Türk Gücü
Asistan
- Katılım
- 22 Mart 2017
- Mesajlar
- 302
- Reaksiyon puanı
- 137
- Puanları
- 43
- Yaş
- 34
Burası, Alman Markanın Bütün Araçlarını Test Ettiği Yer
Bu yıl Türkiye'de 50. yılını kutlayan Mercedes-Benz bir başka oluşumun daha yarım asırı devirdiğini gördü. Firmanın büyük genişleme hamlesinin bir parçası olarak tam 50 yıl önce açtığı ünlü pisti tahmin edileceği gibi Stuttgart sınırları içerisinde bulunuyor. Proje, firma patronlarının üç yıllık planlamaları sonunda, bir yıl öncesinde başlatılmıştı.
Bu tesisin kullanıma açılan ilk bölümü içiçe geçmiş çemberlerden oluşan dairesel pistti. Farklı zeminlere sahip olan pistte mavi bazalt, beton, kaygan asfalt ve büyük çakıl zeminler bulunuyor. Ayrıca entegre fıskiyeler sayesinde ıslak zemin testleri de yapılabiliyor.
Fakat o zamanlar, tıpkı şimdi olduğu gibi Mercedes-Benz'in araç portfolyosu oldukça genişti. Sedan modellerden station wagon'a, UNIMOG'dan otobüslere kadar uzanan ürün gamı için bu pistin yeterli olmayacağı kısa sürede anlaşıldı. Mühendisler, yüksek hız, dayanıklılık ve bozuk yol testi yapmak için bir yerle ticari araçlar için bir test pisti istiyorlardı. Bu nedenle tesis tüm bu fikirleri barındıracak şekilde genişletildi.
Alman marka bu pistlerin toplam uzunluğunu 15.460 metre olarak belirtiyor. Bunun 3.018 metresi yüksek hız pistinden oluşuyor. Teorik olarak yatık pistte ulaşılabilecek en yüksek sürat 200 km/s olsa da bu hız, standart bir insan için neredeyse dayanılmaz oluyor.
İlginç şekilde, uzun dönemde en önemli olan bölüm bu yatık kısımda, eller direksiyona değmeden 150 km/s süratle yol alabilmekti. Firmanın da açıkladığı gibi bu durumda lastiklere etki eden yanal kuvvetler sıfırlandığından virajı alırken direksiyona komut vermeye ihtiyaç duyulmuyor.
Geçtiğimiz 50 yılda bu pist, yeni otomobiller ve koşullara ayak uydurmak için sürekli gelişti. Örneğin şu anda gürültü ölçümleri için özel olarak hazırlanmış ekstra sessiz bir asfalt bölüme sahip.
kaynak: mercedes-benz
Bu yıl Türkiye'de 50. yılını kutlayan Mercedes-Benz bir başka oluşumun daha yarım asırı devirdiğini gördü. Firmanın büyük genişleme hamlesinin bir parçası olarak tam 50 yıl önce açtığı ünlü pisti tahmin edileceği gibi Stuttgart sınırları içerisinde bulunuyor. Proje, firma patronlarının üç yıllık planlamaları sonunda, bir yıl öncesinde başlatılmıştı.
Bu tesisin kullanıma açılan ilk bölümü içiçe geçmiş çemberlerden oluşan dairesel pistti. Farklı zeminlere sahip olan pistte mavi bazalt, beton, kaygan asfalt ve büyük çakıl zeminler bulunuyor. Ayrıca entegre fıskiyeler sayesinde ıslak zemin testleri de yapılabiliyor.
Fakat o zamanlar, tıpkı şimdi olduğu gibi Mercedes-Benz'in araç portfolyosu oldukça genişti. Sedan modellerden station wagon'a, UNIMOG'dan otobüslere kadar uzanan ürün gamı için bu pistin yeterli olmayacağı kısa sürede anlaşıldı. Mühendisler, yüksek hız, dayanıklılık ve bozuk yol testi yapmak için bir yerle ticari araçlar için bir test pisti istiyorlardı. Bu nedenle tesis tüm bu fikirleri barındıracak şekilde genişletildi.
Alman marka bu pistlerin toplam uzunluğunu 15.460 metre olarak belirtiyor. Bunun 3.018 metresi yüksek hız pistinden oluşuyor. Teorik olarak yatık pistte ulaşılabilecek en yüksek sürat 200 km/s olsa da bu hız, standart bir insan için neredeyse dayanılmaz oluyor.
İlginç şekilde, uzun dönemde en önemli olan bölüm bu yatık kısımda, eller direksiyona değmeden 150 km/s süratle yol alabilmekti. Firmanın da açıkladığı gibi bu durumda lastiklere etki eden yanal kuvvetler sıfırlandığından virajı alırken direksiyona komut vermeye ihtiyaç duyulmuyor.
Geçtiğimiz 50 yılda bu pist, yeni otomobiller ve koşullara ayak uydurmak için sürekli gelişti. Örneğin şu anda gürültü ölçümleri için özel olarak hazırlanmış ekstra sessiz bir asfalt bölüme sahip.
kaynak: mercedes-benz