Rehber Kanal Istanbulu Tartışalım

Apple Lover

Profesör
Katılım
20 Nisan 2021
Mesajlar
1,030
Reaksiyon puanı
708
Puanları
293
Yaş
24
Bence doğanın dengesini bozacak bir proje. Ama ekonomi olarak bakarsak, şimdi kanal olunca ben silivri gibi yerlere onun yaptığı köprüden geçicem ve o köprüyü milletten para sömürmek için çok pahalı yapacak benden 50 tl kesecek sonra ordan bilerek beni paralı yollara çıkaracak oradanda 100 tl sömürecek sonra oradan geri dönerken tekrardan aynı şey totalde benden 300tl gibi bir para sömürdü sonra boğaz köprüsünün fiyatları artacak sonra paraları yetmeyecek bizden vergilerle o parayı koparmaya çalışacaklar bu kanaldan geçen gemilere çok büyük ücretler kesecekler bunun için gemiler daha ucuz yolu yani boğazı tercih edecekler bu kanal 3. Köprü gibi hiçbir işe yaramayacak ve orada öyle kalacak o kanal etrafındaki şehirleri inşaa edecekler ama orayada sadece zenginler girebilecek olaylar sıkıntılı olacak inşallah bu hükümet 2023‘te giderde bu proje iptal olur bu projeyi yapacaklarına istanbul’da deprem için hazırlıklar yapılabilir tüm eski evler kentsel dönüşüme girebilir kanal istanbul’un arazisine güzel bir kasaba yapılabilir oraya güzel minik tatlı evler ağaçlar eğlence yerleri yapılabilir turistik alanlar olabilir aşağıdaki fotoğraftaki gibi insanların oturabileceği güzel vakit geçirilen tatlı bir şehir yapılabilir

74545D57-D667-4ECC-8F0C-3ED388CE8724.jpeg


7CD26B5F-BE03-49B1-AFCF-E8C738FC9D97.jpeg


BE708EF2-E653-452A-B17E-8B62567CEB09.jpeg


6A9D8185-1ACA-4515-A4E3-3013E360C127.jpeg
 

Fakehero

366. Gün
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,375
Reaksiyon puanı
5,419
Puanları
1,708
Yaş
35
Bu konuda yazdığınız tüm mesajları okudum. Yalnız iki tarafında haksız savunduğu tezler var.

Birincisi Kanal istanbul dar iken Boğaz güvenli ve ücretsiz oradan geçerler diyen arkadaşlara söylüyorum.
-12 keskin kıvrımı bulunan Boğaz'ın kıvrılma açıları Kandilli açıklarında 45 derece, Yeniköy açıklarında ise 80 dereceyi bulur.Boğaz'ın bu kıvrımlı yapısı nedeniyle suyolu uzunluğu ile kıyı uzunluğu birbiriyle aynı değildir. Kara uzunluğu Avrupa yakasında bir uçtan bir uca 55 kilometreyi bulurken, Anadolu yakasında bu uzunluk 35 kilometre kadardır.

Bu kanal yapılırken binlerce ağaç kesilecek ama yerlerine yenileri dikilecek mi? Acaba bu iş rant mı değil mi?
Bugüne kadar tüm rant işlerinde farklı din ve ülkeden insanlar yatırım yapıp arazi alırken bunların içinde Araplar olduğunda muhalif kesim burun kıvırıyor sevmiyor. Sebep ise bizi 1. dünya savaşında satmış olmaları.
Fakat Avrupa ve Amerika'da ne hikmetse şirketler Arapların elinde. Mesela Valentino bir Mayhoola Group Investments şirketidir ve bu Mayhoola Katar şirketidir. Aynı zamanda bu şirket Boyner Holdingin yüzde 54 ile çoğunluk hissesine sahipti. Ki bu arada Cem Boyner muhalif bir isim olup "Ne sağcıyım ne solcu çapulcuyum çapulcu" pankartı ile zamanında Tayyibi eleştiren bir kişiydi. Demek ki işin ucunda para olunca sevilmeyen Araplar bile ortak edilebiliyor.

Montröye gelirsek iki farklı yorum var ama bu kanal insan yapımı olduğu için ve doğal bir boğaz olmadığından bu anlaşmayı bozmayacaktır deniliyor diğer yorum ise boğaz ile aynı statüdedir diyor.

Diğer yandan kanalın üzerine yapılacak tüm köprüler geçiş ücretine sahip olmayacaktır. Bunların sadece paralı otobanlara mesela kuzey marmara otoyolu gibi Yavuz Sultan Selim köprüsüne bağlı olan bazı yollarda ücretli olacaktır. Yani fizibilitede geçiş garantisi sağlanabilecek olanlar ücretli olacaktır. Bunları da özel şirketler YİD modeli ile yapacaktır. Diğer köprüler ise hazineden yapılacaktır.

Ek olarak buraya harcanacak parayla devlet fabrikalar açsın,deprem için konutları güçlendirsin diyorsunuz. Ama arkadaşlar önemli bir noktayı atlıyorsunuz. Kanal tamamen YİD modeli ile yapılacak. Yani Yavuz Sultan Selim,Avrasya gibi yapımlarda olduğu gibi.

Birde geçiş garantisi konusuna değinelim. Örneğin Yavuz Sultan Selim köprüsünü ele alalım.Hani bir söz var Ağrıdaki adam geçmediği köprünün parasını ödüyor. Tamam garanti geçiş sayısı tutmadığında ücret vatandaştan çıkıyor. Bu söz tamamen doğru. Fakat köprü tamamen hazineden yapılsaydı yine vatandaştan çıkmayacak mıydı? Yine Ağrıdaki adam geçmediği köprünün parasını ödediği vergi ile verecekti.
Bu geçiş garantisinin problemli yanı dolar kuru üzerinden yapılması. Ama ülkemizde çoğu şey sonuçta dolara endeksli doğal olarak ihaledeki şirket dolar kurundan hesaplıyor.

Bu hatadan dönülüp uygun bir TL fiyatı olsa zaten geçiş garanti sayısı da karşılanmış olurdu.

Kısacası bu kanalın devlete katkısı olup olmayacağı biraz meçhul. Bakalım ilerleyen zaman bize ne gösterecek.
 

Usain

Dekan
Emektar
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,226
Reaksiyon puanı
15,132
Puanları
2,958
Yaş
21
Konuyu getirdiğiniz yere bak ya
Saptırmayın dedim de...
Bunun suçu muhalefete atmakla ne alakası var acaba
Sınavdan önce yalan bir haberi aldı paylaştı üstüne milleti gaza getirdi sonuç noldu
Sınava gireceklerin morller bozuldu katarlılar ünileri işgal edecek fln.
Bari özür dileseydin kemal basganım ayp
Araştır bakalım askeri doktor olmak isteyen bugün kolunu sallayarak olabiliyor mu? Hayır o da yks'ye giriyor. Katarlılar askeri doktor diyerek iş çözülmüyor.
 
Son düzenleme:

''Wolfred1ght''

Profesör
Katılım
7 Ocak 2021
Mesajlar
2,214
Reaksiyon puanı
2,290
Puanları
293
Bence doğanın dengesini bozacak bir proje. Ama ekonomi olarak bakarsak, şimdi kanal olunca ben silivri gibi yerlere onun yaptığı köprüden geçicem ve o köprüyü milletten para sömürmek için çok pahalı yapacak benden 50 tl kesecek sonra ordan bilerek beni paralı yollara çıkaracak oradanda 100 tl sömürecek sonra oradan geri dönerken tekrardan aynı şey totalde benden 300tl gibi bir para sömürdü sonra boğaz köprüsünün fiyatları artacak sonra paraları yetmeyecek bizden vergilerle o parayı koparmaya çalışacaklar bu kanaldan geçen gemilere çok büyük ücretler kesecekler bunun için gemiler daha ucuz yolu yani boğazı tercih edecekler bu kanal 3. Köprü gibi hiçbir işe yaramayacak ve orada öyle kalacak o kanal etrafındaki şehirleri inşaa edecekler ama orayada sadece zenginler girebilecek olaylar sıkıntılı olacak inşallah bu hükümet 2023‘te giderde bu proje iptal olur bu projeyi yapacaklarına istanbul’da deprem için hazırlıklar yapılabilir tüm eski evler kentsel dönüşüme girebilir kanal istanbul’un arazisine güzel bir kasaba yapılabilir oraya güzel minik tatlı evler ağaçlar eğlence yerleri yapılabilir turistik alanlar olabilir aşağıdaki fotoğraftaki gibi insanların oturabileceği güzel vakit geçirilen tatlı bir şehir yapılabilir

Ekli dosyayı görüntüle 157380

Ekli dosyayı görüntüle 157381

Ekli dosyayı görüntüle 157382

Ekli dosyayı görüntüle 157383
Hocam yapılacak köprülerden geçiş ücretsiz olacak dendi.
İstanbul boğazını gemi trafiğine kapatırsalar kanaldan geçmek zorunda olup buradan belli bir ücret tahsil etmeyecek miyiz?
Hem Rusya'nın Koskoca denizlerle çevrili toprakları olmasına rağmen Bu küçücük Karadeniz'e sıkışmış olması ve bizim boğazlardan öyle geçmesi hazmedilmemeli.
Her geçen gemiden Taşıdığı yük miktarına,cinsine göre belli bir şekilde ödeme alınsa fena olmaz.
 

Apple Lover

Profesör
Katılım
20 Nisan 2021
Mesajlar
1,030
Reaksiyon puanı
708
Puanları
293
Yaş
24
Hocam yapılacak köprülerden geçiş ücretsiz olacak dendi.
İstanbul boğazını gemi trafiğine kapatırsalar kanaldan geçmek zorunda olup buradan belli bir ücret tahsil etmeyecek miyiz?
Hem Rusya'nın Koskoca denizlerle çevrili toprakları olmasına rağmen Bu küçücük Karadeniz'e sıkışmış olması ve bizim boğazlardan öyle geçmesi hazmedilmemeli.
Her geçen gemiden Taşıdığı yük miktarına,cinsine göre belli bir şekilde ödeme alınsa fena olmaz.
O konuda haklısın hatta bu boğaz sayesinde 3. Dünya savaşında diğer ülkelere yaptırımlar uygulayabiliriz bu arada köprüleri bir süre ücretsiz yaparlar sonra paralı olur ben parasız olacağına hiç inanmıyorum
 

hakancalis

Profesör
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,249
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
957
Puanları
293
Hocam yapılacak köprülerden geçiş ücretsiz olacak dendi.
İstanbul boğazını gemi trafiğine kapatırsalar kanaldan geçmek zorunda olup buradan belli bir ücret tahsil etmeyecek miyiz?
Hem Rusya'nın Koskoca denizlerle çevrili toprakları olmasına rağmen Bu küçücük Karadeniz'e sıkışmış olması ve bizim boğazlardan öyle geçmesi hazmedilmemeli.
Her geçen gemiden Taşıdığı yük miktarına,cinsine göre belli bir şekilde ödeme alınsa fena olmaz.
Montröye göre biz savaş durumu olmadan boğazları kapatamayız.
İlgili madde
  • Ticari Gemilerin Geçiş Rejimi​

  • Barış zamanında, gündüz ve gece, bayrak ve yük ne olursa olsun, hiçbir işlem (formalite) - sağlık denetimi hariç - olmaksızın Boğazlar'dan geçiş ve gidiş-geliş (ulaşım) tam özgürlüğünden yararlanacaklardır.
Kaynak
 

Apple Lover

Profesör
Katılım
20 Nisan 2021
Mesajlar
1,030
Reaksiyon puanı
708
Puanları
293
Yaş
24
Montröye göre biz savaş durumu olmadan boğazları kapatamayız.
İlgili madde
Ne biçim antlaşma yaa kendi boğazımızı kapayamıyoruz !
Mesaj otomatik birleştirildi:

Montröye göre biz savaş durumu olmadan boğazları kapatamayız.
İlgili madde
Boğazı kapatmak değilde mesela büyük yük gemileri kanal istanbuldan geçecek küçük gemiler boğazı kullanacak diyebiliriz bu hak bizde olmalı
 

hakancalis

Profesör
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,249
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
957
Puanları
293
Ne biçim antlaşma yaa kendi boğazımızı kapayamıyoruz !
Mesaj otomatik birleştirildi:


Boğazı kapatmak değilde mesela büyük yük gemileri kanal istanbuldan geçecek küçük gemiler boğazı kullanacak diyebiliriz bu hak bizde olmalı
O zamanın şartları onu gerektiriyordu demek ki o olmasa savaş durumunda bizim boğazımızdan savaş gemileri rahatça geçebilecekti ama kötü yanlarıda var
 

Usain

Dekan
Emektar
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,226
Reaksiyon puanı
15,132
Puanları
2,958
Yaş
21
Boğazı kapatmak değilde mesela büyük yük gemileri kanal istanbuldan geçecek küçük gemiler boğazı kullanacak diyebiliriz bu hak bizde olmalı
Kocaman boğazda sıra oluyor diye kanal destekliyorsunuz. Daracık kanala gemileri zorlayalım para kazanalım diyorsunuz. Az mantık lütfen.
 

Usain

Dekan
Emektar
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,226
Reaksiyon puanı
15,132
Puanları
2,958
Yaş
21
Müritleriniz manzarada ev sahibi olacak daha büyük artısı mı var
 

OzkanK.

Rektör
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,693
Reaksiyon puanı
13,061
Puanları
4,958
Montröye göre biz savaş durumu olmadan boğazları kapatamayız.
İlgili madde

Kaynak

Ölümüne Möntro yu savunuyorsunuz ya birde... Bize ne boğazdan geçen geminin türünü cinsini seçme hakkı veriyor ne arama hakkı veriyor ne istediğine izin ver istediğine verme hakkı veriyor nede kuruş para alabiliyon. Yol geçen hanı gibi derler ya aynen öyle şuan boğaz. Ama siz büyük başarı ve değiştirilemez değiştirilmesi teklif dahi edilemez gibi davranıyorsunuz Möntro ya...

Üstüne yok bize savaş durumunda boğazı kapama hakkı var diyon ya :D Savaş oldu mu Möntro mu takar devletler. Amerika İngiliz Rus Çin Donanması boğaza dayansa ama bak Möntro var geçemezsin diyince onlarda hemen dinler dimi !!!
 

hakancalis

Profesör
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,249
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
957
Puanları
293
Ölümüne Möntro yu savunuyorsunuz ya birde... Bize ne boğazdan geçen geminin türünü cinsini seçme hakkı veriyor ne arama hakkı veriyor ne istediğine izin ver istediğine verme hakkı veriyor nede kuruş para alabiliyon. Yol geçen hanı gibi derler ya aynen öyle şuan boğaz. Ama siz büyük başarı ve değiştirilemez değiştirilmesi teklif dahi edilemez gibi davranıyorsunuz Möntro ya...

Üstüne yok bize savaş durumunda boğazı kapama hakkı var diyon ya :D Savaş oldu mu Möntro mu takar devletler. Amerika İngiliz Rus Çin Donanması boğaza dayansa ama bak Möntro var geçemezsin diyince onlarda hemen dinler dimi !!!
Antlaşmaya göre dinlemek zorundalar Montrö gider yenisi gelir senin mantığına göre yeni bir antlaşmada yapmayalım zaten bizi kim takar değil mi?
 

OzkanK.

Rektör
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,693
Reaksiyon puanı
13,061
Puanları
4,958
Kanal istanbul adası

Avrupa ve Asya'nın ortasında kalacağı için oraya AVRASYA bölgesi denilebilir. Ve orası ada gibi olacağı için o bölgede gecekondusu olan bile ilerleyen yıllarda trilyonluk olacaktır...

Antlaşmaya göre dinlemek zorundalar Montrö gider yenisi gelir senin manığına göre yeni bir antlaşmada yapmayalım zaten bizi kim takar değil mi?

Savaş durumu için diyom ben. Yoksa barış durumunda takacaklar hepsi uyacak tabii...
 

Apple Lover

Profesör
Katılım
20 Nisan 2021
Mesajlar
1,030
Reaksiyon puanı
708
Puanları
293
Yaş
24
Avrupa ve Asya'nın ortasında kalacağı için oraya AVRASYA bölgesi denilebilir. Ve orası ada gibi olacağı için o bölgede gecekondusu olan bile ilerleyen yıllarda trilyonluk olacaktır...
Valla evi oraya mı taşısam diye düşünmedim değil ?
 
Katılım
11 Mayıs 2021
Mesajlar
1,300
Reaksiyon puanı
1,768
Puanları
293
Şimdi belki orada evler değerlenmese bile bir 30-40-50 yıl sonra sordular mı bizde Adadayız işte takılıyoz dersin :)
Bizim ev tam kanalın yanında kalıyor haritadan baktığım kadarıyla kanalla birlikte yenilecek arazide de bulunmuyor tam kenarında. Eğer o arazide değişiklik yapmazlarsa yaşadık :D
Yaparlarsa da yaşadık kdhdjajhs
 

hakancalis

Profesör
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,249
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
957
Puanları
293
Bizim ev tam kanalın yanında kalıyor haritadan baktığım kadarıyla kanalla birlikte yenilecek arazide de bulunmuyor tam kenarında. Eğer o arazide değişiklik yapmazlarsa yaşadık :D
Yaparlarsa da yaşadık kdhdjajhs
Kanalın yapılmasını neden istediğiniz belli oldu desenize :)
 

Harnapazade

Profesör
Katılım
16 Şubat 2017
Mesajlar
1,610
Reaksiyon puanı
1,442
Puanları
293
Yaş
30
İki arada bir derede kalıyorum ben. Yapıldığı zaman düşünüyorum iyi yanları var mı evet inkar edilemez ama olumsuzlukları da beraberinde getireceği gerçeğini de düşünmeden edemiyorum.

1) Nüfus: Bana göre en büyük sorun bu. İstanbul'un rahatlaması lazım daha çok insan getirmek çözüm değil. Türkiye'de daracık bir alanda kaç milyon insan yaşıyor arkadaş ben de İstanbul'dayım ama olmaz buradan gitmem lazım tüm coğrafya'ya eşit olmasa da dengeli dağılmamız lazım ama devletin bir şeyler yapması lazım vatandaş ne yapsın iş için geliyor zaten :) Gelen ailesini de getiriyor evleniyor derken sonuç ortada.

2) Deprem: Bu da korktuğum bi konu çünkü her ne kadar depremi tetiklemeyecek dense de o kadar kolay değil. Şu anda İstanbul bildiğiniz özellikle kanalın yapılacağı bölgede 3 tane aktif fay hattı var ve İstanbul'u kırık parçalar tutuyor şu an bıçak üstündeyiz tehlikeli olduğunu düşünüyorum.

3) Su Kaynakları ve Orman: 1 tane baraj taklaya geliyor. Tamam sazlıdere %5 lik bir dilim ama Terkosu'da etkileyeceği söyleniyor işte o zaman büyük sıkıntı olur ikisini toplarsak %24 yapıyor ve bu büyük bir su kaybı. Yerine aynısını koymak hiç kolay değil hele ki böyle bir iklim değişikliğinin yoğun olduğu bir dönemde.

Şimdilik bu 3 olumsuz madde aklıma geldi daha bir sürü sayılabilir. Olumlu yanı olarak benim şu an tek mantıklı bulduğum olay eğer gemilerin komple kanalı kullandığını varsayarsak trafiği düşürüp kaza riskini de azaltacağı için boğazın güvenliği artacaktır o kadar fakat geri kalan maddeler kanal istanbul sitesinde yazan bana pek iç açıcı gelmedi o yüzden hele ki Türkiye'nin şu koşullarında sıcak bakamıyorum.
 

ProgramBoy

Asistan
Katılım
2 Şubat 2021
Mesajlar
183
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
Yaş
48
Tartışılacak birşey yok. 19 yıldır ülkede gerçek üretim yapan bir fabrika bile açılmamışken plajda kum kazıyarak oyun oynayan cocuklar gibi şeyler yapan bir partiyi desteklemek uğruna elli takla atanlarla neyi tartışacaksın?
 

OzkanK.

Rektör
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,693
Reaksiyon puanı
13,061
Puanları
4,958
Tartışılacak birşey yok. 19 yıldır ülkede gerçek üretim yapan bir fabrika bile açılmamışken plajda kum kazıyarak oyun oynayan cocuklar gibi şeyler yapan bir partiyi desteklemek uğruna elli takla atanlarla neyi tartışacaksın?

Çok merak ediyorum yaşın 14 mü 15 mi ?

2000 öncesi Türkiye'de yaşamış yetişkin bir bireyin edeceği laflar değil bunlar...
Mesaj otomatik birleştirildi:

Kanal yapmak yerine şuralardan biraz kırpsalar olmaz mı? ?

Orada ki yalılar villalar yatlar katlar tarihi yapılar ne olacak !

Boğazı o şekilde kırpmanın ülkeye faydası ne olacka ayrıcak ? Geçiş gene ücretsiz olacak gene kaza olursa boğazda olacak risk gene boğazda toplanacak ? Üstüne rant alanı yok ülke için.

Senin bu önerin buradan zaten bedava geçiyorsunuz ama dah rahat geçin bizden size kıyak üstüne milyarlarca dolar masraf edelim yeterki siz güvenle ve rahatla buradan geçin bizim boğazımızı kirletin demektir.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Mayıs 2021
Mesajlar
1,300
Reaksiyon puanı
1,768
Puanları
293
Duyduğum bir yere göre;
  • Her geçiş 80.000 dolar mış.
Kanal istanbul daha yapılmadı ki geçiş ücreti belirlensin :')
Bogazdan bahsediyorsak ücretsiz geçiyorlar ama kiralık kaptan maaşı, bekleme suresince ve bogazdan ağır ağır gecerken kaybedilen zaman=para onu kastetmiş olabilir
 

hakancalis

Profesör
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,249
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
957
Puanları
293
Kanal istanbul daha yapılmadı ki geçiş ücreti belirlensin :')
Bogazdan bahsediyorsak ücretsiz geçiyorlar ama kiralık kaptan maaşı, bekleme suresince ve bogazdan ağır ağır gecerken kaybedilen zaman=para onu kastetmiş olabilir
Gemiler boğazdan ücretsiz mi geçiyor? :D
 
Katılım
11 Mayıs 2021
Mesajlar
1,300
Reaksiyon puanı
1,768
Puanları
293
Gemiler boğazdan ücretsiz mi geçiyor? :D
Ben ücretsiz diye biliyorum ücretli mi
Mesaj otomatik birleştirildi:

Eğer oyleyse kafamı duvara vururum :D
Şöyle birkaç ay boyunca da siyasete çok girmem
Mesaj otomatik birleştirildi:

NOT: biraz baktım bogazdan geçiş ücreti yokmuş ama deniz feneriydi klavuz ücretiydi gemilerden biraz para kapmışız :D
 
Son düzenleme:

hakancalis

Profesör
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
1,249
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
957
Puanları
293
Ben ücretsiz diye biliyorum ücretli mi
Mesaj otomatik birleştirildi:

Eğer oyleyse kafamı duvara vururum :D
Şöyle birkaç ay boyunca da siyasete çok girmem
Mesaj otomatik birleştirildi:

NOT: biraz baktım bogazdan geçiş ücreti yokmuş ama deniz feneriydi klavuz ücretiydi gemilerden biraz para kapmışız :D
Bir de bize diyorsunuz SIĞ diye, ücret alıyoruz tabii.Ancak yeterli mi hayır nedeni ise 1980'li yıllarda uygulanan yanlış politikalar.
 
Üst