para yaklaşık 10 milyar yani eski ifadesiyle 10 katrilyon lira... 259 kavşak düzenlemesi, tünel yollar, metro sistemleri, ile birlikte İstanbul'da ulaşımın yükünü çeken en önemli unsurlardan biri de Metrobüs...

Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın İstanbul'a kazandırdığı "Metrobüs" uygulaması olumlu sonuç verdi. Beylikdüzü-Söğütlüçeşme Hattı'ndaki günlük ortalama yolcu sayısı 800 bine ulaştı. Metrobüs, yoğun trafikte 1 saatlik mesafeyi 20 dakikaya indiriyor, karbondioksit salınımını günlük 610 bin ton azaltarak çevreye olumlu etki yapıyor.


İŞTE RAKAMLARLA METROBÜS


Sistem İstanbul'da 24 saat kesintisiz hizmet veriyor.

44 istasyondan oluşuyor.

Söğütlüçeşme-Beylikdüzü hattı toplam 52 kilometre ve 83 dakika...

474 Milyon TL'ye mal oldu...

Beylikdüzü'den aktarmasız olarak tek biletle Zincirlikuyu'ya kadar gitmek mümkün.

Toplam 410 araç hizmet veriyor.

Günlük ortalama yolcu sayısı 800 bin...

Kişi başına günlük zaman tasarrufu 52 dakika...

Metrobüs devreye girince 80 bin araç trafikten çekildi.

242 bin litre yakıt tasarrufu sağlandı.

Karbondioksit salınımı günlük 613 bin ton azaldı.

1307 minibüs trafikten çekildi.

Pik saatlerde sefer aralığı 10 saniyeye kadar düşebiliyor.

Yoğunluğa göre sefer sayıları otomatik olarak artırılıyor.

Metrobüsle seyahat edenler tek biletle Boğazı geçebiliyor.


Kaynak
 

muratteas

Dekan
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,578
Reaksiyon puanı
96
Puanları
48
Nedense Kadir Topbaş Metrobüs davasından yargılanıyor, devleti zarara uğratmaktan ama bu davaya takipsizlik kararı çıkar. :p
 

hamza5806

Profesör
Katılım
17 Ağustos 2012
Mesajlar
3,671
Reaksiyon puanı
22
Puanları
38
bence gayet iyi bir sistem şahsen İstanbul da oturmasamda keşke ankarada dolmuş yerine bunlardan olsa dedim:D
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,325
Puanları
113
Nedense Kadir Topbaş Metrobüs davasından yargılanıyor, devleti zarara uğratmaktan ama bu davaya takipsizlik kararı çıkar. :p


tamam, kabul ama kadir topbaş zaten çok zengin biri. başkan olmadan önce de zengindi, şimdi de öyle... yani ihtiyacı yok, öyle üç-beş kuruşa tenezzül edecek bir adam değil. ama bu işlerde ne kadar dikkatli ve dürüst olursanız olun, birileri sizi zan altına sokabilecek bişeyler mutlaka bulur. soruşturmanın akabinde suçsuz çıktı diye ille de önyargı ile itham etmek haksızlık olur.

bunları bir siyasi yakınlık ya da ideolojik niyetle değil, hemşehrim ve tanıdık biri olarak söylüyorum.
 

kowalskii

Profesör
Katılım
31 Ekim 2010
Mesajlar
3,056
Reaksiyon puanı
24
Puanları
38
Beylikdüzün'den Acıbadem'e Metrobüs ile gittim. İstanbul da yaşamıyorum fakat böyle rahatlık yok. Geçerken dışarıdaki trafiğe bakıp, "Normal otobüs ile yarın ulaşırdım herhalde" diye düşündüm.

Bilmem ama, bir uçtan diğer uca mükemmel çözüm.
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
63
metrobüsün bir çok sorunu çözdüğü ortada. özellikle beylikdüzüne de uzanarak şehrin avcılardan sonra beylikdüzüne kayabilmesinin önü açılmış oldu.
ancak hala iş saatlerinde büyük sıkıntılar yaşanıyor. umuyorum ki kensel dönüşüm, sanayi siteleri ve finans merkezleri tamamlandığında istanbul nüfus yoğunluğunun düzgün dağıtıldığı bir şehir olur.

iş çıkış saatinde mecidiyeköyden evlerine gitmek isteyen insan topluluğunu kaldırabilecek bir taşıma sistemi olduğunu sanmıyorum. yoğunluğun mutlaka dağıtılması gerekiyor
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,325
Puanları
113
Beylikdüzün'den Acıbadem'e Metrobüs ile gittim. İstanbul da yaşamıyorum fakat böyle rahatlık yok. Geçerken dışarıdaki trafiğe bakıp, "Normal otobüs ile yarın ulaşırdım herhalde" diye düşündüm.

Bilmem ama, bir uçtan diğer uca mükemmel çözüm.

mesele budur, insanları rahatlatacak, yaşadığın şehre rahat nefes aldıracak işler yapabilmek.
eğer koltuğunuzda boş oturur hiçbir şey yapmadan vaktinizi doldurursanız kimse size soruşturma falan açmaz, hiçbir davaya konu olmaz, tertemiz bırakır ve gidersiniz.

tertemiz! Ama,

ertesi gün sizi bir daha hatırlayan kimse bulamazsınız. arkanızdan dua edecek, sizi mihnet ve sitayişle bahsedecek tek bir Allah kulu olmaz.

ama birşeyler yapmak, çalışıp didinip bir ömür isminizi ölümsüzleştirmek istediğinizde başınız da dertte demektir. birileri uyduruk-kaydırık da olsa sizi karalamak için şikayet edecektir, siz kendinizi temize çıkarana kadar çamur size belenmiş olur, izi kalır.

bütün başarılı bürokrat ve yöneticilerin müşterek kaderidir bu!
 

Drtrzan

Öğrenci
Katılım
5 Kasım 2010
Mesajlar
23
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
istanbulda yaşarken 3 yıl boyunca kullandım. "güzel" tanımlamasından ziyade "akılcı bir çözüm demek lazım. çok işe yarıyor.
 

michuozawa

Guru
Emektar
Katılım
6 Ağustos 2008
Mesajlar
20,604
Reaksiyon puanı
493
Puanları
83
harika olduğu kesin ama yetersiz olduğu da bir o kadar gerçek
 

cuhadar

Doçent
Katılım
11 Ağustos 2007
Mesajlar
969
Reaksiyon puanı
13
Puanları
18
Valla yargılanmak bazen devlete para kazandırmak yüzünden de olabiliyor. Mesela bir ihaleye çıktın. Firma kendini ispat etme pahasına çok cüzi bir fiyatla işi aldımı ihaleye veren yandı durumları vardı. Hatta hala tanıdık yargılananlar var.
 

Mr.Elm

Doçent
Katılım
10 Kasım 2011
Mesajlar
875
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
Metrobüs, İstanbul'un gecekondu problemi gibi bir durumdur. Geçici bir çözüm olarak günü kurtarıyor ama temelinde çarpık bir durum söz konusu. Ve kesinlikle gelecek bağlamında çözüm unsuru değil.
 

tambjk

Profesör
Katılım
10 Mayıs 2011
Mesajlar
3,263
Reaksiyon puanı
16
Puanları
38
Metrobüs'e yönelik eleştiriler, "neden yapıldı" diye değil de daha iyi bir çözüm olan "raylı sistem niye tercih edilmedi" şeklinde daha çok.

Metrobüs istanbulu gerçekten çok rahatlatıyor fakat çok eksiklikleride bir o kadar çok. Bu eksiklikler çok rahat giderilebilecekken niye el atmıyorlar hayret ediyorum. Belirli saatlerdeki yoğunluğu kaldırabilecek kadar otobüsü sefere sokmuyorlar. Akşam saatlerinde seyrek seferler yüzünden insanlar dışarıda soğukta çok madur oluyorlar vs vs.

Ayrıca Kadıköy-Kartal metrosunu kullanan var mı aranızda bilmiyorum ama ne zmn binsem vagonlar boş, durakları çok yanlış yerlere yapmışlar bu nedenle beklenen talebi görmedi. Marmarayla beraber eklenecek birkaç kritik durak ile beklenen fonksiyonu gerçekleştirebilir belki.
 

Genero

Profesör
Katılım
11 Haziran 2009
Mesajlar
2,010
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
Metrobüs'e yönelik eleştiriler, "neden yapıldı" diye değil de daha iyi bir çözüm olan "raylı sistem niye tercih edilmedi" şeklinde daha çok.

Metrobüs istanbulu gerçekten çok rahatlatıyor fakat çok eksiklikleride bir o kadar çok. Bu eksiklikler çok rahat giderilebilecekken niye el atmıyorlar hayret ediyorum. Belirli saatlerdeki yoğunluğu kaldırabilecek kadar otobüsü sefere sokmuyorlar. Akşam saatlerinde seyrek seferler yüzünden insanlar dışarıda soğukta çok madur oluyorlar vs vs.

Ayrıca Kadıköy-Kartal metrosunu kullanan var mı aranızda bilmiyorum ama ne zmn binsem vagonlar boş, durakları çok yanlış yerlere yapmışlar bu nedenle beklenen talebi görmedi. Marmarayla beraber eklenecek birkaç kritik durak ile beklenen fonksiyonu gerçekleştirebilir belki.


hocam raylı sistem daha külfetli bir iş. eğer raylı sistem olsaydı şuan 44 istasyonun yarısı bile yapılamamış olabilirdi. metrobüs düşünülürken en hızlı ve en ucuz yol seçilmiştir ki kalk çok madur olmadan sistem kurulmuştur.
 

Mai Nai

Guru
Emektar
Katılım
23 Ağustos 2008
Mesajlar
21,627
Reaksiyon puanı
157
Puanları
63
Ben metrobüse bir açıdan bakarım o da insanların insan gibi değil hayvandan daha aşağı şekilde taşınmasıdır.

He bir de fordçuların bakış açısı var..!
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,325
Puanları
113
Ben metrobüse bir açıdan bakarım o da insanların insan gibi değil hayvandan daha aşağı şekilde taşınmasıdır.

He bir de fordçuların bakış açısı var..!

yav usta iyi de, bütün toplu taşıma araçları öyle değil midir?

insan gibi taşınabileceğiniz araçlar ancak özel otolarınız olabiliyor.

sizin dediğiniz gibi bir taşıma için bu şehrin nüfusunun azami 5 milyon olması gerekiyor. 15 milyonun tıkış tıkış yaşadığı bir şehirde insan gibi taşınmak için gökten bir mucizenin olması gerek sanırım.
 

forumstar

Asistan
Katılım
27 Mayıs 2009
Mesajlar
496
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Cok vakit gecmeden metrobüs yolunun üstünden gecen bir hizli tren yolu yapilmali, metrobüsler aksatilamdan .. metrobüs gececi bir cözümdü
 

Mai Nai

Guru
Emektar
Katılım
23 Ağustos 2008
Mesajlar
21,627
Reaksiyon puanı
157
Puanları
63
yav usta iyi de, bütün toplu taşıma araçları öyle değil midir?

insan gibi taşınabileceğiniz araçlar ancak özel otolarınız olabiliyor.

sizin dediğiniz gibi bir taşıma için bu şehrin nüfusunun azami 5 milyon olması gerekiyor. 15 milyonun tıkış tıkış yaşadığı bir şehirde insan gibi taşınmak için gökten bir mucizenin olması gerek sanırım.

Laf edilecek kurum belli de neyse..
Nükleer şart :D
 

TayfunYilmaz

Asistan
Katılım
4 Haziran 2012
Mesajlar
286
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Yaş
30
Ben istanbullu degilim bursaliiyim bursada tramvay çalişmalari başladi trafigi mahvettiler 2 şeritli yollari sanki çok akıyormuş gibi 1 şeride düşürdüler Bursada şuan trafik linç durumda.
 

thekillingroad

Profesör
Katılım
10 Eylül 2012
Mesajlar
1,510
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
Metrobüs bir toplu taşıma aracı değildir, her ne kadar başkaları başka şekilde düşünmek için zorlasalar da.
Metrobüs, kötü bir geçici çözümdür. Geçici çözümler de durduk yere uygulanmazlar. Mesela derin bir metro çalışmasına başlarsın, o inşaatın oluşturduğu ek yoğunluk için böyle bir şey sunarsın kısa süreliğine.

Onun dışında, İstanbullu'nun kullandığı bu alet bir toplu taşıma aleti değildir. Bir beğendirme projesidir sadece.
 

erenberk

Rektör
Katılım
10 Mayıs 2010
Mesajlar
10,637
Reaksiyon puanı
101
Puanları
48
Biraz uzun oldu, kusura bakmayın :)

Kimileri mükemmel çözüm diye değerlendirse de ben olaya böyle bakmıyorum. Metrobüsü neredeyse her gün kullanıyorum ve özellikle benim bindiğim saatlerde, aileme her gün yeni birilerini ekliyor sayılırım. Klasik o eski minibülerde şoförün her zaman gördüğü bir boşluk olurdu ya metrobüste o boşluğu her durakta yeni birisi görüyor ve kapasitenin en az 2 katı yolcu taşıyorlar. Öyle saatler oluyor ki metrobüs yolunda bile bazen trafik oluyor, bu nasıl bir iş bana izah edebilecek olan var mı? Tamam İstanbul'un trafik problemine benim deyimimle "Geçici Çözüm" sağlıyor ve hiç olmamasındansa metrobüs olması kesinlikle çok iyi bir şey. Metrobüs olmasa en az 2-2.5 saat sürecek yere 1 saate varıyorum. Fakat günümüzde raylı sistemler mevcutken onları geliştirmek yerine bu tip alternatifler yaratmak gerçekten komik. Raylı sistemlerden kastım öncelikli olarak tabi ki metro hatta direk yeraltı metrosundan bahsediyorum. Bazılarının ohooo sen onun maliyetini ve ne kadar zaman gerektirdiğini biliyor musun diye sorularını duyar gibiyim. Maliyet konusunu nasıl değerlendirdiğimiz önemli çünkü bu tip projeler uzun vadede maliyetini giderir bunu biliyorum. Fakat gelecekte fosil yakıtların azalması ve bununla birlikte fiyatlarının giderek artmasını hatta çok daha sonra tükeneceğini düşündüğümüzde Metro gibi raylı sistemlerin elektrik enerjini kullanması ve elektrik için bir sürü alternatif enerjinin kullanılabilir olması çok daha karlı ve çevresel boyutta daha dostane olduğunu inkar edemeyiz. Özellikle bir yeraltı metrosunun inşaatının yıllar süreceği gerçeğini her ne kadar aşamasak da metrobüs projesi yerine direk aynı gün metro projesine başlansaydı şu günlerde Metrobüs güzergahında hem de karayolunu işgal etmeden Metro kullanmaya başlayabilirdik. Ulaşım açısından hem daha hızlı hem daha fazla yolcu kapasitesi hem de daha çevreci olurdu. Metronun en güzel özelliği ise bir çekicinin arkasına ne kadar vagon bağlarsan kapasitesini o kadar artırmış olduğundur, bunu da düşündüğümüzde İstanbul'un gerçek ihtiyacının Metrobüs değil Metro olduğunu görebiliriz ki zaten metrobüs yoğun saatlerde ihtiyacı karşılayamayan bir sistem bunu her gün görmek mümkün. Gene söylüyorum hiçbir şey olmamasındansa metrobüs olması iyi ama mükemmel bir çözüm de değil.
 

tcspirit

Öğrenci
Katılım
21 Mart 2012
Mesajlar
58
Reaksiyon puanı
0
Puanları
6
Valla yargılanmak bazen devlete para kazandırmak yüzünden de olabiliyor. Mesela bir ihaleye çıktın. Firma kendini ispat etme pahasına çok cüzi bir fiyatla işi aldımı ihaleye veren yandı durumları vardı. Hatta hala tanıdık yargılananlar var.

O yargılama Hollandadan ihalesiz milyon eurolara alınan otobüslerle ilgili.
Tam detayları hatırlamıyorum ama bilenler yazar.

Sistem faydalı ama biraz daha insana yakışır şekilde geliştirilmeli.
 

thekillingroad

Profesör
Katılım
10 Eylül 2012
Mesajlar
1,510
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
umuyorum ki kensel dönüşüm, sanayi siteleri ve finans merkezleri tamamlandığında istanbul nüfus yoğunluğunun düzgün dağıtıldığı bir şehir olur.

Şu ana kadar olan;

1. 2-3-4 katlı gecekonduların yıkılması, yerlerine 10-20 katlı binaların yapılması
2. İnsan kusmuğu haline dönmüş Ataşehir'e bir bu kadar daha insan yaşayacak şekilde bina yapılması. Finans merkezi :) Ataşehir çoktan bitmiş durumda, ileride düşünmek bile istemiyorum.

Malesef çok doğru bu tespitiniz ve bu yönde atılan hiç bir adım yok.

Bu arada, maliyet metroyla ilgili en son söylenmesi gereken konu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin bir çok devletten büyük bütçesi var. :) Boru değil bu şehrin tepesinde oturmak, küçük ölçekli bakmayın.
 

Nugets

Öğrenci
Katılım
14 Eylül 2012
Mesajlar
45
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Artısı kadar eksiside olan binmesi, inmesi binbir dert olan toplu taşıma aracı. insanlar biraz rahat gitmek istiyor geri kalanı zaten olmalı onca teknoloji ve para var devlette.
 

zeratul

Asistan
Katılım
6 Ekim 2008
Mesajlar
156
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
242 bin litre yakıt tasarrufu sağlandı.

Karbondioksit salınımı günlük 613 bin ton azaldı.


Bunlar çok önemli çevresel ve ekonomik kazanımlar. Metrobüs çok başarılı bir sürdürülebilir ulaşım projesi oldu. (Sürdürülebilir kelimesinden kasıt olaya sürdürülebilir kalkınma perspektifinden bakmanız anlamına geliyor. ) Asıl sürdürülebilir olmayan şey İstanbul'un sürekli büyümeye devam etmesi. Elimde yetki olsa hiç bir şekilde yeni bir inşaata veya işyerine ruhsat vermem. Bu şehir bu şekilde büyümeye devam edemez.
 

AsDErA

Asistan
Katılım
11 Ocak 2009
Mesajlar
162
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
İstanbul'un ev sorununu Hollanda tipi apartman sistemi çözer ulaşım için 10 şeritli yollar bile yapmak mümkün olur.
 

djvietnam

Profesör
Katılım
5 Temmuz 2011
Mesajlar
3,306
Reaksiyon puanı
8
Puanları
38
metrobüs iyide hala yeterli sayıda olduğunu düşünmüyorum
 

muratteas

Dekan
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,578
Reaksiyon puanı
96
Puanları
48
Ayrıca durakların tasarımı çok kötü, özellkle Zincirlikuyu, Mecidiyeköy, Çağlayan, Edirnekapı, Cevizlibağ, Yenibosna gibi duraklar tam bir zaman kaybı.
 

madmex

Profesör
Katılım
16 Nisan 2011
Mesajlar
2,606
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
Metrobüs iyi hoş oldu da, hiç düşünmüyormusunuz arkadaşlar tanesine kaç para verildi ? daha ucuza alınamazmıydı ? yaw bizim ödediğimiz paralar elalemin hollandalısına bilmem nerelisine gidiyor hiç içiniz sızlamıyor mu?
 

execute

Asistan
Katılım
15 Şubat 2011
Mesajlar
469
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
İstanbulda metrobüsü raylı sistemde yapmak ? Raysız sistemde şu anki yollarla trafik varsa 3-4 saate gidiyorsun. Raylı sistem demek uzun zaman ve trafiğe açık olan yolun yarsının hatta fazlasının kapanması demek.O zaman siz düşünün gerisini. İstanbula yapılacak en kısa vadeli ve akılcı çözüm oldu metrobus bence.
 
Üst