Konuşan vitesle yüzde 15 tasarruf

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
453
Puanları
7,263
FiloTürk, yüksek akaryakıt fiyatlarını aşağı çeken bir yazılım geliştirdi. Bu yazılım sayesinde yüzde 15'e varan yakıt tasarrufu sağlanılabiliyor.

FiloTürk, yüksek akaryakıt fiyatlarını aşağı çeken bir yazılım geliştirdi. Araçlara takılan bu sistem sürücüye hangi viteste gitmesi gerektiğini ve tüm hatalarını sesli şekilde iletiyor. Böylece %15'e varan yakıt tasarrufu sağlanıyor

Dünyanın en pahalı benzinini tüketen Türkiye'de girişimciler bu durumu fırsata çeviren projeleri bir bir hayata geçiriyor. Bu konuda ilginç bir buluş FiloTürk TÜBİTAK'ın çalışması sonucu otaya çıktı. Firmanın 'Eco-Drive' adını verdiği teknolojiyle geniş araç filosu olan şirketlere, sürücü verimliliğini artırma, yakıt ve araç bakım giderlerinden tasarruf etme fırsatı sunuluyor.

Araç bilgisayar sistemi ile entegre çalışan Eco-Drive cihazı, yolda seyreden sürücüye sesli uyarılarda bulunarak yol güvenliği ve yakıt tüketimi açısından en uygun tepkileri vermesini sağlıyor. Cihaz aracın kaçıncı viteste kullanılması gerektiğini de o an belirleyip uyarıyor. Eco-Drive aynı zamanda sürücünün seyir halinde verdiği tüm tepkileri de düzenli olarak puanlıyor. Örneğin, yanlış vites değişimleri ve ani frenler, sürücüye "kırmızı kart" olarak geri dönüyor.

PUANLAR ŞİRKETE
Sistem, sürücünün diğer araç takip özellikleri ile birlikte puanlarını da online ortamda şirket merkezine yönlendirirken, bu bilgiler doğrultusunda sürücülerin performans puanlaması da ortaya çıkıyor. Böylece sürücü performansını geliştirmeyi hedefleyen şirketler, Eco-Drive ile başarılı sürücüleri ödüllendirebiliyor veya sürüş açısından arzulanan kapasitede olmayan sürücüleri eğitim programlarına dahil ederek filo yönetiminde hedefledikleri toplam kaliteye rahatça ulaşabiliyor.

100 BİN TL TASARRUF
Araçta bulunan gösterge diagnostik paneline bağlanan Eco-Drive, ergonomik ekranı ve sesli uyarılarıyla sürücüyü gerekli durumlarda uyarıyor. Eco-Drive ile yapılan bazı sürüş testlerinde, sistem uyarıları sayesinde %15'lere varan oranda yakıt tasarrufu elde edilirken, sistem raporlarına dayanılarak uzun vadede gerçekleştirilen çalışmalar ile elde edilen sürücü ve yakıt verimliliğinin daha da arttığı gözlemlendi. Eco-Drive teknolojisi, %10 tasarruf oranı baz alınarak yapılan bir hesaplamaya göre 100 araçtan oluşan ve ayda 30 bin litre dizel tüketimi olan bir filoda, yakıt tüketiminden, her ay 9.000 TL, yılda ise 108 bin TL tasarruf sağlıyor.

İKİ YIL ARGE YAPILDI
Mobil Takip hizmetleri sayesinde şirketlerin etkili planlama yapabildiğini söyleyen Tunca Akkaya, kurdukları sistemle yakıt tüketimi azaltılabildiğini ve araç bakımlarının zamanında yapılabildiğini anlatıyor. Akkaya, ürünün iki yılı aşan Ar-Ge sonucunda ortaya çıktığını da sözlerine ekliyor.

Neleri başardılar?
* Web tabanlı araç takip ve filo yönetim sistemi
* Web tabanlı kişisel uydu takip sistemi
* İşletmelerin mobil yüklerini izleme ve raporlama sistemi
* Gerçek rölanti takibi ve raporlama
* Yazılıma dayalı dâhili şok sensöru ile ani kalkış, sert fren, savrulma ve kaza tespiti
* Yakıt tüketimi, tank seviyesi, motor devri gibi bilgilerin sistemden izlenmesi

KAYNAK
 

ReDo

Rektör
Katılım
8 Kasım 2008
Mesajlar
13,320
Reaksiyon puanı
91
Puanları
228
Tassarruf güzel birşey,Benzinden tassarruf daha da güzel....bakalım iyi sonuçlar verir bu vites sistemi :) Ama ben araba kullanırken bana şunu yap bunu yap diyen biri olursa rahat edemem direksiyon başında :D
 

evowinds

Dekan
Katılım
2 Kasım 2008
Mesajlar
9,100
Reaksiyon puanı
174
Puanları
243
Ah nerede o Tempra SX A'mız...
Yüksek devirde kullanınca hemen Power ışığı yanardı, vites değiştirince de Economy ışığı...
Daha bilinçli kullanmak lazım ama şirket arabalarını ne yazıkki ralli arabaları gibi kullanıyorlar...
 

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
453
Puanları
7,263
Ah nerede o Tempra SX A'mız...
Yüksek devirde kullanınca hemen Power ışığı yanardı, vites değiştirince de Economy ışığı...
Daha bilinçli kullanmak lazım ama şirket arabalarını ne yazıkki ralli arabaları gibi kullanıyorlar...

Benzini nasıl olsa şirket ödüyor :D
 

lewiss

Öğrenci
Katılım
12 Ağustos 2009
Mesajlar
88
Reaksiyon puanı
1
Puanları
8
Tasarruf açığını petrol Zammı ile kapatırlar merak etmeyin...
 

Majeste

Profesör
Katılım
7 Mart 2007
Mesajlar
1,953
Reaksiyon puanı
21
Puanları
0
Şu bilgi ve becerimizi saçma sapan tasarrufla uğraşmak yerine daha iyi bir yerde kullanabilsek keşke. :S Memleket her haliyle gelişmeye kapalı. :S
 

Fantoma

Profesör
Katılım
9 Ağustos 2008
Mesajlar
2,506
Reaksiyon puanı
27
Puanları
228
Şu otomobil üzerindeki gelişimin tümü palavra.
Biraz motor, biraz dış görünüm değişti o kadar.
Ben otomobil gelişim sürecini gayet yetersiz buluyorum açıkçası.
PC, cep telefonu dibi gereçlerin yanında, otomobil sektörü arpa boyu ilerlemedi.
Örnek,
Hala yerden düz vites, otomatik vites.
Vites olayının direksiyondan düğmelerle idare edilmesi daha çağdaş olurdu. F1 otomobilleri gibi.
Yolda hız ayarlayıcı olmalıydı.
Kazaların önüne geçmek amacıyla, normal, yağmur, kar gibi hava şartlarına ayarlı hız kısıtlamalarıyla, örneğin öndeki araca uzaklık,
yasal sınırında kalmalıydı. Şehir içi, şehirlerarası tasal hız sınırları stabil hale gelmeliydi.
Bazı otomobillerde rastlanan akıllı park edici her otomobilde mecbur tutulmalı.
Dışardan alınan Navigasyon cihazları her otomobilde bulunması gerekli, fabrika çıkışlı olmalı.
vb..
 

221BSHERLOCK

Dekan
Katılım
23 Kasım 2010
Mesajlar
6,781
Reaksiyon puanı
23
Puanları
218
Fiyatlar tavan yapmış durumda ülkemizde. Dacia bile lüks burada. Gelişim tabiki kullanıcının işne yarar ama bu sürec aşırı yavaş. Ve bu iyi nedenler bile bahane olup fiyat yine artıyor. Altın sözcük:Vergi. Bence TR'de ilk önce bu sorunlar halledilmeli. İşe bak, kendinize bir araba alırken aynı zamanda devlete de bir tane almış oluyorsunuz.

---------- Post added at 11:18 ---------- Previous post was at 11:14 ----------

Ah nerede o Tempra SX A'mız...
Yüksek devirde kullanınca hemen Power ışığı yanardı, vites değiştirince de Economy ışığı...
Daha bilinçli kullanmak lazım ama şirket arabalarını ne yazıkki ralli arabaları gibi kullanıyorlar...

Temprayı ilk ithal edem adam olan Hakan Arı(şu an Garanti bank. CEOsu) bu konsolun ilgi çektiğini ve tempra kazalarının bu yüzden attığını söylüyor. Sonra da kaldırıldı bu konsol. Diğer Fiat otolarında kullanılmadı. İşlevi yok muydu tabiki vardı.
 

erenberk

Rektör
Katılım
10 Mayıs 2010
Mesajlar
10,535
Reaksiyon puanı
100
Puanları
228
Dünyanın en pahalı benzinini kullanıyor olmasak da böyle tasarruf sağlayan şeyleri destekleyip doğaya daha az zarar vermeliyiz.
 
Üst