Kerbela Olayı

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Mehmedim, normaldir o forumların çıkması. Çünkü bu tür bilgiler genelde sahabenin saygınlığını zedelememek için gizlenir. Ama malesef sahabenin saygınlığını korumak için peygamberimizin saygınlığını zedeliyoruz. :( Hatta biliyorum ki Kütub-u Sitte'nin bile bazı kısımları Türkçe'ye çevrilirken çıkarılıyor.

Zaten eğer bu kitaplardan istifade edersen hangi sitede yazdığının bir anlamı da yok. Bırak başkaları ne yazıyorsa yazsın, bir müslüman, nakli bilgileri, akıl süzgecinden geçirmeli. Örneğin eğer Muaviye hakkında yukarıda yazılanlar doğru ise, o halde Muaviye peygamberimizi çok incitmiş demektir, bu durumda onu sevemeyiz.
 

mehmet

Profesör
Emektar
Katılım
9 Mayıs 2007
Mesajlar
2,699
Reaksiyon puanı
47
Puanları
228
Örneğin eğer Muaviye hakkında yukarıda yazılanlar doğru ise, o halde Muaviye peygamberimizi çok incitmiş demektir, bu durumda onu sevemeyiz.

Elmacık arkadaşım;
Siz Hz. Muaviye'yi Efendimiz övdüğüne dair hadislerin onlarcasını farklı farklı kaynaklarda görseniz sevmez misiniz?

Gerçi bunu örnek olarak vermişsiniz ama ben yine de sorayım dedim.
 

hasal111

Asistan
Katılım
3 Mart 2008
Mesajlar
290
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Değerli arkadaşım Hedeter;

Bunlara cevap veriniz derken,sizin yazdıklarınızın hepsi alevi sitelerinden alıntılar.
Siz meseleye alevi olarak bakıyorsunuz.
Şimdi elimde sahihi buhari'nin kitabı yok ki bakıp söyliyeyim.

Ama siz İslam tarihine bakın.
Benim yazdıklarımda yanlış veya abartılı bulduğunuz yerleri tarafsız bir kaynak göstererek aksini ispat edin.

Uydurma diyorsunuz.
İnternette mutlaka bunun tarafsız bir kaynakta doğru olanı vardır herhalde.

Ben demiyorum ki;
Sizin yazdıklarınız doğru değildir.
Ama google biraz araştırınca hep taraflı olarak Alevi sitelerinden alıntılar olduğunu gördüm.

Belki benim yazdıklarımda yanlış olabilir.
Bunun aksini tarafsız bir kaynak göstererek ispat edebilirsiniz.

Ben bunu bekliyorum.

Sonuç olarak;
Amacım doğru bildiklerim yanlış ise onları düzeltmek.
Hakikati görmek.

Saygılarımla

Allah(c.c.) razı olsun kardeşim.

örnek verilen kişilere bir bakın ibni teymiyye gibi ehli sünnete nasıl baktığı belli(!) olan kişiler.

kardeşim Hz.Ali'yi sevdiğinizi iddia ediyorsunuz peki günde kaç defa O'nu anıyor ve ruhaniyetine hediye gönderiyorsunuz.

Her Ehli Sünnet itikadına sahip her müslüman sahabelerin hepsini sever ama öncelik sırası

1- Hz.Ebu Bekir
2- Hz.Ömer
3-Hz.Osman ve Hz.Ali

bunlarla birlikte her sahabeyi sevmek ve övmek zorundayız.

(BİZ SEVERİZ MUHAMMED(S.A.V.)'İ CİHAR-I YARİ VELİYİ EBU BEKİR,ÖMER,OSMAN,ALİ HAYDAR'I)
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Peki sevgili dostum, acaba sen bunların çeliştiği iki hadisi bir arada görsen hangisine inanırsın? Birine inanmadan evvel onu araştırırsın öyle değil mi? Örneğin İmam Rabbani'den iki rivayet naklettim yukarıda.

Birincisinde demiş ki; "iki taraf da cennetliktir, sadece yanlış bir karar vermişlerdir". İkincisinde demiştir ki; "iki zıttı birden sevemeyiz, birini seviyorsak ötekine düşmanız demektir". Şimdi Mehmetçim hangisini baz alacağız, söyleyen kişi aynı, kitap aynı.

Akıllı bir kimse bilir ki, birbirine zıt olan iki şeyin ikisinin de birden doğru olması mümkün değildir. Zaten İmam Rabbani de aynı şeyi söylüyor. Yine biliyoruz ki Ali ve Muaviye zıt idi ve yine İmam Rabbani'nin dediğine göre Muaviye yanlış bir iş yapmıştı. Şimdi İmam'ın kendi sözüne bakarsak, doğru tarafta olmamız lazım, yani İmam Rabbani'ye göre Muaviyeye düşman olmamız lazım.

Bir de zaten, "ikisi de cennetliktir, sadece yanlış karar vermiştir" diyerek geçiştirebileceğimiz bir şey değil ki Mehmet, sen kendin söyledin o savaşlarda 80.000 müslümanın olduğunu. Bu "sadece yanlış bir karardı" denilerek geçiştirilebilir mi?

Bir de bir kardeşin olarak tavsiye ederim ki Muaviye'nin kendi söylediği bir takım sözleri okuyasın. Zaten bazı şeyleri kendisi de şüpheye yer bırakmayacak şekilde ifade ediyor; ki bunların çoğu Kütub-u Sitte'de yazar. Aynı şekilde Hz. Peygamberin Muaviye hakkındaki beddua eden sözleri de yine Kütub'u Sitte'dedir. Sonra peygamberimizin "Ali'ye karşı savaşan bana karşı savaşmıştır" dediğini biliyoruz, o halde Muaviye peygamberimize karşı savaşmıştır. Peygamberimize karşı savaşan birini nasıl sevebiliriz? Yine peygamberimizin Ammar'a, "seni azgın bir topluluk öldürecek" dediğini biliyoruz. Bizim "cennetlik" dediğimiz insanlara peygamber "azgın topluluk" diyor, şimdi sevgili kardeşim, bizim peygamberimizin sözü üstüne söz söylemeye hakkımız var mı? Zaten o savaşta Ammar'ın öldüğünü gören bir çok kişi ya pişman olup Muaviye'yi terk etti, ya da Muaviye'nin ordusundan ayrılıp Ali'nin ordusuna katıldı.

Ayrıca bildiğim kadarıyla Nur Külliyatında da Muaviyenin bazı önemli hatalarından bahsedilmiştir.

Zaten yukarıda da söylediğim gibi, hiç bir şey olmasa, Yezid'i müslümanların başına bırakmış olması yeter. Zira Yezid'in kişiliği belli. Şu anda biliyorsun ki müslümanlar bölük bölük, bir sürü ayrı ayrı mezhep, fırka oluşmuş. Bu ayrılıklarn hepsi Ali ve Muaviye arasındaki savaşlarla ortaya çıktı. Bunun sorumluluğu çok ağır.
 

mehmet

Profesör
Emektar
Katılım
9 Mayıs 2007
Mesajlar
2,699
Reaksiyon puanı
47
Puanları
228
Değerli arkadaşlarım;

Bu meseleyi zamanında bende çok merak etmişimdir.
Biraz araştırırken ehl-i ilim sahibi bir abim bana şu tavsiyede bulunmuştu.

İşin %100 doğruluğunu ve hakikatini bu zamanda öğrenmemiz oldukça zor.
Neredeyse aradan 1400 yıl geçmiş.

Bu yüzden sahabiler Efendimiz'in en yakın arkadaşları olması hasebiyle onlar hakkında yorum yapmayı kendime yakıştıramıyor.
Bundan önceki yazdıklarımıda hiç yazmamış olmasını temenni ediyorum.
Çünkü olayların %100 gerçekliğini bilmiyorum.
Bir söz, bir kelime, bir cümle işin haklı veya haksız yönünü değiştirebilir.

Onların hatası olmuş olsa bile onları yargılamak bize düşmez.
Eğer yargılamaya çalışırsak "Allah muhafaza" bilmeyerek de olsa sahabelere haksızlık etmiş olma ihtimalimiz olacaktır.

Son olarak o abim bana;

Onların hatalarını veya sevaplarını ahirete,ilahi adalete bırakmak ve orda hakikatleri öğrenmek olacaktır.
diye nasihatte bulunmuştu.

O gün bu gündür çokda fazla bu konulara girmek istemez.
Dün ve bugün biraz gafil avlandım.
Kusura bakmayın.

Çünkü görüyorum ki;
Burda bile bir iki şeyler yazılıp söylenince araya ayrı düşünceler ve ihtilaflar giriyor.Ve istenmeyen sonuçlar da olabilir.

Bu yüzden,ben Ehl-i İman olarak tüm müslümanları Alevi-Sunni-Şia ayrımı yapmadan kardeş olarak kabul ediyorum.

Saygılarımla
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Selamlar,

Mehmet dedi ki:
İşin %100 doğruluğunu ve hakikatini bu zamanda öğrenmemiz oldukça zor.
Neredeyse aradan 1400 yıl geçmiş.

Sevgili kardeşim sen bu şekilde söylemekle İslam düşmanlarına da bir koz veriyorsun. Zira bu defa onlar da çıkıp diyecekler ki, "evet aradan 1400 yıl geçmiş, bunun doğru olduğunu bilemezsiniz, nasıl inanıyorsunuz o zaman" Bu durumda bizim verecek cevabımız kalmaz. Yani 1400 yıl önce olmuş deyip üzerini örtersek, o halde Hz. Muhammed'in 1400 yıl önce gerçekten yaşadığını nasıl biliyoruz? Veya Kur'anın tahrif edilmediğini, ya da sahabelerin gerçekte var olduklarını ve neler yaptıklarını?

Şüphesiz 1400 yıl değil, 2400 yıl olsaydı bile, yine de doğruların bize apaçık ulaşmış olması lazım ki inanalım. Yoksa kimseye güvenemeyiz.

Mehmet dedi ki:
Bu yüzden sahabiler Efendimiz'in en yakın arkadaşları olması hasebiyle onlar hakkında yorum yapmayı kendime yakıştıramıyor.

Sevgili kardeşim zaten biz yorum yapmıyoruz, bizzat peygamberimizin söylediklerini okuyoruz. Şüphesiz peygamberimizin her bildiği bizim her bildiğimizden daha evladır, daha doğrudur. Eğer biz yorum yapmayalım diyorsan, o halde neden "ikisi de cennetliktir" diyorsun ki? Bu da bir yorum değil mi? Bu sadece bizim yorumumuz, yoksa peygamberimizin sözlerine ve yaşanan bazı olaylara bakarsan, peygamberi inciten bir çok sahabe olmuştur. Hatta incitmeyi bırak, onun "oğlum" dediği, omuzunda büyüttüğü Hüseyin'i haksız katlettiler. (Aralarında sahabeden kimseler de vardı.) VE 80.000 civarında müslümanın ölmesine sebep oldular. Şimdi biz peygamberimize eziyet etmiş, onun mübarek ruhunu incitmiş bir kimseyi seversek, biz de onu incitmiş olmaz mıyız?

Mehmet dedi ki:
Onların hatası olmuş olsa bile onları yargılamak bize düşmez.

Mehmedim, diyelim ki bugün senin bir çocuğun var. Sen bu çocuğa bazı fıkhi veya itikadi şeyleri Allah korusun bilerek veya bilmeyerek yanlış öğrettin. Sonra da bu dünyadan göçüp gittin, o çocuk ömür boyu senin öğrettiğin yanlışları yaptı ve kendisine doğruyu öğretmeye çalışanlara kafa tuttu; "ben babamdan böyle öğrendim" diyerek yanlışi yapmaya devam etti. Bu durumda sen bu çocuğun günahlarına ortak olmadın mı? Zira ahiret gününde seni Allah'a şikayet edecek Allah korusun.

Şimdi düşün, sahabeler İslam'ın ilk insanları, ilk müslümanlar. Onların yapacağı yanlışlar binlerce kişinin yanlış yapmasına sebep olur-ki oldu da. Onların sadece bir savaşı 80.000 kişinin ölmesine yol açtı ki az önce kendin söyledin. Daha sonra İslam'da öyle bölünmelere yol açtı ki bugün onlarca mezhep oluştu bu yüzden. Yani onların ihtilafı müslümanların 1400 yıldır birbirlerine düşmesine sebep oldu. Dile kolay, 1400 yıl boyunca milyonlarca müslüman birbirini öldürdü, milyonlarca müslüman yanlış itikada inandı yanlış fıkıhlarla amel etti, milyonlarca ve hatta milyarlarca gayri-müslim, İslam'ı yanlış tanıdı ve müslüman olmamayı tercih etti.

Yani sevgili kardeşim, onların kendi şahıslarına yaptığı hatalar kendilerinedir, kimsenin onları kendi hatalarından dolayı yargılamaya hakkı yoktur; ama insanlara örnek olma konusundaki hatalarının üzerini örtemeyiz, o zaman da Allah'ın hakkını yemiş oluruz, batılı hakka tercih etmiş oluruz.

Güncel bir örnek vermek gerekirse, bugün bir arkadaşım namaz kılmıyorsa ya da oruç tutmuyorsa, ona yaptığının yanlış olduğunu uygun bir dille anlatırım, ama onu eleştirmem, günahını sağda solda anlatmam, ona kötü söz söylemem; çünkü bu onun kendi günahıdır, oruç tutmuyor diye onu yargılamak bana düşmez; bu onunla Allah arasındadır. Ama eğer Diyanet İşleri Başkanı oruç tutmuyorsa, işte onu yargılarım, eleştiririm ve heryerde de anlatırım. Zira onun yüzünden diğer müslümanlar hataya düşebilirler, çünkü o müslümanlara şu anda önderlik eden birisi. Yapacağı her yanlış, ister bilerek olsun ister bilmeyerek, müslümanları yanlışa, hatta husumete ve hatta katliyama bile sevk edebilir.

Mehmet dedi ki:
Onların hatalarını veya sevaplarını ahirete,ilahi adalete bırakmak ve orda hakikatleri öğrenmek olacaktır.
diye nasihatte bulunmuştu.

Sevgili kardeşim, "ahirete bırakalım" diyorsun ama, biz İslam'ı onlardan öğreniyoruz. Yani yanlış yaptılarsa bilmemiz gerekir ki biz de yanlış yapmayalım. Zira onlar masum değildi biliyorsun. Onların hataları olmuşsa bir kenara bırakalım diyorsun ama amelimiz, itikadımız değişiyor onlara göre.

Örneğin İmam Malik sahabeden ve tabiinden rivayetle namazda el bağlamanın namazı bozacağını söylüyor, ama İmam Ebu Hanife elini bağlamazsan asıl o zaman batıl olur diyor. Böyle bir durumda "boşver hangisini yaparsan yap" diyemeyiz, çünkü bu bizim dinimiz, ahiretimiz. Ya da örneğin İmam Şafii kendi kitabında "faiz müslümanla gayr-ı müslim arasında olursa caizdir" diyor, İmam Ebu Hanife ise, "hayır caiz değildir" diyor. Şimdi bu durumda İmam Şafii yanılıyorsa, ona uyanlar Allah korusun haram yemiş olacaklar. Tabi bunlar sadece küçük örnekler, olayın ciddiyetini ifade etmek için.

Yoksa malesef daha ciddi ihtilaflar da var. :(
 

mehmet

Profesör
Emektar
Katılım
9 Mayıs 2007
Mesajlar
2,699
Reaksiyon puanı
47
Puanları
228
Verdiğin bilgiler için ve bakış açın çok teşekkür ediyorum Elmacık arkadaşım;
Örneğin İmam Malik sahabeden ve tabiinden rivayetle namazda el bağlamanın namazı bozacağını söylüyor, ama İmam Ebu Hanife elini bağlamazsan asıl o zaman batıl olur diyor. Böyle bir durumda "boşver hangisini yaparsan yap" diyemeyiz, çünkü bu bizim dinimiz, ahiretimiz. Ya da örneğin İmam Şafii kendi kitabında "faiz müslümanla gayr-ı müslim arasında olursa caizdir" diyor, İmam Ebu Hanife ise, "hayır caiz değildir" diyor. Şimdi bu durumda İmam Şafii yanılıyorsa, ona uyanlar Allah korusun haram yemiş olacaklar.

Peki böyle durumlarda ölçümüz ne olacak?

Çünkü iki tarafta fetvalarını bir hadisi-i Şerife veya bir ayete veya Kıyas'la hüküm çıkartıyorlar.
Tamamen şahsi düşüncelerine göre fetva vermiyorlar.

Bu durumda nasıl davranırsınız?
Sizin ölçünüz veya kriteriniz ne olur?
 

tsewen

Doçent
Katılım
14 Nisan 2008
Mesajlar
876
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Allah(c.c.) razı olsun kardeşim.

örnek verilen kişilere bir bakın ibni teymiyye gibi ehli sünnete nasıl baktığı belli(!) olan kişiler.

kardeşim Hz.Ali'yi sevdiğinizi iddia ediyorsunuz peki günde kaç defa O'nu anıyor ve ruhaniyetine hediye gönderiyorsunuz.

Her Ehli Sünnet itikadına sahip her müslüman sahabelerin hepsini sever ama öncelik sırası

1- Hz.Ebu Bekir
2- Hz.Ömer
3-Hz.Osman ve Hz.Ali

bunlarla birlikte her sahabeyi sevmek ve övmek zorundayız.

(BİZ SEVERİZ MUHAMMED(S.A.V.)'İ CİHAR-I YARİ VELİYİ EBU BEKİR,ÖMER,OSMAN,ALİ HAYDAR'I)
arkadaşımızın görüşüne tamamen katılıyorum bırakın başka görüşlerini HZ. ALİnin yaptığı şeyleri yapıyormusunuz Allahın en önemli emri olan namazı kılıyormusunuz Hz.ALİ hiç geçirmezdi hatta namaz kılarken dünya ile ilişkisini onun kadar kesebilen olmamıştır hadi bakalım HZ ALİnin izinden gidin gidemezsiniz sadece peygamberimizin ashabına söversiniz benim demek istediğim şudur biz bu olayı onaylıyormuyuz ki bizi suçluyorsunuz hayır bin kere hayır ki onaylamıyoruz yapılanları en iyi bilen Allahtır hepsi kıyamette hesaba çekilecektir varsa suçu olan cezasını bulur aslında sizde bizde boşa konuşuyoruz siz bizim dediğimizi kabul etmezsiniz biz de sizin dediklerinizi 'Allah herşeyi hakkıyla bilendir' Allah hepimize hidayet ve nurunu bahşetsin
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
"Siz" derken biraz cepheleşme oldu sanki Mehmet? :P Ben münferiden yazıyorum arkadaşlar, burada hepimiz müslümanız ve emr-i bi'l ma'ruf, nehy-i anil münker çerçevesinde konuşuyoruz.

Şimdi sevgili dostum sen diyorsun ki;
Mehmet dedi ki:
Çünkü iki tarafta fetvalarını bir hadisi-i Şerife veya bir ayete veya Kıyas'la hüküm çıkartıyorlar.

Hemen sonraki cümlende ise;
Mehmet dedi ki:
Tamamen şahsi düşüncelerine göre fetva vermiyorlar.

Mehmedim, kıyas şahsi görüş değil midir? İkinci olarak, kendi görüşlerine göre değil, hadis ve rivayetlerden hüküm çıkarıyorlar diyorsun. Peki sevgili dostum o zaman neden arada çelişki oluyor? Şu halde hepsi bir ayete ve hadise dayanıyorsa, o zaman haşa ayet ve hadislerin arasında çelişki var.

Hatırlarsan geçende kan abdesti bozar mı konusunu konuşmuştuk. Hz. Ali der ki; "Allah, ümmetin ihtiyaç duyacağı herşeyi kitabında indirmiş ve peygamberine öğretmiştir. Allah kendi resulunu en güzel terbiye ile terbiye etmiştir, peygamber de beni terbiye etmiştir. Ben de mü'minleri terbiye edeceğim". Yani alemlere rahmet olarak gönderilen peygamberimiz bize herşeyi öğreterek gitti, hiç bir şeyi eksik bırakmadı ve hatta veda hutbesinde tüm sahabesinde üç defa şehadet aldı; "ben size herşeyi öğretmedim mi" diyerek.

Düşünüyorum, dünyaya ilmi Muhammed (saav) kadar olan bir kimse geldi mi? Ya da aklı onun kadar olan? Ya da ameli onun kadar kusursuz olan? Biz biliyoruz ki Allah kitabında şöyle buyurmuş, "peygamber size neyi emrederse onu alın ve sizi neyden nehyederse ondan uzak durun". (Haşr suresi 7nci ayet) Ve yine Allah buyuruyor ki, "Andolsun, sizin için, Allah’ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah’ı çokça zikredenler için Allah’ın Resulü’nde güzel bir örnek vardır" (Ahzab suresi 21inci ayet) Dolayısıyla bizim her öğreneceğimizi peygamberden öğrenmemiz gerekiyor; yani aslında peygamber bizlere karmaşık felsefik hikmetleri bile öğrettiği halde, basit bir abdest hükmünü öğretmemiş olabilir mi? Hatemul enbiya (as), insanların arasında 23 yıl peygamberlik yaptı. 23 yılda onlara neler öğretti, bu küçük fıkhi meseleyi öğretmemiş olması mümkün mü?

Ancak iki şekilde mümkün olabilir;
1- Ya bilerek yaptı, ki haşa, peygamberimizi tenzih ederim çünkü o Allah ne emir buyurduysa onu yapar. Asla Allah'ın sözünden çıkmaz.
2- Ya da öğretmeyi unuttu, ki haşa bu da Allah'a hakaret olur; zira Allah o asla unutmaz buyuruyor. Çünkü peygamberimiz, insanlığın ulaşabileceği en son noktaya ulaşmıştır makam olarak. Onun ilahi bir şeyi unutması kesinlikle muhaldir.

Sonuç olarak sevgili kardeşim, ölçümüz, Hz. Peygamberin bizzat kendisi olacak. Yani ayet ve hadisler. Hükmünü zahiren ayet ve hadislerde bulamadığımız konularda ise, peygamberimizin yerine bıraktığı kimselerden öğreneceğiz; zira benim acizane düşünceme göre Allah kullarını başıboş bırakmaktan münezzehtir. O (c.c) mutlaka dinini sürekli yaşayacak ve yaşatacak kimseleri peygamberden sonra da bırakmıştır.

Eğer peygamberler tarihini okursanız göreceksiniz ki, bütün peygamberler ümmetlerini doğru yolda tutmak için Allah'ın izniyle bir vasi bırakmışlardır ardlarında. Örneğin Hz. Süleyman Asif'i bırakmıştır, Hz. Musa, Hz. Harun'u bırakmıştır, Hz. Yakup, Hz. Yusuf'u, Hz. Davud Hz. Süleymanı bırakmıştır.. Hatta bunu Allah kendisi zikreder Kur'anda;

Neml suresi 16ncı ayette buyurur ki; "Süleyman'ı Davud'a varis kıldık". Yani ardında varisi olmadan giden bir hidayet peygamberi hiç bir zaman göndermemiştir Allah. Çünkü onlar olmalı ki doğruyu bilen ve yaşayan birileri olsun. İşte bu kimseler, Allah'ın kullarına ahiret günü için hüccetleridir. Aksi halde kullar bahane gösterirler ve sorguya çekildiklerinde derler ki; "Allah'ım sen bize hesap soruyorsun ama biz doğduğumuzda peygamber ölmüştü, gerçek hükümleri bilmiyorduk o yüzden kafamızdan uydurduk". İşte bu durumda Allah, onlara hüccetini tamamladığını, vasilerle bildirir. Onların bahanesinin geçersiz olduğunu ve doğruyu öğrenebileceğimiz birini bıraktığını buyurur.

Gördüğüm kadarıyla canım kardeşim diğer mevzuların üzerini örtmek istiyorsun, biliyorsun ki kimseyi böyle şeylerden ötürü itham etmiş değilim Allah korusun. Sen benim çok sevdiğim bir kardeşimsin, sadece konu açıldı ve emr-i bil marıf çerçevesinde peygamberimizi incitiyor olabileceğinizi dile getirip sizi uyarmak istedim. Yoksa daha konuşulabilecek o kadar çok şey var ki; hepsi de muteber kitaplarımızda yazar.

Allah ayaklarımızı hidayet yolunda sabit, akıbetimizi hayır irade buyursun.
 

Hedeter

Öğrenci
Katılım
5 Kasım 2008
Mesajlar
76
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
arkadaşımızın görüşüne tamamen katılıyorum bırakın başka görüşlerini HZ. ALİnin yaptığı şeyleri yapıyormusunuz Allahın en önemli emri olan namazı kılıyormusunuz Hz.ALİ hiç geçirmezdi hatta namaz kılarken dünya ile ilişkisini onun kadar kesebilen olmamıştır hadi bakalım HZ ALİnin izinden gidin gidemezsiniz sadece peygamberimizin ashabına söversiniz benim demek istediğim şudur biz bu olayı onaylıyormuyuz ki bizi suçluyorsunuz hayır bin kere hayır ki onaylamıyoruz yapılanları en iyi bilen Allahtır hepsi kıyamette hesaba çekilecektir varsa suçu olan cezasını bulur aslında sizde bizde boşa konuşuyoruz siz bizim dediğimizi kabul etmezsiniz biz de sizin dediklerinizi 'Allah herşeyi hakkıyla bilendir' Allah hepimize hidayet ve nurunu bahşetsin


Çok şükür Hz.Ali'ye (a.s.) savaş açmadım.Çok şükür Hz.Hasan efendimizin(a.s.) canına kastetmedim.Çok şükür Ehlibeyt'e (a.s.) minberlerde küfretmedim.Çok şükür.Şimdi Peygamber(s.a.a.) efendimiz dünyada olsa bunları yapmayan beni mi hayırlı gösterirdi yoksa bunları yapanı mı?

Elmacik kardeş konuyu güzel açıklamışsın.Burda ben hiçbir arkadaşın imanını sorgulamıyorum.Kimseyi galeyana getirmiyorum.Akli ve tarihi delilleri sunduk.Kendi yorumumuzu dahi katmadık, kendi kitaplarımızdan dahi bu konu ile ilgili alıntı yapmadık.Buradaki arkadaşların birçoğu sunni ve biz ne yazsak da bizi anlayıp dinlemeden duygularıyla hareket edecekler.Misal;

Biz desek ki Peygamberin(s.a.a) muaviye hakkında şöyle hadisleri vardır, ki dedik, bunun kaynakları hem şia hem sunni de geçiyordur, siz diyeceksiniz ki sahabeye dil uzatma.

Bu kalıbı yıkmak zor.İçinizdeki Ehlibeyt(a.s.) sevgisini artırın.O zaman Hak ile batılı zaten ayırt edersiniz.Ezen ile ezileni görür, ezene saygıda bulunmaktan kaçınırsınız.

Ya Sahih-i Buharinin, Muslimin tamamını okuyun ya da hiç okumayın.Siz ikisi arasında kalarak kendi kalbinize zulmediyorsunuz.Zira tamamını okursanız çelişkileri görürsünüz.Fakat bu kaynakları okurken mümkün olduğunca en eski yani kırpılmamış şeklini okuyun.

Burda verdiğim kaynakların doğruluğunu temin ediyorum.İnanmayan varsa açar kaynağa bakar.

Bu tartışmalar yeni değil.Yıllardır olan şeyler.Bir bildiğimiz olmasa burda çıkıp konuşmayız.siz de takdir edersiniz ki bu ülkede sünni olarak yaşamak şia olarak yaşamaktan daha kolay ve avantajlıdır.Zira bir sünni camisinde 3 kişi namaz kılarken linç edilebilirsiniz(kendi deneyimimle sabittir).Bu yola girdiysek kalbimiz böyle dediği için girdik.Onu bunu suçlamak için değil.Fakat ne zaman ki haksızı haklı gösterirsen(sadece din için değil, her konuda) o zaman elbette edecek sözümüz olacaktır.Yapılan haksızlıklara sevap gözüyle bakılan bir toplumda susan dilin ahirette sorgusu olacaktır.

Zaten olanlar konuyu kaynağıyla açıkladılar, olmayanlar konuya provakatif şekilde yaklaşıp durumu ilmi tartışmadan çıkardılar.

Son olarak eklemek isterim ki sahabeye dil uzatmayın diyorsunuz muaviye kalkıp sahabeye dil uzatıyor ve öldürüyor.lütfen yasalar eşit işlesin.Buyrun burdan yakın.

Saygılar...
 

Hedeter

Öğrenci
Katılım
5 Kasım 2008
Mesajlar
76
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Enabi Hüseyne Dedesi Hazreti Muhammed tarafindan Kerbela canibine gitmesi icin rüyasinda vukua gelen tavsiyei risaletpenahidir.

Hazir ol oglum Hüseynim Kerbela kavgasina
Karivani ehli beyti cek bela sahrasina

Terk'i candir kurbi Rabbül'izzte srt'i vüsul
Himmet et ol devlet'i uzmayi kesbe care bul
Zevki yok,alami cok ömre nihayet ver ogul
Vadi-i askin cekil iklim-i feyz efzasina

Etmedikce asik-i müstak-i ifnayi vücut
Görmez envar-i hakikatten tecellayi sühut
Hak-ü hune düsmedikce yoktur imkan-i suut
Berigahi sidrenin bam-i felekfersasina

Zebhten bak etme cün(Ibnizzebiheyn)oglusun
Sebli Haydarsin,dahi sulat-i kevneyn oglusun
Cilve fermay-i makam kaab kevseyn oglusun
Cik azizim sen de kavsi kurbün ev-ednasina

Ger takarrübse muradin ask-i sahensahina
Var götür kurbanlarin teslim besmelgahina
Bakma bikes ümmehatin nale-i cengahina
Hem ilisme anlarin feryad-ü vaveylasina

Katlini temhit icin,nahab-i rahattir yezit
Etme tedbirinden (eshabi Sakif)-i na ümit
Olsun adayi Hüda tenhaligindan müstefit
Ninuvanin rihlet ile dest-i sivenzasina

Ummadik cevri bana bu kavm-i gaddar ettiler
Emrimi müstehziyane redd-ü inkar ettiler
Akibet Kura'ni da ihrak.i binnar ettiler
Gayri mana verdiler elfazina,imlasina

Ser-imi tezyife kalkisti güruhu eskiya
Pay-i tahrikat ile cignendi ahkam-i Hüda
Cektigim zahmetler oldu hep heba ender heba
Alet oldu din-i Hak mel'unlarin dünyasina

Zayi olmus hakkimi say et de istirdat kil
Tarumar olmus binay-i ser-imi abad kil
Kendini ifna ile ipkasina imdat kil
Büsbütün mahvolmadan bari calis ihyasina

Basti Tufan -i dalalet arzi ey Nuh-u zaman
Ümmet-i merhumeyi fülk-i necata al heman
Ac. o fülk -ü himmete kanli kefenden badiban
Zevrak-i cismin dahi sal hak.ü hun deryasina

Bildigim mahluk ise bu Mervaniyan
Bi haya bir kavmdir mazluma vermezler aman
Kan dökerler ahzisar etmek dilerler herzaman
Benden ol bedr-ü Huneyn isbahina ircasina

Muktezay-i maslahat sulh eyledi oglum Hasan
Harbdir simdi fakat islah -i dini gösteren
Baska türlü sönmez isbu ates-i cevr-ü fiten
Seyl-ihunab-i sahadet caredir itfasina

Harikulade sahadetle eya Sah-i Hicaz
Enbiya-ü evliyadan bul kemal-i imtiyaz
Ism-i pakin laligun kaninla (Narullah) yaz
Barigah-i Zülcelalin tarim.i alasina

Kanina kani karissun Sir-hare Asgarin
Gark-i hun olsun dahi Abbas ü Avn ü Caferin
Hilkaten hulkun bana benzer Aliyyül -ekberin
Kendi destinle kefen giydir kadd-i zibasina

Kardesin kolsuz sehit olsun da devrilsin alem
Serbet-i safi deyu, bimarin icsun zehr-i gam
Ahuvan -i Yesrebü Batha kazalan -i harem
Cümle say dolsun diyar -i Kufenin nesnasina

Destine degmezse asurada ger ab-i Firat
Abdes al, kanla kil sen asikane bir salat
Titresün tekbir -ü tehlilinden oglum kainat
Layik olsun,kildigin mevlalarin mevlasina.

Hame-i dilduz peykan ba medad -u hunu ser
Mus'haf -i ruhsarina yazsun mübarek sureler
Naksolunsun nasiyende hatti vensekkülkamer
Mazhar olsun suretin tefsirine,manasina.

Canibeyninde sehidan-i melaik manzarin
Cak ber cak oldugun halatte nazik peykerin
re-si maktuun bir elde diger elde Asgarin
Gir bu suretle Hüdanin mahser-i Kübrasina

Dök fezay-i mahsere yekser benati Hayderi
Davet et zalimlere kahr-i Hüdayi ekberi
Dadihah ol tarümar eyle safufu mahseri
Baska bir suris füzun et mahseri kavgasina

Her beliyyata husul olsun ten-i mihnetresin
Hazreti Kur'an gibi yansun hiyam-i akdesin
Bi peder etfal -i masumun benat-i bikesin
Destigir olsun gerek Samin eserr-i nasina

Mahv-i mutlak ,ol nüfuzu hükme eyle ictihat
Kil cahim ü cenneti,fermanpezir-i inkiyat
Düsmenanin na murat et,dustianin bermurat
caresaz ol anlarin dünyasina ukbasina

Halik ihmal eylemez a'daya mühlet verse de
Hakki elbette eder ihkak-I (narun mu'sade)
Var kiyas et hal ü sanin hasmi zir'i hasrede
Müddei bizzat Mevladir bu kan davasina

Zahm-I hunin -i sehidan gül gibi hala güler
Güller acmistir ten-i naziklerinde yareler
Gülsen -i Peygamberi seyretmek istersen eger
Ugra bir dem Kerbelanin dilküsa sahrasina

Seyr kil bir kere sen ol zahid -i bi gyareti
eylemis bu feyzden mahrum -u ehl-i sünnet
Kendisince Iyd-I ekberdir mezarin vahseti
Kim ki, eyler itina Sah i sehidin yasina

Hazir ol oglum Hüseynim! Kerbela kavgasina
Karivan-i ehli beyti cek bela sahrasina.
 

engin_er

Asistan
Katılım
7 Mayıs 2007
Mesajlar
469
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Hayırlı Akşamlar;

Ben veya biz sunniler istediğimizi övebiliriz.
Siz buna hakaret diyemezsiniz.

Hakaret ancak sizin sevdiğinize yapılan kötü sözle olur.
Ki buna bölümümde ben müsade etmem.

Ama ben Hz. Muaviye (R.A.) sahabe olarak görüyorum.
Buna kimse karışamaz.
İsteyen istediğini sever.
Ve sevdiğini belirtmekte hürdür.
Ama başkasının sevdiğine hakaret etmeden.

Saygılarımla

mesaj içeriğini mehmet isimli mod.un silmesi ve değiştirmesi nedeniyle ve mesajın anlamını yitirmesi nedeniyle buradaki mesajımı komple silmiş bulunmaktayım.

size başarılar dilerim
 

mehmet

Profesör
Emektar
Katılım
9 Mayıs 2007
Mesajlar
2,699
Reaksiyon puanı
47
Puanları
228
Bakınız Engin bey;

Bu işin sonu gelmez engin_er arkadaşım;

Siz bir kaynak gösterirsiniz ben inkar edemek ben gösteririm siz inkar edemezsiniz.

Onun için biz ehli sünnet cemaati olarak hiçbir sahabeye dil uzatmayız.Uzatamayız.

Ve buna da müsade etmem.
Sizin sevdiklerinizi bizde seviyor,sayıyor ve hürmet ediyoruz.
Sizde bizim sevdiğimizi sevmesenizde hakaret etmeyin.

Saygılarımla
 

yusufsan21

Dekan
Katılım
27 Eylül 2008
Mesajlar
6,978
Reaksiyon puanı
35
Puanları
228
Bu ne be! Ağzı olan konuşuyor misali parmağı olan yazıyor.
Rica ederim alimlerin bile konuşmaya çekindiği konularda biraz duyarlı olun.
Tamam konuşuruz ama hakaret uygun değildir. Ne demek Muaviye sahabi değil. Sen bunu nasıl söyleyebilirsin. Dünyayı sevmek insanı sahabilikten çıkarmaz.
Sevmeyebilirsin ama hakaret etme.
Yezid ayrı ona ne dersen de :)
 

yemliha

Asistan
Katılım
4 Mart 2009
Mesajlar
133
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
öncelikle yezide[de harfiyle]onun yolunda olanlara zamanımızın yezidlerine Allah(cc)ın ve meleklerinin ecmain la'neti üstlerine olsun kıyamete değin
cennetin efendisine ve ehlibeyte uzanan eller kırılsın
arkadaşlar kerbela olayı önlenemez daha önceden lehvi mahfuzda yazılmış mana aleminde emin cibril[as]tarafından Efendimize(sa)mana aleminde bildirilmiş keza şehadetinden önce oğullarına gitmemelerini vasiyet ettiğini göre Hazreti Ali [keremallahüvecceh]ye bildirilmiş akla geldiğinde sadece gerçek müslümanların kalbini ateşle dağlayan bir olaydır
olur olmaz bunu tartışmam cennetteki en yüksek mertebelere ulaştırdıkları için cennetin efendisi Husayn efendimiz[ra]e Allah[cc]tarafından lutuf olarak yapılan bir imtihandı
zehirlenerek şehadete eren Hasan [ra]efendimizin dramıda ayrıdır
bu olaylar onların[rahmetullahialeyh ecmain]cennetteki yüce derecelere kavuşmaları için vesile olmuş biz onların sevdalılarınada bir yol olmuştur
arkadaşlarıma tavsiye
1-bu olaylar Efendimizin (sav]in mana alemine kavuşmasından sonra olmuştur o sıralar dedelerimiz müslüman değil teng tengri dinine tabi idi
2-bu olaylarla o yöre insanının o devirde yaşamışlarından başka kimsenin ilgisi yoktur bizlerlede aralarında islam olanların islamlığından başka kan bağı ünsiyet yoktur
3- o devirde yaşayanlar çoğu sahabe tabiin ve tebitabiindir yani bizler en kötüsünün tırnağı olamayız onları yargılayamayız alkışlıyamayız haddimiz değildir
4-kerbelayı anlayabilmek için islam dinini çok iyi bilmek arab tarihini özellikle kabilelerin yaşantılarını ve birbirleriyle bağşlantılarını iyi bilmek lazımdır google ile kerbela anlaşılmaz
5-babalar ve oğulları birbirlerinin suçlarıyla suçlanmazlar öyle olmasaydı böyle olurdu demek kadere dolayısıyla Alemlerin Rabbine isyan etmek onun verdiği kararı tanımamak olurki bu imanı götürür şirktir yani tevbesi olmayan günahlardan
6-hz muaviye efendimiz ibaresinin kullanılması ise Efendimiz (sav)ın ashabım birer yıldız gibidir hadisişerifine uymamıza yöneliktir uyarız
yezid alleyilla'ne de durum farklıdır onu la'netle anarız ve bu tabiri aşağıulık yaratıklar için kullanırız
7-günümüzde yezid alleyilla'ne ler yokmudur tonla müslümanlara eziyette yahudileride geçmişlerdir
8-şahid olduğum kadarıyla söylüyorum bugün Hz Ali[keremallahüvecheh]efendimize yakışmayacak sözler söyleyen ağızları lal olasılar mevcuttur bunlarda islam olarak kabul etmediğimiz hariciler Allah[cc]ın aslanı[ra]nı şehid edenler ve kendilerine Alsiz alevi [özellikle eksik yazdım]diye niteleyen sapıklardır
Türklerde alevilik hz Ali[keremallahüvecheh]efendimizin bizlere mizaç olarak yakınlığı dolayısıyla yaygınlaşmıştır bizler müslüman türk davasını savunan kardeşleriniz aleviliği hz Ali efendimiz keremallahüvechehi çok sevmek ehlibeyti çok sevmek onların sünnetine uymak[ki, resulullahsav efendimizin sünnetidir ]olarak algılamıştır bunlar ise müslüman olamnın olmazsa olmazıdır
günümüzde
emperyalist devletler ülkemizi daha iyi sömürebilmek için aramızdaki en ufak nüans farklarını değişik yansıtarak fitne sokarak bizleri bölme aracı yapmıştır
benim ülkemde türkün kürtün her boyu yaşamaktadır 3000 senede bilinen geçmişi vardır[göktürkler orhun abideleri ]yine islamın aynı rabbe inanan aynı resule inanan kıblesi aynı olduğu halde farklı yaşandığı topluluklar vardır bunun dışında ehli kitap olan olmayan insanlarımızda vardır
bunlar bizim zenginliğimiz aynı zamanda kur'anın bize verdiğ düşünmemiz gereken bir emirdir bu emre göre istese Allah[cc]insanları tek bir örnek imanlı yaratabilirdi bizleri kavim kavim ırk ırk ayrı renklerde ayrı dillerde yaratmasında bizler için rahmet bereket vardır
kesinlikle yorumlarınızda alevi olarak sünni olarak birbirinizi rencide edici ifadeler kullanmayın birbirinizi daima sarın sizleri parçalamak bolmek yutmak isteyen kapitalist/emperyalist devletlere ve onların kanlı elleri faşist uzantılara izin vermeyin
rakamları mesela veriyorum
55 milyon sünni
15 miılyon alevi
70 milyon müslüman türk evladı
ayırırsanız gününüz %25 azaldı
50 milyom türk
20 milyon kürt
70 milyon müslüman türk evladı
ayırırsanız gücünüz %25 azaldı
tuttuğunuz takım sünni meshebler alevi meshebler gayrimüslimler diye ayırırsanız gücünüz kalmaz
unutmadan
Ehlibeyti [rahmetullahialeyh ecmain ki şu anda yaşayanlarda içindedir]cennetin efendilerini[ra]çok seviyorum diyenler kerbelayı unutmayın unutturmayın sakın olaki muharrem ayına veya bir güne hapsetmeyin her duanıza ortak edin hatımler indirin yasinler okuyunki haşr gününde biiznillah şefaatlerine mashar olalım


işte son nokta konulmuş bu konuya cevap yazabilmek içinarab yarımadası tarihini peygamberler tarihini oranın hukuk düzenini islami hukuk düzenini kabileler arası savaş ilişkiler adetleri çok iyi derecede bilmek lazım
maşaallah kardeşlerimin hepsi birbirinden bilgili
ben yorum yazmıyorum
biliyorsan konuş seni alim sansınlar
bilmiyorsan sus seni adam sansınlar
ben susuyorum
 

engin_er

Asistan
Katılım
7 Mayıs 2007
Mesajlar
469
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
sen konunun içeriğini değiştir okuyan kişi ne olduğunu anlamasın ondan sonrada konuyu tartışmaya aç yanlış yapıyorsun arkadaşım çok yanlış.
ben sana kaynak gösterdim aç oku islam tarihini aç oku güvenilir yazarların kitaplarını araştır sonra gel mesajı sil veya değiştir ama sen dediğim araştırmayı yapmadan biz istediğimizi söyleriz yaparız diye karşımıza çıkıyorsunuz.

kusura bakmayın ama artık ben bu dini konularda yokum. istediğinizi yazın çizin

bizler ne kadar anlatsak yazsak çizsek boş derdimizi anlatamıyoruz yada anlamak istemeyenler var.

özelliklede yazdım mesaj içeriğini değiştirmeyin diye madem içeriğini değiştirdiniz bende mesajımı komple siliyorum.

size kolay gelsin,
 

engin_er

Asistan
Katılım
7 Mayıs 2007
Mesajlar
469
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
işte son nokta konulmuş bu konuya cevap yazabilmek içinarab yarımadası tarihini peygamberler tarihini oranın hukuk düzenini islami hukuk düzenini kabileler arası savaş ilişkiler adetleri çok iyi derecede bilmek lazım
maşaallah kardeşlerimin hepsi birbirinden bilgili
ben yorum yazmıyorum
biliyorsan konuş seni alim sansınlar
bilmiyorsan sus seni adam sansınlar
ben susuyorum

sayın kardeşim;
bundan sonra bende susuyorum.

kim neyi nasıl biliyorsa öyle yapsın, yoruldum artık bunca şeyden sonra o kadar araştırma yapmışız o kadar tarih okumuşuz ve bu yaşımıza gelmişiz adamlara bir şey anlatmaya çalışıyoruz mesajı siliyorlar yada değiştiriyorlar. bunca emeği heba ediyorlar.

bırakalım onlar kime ne derlerse desinler neyi okurlarsa okusunlar,
 

tuvana

Doçent
Katılım
14 Şubat 2009
Mesajlar
816
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
kardeşlerim mutlaka kerbela olayı tüm müslümanların acısıdır lütfen biribirimiz kırmadan hakaret etmeden tartışalım unutmayinki müslüman müslümanın kardeşidir birbirinizi kırmayın kerbelanın yakmadığı bir yürek var mı acaba Hz.Hüseyi'nin mübarek başına başlar kurban.
 

mehmet

Profesör
Emektar
Katılım
9 Mayıs 2007
Mesajlar
2,699
Reaksiyon puanı
47
Puanları
228
Engin arkadaşım,

Siz böyle yapınca üzülüyorum.

Siz bizim sevdiğimiz saydığımız kimseye küçültme alçatlma gibi kelimeler kullanamazsınız.Lütfen rica ediyorum.

Ayrıca bir geçmişten bir olay anlatırken lütfen kaynağıyla birlikte anlatın.Karşı taraftakiler yanlış anlamasın.

Ayrıca bu mesele ha deyince anlatılacak ve anlaşılacak bir mesele değil.

Birçok alim bu meselede sahabelere dil uzatmış olurum düşüncesiyle çekimser kalmışlar.Benim veya sizin ne haddinize ki (bilhassa benim) zamanında Efendimizin katipliğine yapan bir sahabeye karşı diz uzatayım.

Lütfen sizde anlayışlı olun.

Saygılarımla
 

yemliha

Asistan
Katılım
4 Mart 2009
Mesajlar
133
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
bu yazıyı okuyupta kur'an okumasını bilen kardeşlerim
maşaallah saatlarce yazdınız
şimdi okuma zamanı
madem ehlibeyti o derece seviyorsunuz
bakın hemde bugün İmam Cafer-i Sadık'ın şehadet senei devriyesi
o zaman
bu gece
ALLAH RIZASI İÇİN RUHU ŞERİFLERİNE HEDİYE
1 ADET YASİNİ ŞERİF (kardeşim kimseyi zorlamadık illa bir demedik isteyen fazla okusun)
Allah şimdiden hayırlı amellerinizi kabul buyursun
amin
 

sivaspor

Profesör
Katılım
23 Eylül 2008
Mesajlar
2,454
Reaksiyon puanı
2
Puanları
218
bu yazıyı okuyupta kur'an okumasını bilen kardeşlerim
maşaallah saatlarce yazdınız
şimdi okuma zamanı
madem ehlibeyti o derece seviyorsunuz
bakın hemde bugün İmam Cafer-i Sadık'ın şehadet senei devriyesi
o zaman
bu gece
ALLAH RIZASI İÇİN RUHU ŞERİFLERİNE HEDİYE
1 ADET YASİNİ ŞERİF (kardeşim kimseyi zorlamadık illa bir demedik isteyen fazla okusun)
Allah şimdiden hayırlı amellerinizi kabul buyursun
amin

Tebrik edilecek bir yorum. :clover:
 

yemliha

Asistan
Katılım
4 Mart 2009
Mesajlar
133
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
sivasspor kardeşim özel mesaj girisini serbest bırakırmısın sana ulaşayım
arkdaşlar rica ediyorum bir büyüğümüzü bir acılı olayı andığımızda arkadaşlar bir dakika düşünsün acaba ben bu zatı veya bu olayı hatırladım zaman veya hayatımda birkez onlara hediye gönderdimmi bir damla riyasız gözyaşı dökebildimmi
cevap gerçekten evetse o zaman meydan serbest
 

sivaspor

Profesör
Katılım
23 Eylül 2008
Mesajlar
2,454
Reaksiyon puanı
2
Puanları
218
Yemliha kardesim,
Ozel mesaj kullanmiyorum lakin senin icin profil sayfasina mesaj birakmayi actim.
Mesaj birakmak istersen buyur sadece arkadas listeme aciktir o bolum.
Biraktigin mesajlara en kisa surede cevap vermeye calisacagim.

Neden bu arkadasin mesajini tebrik ettim?
Soylenecek son sozu soyledigi icin, konuya en uygun cevap o oldugu icin.
Aradaki diger butun mesajlari silip sadece baslik ve cevap kalsa yeterince acik ve anlasilabilir oldugu icin.
Boyle akillica yorumlari severim, devamini beklerim yemliha Musluman'in akilli olani her zaman faydali olanidir.
 

yemliha

Asistan
Katılım
4 Mart 2009
Mesajlar
133
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
kardeşlerimin akıl erediremediği bir durum[çünki bu kadarıda olmaz]var bazı kişiler bazı zamanlarda nifak ekebilecek konuları canlandırıp hazırladıkları paste and cutty cevaplarla bölümün ulaştığı birlik beraberlik ve başarıyı engelleme çabasındalar uzun zamandır ''gündem''de olan bu durumu şimdi din kültürüne taşıyorlar o sayfalar dolusu cevapları ardarda sıralayan insanları birbirine düşman yapmayı amaçlıyan kişilerin yeri sağlamdır onlara bir şey olmaz düğmeye basılır ve üç beş tanesi şirket halde çıkarlar dikkat edin ağızlarınızda bozacaklar ve sizlerinde o düzeyde cevap vermesini sağlayacaklardır
onlar bugün alevi yarın sünni olur buradaki kardeşlerimde birbirini kırdığıyla kalır
kardeşlerimden rica ediyorum
bunlara taviz vermeyin fırsat vermeyin kışkırtma amaçlı yazılarınada cevap vermeyin laf yetiştiremezsiniz çünki cevapları hazırdır siz bir tuşa basana kadar bir sayfayı yapıştırırlar
din kültürü bölümü İLİM MECLİSİdir tartışma yeri değildir
 
Üst