- Katılım
- 9 Mayıs 2007
- Mesajlar
- 2,699
- Reaksiyon puanı
- 47
- Puanları
- 228
Diyanet İşleri Başkanı Ali Bardakoğlu “Merkezi ezan ve merkezi vaaz uygulamasını köylerden başlayarak kaldırıyoruz.” dedi.pek çok camide hizmetlerin aksamasına, cemaatle cami görevlileri arasındaki temasın azalmasına ve vatandaşların camilerden uzaklaşmasına sebep olan merkezi ezan ve merkezi vaaz uygulamasının merkezi sisteme bağlı köylerden başlanarak kaldırılacağını açıkladı.
ARTILARI VE EKSİLERİ
- Merkezi ezan?..
- Bu işin artıları da var, eksileri de. Önce artılara bakarsak; frekans bulunduğu vakit, müftülükler o ilçede güzel ezan okuyanları sıraya koyup, o ilin ilçenin aynı anda makamıyla, edasıyla, sadâsıyla bir ezan dinlemesi imkânı ortaya çıkıyor. Bu işin artı yönü. Her camide, her minarede böyle güzelce ezan okunmasını talep etsek bile bunun iki engeli var:
1) Artık müezzin kadrolarımızın çoğunu camilerdeki kadro boşluğundan dolayı diğer camilere kullandık. Eskiden camilerde 1 imam 1 müezzin vardı. Uzun yıllardan beri kadro verilmediği için, cami sayıları da her yıl 500, 600 arttığı için bu kadroları dağıttık. Şimdi her camimizde bir din görevlimiz var.
2) Her din görevlimizin de makamlı, edâ ve sadâsı yerinde ezan okumasının imkânı yok. Bunu beklemek de gerçekçi olmaz.
Merkezi ezanın bir de mahzurları var. İlk mahzur, din görevlilerimizin ezan okuma kabiliyetleri dumura uğruyor. Belli şahıslar okuduğu için, din görevlilerimizin ezan okuma becerileri zayıflıyor. Daha önemlisi, merkezi ezana bağlanan civar köylerde, din görevlilerimiz görevi ihmal edebiliyorlar, merkezi ezan okunduğu için de orada din hizmetlerinin yürüdüğü zannediliyor. Merkezi ezanın okunmuş olması, din görevlilerimizin hizmeti aksatmasına yol açabiliyor. Bir başka mahsur, bazen de frekanslar karışıyor, olmadık anlarda araya radyo vesaire giriyor, olumsuz durumlar ortaya çıkabiliyor.
Kaynak
ARTILARI VE EKSİLERİ
- Merkezi ezan?..
- Bu işin artıları da var, eksileri de. Önce artılara bakarsak; frekans bulunduğu vakit, müftülükler o ilçede güzel ezan okuyanları sıraya koyup, o ilin ilçenin aynı anda makamıyla, edasıyla, sadâsıyla bir ezan dinlemesi imkânı ortaya çıkıyor. Bu işin artı yönü. Her camide, her minarede böyle güzelce ezan okunmasını talep etsek bile bunun iki engeli var:
1) Artık müezzin kadrolarımızın çoğunu camilerdeki kadro boşluğundan dolayı diğer camilere kullandık. Eskiden camilerde 1 imam 1 müezzin vardı. Uzun yıllardan beri kadro verilmediği için, cami sayıları da her yıl 500, 600 arttığı için bu kadroları dağıttık. Şimdi her camimizde bir din görevlimiz var.
2) Her din görevlimizin de makamlı, edâ ve sadâsı yerinde ezan okumasının imkânı yok. Bunu beklemek de gerçekçi olmaz.
Merkezi ezanın bir de mahzurları var. İlk mahzur, din görevlilerimizin ezan okuma kabiliyetleri dumura uğruyor. Belli şahıslar okuduğu için, din görevlilerimizin ezan okuma becerileri zayıflıyor. Daha önemlisi, merkezi ezana bağlanan civar köylerde, din görevlilerimiz görevi ihmal edebiliyorlar, merkezi ezan okunduğu için de orada din hizmetlerinin yürüdüğü zannediliyor. Merkezi ezanın okunmuş olması, din görevlilerimizin hizmeti aksatmasına yol açabiliyor. Bir başka mahsur, bazen de frekanslar karışıyor, olmadık anlarda araya radyo vesaire giriyor, olumsuz durumlar ortaya çıkabiliyor.
Kaynak