İşlem İtirazım red edildi

craxy27

Öğrenci
Katılım
11 Eylül 2018
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
25
Herkese hayırlı ramazanlar iş bankasına ait kredi kartım vardı kartımın çalındığını 1 hafta sonra öğrendim kredi kartımdan 150 tlye yakın temassız işlem yapılmış bankayı aradım kartım kapattım.
Yapilan işlemler hakkında harcama itirazında bulundum 1 ay geçti maximum mobilden baktığımda itirazınız red edilmiştir diye mesaj geldi bu konu hakkında ne yapabilirim bilginiz var mı...
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,200
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
Genç kardeşim, üzgünüm ama banka haklı gibi duruyor. Eğer çalındığı gün haber vermiş olsaydın sen haklı olacaktın. Adam kartı çalmış, bir hafta boyunca kullanmış ve sen ancak o zaman haber vermişsin, burada banka hukuken haklıdır ve senin yapabileceğin birşey olacağını pek zannetmiyorum. Eğer haber verdikten sonra para çekseydi adam, o zaman hakkını çatır çatır alabilirdin.
 

craxy27

Öğrenci
Katılım
11 Eylül 2018
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
25
Genç kardeşim, üzgünüm ama banka haklı gibi duruyor. Eğer çalındığı gün haber vermiş olsaydın sen haklı olacaktın. Adam kartı çalmış, bir hafta boyunca kullanmış ve sen ancak o zaman haber vermişsin, burada banka hukuken haklıdır ve senin yapabileceğin birşey olacağını pek zannetmiyorum. Eğer haber verdikten sonra para çekseydi adam, o zaman hakkını çatır çatır alabilirdin.



Peki bankanın bana mesaj atması gerek değilmi kartınızdan alışveriş yapıldı diye
 

bilexsamet

Profesör
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,145
Reaksiyon puanı
2,415
Puanları
358
Savcılığa suç duyurusunda bulundunuz mu?
 

gollik29

Asistan
Katılım
4 Ağustos 2017
Mesajlar
394
Reaksiyon puanı
152
Puanları
43
Konum
İstanbul
Genç kardeşim, üzgünüm ama banka haklı gibi duruyor. Eğer çalındığı gün haber vermiş olsaydın sen haklı olacaktın. Adam kartı çalmış, bir hafta boyunca kullanmış ve sen ancak o zaman haber vermişsin, burada banka hukuken haklıdır ve senin yapabileceğin birşey olacağını pek zannetmiyorum. Eğer haber verdikten sonra para çekseydi adam, o zaman hakkını çatır çatır alabilirdin.
Lakin bankanın sitesinden incelediğimde 'Şu vakit içerisinde itirazda bulunulmalıdır' demiyor. Dikkat eedilmesi gerekenleri sıralamış, süre vermemiş. İtiraz yapılması için dönem içi hareketlere veya ekstreye yansıması gerekiyor. Özellikle süre yazıyor mu diye girdim süre yok. Bence burada tüketici haklı.
 

KaTaRaN

Profesör
Katılım
20 Aralık 2019
Mesajlar
2,850
Reaksiyon puanı
2,515
Puanları
358
Yaş
30
Peki bankanın bana mesaj atması gerek değilmi kartınızdan alışveriş yapıldı diye
Temassız işlem de limit vardır o limiti banka bildiğinizi var sayar ve mesaj atmaz. Tıpkı pos cihazından kartı geçirmek gibi.
 

bilexsamet

Profesör
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,145
Reaksiyon puanı
2,415
Puanları
358
Benim kartımdan 6 yıl önce 2000 dolar yurtdışı harcama yapılmıştı. Ben savcılığa verip harcama itirazında bulundum. Hepsini iade ettiler bana. Ama ben kartı kaybetmemiştim. Benim kart bilgilerim çalınmış ya da klonlanmıştı.
 

TheChild

Profesör
Katılım
5 Nisan 2020
Mesajlar
2,197
Reaksiyon puanı
1,567
Puanları
293
Yaş
28
Konum
Jedi Temple
Tüketici haklarına da başvurun benim bir tanıdığımdan yurtdışı para çekilmiş. 3 ay sonra geri ödedi banka
 

craxy27

Öğrenci
Katılım
11 Eylül 2018
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
25
Lakin bankanın sitesinden incelediğimde 'Şu vakit içerisinde itirazda bulunulmalıdır' demiyor. Dikkat eedilmesi gerekenleri sıralamış, süre vermemiş. İtiraz yapılması için dönem içi hareketlere veya ekstreye yansıması gerekiyor. Özellikle süre yazıyor mu diye girdim süre yok. Bence burada tüketici haklı.

Aynen haklısın kardeşim
Mesaj otomatik birleştirildi:

Temassız işlem de limit vardır o limiti banka bildiğinizi var sayar ve mesaj atmaz. Tıpkı pos cihazından kartı geçirmek gibi.
Bazen postan çekilince mesaj geliyor ama
Mesaj otomatik birleştirildi:

Savcılığa suç duyurusunda bulundunuz mu?
Ne diye bulunucam
 

gollik29

Asistan
Katılım
4 Ağustos 2017
Mesajlar
394
Reaksiyon puanı
152
Puanları
43
Konum
İstanbul
Aynen haklısın kardeşim

Aynen haklısın kardeşim
Mesaj otomatik birleştirildi:


Bazen postan çekilince mesaj geliyor ama
Mesaj otomatik birleştirildi:


Ne diye bulunucam
Savcılıktan önce, banka ile görüşün, neden red edildiğini sorun. Harcama, dönem içi işlemlere geçtiğinden itibaren kaç gün içinde itiraz yapılmalı, onu öğrenin. süreniz var ise itiraz yapın tekrar. Banka red etmeye devam eder ise, bankalar birliğine şikayette bulunun. O da olmaz ise hakkınızı harcayana helal edin. Verilmiş sadakanız olsun.
 

craxy27

Öğrenci
Katılım
11 Eylül 2018
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
25
Savcılıktan önce, banka ile görüşün, neden red edildiğini sorun. Harcama, dönem içi işlemlere geçtiğinden itibaren kaç gün içinde itiraz yapılmalı, onu öğrenin. süreniz var ise itiraz yapın tekrar. Banka red etmeye devam eder ise, bankalar birliğine şikayette bulunun. O da olmaz ise hakkınızı harcayana helal edin. Verilmiş sadakanız olsun.
Allah razı olsun yarın bankayı arayıp bilgi alıcam... çekilen paranın ödemesini banka benden aldı kart ödemesine yansıttı allah islah etsin
 

bilexsamet

Profesör
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,145
Reaksiyon puanı
2,415
Puanları
358
Ne diye bulunucam
Bu alışverişi ben yapmadım. Yapandan şikayetçiyim diye, bir suç duyurusu.

Böyle bir suç duyurusunda bulunmam gerektiğini bana banka söyledi zaten. Savcılığa gidip suç duyurusunda bulunduktan sonra harcama itirazında bulundum. Ya da harcama itirazında bulunup savcılığa başvuru yaptığım soruşturma evrakının bir nüshasını sonradan bankaya vermiştim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Sizin kayıp/çalıntı durumu farklı galiba. Ben karı kaybetmedim ya da çaldırmadım çünkü. Onunla ilgil farklı bir mevzuat var sanırım. Kayıp/çalıntı işlemini 24 saatte bildirmeniz gerekiyormuş galiba.

Maximum Kart Kayıp/Çalıntı Kart Tanzim Koşulları'nda Şöyle yazıyor:

"Kartınızın kaybolması veya çalınması durumunda, kayıp/çalıntı bildiriminizi en yakın
İş Bankası Şubesine başvurarak ya da 0850 724 0 724 numaralı Telefon Şubemizi arayarak yapabilirsiniz. Kayıp/çalıntı durumunda kötü niyetli üçüncü kişilerce uğratılacağınız zararlarla ilgili yapacağınız itirazlar, 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'na göre değerlendirilerek sonuçlandırılacaktır. Harcama
itirazınızın olması durumunda İnternet Şubemizde yer alan "Harcama İtiraz Formu’nun" doldurularak Bankamıza iletilmesi gerekmektedir.
01.03.2006 tarihinde yürürlüğe giren 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu gereği, kart hamilleri, yapacakları kayıp ya da çalıntı bildiriminden önceki yirmi dört saat içinde kartları ile gerçekleştirilen hukuka aykırı kullanımdan doğan zararlardan 150 TL ile sınırlı olmak üzere sorumludurlar. Kartın kullanımının, bir kod numarası, şifre veya kimliği belirleyici başka bir yöntemin kullanılmasını gerektirdiği işlemler ise ödemenin kapsamı dışındadır."


 
Son düzenleme:
Üst