eSa
Dekan
- Katılım
- 5 Kasım 2011
- Mesajlar
- 9,780
- Reaksiyon puanı
- 352
- Puanları
- 263
İstanbul'un Avrupa ve Asya yakalarındaki demiryolu hatlarını, İstanbul Boğazı altından geçen bir tüp tünelle birleştiren 76 km'lik bir demiryolu projesi olan Marmaray'da kullanılması planlanan onlarca vagon, Edirne Tren Garı'nda çürümeye terk edildi...
Hizmete girdiği günden bu yana altyapı eksikliğiyle tartışmalara yol açan asrın projesiyle ilgili son olarak yeni bir skandal ortaya çıktı. Güney Kore'den ithal edilen 5'li ve 10'lu olmak üzere toplam 440 vagondan 12 adet 5 vagonlu tren 29 Ekim 2013 tarihinde hizmete girdi. Ancak geriye kalan 38 adet 10'lu vagon henüz uygun bir tren ray sistemi olmadığı için 3 yıldır kullanılamadı.
Boyları 244 metre olan 10'lu vagonlar Marmaray hat üzerinde dönüş manevra alanı olmadığı için şu anda Edirne Tren Garı'nda atıl bir şekilde bekletiliyor. Tanesi 12 milyon Euro olduğu tahmin edilen bu 10'lu vagonlar, 3 yıldır çürümeye terk edilirken geçen zaman zarfında üzerine kar, yağmur yağan vagonlar büyük zarar görüyor. Birçok aksamı Edirne Tren Garının arka planda kalan raylarının üzerinde eskiyip kullanılmaz hale gelen vagonlar için milyonlarca TL yedek parça bedeli ödenmesi kaçınılmaz olacak.
Marmaray'da kullanılmak üzere 5 yıl önce Türkiye'ye getirilen vagonların, kullanılmayan 10'lu olanları uzun süredir Edirne ve İzmit'te bekletiliyor. Vatandaşlar, milli servet olan vagonların bu şekilde beklediği yerde çürümesine tepki gösterirken trenlerin içindeki sinyalizasyon ve sistem ekipmanlarının zamanla zarar gördüğünü ifade ediyor.
Edirne Tren Garı'nda bekletilen onlarca vagonun bazıları, grafiti diye tabir edilen duvar yazılarıyla boyanırken vagonların birçoğunun işlevini yitirmeye başladığı öne sürülüyor.
Kaynak

Hizmete girdiği günden bu yana altyapı eksikliğiyle tartışmalara yol açan asrın projesiyle ilgili son olarak yeni bir skandal ortaya çıktı. Güney Kore'den ithal edilen 5'li ve 10'lu olmak üzere toplam 440 vagondan 12 adet 5 vagonlu tren 29 Ekim 2013 tarihinde hizmete girdi. Ancak geriye kalan 38 adet 10'lu vagon henüz uygun bir tren ray sistemi olmadığı için 3 yıldır kullanılamadı.
Boyları 244 metre olan 10'lu vagonlar Marmaray hat üzerinde dönüş manevra alanı olmadığı için şu anda Edirne Tren Garı'nda atıl bir şekilde bekletiliyor. Tanesi 12 milyon Euro olduğu tahmin edilen bu 10'lu vagonlar, 3 yıldır çürümeye terk edilirken geçen zaman zarfında üzerine kar, yağmur yağan vagonlar büyük zarar görüyor. Birçok aksamı Edirne Tren Garının arka planda kalan raylarının üzerinde eskiyip kullanılmaz hale gelen vagonlar için milyonlarca TL yedek parça bedeli ödenmesi kaçınılmaz olacak.
Marmaray'da kullanılmak üzere 5 yıl önce Türkiye'ye getirilen vagonların, kullanılmayan 10'lu olanları uzun süredir Edirne ve İzmit'te bekletiliyor. Vatandaşlar, milli servet olan vagonların bu şekilde beklediği yerde çürümesine tepki gösterirken trenlerin içindeki sinyalizasyon ve sistem ekipmanlarının zamanla zarar gördüğünü ifade ediyor.
Edirne Tren Garı'nda bekletilen onlarca vagonun bazıları, grafiti diye tabir edilen duvar yazılarıyla boyanırken vagonların birçoğunun işlevini yitirmeye başladığı öne sürülüyor.
Kaynak