Logitech Türkiye Firmasını Tüketici Hakem Heyetine Şikayet Edeceğim

orçotüsi5

Asistan
Katılım
9 Ekim 2010
Mesajlar
150
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
arkadaşlar merhaba ilk başta söyleyeyim; mause`ta değilim zaten hemen gidip yeni mause satın aldım ancak windows kullanıcı seçim ekranında imleci oynatamadığımdan kullanıcı seçimi yapamıyorum ve windows bu haliyle tam açık sayılmadığından yeni donanım sürücüleri yüklenemiyor işte bu yüzden 2 gündür bilgisayarımı kullanamıyorum. mause`ta değilim ama garantisi bitmemiş ürün için para ödeyecek kerizde değilim!

ürünü dağ başından değil bimeks`ten satın aldığımı ilk başta bildireyim.


1.5 sene önce logitech klavye mause seti satın aldım, şimdiye kadar sorunsuz kullanıyordum ancak evvelsi gün mause bozuldu o kadar faturası ve garanti belgesini sakladım ama şimdi kayıp bir türlü bulamıyorum. sanırım logitech`in ülkemizde tek distribütör firması var. penta hemen telefonunu buldum aradım ben daha mause bozu..... derken hemen garanti belgesi ve satış faturasını sordu ben kayıp olduğunu söyleyince beni başka yere yönlendirmeye çalıştı ben bundan kıllandım, ağzını aradım cevap vermemek için kıvranıyor sonunda yarım saatlik uğraş sonunda ağzından garanti belgesi veya satış faturası ibraz edilmez ise tamirat için ücret istedikleri açıklamasını ağzından alabildim

bunun günümüzün teknolojik şartlarda gereksiz zorluk olduğundan bahsedince. ne yapalım şirket prosedürü böyle ile olayı oldu bittiye getirmeye çabalıyor ki ben o kadar ürün için başka firmaların teknik servislerine gittim baktım işlemleri yaparken hiç garantisi istemediklerini gördüğümde bunu sormuştum, bana buna gerek olmadığını zaten herşeyin sistemde kayıtlı olduğunu açıklamışlardı.

ben nasıl olur dediğimde görevli ürünü hangi mağazadan hangi gün saat dakika saniyede satın aldığımı açıkladı çünkü sisteme herşey kayıtlı, diğer teknik servislere telefondan önlem olarak sorduğumda da milattan kalma zorunlulukla uğraştırdığını hissettiren rahatlıkla: "garanti belgesine gerek yok merak etme" diyolar ki bunu penta görevlisine açıkladığımda sessiz kalıyor

bak şu tesadüfe ki logitech türkiye distribütörü penta`nın prosedür mazereti dayatmasıyla kendimi garantisi bitmemiş ürüne tamir ücreti istenirken buluyorum.

burası garanti belgesi yanında birde satış faturası istediği gibi önce fotokopisini çekip göndermenizi istiyorlar (mit`e başvuru yapıyoruz sanki), bu resmen garantili ürüne garanti sunmamak için her zorluğu sunmak kurnazlığından başka birşey değil.

garantili ürüne garanti sunmak bir haktır firmanın bizlere sunduğu mükafat veya sadaka değildir!



logitech ürünleri satın almayı düşünenlere nasıl kişilere para kazandırmak üzere oldukları duyrulur.


soru 1: bu konuda yapabileceğim daha birşey var mı?

soru 2: böyle sorun yaşatan firma davasında davayı kazanacağımı düşünüyorum haklımıyım? eğer haksızsam neden?

tüketici hakem heyetine başvurunca eğer kaybedersem dava masraflarını ödeme gibi bir sorun yaşar mıyım?
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
bimeks'ten aldıysan faturanın bir kopyası daha var git iste onlar da servise verebilir.
 

orçotüsi5

Asistan
Katılım
9 Ekim 2010
Mesajlar
150
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
faturanın kopyası al ver teknosa bu konuda daha iyi o gönderir.
yazınız kafamı karıştırdı

ne teknosa`sı? :) bimeks`ten bahsediyoruz


ortada bir yanlış anlaşılma var sanırım, sebebide yazımda yazım hatası yapmam: penta benden garanti belgesi ve satış faturasını ikisini birden ibraz etmemi istiyorum
 

ErwinSmith

Rektör
Emektar
Katılım
12 Mayıs 2013
Mesajlar
11,559
Reaksiyon puanı
344
Puanları
83
Tüketici hakem heyeti küçük mevlalarda dava ile değil direk karar ile uğraşır yani bir masrafi olmaz. Asus da dahil olmak uzere bir cok teknik servis garanti belgesi ve faturanin fotokopisini istiyor yani bi gerçekten bir prosedür, belgeleri kaybettigin icin maalesef kendinde de hatayi aramalisin. Bildiğim kadarıyla logitech servisi kaliteli ancak iste öncelikle kabul edilmesi lazim ürününun sen bir de logitech destekle falan e maille iletişime geçmeyi dene
 

Aden

Asistan
Katılım
24 Temmuz 2015
Mesajlar
354
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
Tüketici hakem heyeti küçük mevlalarda dava ile değil direk karar ile uğraşır yani bir masrafi olmaz. Asus da dahil olmak uzere bir cok teknik servis garanti belgesi ve faturanin fotokopisini istiyor yani bi gerçekten bir prosedür, belgeleri kaybettigin icin maalesef kendinde de hatayi aramalisin. Bildiğim kadarıyla logitech servisi kaliteli ancak iste öncelikle kabul edilmesi lazim ürününun sen bir de logitech destekle falan e maille iletişime geçmeyi dene
mevla değil meblağ..

- - - Mesaj Güncellendi - - -

ayrıca, ben yazınızdan adam gibi bişeyler anlamadım. birbirine girmiş ifadeler var. keserin kendi tarafınıza yonttuğu kısımdan anlatmışsınız.

benim tüm farelerim logitechden idi.

ilki : http://www.logitech.com/tr-tr/product/anywhere-mouse-mx bu fare idi. yaklaşık 5 yıl kullandım. şu anda iki tane daha farem var. biri kablolu gaming, diğeri m185. kablolu üründe benden kaynaklı bir sorun oluştu, gönderdim, değiştirdiler gönderdiler. gayet hoşuma giden bir servisleri oldu böylece.

ayrıca, sen hakem heyetine başvuracam diyorsun da, hiç araştırdın mı sana garanti belgesi ve fiş sorup sormayacaklarını?

edit : (tarihi eski de olsa, örnek olması babında )

https://tuketicihukuku.wordpress.com/sorun-cevaplayalim/comment-page-2/

Şikayetiniz konusunda haklıysanız, pes etmeyiniz. Satın aldığınız mal veya hizmete para verdiğinizi unutmayınız. Her şeye rağmen sonuç alamadıysanız mal veya hizmeti; Satın aldığınızyer veyaİkamet ettiğiniz yerde bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemeleri şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) başvurabilirsiniz.
 

honline

Profesör
Katılım
3 Ocak 2009
Mesajlar
4,744
Reaksiyon puanı
296
Puanları
83
Bence birazda hatayı kendinde ara, öyle insanlar varki gişeden elektrik, su, telefon, vs ödeme yapıp daha sonra dekontu kaybettiği için yeniden ödeme yapmak zorunda kalan, adı üstünde garanti belgesi, bu işte çalışan bir tanıdıgım vardı fiş yoksa bişey yapamazsın derdi.
 

Aden

Asistan
Katılım
24 Temmuz 2015
Mesajlar
354
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
hadi gitti hakem heyeti kabul etti, herşey tamam, üründeki problemin arıza türüne göre, suçu sende bulup garanti dışı kalmış denir mi? çok da güzel denebilir...
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
yazınız kafamı karıştırdı

ne teknosa`sı? :) bimeks`ten bahsediyoruz


ortada bir yanlış anlaşılma var sanırım, sebebide yazımda yazım hatası yapmam: penta benden garanti belgesi ve satış faturasını ikisini birden ibraz etmemi istiyorum

teknosa'dan alsaydın bu sorun olmazdı ayrıca aldığın bimeks'te faturanın kopyası var istesene sonra servise ver.
 

x10minirom

Doçent
Katılım
17 Ağustos 2013
Mesajlar
816
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Kardeş boşuna uğraşma, tüketici hatası diye parayla tamir edip gönderirler.
 
Üst