Kim Kızını Yahudiyle Evlendirir?

Bu konuyu okuyanlar

mehmet

Müdavim
Emektar
Katılım
9 Mayıs 2007
Mesajlar
2,699
Reaksiyon puanı
47
Puanları
48

İmam-ı Azam Ebu Hanife Rahmetullahi Aleyh 'in

yaşadığı zamanda,servet ve şöhret sahibi bir kişi vardı.
Bu zengin zat hz. Osman(r.a.)'a düşman kesilmişti.
Düşmanlığını o derece ileri götürmüştü ki,
hz.Osman(r.a.)'dan bahsederken ona ismi ile değil,
"Yahudi" olarak hitap ederdi.

Bu sözler İmam-ı Azam'ın kulağına gider.İmam-ı Azam,
bu adamı yanına çağırır ve ona der ki;

"Senin bir kızın varmış,kızını falanca "Yahudi" ye vereceğim"

Adam;

"Sen nasıl müminlerin İmamı oldun ?Bir müslüman kızı kalkıp bir "Yahudi" ye vermeyi caiz görmektesin ! Buna rıza göstermeyi benden beklemeyin"

dedi. İmam-ı Azam ;

"FeSübhanallah ! Sen kendi kızını bir "Yahudi" ye vermeyi caiz görmüyorsun da,
Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem Efendimiz 'in
iki kızını bir "Yahudi" ye verdiğini nasıl caiz görüyorsun ?"

dedi.
Adam bu sözün nereden geldiğini derhal anladı ve yaptığı işten pişman olup tövbe etti...
 

gokhan449

Öğrenci
Katılım
4 Ağustos 2007
Mesajlar
25
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
böyle konuların devamını dilerim.
güzel dersler veriyor insana, tabiki anlayana
böyle konuları bizlerle paylaştığın için teşekkürler
 

Berkin Bozdoğan

Müdavim
Katılım
18 Mayıs 2005
Mesajlar
4,926
Reaksiyon puanı
38
Puanları
0
gokhan449 dedi ki:
kişiden kişiye değişir

Burada kişiden kişiye göre değişen birşey yok. Birisiyle arasındaki hamaseti ona falanca ırktan/dinden diyecek ve bunu hakaretten sayacak bir bakış açısı var.
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Berkin hocam, laf Hitler'e varmasın, ama İslam tarihinde Yahudi etkilerini araştırın derim. :) Yahudi kaynaklardan bile olabilir; araştırma basiretli olduğu müddetçe sorun değil.

Ancak bu bize her Yahudi'yi aynı kefeye koyma hakkını vermez o başka konu.
Gelelim yukarıdaki konuya; acaba peygamberimizin eşi, mü'minlerin annesi Aişe validemizin, bu konuda ne söylediğini bilen var mı? İnsanlar halifeyi öldürmek için evini çevirdiklerinde peygamberin torunları evi korumaya aldılar. O sırada Aişe validemiz, "öldürün bu nas'eli" diye bağırıyordu insanlara. Nas'el, "Yahudi, domuz, yaratık" manalarında tercüme ediliyor. Ancak her nasılsa içeriye sızmayı başaran bir kaç kişi halifeyi öldürdüğünde cenazesini peygamberin evine getirdiler oraya gömmek için; ancak Aişe validemiz kabul etmedi. Götürün Yahudi mezarlığına gömün dedi. Halifenin naaşını Baki mezarlığına gömmelerine müsade etmeyince götürüp Yahudi'lerin mezarlığına gömmek zorunda kaldı müslümanlar. Daha sonra ise orası Baki mezarlığı ile birleştirildi.

Daha ilginç olan, halife öldürüldüğünde Aişe validemiz kanlı gömleği alarak "peygamber aranızdan henüz ayrıldı siz onun halifesini öldürüyorsunuz" dedi. Bundan sonra da ilginçlikler bitmedi, yeni halifeye karşı savaş ilan etti. Böylece müslümanlar da peygamberin halifesi ile eşi arasında iki arada kaldılar.

Bu işin içinde bir iş var. Çünkü aynı ravilerin söyledikleri birbirleriyle çelişiyor. O halde iş başa düştü; ikra, bismi rabbikel halaka. (Oku, yaratan rabbinin adıyla.) Kur'anın ilk ayeti.
 
Üst