İstanbul'a yeni bir ada daha yolda

evowinds

Dekan
Emektar
Katılım
2 Kasım 2008
Mesajlar
9,100
Reaksiyon puanı
174
Puanları
63
Ulaştırma Bakanı Soluk, Kanalİstanbul'dan çıkacak toprağın adreslerini açıkladı.

050520111054266495145_3.jpg


Ulaştırma Bakanı Mehmet Habib Soluk, ''Kanal İstanbul Projesi''nden çıkan hafriyatın bir kısmının üçüncü havaalanının alt dolgularında kullanılacağını, bir kısmıyla Marmara Denizinde yapay bir ada oluşturulacağını ve bu adanın mesire amaçlı kullanılmasının düşünüldüğünü bildirdi.

Soluk, Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattında deneme sürüşleri yapan Piri Reis test treninde, AA muhabirinin sorularını yanıtladı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın kısa süre önce tanıttığı ''Çılgın Proje Kanal İstanbul''un Ulaştırma Bakanlığınca hayata geçirileceğini belirten Soluk, projenin İstanbul'a büyük bir rahatlık kazandıracağını, Boğaz'ın her iki yanındaki yerleşim yerlerinin güvenliğine katkı sağlayacağını söyledi.

--------------------------
Kanal'dan çıkacak malzemeyle Marmara'nın içerisine büyük bir ada kurulacağını, bir kısım hafriyatın da Karadeniz'de özellikle kömür ocaklarının hoyrat görünüşlerinin yok edilmesi, yeşillendirilmesi, çevrenin düzenlenmesi için kullanılacağını bildiren Soluk, ''Proje'den çıkan hafriyatın bir kısmı, yapılması planlanan havaalanının alt dolgularında kullanılacak, bir kısmıyla da Marmara Denizinde yapay bir ada oluşturulacak. Bu adanın mesire amaçlı kullanılması düşünülüyor. İki ayrı dolgu yeri oluşturulmasının amacı da bunun nakliye maliyetinin azaltılması içindir. Bu uzunlukta bir kanaldan çıkan malzemeyi en yakın kısımdaki denize nakil ederek masrafı azaltacağız. İstanbul'da en az 60 milyon yıllık yolcu kapasiteli bir havalimanı düşünüyoruz. Bu tesisin 80-100 milyon kapasitede projelendirilmesi için etüt yapıyoruz'' diye konuştu.

Haberin tamamını okumak için

Not:Konu uzun olduğu için ilgili kısımlar alıntılanmıştır.
 

Silence

Dekan
Katılım
29 Nisan 2009
Mesajlar
7,786
Reaksiyon puanı
49
Puanları
48
Başbakan açıklamıştı silivride yapılacak diye o hava alanını ben öyle hatırlıyorum :)
 

Karadeleler

Öğrenci
Katılım
5 Mayıs 2011
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Valla allahutealanın yaptıklarını yapay yolla değiştiriyolar, çok yanlıs.
 

Kurşun Kalem

Profesör
Katılım
7 Ocak 2011
Mesajlar
2,601
Reaksiyon puanı
58
Puanları
48
Valla allahutealanın yaptıklarını yapay yolla değiştiriyolar, çok yanlıs.

:) Bu mantıkla gidersen, yol yapımı, tünel yapımı, evler için temel kazımı, doğalgaz taşıması için yer kazımı, köprü yapımı, gemiler için liman yapımı falan her şey yanlış olur. Haksız mıyım?
 

blgram

Profesör
Katılım
27 Kasım 2009
Mesajlar
1,522
Reaksiyon puanı
18
Puanları
38
:) Bu mantıkla gidersen, yol yapımı, tünel yapımı, evler için temel kazımı, doğalgaz taşıması için yer kazımı, köprü yapımı, gemiler için liman yapımı falan her şey yanlış olur. Haksız mıyım?
Aynen. O zaman yol felan hiç bir şey yapmayalım .
 

Erdem-FB

Dekan
Katılım
25 Ağustos 2009
Mesajlar
5,746
Reaksiyon puanı
28
Puanları
38
Doğanın dengesini bozmaktan başka bişi değil.
 

Ozgurky

Profesör
Katılım
26 Nisan 2009
Mesajlar
2,698
Reaksiyon puanı
14
Puanları
38
Biz ne ara bu kadar zengin bir ülke olduk da sağa sola para saçıyoruz yav?
 

mendocino

Rektör
Katılım
9 Ocak 2009
Mesajlar
11,032
Reaksiyon puanı
81
Puanları
48
zenginiz tabi canım, en pahalı benzin bizde, en pahalı internet bizde, en fazla vergi bizde...... dünyanın en zengin en refah ülkesi biziz sükürler olsun. Allah başımızdan eksik etmesin bunları.
 

fatihcamli

Doçent
Katılım
2 Kasım 2010
Mesajlar
843
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Valla allahutealanın yaptıklarını yapay yolla değiştiriyolar, çok yanlıs.
Böyle insanlar kaldımı .. Şakasın heralde sen...:hammer:
dedigin cok dogru katılıyorm İnternette zararlı Televizyon şeytan işi Dİkkkat et şeytan doldurur dimiii
 

Fantoma

Profesör
Katılım
9 Ağustos 2008
Mesajlar
2,506
Reaksiyon puanı
27
Puanları
48
Doğanın dengesini bozmaktan başka bişi değil.
Haklısın.
1 - Yapılacak kanal, Karadenizden Marmaraya geçen akıntıların akış düzenini değiştirecek.
Bu da oldukça tehlikeli.
2 - Allahın bomboş arazisi dururken dökme malzeme ile yapılacak hava alanına ne gerek var?
3 - Marmara fay hattının çok iyi incelenmesi ve hafriyatın ona göre yapılması zorunluluğu var.
4 - Uluslararası anlaşmalar kişilerin kafasına göre değiştirilemez.
 

annttiigs

Profesör
Emektar
Katılım
7 Şubat 2007
Mesajlar
2,589
Reaksiyon puanı
24
Puanları
38
Dubai gibi olduk çıktık vesselam.
 

Respawn

Asistan
Katılım
16 Nisan 2011
Mesajlar
127
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bu tür projelere siyasi anlamda karşı çıkanları anlamıyorum.Kardeşim ülkeyi tanıtmak için en iyi yol.Yok para yok.Yok vergi...

Doğa için düşünürsek aklımdan geçen bir şey var.Karadeniz ile Marmara'nın tuzluluk oranı bir değil.Birleşince ne olacak ?
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
113
Bayılıyorum kendi düşündüklerini başkasının düşünemeyeceğini zanneden sıradan insanlara :)
Bizim halk mimara mimarlık
doktora doktorluk
topçuya futbol öğretir...

Bakkal hesabı yapmaktan aciz adam
Dev projelerin mühendislik hesaplarını
elinde hiç bir veri olmadan hiç bir rapor olmadan
ayak üstü yapar çıkar!!!

Onca hazırlanmış çalışmanın, raporların mühendislik işlerinin onun için bir önemi yoktur!!!

Kendisi tüm felaket senaryolarını kafadan çizer!!!
Ama o projeleri hazırlayan Mühendisler Mimarlar o tehlikeleri görmekten acizdir!!!

:D :D :D
 

annttiigs

Profesör
Emektar
Katılım
7 Şubat 2007
Mesajlar
2,589
Reaksiyon puanı
24
Puanları
38
benzin fiyatının önünü alabilmek için diferansiyel hesaplamaya gerek yok arkadaşım. sen bütün gelirini; vergiye, cezaya bağlarsan sonrasında ağlak kalırsın. her itiraz edene de provokasyon dersin. şimdi ben sorayım size; bütün dertlerimiz bitti de bir tane daha boğaz açmak mı kaldı ?

çılgın proje bence insanların hala "taşı toprağı altın istanbul" diyerek yola çıkmalarını engellemektir. bu da "gelmeyin" demekle, "girişe vize koyacağım" demekle olmaz. bu insanları oldukları yerde doyurmakla olur.

turistik açıdan iyi olacağı aşikar ancak turizm bir ülkenin gelir kaleminde kaçıncı sırada olmalıdır ? yatırılan para ne kadar zamanda amorti edilir ? öncelikli ihtiyaç bu mudur gibi sorular cevaplanmalıdır. yapılmasın dememin açık hali yapılsın ama öncelik o olmasın.

alakasız gibi duran bir cümle ile bitireyim. aslında oldukça alakalı; eskiden başbakanın önüne yazar kasa atmak ekonomik sıkıntıya delalet idi. şimdilerde 300 polisi geçip de atabilirsen bunun adı provokasyon oldu.
 

spybot

Guru
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
629
Puanları
113
Bütün işlerimiz bitti tek kanalımız kaldı yapılacak..!
 

anilekinci

Öğrenci
Katılım
10 Mart 2011
Mesajlar
50
Reaksiyon puanı
0
Puanları
6
Bu tür projelere siyasi anlamda karşı çıkanları anlamıyorum.Kardeşim ülkeyi tanıtmak için en iyi yol.Yok para yok.Yok vergi...

Doğa için düşünürsek aklımdan geçen bir şey var.Karadeniz ile Marmara'nın tuzluluk oranı bir değil.Birleşince ne olacak ?

boğazdan zaten birleşiyor? başka bir kanaldan birleşse nolabilir?
 

topalsolucan

Rektör
Katılım
25 Mart 2010
Mesajlar
15,674
Reaksiyon puanı
555
Puanları
113
Bu konuya bu yorumlar.:huh:

Adamlarda akıl yokki, dağıt 600 lira yeter. ne kanalı, ne tüneli, ne köprüsü. "Sen Türkiyesin büyük düşünmek neyine"
 

annttiigs

Profesör
Emektar
Katılım
7 Şubat 2007
Mesajlar
2,589
Reaksiyon puanı
24
Puanları
38
faydalı olanı eleştirmiyoruz zaten. bunun faydası nedir onu soruyoruz ? muhalefet lideri bile yapılan duble yolları kutladı. kazaları azalttı dedi. ki haklı da. doğru yapınca doğru konuşulur. yanlışı eleştirmenin adı provokasyon olmasın. gerçi yakında o olur ama.
 

NeoCrys

Asistan
Katılım
8 Mart 2010
Mesajlar
113
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
bence mesire alanı projesini çok beğendim.
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
113
faydalı olanı eleştirmiyoruz zaten. bunun faydası nedir onu soruyoruz ? muhalefet lideri bile yapılan duble yolları kutladı. kazaları azalttı dedi. ki haklı da. doğru yapınca doğru konuşulur. yanlışı eleştirmenin adı provokasyon olmasın. gerçi yakında o olur ama.

Ön yargıyla dinlerseniz sabaha kadar faydalarını sıralasalar yine de tatmin olmazsınız! Ben yine de cahil halimle bir kaç şey söyleyeyim...

faydası ne?

İstanbul Boğazı'na bir fiyat biçebilir misin?

LPG Yüklü Bir Tanker İstanbul Boğazında Allah Göstermesin Bir Kaza Yapsa! Bunun Ne Gibi Sonuçlar Doğurabileceğini Söyler misin?
Ya da Petrol Yüklü Bir Tanker Boğazda Kaza Yapsa O Petrol Boğaza Boşalsa! Bunun Sonuçları Ne Olur!!!

Eğer İstanbul Boğazına Bir Fiyat Biçemiyorsan O Boğazı Korumanın da Maliyeti Ne Olursa Olsun Üstlenmelisin...
----

Yapılması Düşünülen Proje İçin İş Adamlarının Bana Verin Ben Yapayım Dediklerini TV de Gazetelerde Gördük!!!
30 Milyar Dolar'a ben burayı yaparım diyor adamlar!!!
İş Adamları Paralarını Çöpte Bulmadılar! Geri Gelmeyecek Yere Para Yatırmazlar!!!
Sokaktaki Adam Orası Para Kazandırmaz Diyor!!!
30 Milyar Dolar Verebilecek Adam 30 Koyarım 300 Kazanırım Bu Projeden Diyor!!!
-----

Şu an Boğazdan Gemiler Kolaylıkla Geçemiyor...
Sıraya girip belli bir bekleme süresinden sonra sıraları gelince geçebiliyorlar!!!
Bunun da bu gemilere yıllık maliyeti 1,5 Milyar Dolar Civarı...
Bu Kanal Sayesinde Bekleme Süresi Kısalacak Maliyet Düşecek!!!

----
Boğaz'ın iki girişinde de gemiler beklediği için çevresel kirlilik Oluşuyor!!!
----
İstanbul'a hiç yakışmayan bir liman şehrin ortasında kalmış durumda!
Bu Kanal ile birlikte çok büyük geleceğe yönelik planlı projeli bir liman yapılacak!!!
İstanbul'da eski limandan kurtulacak!!!
---
İstanbul'un bazı semtleri zemin olarak depreme çok dayanıksız!!!
Bu Semtler Planlı Şekilde zaman içinde yeni yapılacak Şehirlere kaydırılacak!!!
---
Turizmcilerin İfade ettiklerine göre Yılda İstanbul'a gelen 7 Milyon Turist sayısı bu projeyle birlikte 30 Milyon'a ulaşacak!!!
---
Kanal ve çevresinde yapılacak Şehirler gökten inmeyecek!!!
Orada Uzmanların İfadesi 100 000 den fazla işçi çalışacak!!!
---
Sayısız Kalem İş Yapılacağı için Sayısız Sektör Buradan Kazanç Sağlayacak!!!
Ekonominin Çarkları Dönecek!!! Fabrikalarda üretim ve istihdam artacak!!!
---
Ve proje tam olarak açıklansın bir çok faydası daha açıklanacaktır!!!

Şuna ******** Şunun Bunun Projesi diye bakmak yerine TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN 100. YIL Projesi Diye Bakarsanız Biraz Daha Olayı Net Görürsünüz!!!
 

KIZILTEKE

Öğrenci
Katılım
2 Kasım 2008
Mesajlar
80
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
bayılıyorum kendi düşündüklerini başkasının düşünemeyeceğini zanneden sıradan insanlara :)
bizim halk mimara mimarlık
doktora doktorluk
topçuya futbol öğretir...

Bakkal hesabı yapmaktan aciz adam
dev projelerin mühendislik hesaplarını
elinde hiç bir veri olmadan hiç bir rapor olmadan
ayak üstü yapar çıkar!!!

Onca hazırlanmış çalışmanın, raporların mühendislik işlerinin onun için bir önemi yoktur!!!

Kendisi tüm felaket senaryolarını kafadan çizer!!!
Ama o projeleri hazırlayan mühendisler mimarlar o tehlikeleri görmekten acizdir!!!

:d :d :d
gayet doĞru sÖylÜyor adamalar ÖlÇmÜŞ bİÇmİŞ kİ sana bunu aÇikliyor deĞİl mİ ?
 

burns206

Profesör
Katılım
31 Mart 2011
Mesajlar
1,866
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
istanbul yerine akdenizden karadenize dogu anadoludan gecen bi kanal olsa cok daha guzel olur bence :p
birde su harfiyat denize dokulunce ekolojik yan etkisi var o da topragi dokulen yerde bicok denizalti canlisi olucek. bu da bazi balik turklerinin sayisinda azlamaya yola acabilir. oldukca yuksek bir ihtimal.

sakinca olarak birde istanbulu su basma ihtimali olan bolge ve ihtimal orani da articak.
ote yandan guzel bisey tabi . birde sole bisey var. devletin geliri articak +2 kopruyle iki ton kopru geliri olucak devletin ,tabi kopruyu kullananlara da +2x masrafi olucak :p

doguya da bitane yapsak .doguya en az 5~ tane kopru gerekir. dogu potansiyel bir gelir merkezine donicek , ayni istanbul gibi. :p
hem gap projesinden cok daha faydali olur .
 
Üst