- Katılım
- 24 Haziran 2024
- Mesajlar
- 388
- Reaksiyon puanı
- 57
- Puanları
- 28
- Yaş
- 24
Techinside içerik linki: LİNK
Meta, fotoğraflarda yapay zekâ kullanımını belirtmek için kullanılan 'Made with AI' etiketini 'AI info' olarak değiştiriyor
Meta’nın Mayıs ayında fotoğrafları “Made with AI” etiketiyle etiketlemeye başlamasının ardından fotoğrafçılar, sosyal ağ şirketinin bazı temel düzenleme araçlarını kullandıkları gerçek fotoğraflara etiket uyguladığından şikayet etti. Kullanıcılardan gelen yoğun geri bildirimler ve bir fotoğrafta hangi düzeyde yapay zekâ kullanıldığına dair genel kafa karışıklığı nedeniyle şirket, Meta’nın tüm uygulamalarında etiketi “AI info” olarak değiştiriyor.
Mark Zuckerberg’in firması Meta, etiketin önceki versiyonunun yeterince açık olmadığı konusunda kullanıcılara hak vermek zorunda kaldı. Sadece yapay zekâ ile oluşturulan resimler değil, düzenleme sürecinde yapay zekâ destekli araçlar kullanılan her fotoğraf ve görüntü de kısa süre öncesine kadar Made with AI (AI ile oluşturulmuştur) etiketi ile damgalanıyordu.
Firmadan yapılan açıklamada “Sektördeki diğerleri gibi, bu göstergelere dayalı etiketlerimizin her zaman insanların beklentileriyle uyumlu olmadığını ve her zaman yeterli bağlam sağlamadığını gördük. Örneğin, rötuş araçları gibi yapay zekâ kullanılarak yapılan küçük değişiklikler içeren bazı içerikler, daha sonra ‘Yapay Zekâ ile Üretilmiştir’ olarak etiketlenen endüstri standardı göstergeler içeriyordu” deniliyor.
Şirket, fotoğraflarda yapay zekâ kullanımını tespit etmek ve bunları etiketlemek için temel teknolojiyi değiştirmiyor. Meta hala C2PA ve IPTC gibi teknik meta veri standartlarından alınan ve yapay zekâ araçlarının kullanımı hakkında bilgi içeren kutucuklar kullanıyor. Yani, fotoğrafçılar nesneleri kaldırmak için Adobe’nin Generative AI Fill gibi araçlar kullanıyorsa, fotoğrafları AI info şeklinde etiketlenmeye devam edebilir. Ancak Meta, yeni etiketin insanların bu etikete sahip görüntünün her zaman tamamen yapay zekâ tarafından oluşturulmadığını anlamalarına yardımcı olacağını umuyor.
Fotoğraf ve görsellerde yapay zekâ desteği bir süredir tartışılan bir konu. Bir Samsung yöneticisi geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamada yapay zekâ destekli fotoğraf çekim uygulamaları ve rötuşlar nedeniyle artık “gerçek fotoğraf” diye bir şey kalmadığını açıklamıştı. Öte yandan başta Apple olmak üzere pek çok firma, yapay zekâ destekli görüntü ve fotoğraf işleme yeteneklerini artırmak için muazzam bir çaba sarf ediyor. Analistler bu trendin hız kesmeden devam edeceği görüşünde.
Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşın!
Meta, fotoğraflarda yapay zekâ kullanımını belirtmek için kullanılan 'Made with AI' etiketini 'AI info' olarak değiştiriyor
Meta’nın Mayıs ayında fotoğrafları “Made with AI” etiketiyle etiketlemeye başlamasının ardından fotoğrafçılar, sosyal ağ şirketinin bazı temel düzenleme araçlarını kullandıkları gerçek fotoğraflara etiket uyguladığından şikayet etti. Kullanıcılardan gelen yoğun geri bildirimler ve bir fotoğrafta hangi düzeyde yapay zekâ kullanıldığına dair genel kafa karışıklığı nedeniyle şirket, Meta’nın tüm uygulamalarında etiketi “AI info” olarak değiştiriyor.
Mark Zuckerberg’in firması Meta, etiketin önceki versiyonunun yeterince açık olmadığı konusunda kullanıcılara hak vermek zorunda kaldı. Sadece yapay zekâ ile oluşturulan resimler değil, düzenleme sürecinde yapay zekâ destekli araçlar kullanılan her fotoğraf ve görüntü de kısa süre öncesine kadar Made with AI (AI ile oluşturulmuştur) etiketi ile damgalanıyordu.
Firmadan yapılan açıklamada “Sektördeki diğerleri gibi, bu göstergelere dayalı etiketlerimizin her zaman insanların beklentileriyle uyumlu olmadığını ve her zaman yeterli bağlam sağlamadığını gördük. Örneğin, rötuş araçları gibi yapay zekâ kullanılarak yapılan küçük değişiklikler içeren bazı içerikler, daha sonra ‘Yapay Zekâ ile Üretilmiştir’ olarak etiketlenen endüstri standardı göstergeler içeriyordu” deniliyor.
Şirket, fotoğraflarda yapay zekâ kullanımını tespit etmek ve bunları etiketlemek için temel teknolojiyi değiştirmiyor. Meta hala C2PA ve IPTC gibi teknik meta veri standartlarından alınan ve yapay zekâ araçlarının kullanımı hakkında bilgi içeren kutucuklar kullanıyor. Yani, fotoğrafçılar nesneleri kaldırmak için Adobe’nin Generative AI Fill gibi araçlar kullanıyorsa, fotoğrafları AI info şeklinde etiketlenmeye devam edebilir. Ancak Meta, yeni etiketin insanların bu etikete sahip görüntünün her zaman tamamen yapay zekâ tarafından oluşturulmadığını anlamalarına yardımcı olacağını umuyor.
Fotoğraf ve görsellerde yapay zekâ desteği bir süredir tartışılan bir konu. Bir Samsung yöneticisi geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamada yapay zekâ destekli fotoğraf çekim uygulamaları ve rötuşlar nedeniyle artık “gerçek fotoğraf” diye bir şey kalmadığını açıklamıştı. Öte yandan başta Apple olmak üzere pek çok firma, yapay zekâ destekli görüntü ve fotoğraf işleme yeteneklerini artırmak için muazzam bir çaba sarf ediyor. Analistler bu trendin hız kesmeden devam edeceği görüşünde.
Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşın!