Aksunguuur
Doçent
- Katılım
- 9 Mayıs 2012
- Mesajlar
- 623
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 16

Japon üretici Mazdanın ilginç bir özelliği ortaya çıktı. Kalite ve teknolojiye odaklanan markada, mühendislerin sözü geçiyormuş. Yani şirketin asıl patronu, diğer markalarda olduğu gibi satışa odaklı pazarlamacılar değil, mühendislermiş. Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, Mazdanın, öncelikle teknoloji ve kaliteye önem verdiğini, bunun da şirketi pazarlamacıların değil mühendislerin yönetmesinden kaynaklandığını ifade etti. Yurdakul, Az satalım ama kaliteli araç satalım mantığı hakim. Önce mühendislik tarafına eğilip, sonrasında satış adetlerine bakılıyor dedi. Skyactiv teknolojisinin kullanıldığı CX-5 modelinin tanıtımında konuşan Yurdakul, Skyactiv teknolojisinin, benzinli motorlarda düşük emisyon ve yüksek performans sağladığını söyledi. Yurdakul, CX-5′in bu teknolojiye sahip ilk model olduğunu ancak diğer modellerde de kullanılacağını ifade etti. Mazdanın daha çok dizel motorlar yerine benzinli motorlar üzerine yoğunlaşmasının, bu motorlar üzerinde katedilebilecek çok yol olduğuna inanmasından kaynaklandığını belirten Yurdakul, şöyle konuştu:
TALEP PATLADI
Mazda, bu motor teknolojisi üzerinde çok çalıştı ve büyük miktarlarda harcama yaptı. Son 5 yılda neredeyse tüm varını yoğunu bu teknolojiye sahip motorlar geliştirmeye harcadı. CX-5′in şimdiden kazandığı başarılar, bunun doğruluğunu gösteriyor. İlk yıl için hedef 160 bin adet olarak belirlendi. Ama tüm dünyada 6 haftada 40 sipariş alındı. Japonyada yılda 12 bin adetlik satış öngörülürken, sadece 6 haftada 8 bin adet sipariş geldi. Rusyada ise 5 bin kişi internette gördükleri araca kapora yatırdı.
MAZDA VE Teb CETELEMDEN İŞBİRLİĞİ
Mazda ve Teb Cetelem, Mazda müşterileri için yepyeni bir finansman modeli olan Mazda Finansı geliştirdi. Mazda Finans, Mazda müşterilerine en uygun ve hızlı finansal çözümleri sunacak. Şirket, bu işbirliği ile Türkiyede müşterilerine 5 dakikada kredi verebilen bir hizmet sunacak. Mazda Finans ile verilen hizmetler tüm sıfır km araçları kapsayacak. Mazdanın tüm modellerinde 20 bin TL için 0 faiz uygulanacak. Ayrıca Mazda 3 Dizel Comfort modelinde, vergiler hariç araç bedelinin tamamını yüzde sıfır faiz ile alabilecekler.
BENZİNİ ADETA KOKLUYOR
Mazdanın yeni kompakt crossover modeli CX-5, ilk etapta Türkiyede Skyactiv teknolojisine sahip benzinli 2.0 lt motorla satılıyor. CX-5, önden çekişin yanı sıra 4×4 versiyona da sahip. 4×2 benzinli ve manuel şanzımanlı araç 165 bg gücünde. Otomatik ve 4×4 versiyonundaysa motor gücü 160 bg. Yakıt tüketimleri 100 kmde ortalama 6-6.6 lt arasında değişiyor. 4×2 benzinlinin fiyatı 89 bin TL, 4×4 benzinlinin fiyatıysa 110 bin TLden başlıyor. Aracın 2.2 lt dizel (150 bg) motor seçeneğiyse haziranda gelecek. Sadece otomatik şanzımanla satılacak dizel CX-5′in fiyatı 141 bin TLden başlayacak.
YENİ MODELLERLE İDDİALI
Mazdanın Türkiyede yeniden yapılanma sürecinin devam ettiğini, özellikle de bayi yapılanmalarının sürdüğünü hatırlatan Yurdakul, yıl sonuna kadar 2 bin 800 adetlik bir satış planladıklarını söyledi. Yurdakul, Yeni modellerle birlikte 2013 yılından sonra Mazdanın Türkiyede patlama yapmaması için hiçbir neden yok. Bu dönemden itibaren pazar payımızı da artırmaya başlayacağız dedi.
SABAH