- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,957
- Reaksiyon puanı
- 442
- Puanları
- 7,263
Maliye'nin lükse koyduğu engeli aşmanın en hesaplı formülü
2.0 litre üstü araçların ÖTVsinin artırılmasıyla fiyatların yüzde 25 yükselmesi, otomobil markalarını düşük motor hacimli ve konforlu kombinasyonlar yapmaya zorladı. Volvonun lüks modeli S60ın 1.6 litre dizel, otomatiği 92 bin TLden başlıyor
İlk otomobilini 14 Nisan 1927de üreten Volvo, arada çeşitli badireler atlatmış olsa da, bugün hâlâ dünyanın önde gelen Premium markaları arasında sayılmayı hak ediyor. Ama dünyada işler çok hızlı değişiyor. Evet, Volvo güvenli bir otomobil İşte Volvo, her ne kadar fanatik Volvo taraftarları pek hoşlanmasa da, yeni S60la birlikte duygulara da hitap etmeye başladı. Ama Cem Yılmazın da doğrudan söylemese de, zaman zaman ima ettiği gibi, günümüzde duygu denince akla artık yürek değil, cüzdan geliyor. Hele Türkiye gibi otomobil sahibinin kaz parasının da yolunacak tüy gibi algılandığı ülkelerde daha modern ve tasarruflu olduğu halde sırf motoru büyük diye yüksek vergi alınan ülkelerde, otomobil markalarının artık daha fazla duygulara hitap etmesi gerekiyor. Özel Tüketim Vergisinin artışıyla birlikte Türkiyede otomobil satışlarının sınıflara ve türlere göre dağılımı da değişmeye başladı. Geçen yıl satılan araçların yüzde 89.4ünü 1.6 litre motor hacmine sahip olanlar oluşturdu. Pazarın yüzde 61.6sı dizel, yüzde 33.6sı ise otomatik olanlardı.
İlk otomobilini 14 Nisan 1927de üreten Volvo, arada çeşitli badireler atlatmış olsa da, bugün hâlâ dünyanın önde gelen Premium markaları arasında sayılmayı hak ediyor. Ama dünyada işler çok hızlı değişiyor. Evet, Volvo güvenli bir otomobil İşte Volvo, her ne kadar fanatik Volvo taraftarları pek hoşlanmasa da, yeni S60la birlikte duygulara da hitap etmeye başladı. Ama Cem Yılmazın da doğrudan söylemese de, zaman zaman ima ettiği gibi, günümüzde duygu denince akla artık yürek değil, cüzdan geliyor. Hele Türkiye gibi otomobil sahibinin kaz parasının da yolunacak tüy gibi algılandığı ülkelerde daha modern ve tasarruflu olduğu halde sırf motoru büyük diye yüksek vergi alınan ülkelerde, otomobil markalarının artık daha fazla duygulara hitap etmesi gerekiyor. Özel Tüketim Vergisinin artışıyla birlikte Türkiyede otomobil satışlarının sınıflara ve türlere göre dağılımı da değişmeye başladı. Geçen yıl satılan araçların yüzde 89.4ünü 1.6 litre motor hacmine sahip olanlar oluşturdu. Pazarın yüzde 61.6sı dizel, yüzde 33.6sı ise otomatik olanlardı.
KÜÇÜK MOTORLU LÜKSLERİN PAYI ARTTI
Volvonun da yeni ürünler sunduğu 1.6 litre, dizel ve otomatik üçlüsünün pazar payı ise geçen yıl yüzde 9.3 oldu. Bu yılın ilk çeyreğinde ise pek çok markanın bu tip ürünler sunmasıyla 1.6 litre, dizel ve otomatik üçlüsünün payı yüzde 11.2yi buldu. Geçen yıl pazardan yüzde 2.4 pay alan 1.6 litre dizel motorlu otomatik lüks araçların payı ise bu yılın ilk çeyreğinde 3 kat artarak yüzde 7ye çıktı.
FORDUN 10 YILDA YAPMADIĞINI ÇİNLİLER 20 AYDA BAŞARDI
Volvo Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt yeni 1.6 litre dizel motorlu ve otomatik araçların Türkiye tanıtımı sırasında Bodrumda yaptığı konuşmada, Volvonun yeni Çinli sahiplerinin markaya yaptığı katkıyı anlatırken, oldukça çarpıcı ifadeler kullandı. Eckardt, Çinli yeni sahiplerimiz 20 ay içinde, Fordun 10 yılda yaptığı katkıdan çok daha fazlasını gerçekleştirdiler dedi 2012de Türkiyede 5 bin 600 adet araç satmayı planladıklarını söyleyen Eckardt, satışlarının yüzde 55ini DRIVe Powershift modellerinin oluşturacağını, S60 ve V60 satışlarında ise bu oranın yüzde 80in üstüne çıkacağını ifade etti.
ALMAN RAKİPLERİNE MEYDAN OKUYOR
Volvonun 92 bin TLden satışa sunduğu 1.6 litre, dizel ve otomatik S60, V60 ve S80 modelleri 115 beygir gücünde araçlar. Maksimum torkları 270 Nm olan her üç modelin ortalama tüketim değerleri 100 kilometrede 5 litrenin altında. V60 ve S80 4.5 litrelik bir tüketim değerine sahipken, S60ta bu rakam 4.3 litreye düşüyor. S60 ve V60ın satış fiyatı 92 bin TLden başlarken, S80in başlangıç fiyatı ise 112 bin TL olarak açıklandı.
DAHA FAZLA GÜÇ İÇİN GARANTİLİ DESTEK GELDİ
Uzun yıllar ağırbaşlı algılanan Volvo, yeni dönemde standart modellerine araçların garantilerini bozmadan markanın resmi performans partneri Polestar aracılığıyla güç artışı imkânı da sunacak. 25-30 dakikalık bir işlemle ve 2 bin 200 TL ücret karşılığı yüklenecek bir yazılımla yapılacak modifikasyon, modele göre 15 ile 37 beygir, 20 ile 50 Nm arasında tork artışı sağlıyor.
kaynak
kaynak