- Katılım
- 17 Şubat 2018
- Mesajlar
- 2,970
- Çözümler
- 4
- Reaksiyon puanı
- 6,930
- Puanları
- 708
LG, bir zamanlar mobil cihaz dünyasında en popüler firmalardan birisiydi ancak şimdi telefon üretme projelerini sonlandırma kararı aldı.
1990'lı yılların sonunda ve 2000'li yılların başında, şirket ekonomisini yükseltebilmek için çoğu teknoloji firması kendi cep telefonlarını piyasaya sürüyordu. Cep telefonları artık pahalı değil, temel bir ihtiyaç haline gelen bir tüketici malı olarak görülmeye başlanmıştı. Birçok girişimcinin piyasada güzel işler çıkarabileceği güzel fırsatlar vardı.
Yeniliğin çoğu donanım ile alakalıydı ve kameralar ve renkli ekranlar gibi değişiklikler gelmeye başlamıştı.
Ancak akıllı telefonlar ile birlikte her şey değişti ve BlackBerry gibi değişik bir cihaz bile arzu edilen cihazlar arasına girmeyi başardı fakat kayıpların olması kaçınılmazdı.
İlk cep telefonu dalgasının öncülerinden birçoğu ya akıllı telefon işini denedi veya başaramadı, yada piyasadan tamamen çıktı. BlackBerry ve Nokia'nın ölümü, bu akıllı telefonların yoğunlaşmasının nedenlerindendi ancak şimdi ise 5G çağına hızlı bir geçiş yaparken listeye LG markasını da ekleyebiliriz.
LG Markasının Büyümesi
Güney Koreli elektronik devi, yenilikçi, göz alıcı cihazlar üretebilen akıllı telefon öncesi çağın önde gelen ışıklarından biriydi. 2006 yılında sürgülü telefonlarının ardından kapasitif dokunmatik bir ekrana sahip olan ilk mobil cihaz olduğu için daha da büyüktü ve LG bu telefon ile piyasada güzel bir yer edindi.
Bu ivme sonsuza dek sürmedi, iki platform arasında çekişmeler olurken bile LG, üretici olarak önemini korudu. Hatta Google tarafından, 2012 yılında Android işletim sistemi için beyaz etiketli bir referans modeli olarak şekilde tasarlanan "Nexus 4" cihazını yapılması üzerine görevlendirildi.
Ancak yıllar geçtikçe, pazar daha rekabetçi ve daha da doygun bir hale geldikçe LG'nin zorlukları daha da katlandı. Samsung, premium fiyat noktalarında Android platformuyla giderek daha fazla uygun olarak gözükürken, Çinli satıcıların daha uygun fiyatlı anca yine de özellikleri ile dolu orta sınıf segment telefonların arasında ilk sıralarda yerini almayı başardı.
Huawei piyasaya girdikten sonra Apple-Samsung ikilisine meydan okuyabilecek gibi gözükürken, siyasi zorluklar ile karşılaştıktan sonra iyice durgunlaştı ve piyasaya Xiaomi, Oppo gibi cihazlar girdi ve aşırı hızlı bir şekilde büyüdü. Bu arada LG ise unutulmaya devam edildi ve LG'nin mirası da yok olmaya başladı.
LG'nin Pazar Zorlukları
LG'nin en son amiral gemisi cihazları da tüketiciler arasında ciddi bir etki yaratamadı. Cihazların tarihsel olarak akıllı telefon markaları listesinde popüler olduğu ve üçüncü sırada kalmasına rağmen pazar payı %9 ile %13 arasında değişti.
Bununla birlikte, küresel ölçekte sadece %2'lik bir pay ve milyarlarca dolarlık kayıpla LG, fişi çekmek için baskı altına girdi.
Ancak LG logosunun diğer tüketici elektroniği ürünlerinde ve büyük cihazlarda yüksek değeri göz önüne alındığında, LG'nin liderliği muhtemelen sunulan paranın kontrol kaybına ve itibarının zarar görmesine sebep vermediğine karar verdi.
Wood, küresel yonga kıtlığının da bir faktör olduğunu öne sürüyor: “Yerel rakibi Samsung'un aksine LG, şüphesiz, akıllı telefonları için kararlı yonga kaynaklarını ve diğer bileşenleri temin etmekte zorlandı. Bu, cihazları pazara sunma ve bunu aşırı iyi bir cihaz olmadan yapma güçlüğünü ekledi, muhtemelen LG'nin çekilme veya devam etme kararında önemli bir faktör olmuş. Ayrıca, yonga konusunda inanılmaz avantajlarının altını çiziyor: Qualcomm gibi başlıca bileşen tedarikçileri, ilk olarak Apple, Samsung ve Xiaomi gibilerine hitap edecek."
LG'nin ölümünden dolayı üzülecek birçok kişi bulunacak. Sektör konusunda bilgi sahibi olan bizler, özellikle tasarım konusunda LG'nin yeni tasarımlar ve yeni çeşitliliklerin getirilmesindeki anılara sahibiz. Ayrıca, Çinli satıcıların çoğunlukla dışlandığı ABD'de açık bir talep var. Ancak bu müşterilere muhtemelen Alcatel, HMD Global'in Nokia cihazları ve hatta Samsung ve Apple'ın daha ucuz cihazları tarafından hizmet verilecek.
Cep telefonu pazarı, LG'nin yaklaşık olarak on yıl önce girdiği pazardan çok daha gelişmiş ve acımasız ve bunun içine başka faktörler de girmiş durumda. 5G ağları ile birlikte de çok değişik özelliklerin gelmesi bekleniyor.
LG, Nokia ve Samsung üçlüsünün piyasayı alt üst ettiği bir zaman vardı. Şimdi o zamandan geriye sadece Samsung kaldı. Umarız ki Samsung da bu yolda bir yerlerini incitmez ve yeni teknoloji ürünlerini bize sunmaya devam eder.
www.techradar.com
1990'lı yılların sonunda ve 2000'li yılların başında, şirket ekonomisini yükseltebilmek için çoğu teknoloji firması kendi cep telefonlarını piyasaya sürüyordu. Cep telefonları artık pahalı değil, temel bir ihtiyaç haline gelen bir tüketici malı olarak görülmeye başlanmıştı. Birçok girişimcinin piyasada güzel işler çıkarabileceği güzel fırsatlar vardı.
Yeniliğin çoğu donanım ile alakalıydı ve kameralar ve renkli ekranlar gibi değişiklikler gelmeye başlamıştı.
Ancak akıllı telefonlar ile birlikte her şey değişti ve BlackBerry gibi değişik bir cihaz bile arzu edilen cihazlar arasına girmeyi başardı fakat kayıpların olması kaçınılmazdı.
İlk cep telefonu dalgasının öncülerinden birçoğu ya akıllı telefon işini denedi veya başaramadı, yada piyasadan tamamen çıktı. BlackBerry ve Nokia'nın ölümü, bu akıllı telefonların yoğunlaşmasının nedenlerindendi ancak şimdi ise 5G çağına hızlı bir geçiş yaparken listeye LG markasını da ekleyebiliriz.
LG Markasının Büyümesi
Güney Koreli elektronik devi, yenilikçi, göz alıcı cihazlar üretebilen akıllı telefon öncesi çağın önde gelen ışıklarından biriydi. 2006 yılında sürgülü telefonlarının ardından kapasitif dokunmatik bir ekrana sahip olan ilk mobil cihaz olduğu için daha da büyüktü ve LG bu telefon ile piyasada güzel bir yer edindi.
Bu ivme sonsuza dek sürmedi, iki platform arasında çekişmeler olurken bile LG, üretici olarak önemini korudu. Hatta Google tarafından, 2012 yılında Android işletim sistemi için beyaz etiketli bir referans modeli olarak şekilde tasarlanan "Nexus 4" cihazını yapılması üzerine görevlendirildi.
Ancak yıllar geçtikçe, pazar daha rekabetçi ve daha da doygun bir hale geldikçe LG'nin zorlukları daha da katlandı. Samsung, premium fiyat noktalarında Android platformuyla giderek daha fazla uygun olarak gözükürken, Çinli satıcıların daha uygun fiyatlı anca yine de özellikleri ile dolu orta sınıf segment telefonların arasında ilk sıralarda yerini almayı başardı.
Huawei piyasaya girdikten sonra Apple-Samsung ikilisine meydan okuyabilecek gibi gözükürken, siyasi zorluklar ile karşılaştıktan sonra iyice durgunlaştı ve piyasaya Xiaomi, Oppo gibi cihazlar girdi ve aşırı hızlı bir şekilde büyüdü. Bu arada LG ise unutulmaya devam edildi ve LG'nin mirası da yok olmaya başladı.
LG'nin Pazar Zorlukları
LG'nin en son amiral gemisi cihazları da tüketiciler arasında ciddi bir etki yaratamadı. Cihazların tarihsel olarak akıllı telefon markaları listesinde popüler olduğu ve üçüncü sırada kalmasına rağmen pazar payı %9 ile %13 arasında değişti.
Bununla birlikte, küresel ölçekte sadece %2'lik bir pay ve milyarlarca dolarlık kayıpla LG, fişi çekmek için baskı altına girdi.
Ancak LG logosunun diğer tüketici elektroniği ürünlerinde ve büyük cihazlarda yüksek değeri göz önüne alındığında, LG'nin liderliği muhtemelen sunulan paranın kontrol kaybına ve itibarının zarar görmesine sebep vermediğine karar verdi.
Wood, küresel yonga kıtlığının da bir faktör olduğunu öne sürüyor: “Yerel rakibi Samsung'un aksine LG, şüphesiz, akıllı telefonları için kararlı yonga kaynaklarını ve diğer bileşenleri temin etmekte zorlandı. Bu, cihazları pazara sunma ve bunu aşırı iyi bir cihaz olmadan yapma güçlüğünü ekledi, muhtemelen LG'nin çekilme veya devam etme kararında önemli bir faktör olmuş. Ayrıca, yonga konusunda inanılmaz avantajlarının altını çiziyor: Qualcomm gibi başlıca bileşen tedarikçileri, ilk olarak Apple, Samsung ve Xiaomi gibilerine hitap edecek."
LG'nin ölümünden dolayı üzülecek birçok kişi bulunacak. Sektör konusunda bilgi sahibi olan bizler, özellikle tasarım konusunda LG'nin yeni tasarımlar ve yeni çeşitliliklerin getirilmesindeki anılara sahibiz. Ayrıca, Çinli satıcıların çoğunlukla dışlandığı ABD'de açık bir talep var. Ancak bu müşterilere muhtemelen Alcatel, HMD Global'in Nokia cihazları ve hatta Samsung ve Apple'ın daha ucuz cihazları tarafından hizmet verilecek.
Cep telefonu pazarı, LG'nin yaklaşık olarak on yıl önce girdiği pazardan çok daha gelişmiş ve acımasız ve bunun içine başka faktörler de girmiş durumda. 5G ağları ile birlikte de çok değişik özelliklerin gelmesi bekleniyor.
LG, Nokia ve Samsung üçlüsünün piyasayı alt üst ettiği bir zaman vardı. Şimdi o zamandan geriye sadece Samsung kaldı. Umarız ki Samsung da bu yolda bir yerlerini incitmez ve yeni teknoloji ürünlerini bize sunmaya devam eder.

Why LG is leaving the mobile phone business
LG was once a leading light of the mobile industry, but has now called it a day
