Kurbağanın iç organları dönemine son

Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,200
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
Kurbağanın iç organları dönemine son


346479885542200150.jpg



Bakan Avcı açıkladı: Müfredat sadeleşti. Çocukların tümü temel matematik eğitimi alırken isteyen 'türev, integral, fonksiyon' öğrenecek. Biyolojinin içeriği de daraldı


Milli Eğitim Bakanlığı, ilk ve ortaöğretim müfredatını değiştirdi. Önümüzdeki yıl uygulanacak müfredat sadeleştirildi. Öğrenciler, temel matematik, fen bilimleri eğitimini teorinin yanında animasyonlarla öğrenecekler. Çocuklar kurbağa kesip, iç organlarını çizmek zorunda kalmayacaklar. TÜBİTAK uzmanları ise derste kolay öğrenim için 3 bin animasyon filmi hazırladı. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, TÜBİTAK Başkanı Yücel Altunbaşak ile birlikte müfredat değişikliğine ilişkin düzenlediği basın toplantısında "Az ve öz öğrenecekler. Çocukları bilgiye boğmadan, günlük hayatta kullanacakları temel beceriler kazandırılacak" dedi.


ÇİFTE EĞİTİM GELİYOR


Yeni müfredatla birlikte dersler öğrencilere temel ve ileri düzeyde, iki şekilde öğretilecek. Temel düzey, tüm öğrencilerin kolayca öğrenecekleri, günlük hayatlarında ihtiyaç duyacakları bilgileri içerecek. İleri düzey ise, öğrencinin ilgisi ve potansiyeli doğrultusunda kendi tercihleriyle alacağı daha üst düzey bilgileri kapsayacak. Talim Terbiye Kurulu Başkanı Emin Karip, lisede temel düzey adı altında 'grafiklerin ve tabloların yorumlanması', 'ölçme' 'tüketim aritmetiği', 'tablo ve grafikleri yorumlama' gibi ünite konuları tüm öğrencilere verilirken, ileri düzey adı altında ise seçmeli olarak isteyen öğrencilere 'türev', 'integral', 'olasılık', 'fonkisyonlar', algoritma' gibi konular çalışılabilecek. Ortaokul matematik müfredatında ise 6. sınıfta işlenen denklemler konusu 7. sınıfta, EBOB ve EKOK gibi konular ise 8. sınıfta öğretilecek. Karip, kimya dersinde laboratuarda kimyasalların etkileşiminin, temizlik ürünleri kullanılarak anlatılabileceğini belirtti.


KUŞ UÇUŞUYLA BASINÇ


TÜBİTAK Başkanı Altunbaşak ise öğrencilere fizik dersinde basıncın, uçakların ve kuşların uçuşlarıyla ilişkilendirilerek anlatılacağını kaydetti. Yeni müfredatla yoğun teorik ders içerikleri azaltılarak teorik bilgiler gerçek hayatl a ilişkilendirilerek anlatılacak.


KURBAĞA İÇ ORGANI DERS DEĞİL


Yeni müfredattan en çok etkilenenlerden biri biyoloji müfredatı oldu. Biyoloji dersinin içeriği ile birlikte ebatı da küçüldü. Avcı, biyoloji müfredatını da gazeteci Hasan Pulur'a ithaf ederek, "Köşelerinde sıkça okul yıllarında kurbağanın iç organlarını çizemediği için sınıf tekrarına kaldığına ilişkin anılarını yazardı. Yeni müfredatta insan sağlığı ve çevre konuları geniş yer alacak" diye konuştu.


2. SINIFTA YABANCI DİL


Yeni müfredatta yabancı dil eğitimi de sil baştan değiştirildi. TÜBİTAK uzmanlarının önerileri doğrultusunda müfredat yenilendi. Yabancı dil eğitimi 2. sınıftan başlayacak ve ilkokulda gramer eğitimi yerine konuşma ve anlama becerileri geliştirilecek. Gramer eğitimi daha üst sınıflarda verilmeye başlayacak.


GÜNCELLENEN EĞİTİM PROGRAMLARI


İlköğretim İngilizce 2-8. sınıflar

İlköğretim Fen Bilimleri 3-8 sınıflar

Ortaokul Matematik 5-8 sınıflar

Ortaöğretim Matematik 9-12 sınıflar

Ortaöğretim Fizik 9-12 sınıflar

Ortaöğretim Kimya 9-12 sınıflar

Ortaöğretim Biyoloji 9-12 sınıflar.


'SİSTEMLE, HEM ÖĞRENCİ HEM ÖĞRETMEN RAHATLAR'


Prof. Dr. Adil Çağlar (Avrupa Meslek Yüksekokulu Müdürü): Bugüne kadar yapılan bütün çalışmalar öğrencileri gereksiz bilgilerle donatma ve hayattan kopuk bir eğitim verme tespitlerini ortadan kaldıramadı. Sayın Bakanın, öğretim programlarında yapmayı planladığı hayata ve uygulamaya yönelik program geliştirme çalışmasını destekliyorum. Başta öğrenci ve öğretmen olmak üzere sistem önemli ölçüde rahatlayacaktır.

Cem Gülan (Özel Okullar Birliği Derneği Genel Başkanı): Değişim derneğimizce memnuniyetle karşılandı. Haftalık ders saatinin gelişmiş ülkelerdeki ders saati sayısına çıkartılıp, müfredatın hafifletilmesi ve temel kazanımlara daha çok zaman ayrılması doğru olandır. Basit matematiksel ilişkileri bilmeyen çocuklara integral, trigonometri anlatmak, matematikten tamamen soğumalarına neden oluyordu. Kendi vücudunu tanımayan öğrenciye terliksi hayvanı öğretmek anlamsızdır.

Mehmet Güneş (Terakki Vakfı Okulları Genel Müdürü): Değişimi genel olarak olumlu buluyoruz. Bu programın hafifletilmesine ihtiyaç vardı. Toplum bu değişime ihtiyaç duyuyordu. Özellikle lise 1 ders müfredatının öğretim içeriğinin ve ders sayısının azaltılmasının uygun olduğu düşünüyoruz.



kaynak
 

seckyn

Profesör
Katılım
21 Nisan 2010
Mesajlar
2,939
Reaksiyon puanı
18
Puanları
218
2. sınıfta ingilizce dersi mi var artık :glare:bye bye türkçe:cursing:
 

jestercat

Asistan
Katılım
17 Eylül 2012
Mesajlar
464
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Her gelen bakan bir şeyler yapmaya çalışıyor ama hepsi boş
 

goodolddays

Dekan
Katılım
30 Ağustos 2010
Mesajlar
6,907
Reaksiyon puanı
202
Puanları
243
2. sınıfta ingilizce dersi mi var artık :glare:bye bye türkçe:cursing:

Özel okullarda birinci sınıfta bile İngilizce dersi veriliyodu, ve o okullardaki arkadaşlarım Türkçe konusundaki dördüncü sınıfta İngilizce görmeye başlayan devlet okulundaki arkadaşlarımdan çok daha hassaslardı.
Devlet zaten yabancı dil öğretecek, öğretmesi de lazım, şu andaki eğitimin durumu malum. Sorsan herkes derdini anlatacak kadar İngilizce biliyo ama bi soru sorunca ağzı burnu kayıyo. Bari adam akıllı eğitim verilsin de cidden, en azından, derdimizi anlatacak kadar öğrenmiş olalım.
 

seckyn

Profesör
Katılım
21 Nisan 2010
Mesajlar
2,939
Reaksiyon puanı
18
Puanları
218
Özel okullarda birinci sınıfta bile İngilizce dersi veriliyodu, ve o okullardaki arkadaşlarım Türkçe konusundaki dördüncü sınıfta İngilizce görmeye başlayan devlet okulundaki arkadaşlarımdan çok daha hassaslardı.
Devlet zaten yabancı dil öğretecek, öğretmesi de lazım, şu andaki eğitimin durumu malum. Sorsan herkes derdini anlatacak kadar İngilizce biliyo ama bi soru sorunca ağzı burnu kayıyo. Bari adam akıllı eğitim verilsin de cidden, en azından, derdimizi anlatacak kadar öğrenmiş olalım.
Dil öğrenmek istedikten sonra her türlü öğrenilir.Benim üniversiteye başladığında çok fazla bilmeyen ama bitirdikten sonra şakır şakır dil konuşan tandıklarım var :) 3 4 ay amerikaya gittiler ve öğrendiler. Burada önemli olan kültür yozlaşmasıdır. Çok küçük yaştan çocukları o kültürü o çocuklara aşılamamamız lazım :)
Biz bilimi Türkçe anlatsak ne fark eder ingilizce öğretsek ne fark edecek ?
 

goodolddays

Dekan
Katılım
30 Ağustos 2010
Mesajlar
6,907
Reaksiyon puanı
202
Puanları
243
Dil öğrenmek istedikten sonra her türlü öğrenilir.Benim üniversiteye başladığında çok fazla bilmeyen ama bitirdikten sonra şakır şakır dil konuşan tandıklarım var :) 3 4 ay amerikaya gittiler ve öğrendiler. Burada önemli olan kültür yozlaşmasıdır. Çok küçük yaştan çocukları o kültürü o çocuklara aşılamamamız lazım :)
Biz bilimi Türkçe anlatsak ne fark eder ingilizce öğretsek ne fark edecek ?

Herkesin Amerika'ya gidecek imkanı olmuyo, ülkemiz şartları malum. Elimizde öğretme imkanı varken elimizden gelen en iyi şekilde eğitim versek kötü mü olur? Tabi ki bunu yaparken kültürümüzden feragat etmiycez. Ayrıca meseleyi dil öğretiminden kültür yozlaşmasına getirebilmenizi de takdir ediyorum. Artık İngilizce global bi dil oldu. İngilizce öğrenmekle kültüründen etkilenmek, üstüne üstlük kendi kültürümüzden uzaklaşmak pek de gerçekçi gelmedi bana.
Elimden gelse tüm üniversitelerde eğitimin Türkçe yapılmasını sağlarım. Önümüzde Japonya örneği var, bir iki yıl öncesine kadar tüm üniversitelerde ana dilde eğitim veriliyodu. Yeni yeni dünyaya açılmaya başladılar. Bir iki üniversitede bazı bölümler İngilizce eğitime başladı ve şimdiye kadar eksiğini hissettiklerini de sanmıyorum.
Anadilde eğitim yapılsa bile İngilizce, artık bi gereklilik.Ve bu gerekliliği yerine getirmek için elimizden gelenin en iyisini yapmalıyız.
 

seckyn

Profesör
Katılım
21 Nisan 2010
Mesajlar
2,939
Reaksiyon puanı
18
Puanları
218
Herkesin Amerika'ya gidecek imkanı olmuyo, ülkemiz şartları malum. Elimizde öğretme imkanı varken elimizden gelen en iyi şekilde eğitim versek kötü mü olur? Tabi ki bunu yaparken kültürümüzden feragat etmiycez. Ayrıca meseleyi dil öğretiminden kültür yozlaşmasına getirebilmenizi de takdir ediyorum. Artık İngilizce global bi dil oldu. İngilizce öğrenmekle kültüründen etkilenmek, üstüne üstlük kendi kültürümüzden uzaklaşmak pek de gerçekçi gelmedi bana.
Elimden gelse tüm üniversitelerde eğitimin Türkçe yapılmasını sağlarım. Önümüzde Japonya örneği var, bir iki yıl öncesine kadar tüm üniversitelerde ana dilde eğitim veriliyodu. Yeni yeni dünyaya açılmaya başladılar. Bir iki üniversitede bazı bölümler İngilizce eğitime başladı ve şimdiye kadar eksiğini hissettiklerini de sanmıyorum.
Anadilde eğitim yapılsa bile İngilizce, artık bi gereklilik.Ve bu gerekliliği yerine getirmek için elimizden gelenin en iyisini yapmalıyız.

Oktay Sinanoğlunun bye bye Türkçe kitabını okumanı tavsiye ederim :)
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,200
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
bir insan kendi ana dilini adam gibi öğrenmeden hiçbir yabancı lisanı sağlıklı olarak öğrenemez.
ingilizce veya başka bir lisanı iyi öğrenememiş olmamız, Türkçeyi tam öğrenememiş olmamızdandır.

diğer taraftan gerçek hayatta pratiği olmayan bir sürü zıvır kıvır saçmalıkların ayıklanma düşüncesi gerçekten hayırlı ve yararlı bir gelişme diye düşünüyorum.
 

hidoriumen

Asistan
Katılım
29 Eylül 2012
Mesajlar
144
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Eğitim işi ulusl bir iştir.Bir felsefe üzerine kurulur,böyle her gelen bakanın canının isteğine göre değişmez.Değişirse ki hep beraber göreceğiz yeni nesli,birbirini anlamayan,ama herşeyi bilen,herşeyden anlayan,uçan balonlara benzeyen insanlar yetişir.Bu bi yanlış ve bu yanlışı uzun zamandır yapıyoruz.İkinci yanlış küçük yaşta ingilizce eğitimi...Bir dili öğrenmek onun kültürünüde öğrenmektir.O yaşta daha kendi kültürünü tanıyamamış çocuklara birde ingiliz(tabi buda değil gerçek manada)kültürünü tanıtırsanız,kimlik bunalımlı bireyler yetiştirirsiniz ki bu da büyük şehirlerde uzun zamandır yapılan bir yanlış.Aradan birkaç istisna çıkabiliyor ama genel olarak bozuk,birbirini tanımayan,bu yüzden birbirini sevmeyen bir toplum oluşuyor.Ve bu tek tek çok iyi eğitim almış bireyler kamuya çıktıklarında ve kamu olduklarında düzensiz ve sevimsizleşiyorlar.İşte önümüzde aşmamız gereken en büyük engel...Geri kalan bütün hazımsızlıkların çözümüde buradadır,başka yerde aramak lüzumsuz...
Yani eğitim öğretim bu kadar önemlidir,o yüzden sistemdir.Bilinçli ve planlı olmak zorundadır.Teşekkürler...
 
Üst