İphone X Sorunu ve Apple'nin çözümsüzlüğü

Bu konuyu okuyanlar

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
Merhabalar. Lütfen rica ediyorum okuyun ve bana bir öneride bulunun yoksa Apple beni kanser edecek

İphone X kullanıcısıyım yada mağduruyum desem daha mı doğru olur acaba bilemedim, telefonumda nisan 2019'dan beri 3,5 yada 7-8 günde bir kapanma sorunu var. Telefon kapanıyor, kapanınca 8-10 dakika boyunca açamıyorum açılmıyor bu sorunu müşteri hizmetlerine bildirdim bana servise yollamamı söyledi bulunduğum coğrafyaya yakın Esc servisine (Sakarya) yolladım ESC servisi "Ekran tertibatı" değişimi yapıp yollamış. Aynı sorunum bir hafta sonra tekrar nüksetti tekrar müşteri hizmetlerini aradım bana bu sefer telefonumu İstanbula yollamamı orasının metropol bir şehir olduğunu baştan sağma iş yapamayacaklarını söylemesi üzerine Efortek servisine yolladım tabi bu arada sorunu bir kağıdın içine yazıyorum ve diyorum ki: Telefonumda kapanma sorunu oluyor 3 günde 5 günde yada 1 hafta da bir bu sorunu yapıyor bu sorundan daha önce sakaryadaki ESC servisine gönderdim "Ekran tertibatı değişimi" yaptılar" ancak sorunuma çözüm olmadı diye not düşüyorum. Ne işse ve nasıl bir mantıksa Efortek serviside "Ekran tertibatı değişimi" yapıp yolluyor. Şaka gibi değil mi? Tabi bu süreçte bir müşteri hizmetleri üst departmanı atıyorlar bana irlanda bağlantılı bir departman, bir hanımefendi sorunumu baştan sona biliyor ona diyorum ki neden ekran değişimi oluyor telefonumda bana ekranda belki ölü pixel vardır ondan değiştirmiş olabilirler diyor. e peki o zaman neden 2.sefer tekrar ekran değişimi yapılıyor ve sorunum çözülemiyor diye soruyorum sağlıklı bir cevap veremiyor. Bu sefer bana diyor ki siz telefonun tam kapandığı zaman açınca 3 düğmesine telefon titreyene kadar basılı tutun o sırada rapor almış olacak. haydaaaa diye sinirlenerek peki onada peki diyorum ve telefonun kapanmasını bekliyorum. Aradan 3-5 gün geçiyor ve telefon kapanıyor telefonu açıp dediklerini yapıp hemen arıyorum departmanı bana diyor ki pc başındamısın evet diyorum telefonu pc ye bağlayıp itunesle eşleştiriyorum o sırada bir bağlantı linki verip bana uzaktan teamwiever gibi bir programla uzaktan kontrol ediyorlar ve bana telefondan bir dosyayı verdikleri linke yüklememi ve beklememi söylüyorlar (şu işe bakın değil mi şu uğraşa) neyse denileni yapıp zip dosyası halinde verdikleri linke yolluyorum rapor dosyasını mühendisler inceleyecekmiş ve mühendisler incelemişler telefonumda hiçbir sorun yokmuş işte artık kanser olma aşamasına geldik. Diyorum ki lütfen rica ediyorum telefonumu size servisinize göndereyim bir teknik eleman bu telefonu 10 gün kullansın kesinlinle sorunumu görecektir tek talebim sorunumun giderilmesi ben banka hesapları ile yatırım işleri ile kur ile uğraşıyorum bu telefon öyle bir anda kapanma yapar ki beni mahfededer sizden tek talebim sorunumun giderilmesi diyorum. Böyle bir manuel olarak telefonu kullanıp test etme politikamız yok diye kafayı yedirici bir cevap alıyorum. Tabi artık sinirden suratlarına kapıyorum ve bana atanan departmandaki hanımın benimle artık iletişime geçmemesini söylüyorum (çok kötü hakaretler edebilirim) telefon 1 hafta geçmeden yine aynı sorunu yapıyor yani kapanıyor. Arıyorum müşteri hizmetlerini bana bu sefer başka departman atıyorlar ve atanan departmandaki beyefendi diyor ki. "Yani kimsenin günahını almak istemem ama size yanlış bilgi verilmiş sanırım sizin telefonda sorun var yani şöyle sorun var yazılımsal, bu konuda şikayet aldık bir kaç yerden ama emin olun Apple bu sorunu çözecektir şuan sadece bu sorun üzerine çalışılıyor yeni güncelleme ile bu sorun ortadan kalkacak" teşekkür ederek kapatıyorum. Kısa süre sonra yeni güncelleme olan İOS 12.3.1 geliyor güncelliyorum ve sorunum 1 hafta sonra yine devam ediyor yani güncelleme de sorunumu çözmüyor bu arada İphone X kulllanan komşularımın hiçbirinde böyle bir sorun yok. Yani şu Apple'nın yaptığına uğraştırmasına çözümsüzlüğüne bakar mısınız? Şimdi ben ne yapayım? Bir insan bu derece uğraştırıl bu derece psikolojisiyle oynanır mı? Tavsiyeniz nedir ne yapayım Apple beni çok kötü bir şekilde mağdur etti telefonumun sorununu düzeltmemek (muhtemelen donanımsal sorun var ve değişim olması gerekiyor, değişim yapmamak için 500 takla atıyorlar) için yaptıkları şeye bakın her ne dedilerse yaptım ama bu kadar da müşteri uğraştırılır mı bu nasıl bir iştir inanın küfür etmemek dümdüz gitmemek için kendimi zor tutuyorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
 

grbzz

Müdavim
Emektar
Katılım
28 Aralık 2018
Mesajlar
6,856
Reaksiyon puanı
9,769
Puanları
113
Benimde başıma benzer şeyler geldi aslında. Benim sorunum ise ekranın gidip gelmesiydi en sonunda bi gitti birdaha gelmedi. 3 kez servise yolladım (Ofis İletişim-İstanbul) ve çözüm bulamadılar. Üçüncü seferde Apple ile iletişime geçtim. Sorunun bende olmadığı belirlendi ve değişim kapsamına alındı. Ancak bu sırada bana çeşitli mail adresleri verildi ve sürekli olarak Apple tarafından arandım. Yaklaşık işlem 4 ay sürdü. Çünkü iphonelar dönüşüm için İrlanda'ya gidip orada imha edilince İstanbul'dan yeni iphone yola çıkıyor. Benim cihazım 5s'ti ve bana Se yolladılar, sorunsuz bir şekilde işlemi tamamlamıştım. Ancak sizinki bir hayli ilginç bir durum çünkü apple en ufak bir problemde değişim veya para iadesi yapan bir firma.
Zaten açıkca sizinle ilgilenmemişler. Çünkü bin tane işlem oluyor ve hepsi mail üstünden yapılıyor.
Ama şunu sormak istiyorum cihaz kaç kez servise gitti, cihazı alalı ne kadar oldu ve ne kadarlık bir servis süresi kaldı ? Elinizde 3 adet servis kaydı varsa apple direk değişim talebini onaylıyor.
Bana kalırsa siz cihazı tekrardan servise yollayın 3 adet servis kaydı olduğu anda apple ile iletişime geçin hala değişimi onaylamıyorlarsa Tüketici hakem heyetine başvurun.
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. Cihazım 3 kez servise gitti. İlk gidişinde "Ekran tertibatı değişimi" yapıldı. 2.Gidişinde yine aynı şekilde Ekran değişimi" yapıldı. 3.Gidişinde ise servis ECS sorgulamaya not düşmüş: "Telefonunuz bulgularla beraber Apple Onarım merkezine gönderilmiştir" diye. Onarım merkezi de telefonumu gönderdi ve içinden not düştükleri rapor kağıdı çıktı rapordaki yazı trajikomik: "Telefonunuz da yazılım güncellemesi yapıldı sorununuz giderilmiş olabilir" Olabilir nedir nasıl bir cevaptır yani inanın telefonu duvara vurup kırma noktasına geldim kaç defa. Bana bir komşum Apple ile ilgili şunu söyledi onlarda çok uğraşmış ve bıkmışlar.

Apple Türkiye'den çok fazla telefon değişimi olmuş, yani ciddi bir suistimal söz konusuymuş bunun üzerine Apple politika değişikliğine gitmiş, telefon değişim olayını son derece zorlaştırmışlar. Komşumda İphone XR var onunda telefonu görüşme yaparken kesiliyor yani hat kesiliyor müşteri temsilcisi raporda %10 geçmesi lazım demiş. En sonunda %10 geçtiğini söylemişler şimdi ne olacak diye sorduğunda komşum tekrar rapor alınması lazım demişler komşumda saç baş yoluyor onlarda bıkmış uğraşmaktan. Ben telefonumu ilk servise yolladığımda bana sen yandın dediler. Dedim hayır Apple müşterisini mağdur etmez, görürsün dediler, yani hakikatten çıldırmak üzereyim birazdan yine arıyacam müşteri hizmetlerini. Telefon değişimi yapsalarda şu uğraşı psikolojimin bozulmasını göz önüne aldığımda bundan sonra bir daha asla Apple'ın ürünlerinden almıyacam böyle bir rezalet en "dandik" denen markaların servisinde dahi görmedim. Bu arada cihazımın garantisinin dolmasına 4-5 ay kaldı.
 

grbzz

Müdavim
Emektar
Katılım
28 Aralık 2018
Mesajlar
6,856
Reaksiyon puanı
9,769
Puanları
113
Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. Cihazım 3 kez servise gitti. İlk gidişinde "Ekran tertibatı değişimi" yapıldı. 2.Gidişinde yine aynı şekilde Ekran değişimi" yapıldı. 3.Gidişinde ise servis ECS sorgulamaya not düşmüş: "Telefonunuz bulgularla beraber Apple Onarım merkezine gönderilmiştir" diye. Onarım merkezi de telefonumu gönderdi ve içinden not düştükleri rapor kağıdı çıktı rapordaki yazı trajikomik: "Telefonunuz da yazılım güncellemesi yapıldı sorununuz giderilmiş olabilir" Olabilir nedir nasıl bir cevaptır yani inanın telefonu duvara vurup kırma noktasına geldim kaç defa. Bana bir komşum Apple ile ilgili şunu söyledi onlarda çok uğraşmış ve bıkmışlar.

Apple Türkiye'den çok fazla telefon değişimi olmuş, yani ciddi bir suistimal söz konusuymuş bunun üzerine Apple politika değişikliğine gitmiş, telefon değişim olayını son derece zorlaştırmışlar. Komşumda İphone XR var onunda telefonu görüşme yaparken kesiliyor yani hat kesiliyor müşteri temsilcisi raporda %10 geçmesi lazım demiş. En sonunda %10 geçtiğini söylemişler şimdi ne olacak diye sorduğunda komşum tekrar rapor alınması lazım demişler komşumda saç baş yoluyor onlarda bıkmış uğraşmaktan. Ben telefonumu ilk servise yolladığımda bana sen yandın dediler. Dedim hayır Apple müşterisini mağdur etmez, görürsün dediler, yani hakikatten çıldırmak üzereyim birazdan yine arıyacam müşteri hizmetlerini. Telefon değişimi yapsalarda şu uğraşı psikolojimin bozulmasını göz önüne aldığımda bundan sonra bir daha asla Apple'ın ürünlerinden almıyacam böyle bir rezalet en "dandik" denen markaların servisinde dahi görmedim. Bu arada cihazımın garantisinin dolmasına 4-5 ay kaldı.
O zaman siz tekrardan arayın ve sorunu baştan sona anlatın eğer hala aynı tantana devam ederse hemen dava açın çünkü garantinin bitimine az kalmış. Ve mail atmayı deneyin mutlaka bir cevap gelecektir size. Ama çok şaşırdım Apple böyle bir şeyi yapacak bir firma değildi.
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
Bugün aradım tekrar müşteri hizmetlerini, yeni kıdemli üst departman aldı dosyamı başımdan geçen süreci satır satır anlattım, telefonumda neden 2 kere ekran değişimi olduğunu sordum ve neden bu derece uğraştırıcı bir süreçle muhattap olmak zorunda kaldığımı sordum ve son kıdemli departmanın güncelleme ile bu sorunun aşılacağını ancak güncelleme ile de sorunun aşılmadığını yaklaşık 2 aydır bu sorun yüzünden mağduriyetimin devam ettiğini söyledim. Diğer departmandaki arkadaşlar gibi yardımcı olacağını ne gerekiyorsa yapacağını söyledi dosyamı incelemiş ilk gönderdiğim servisle iletişime geçecekmiş bu sırada benden telefonumu sıfırlayıp yeniden etkinleştirme mi istedi. Yeniden sıfırlayıp kurulum yaptım, yedeklemelerimi yükledim, departman beni tekrar aradı pazartesi tekrar arayacağını servislerle görüşüp yapılması gerekenleri seçeneklere bakacağını söyledi. Bakalım bu sefer ki süreçte ne olacak. Hiç umudum yok yine lakin çözüm olmazsa bu seferde yasal olarak ne yapabilirim diye bakacam. Çünkü gerçekten beni aşırı derecede yordular.
 

grbzz

Müdavim
Emektar
Katılım
28 Aralık 2018
Mesajlar
6,856
Reaksiyon puanı
9,769
Puanları
113
Sevindim, inşallah bu sefer mağdur erişmezsin. Aynı şeyler devam ederse de aç dava olsun bitsin onlar uğraşsın.
 

batuhan.ersan81

Öğrenci
Katılım
1 Haziran 2019
Mesajlar
25
Reaksiyon puanı
8
Puanları
3
Yaş
21
Bugün aradım tekrar müşteri hizmetlerini, yeni kıdemli üst departman aldı dosyamı başımdan geçen süreci satır satır anlattım, telefonumda neden 2 kere ekran değişimi olduğunu sordum ve neden bu derece uğraştırıcı bir süreçle muhattap olmak zorunda kaldığımı sordum ve son kıdemli departmanın güncelleme ile bu sorunun aşılacağını ancak güncelleme ile de sorunun aşılmadığını yaklaşık 2 aydır bu sorun yüzünden mağduriyetimin devam ettiğini söyledim. Diğer departmandaki arkadaşlar gibi yardımcı olacağını ne gerekiyorsa yapacağını söyledi dosyamı incelemiş ilk gönderdiğim servisle iletişime geçecekmiş bu sırada benden telefonumu sıfırlayıp yeniden etkinleştirme mi istedi. Yeniden sıfırlayıp kurulum yaptım, yedeklemelerimi yükledim, departman beni tekrar aradı pazartesi tekrar arayacağını servislerle görüşüp yapılması gerekenleri seçeneklere bakacağını söyledi. Bakalım bu sefer ki süreçte ne olacak. Hiç umudum yok yine lakin çözüm olmazsa bu seferde yasal olarak ne yapabilirim diye bakacam. Çünkü gerçekten beni aşırı derecede yordular.
Reis okurken ben dellendim Allah sabır versin
 

Erkam376

Doçent
Katılım
12 Nisan 2018
Mesajlar
551
Reaksiyon puanı
165
Puanları
43
Ben kullandığım İPhone cihazlarımda hiç böyle bir şey olmadı. Bir defa İPhone 6s cihazım ekranda cizgiler çıkmıştı gittim servise 1 hafta sonra bana yeni cihaz verdiler. Diğer İPhone cihazlarımda hiç sorun yaşamadım. Şuan İPhone XS kullamıyorum hiç bir sıkıntı yok ve aynı zamanda Samsung S10e kullanıyorum, ilk kurulum yaparken samsung S10e çok ısınma sorunu ile başladı cihazı açar açmaz ve ara sıra oluyor normal mi bilmiyorum. Aldığım yere gittim mediamarkt’e biraz daha kullanın devam ederse cihazı getirin dediler. Sorun telefonda ise değişim yapılır dediler. Ne yapıcam bende bilmiyorum. Daha önceki S8 telefonumda hiç böyle bir şey yaşamadım ama samsung servis tarafı çok berbat diye söylentiler var hayırlısı.
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
Ben kullandığım İPhone cihazlarımda hiç böyle bir şey olmadı. Bir defa İPhone 6s cihazım ekranda cizgiler çıkmıştı gittim servise 1 hafta sonra bana yeni cihaz verdiler. Diğer İPhone cihazlarımda hiç sorun yaşamadım. Şuan İPhone XS kullamıyorum hiç bir sıkıntı yok ve aynı zamanda Samsung S10e kullanıyorum, ilk kurulum yaparken samsung S10e çok ısınma sorunu ile başladı cihazı açar açmaz ve ara sıra oluyor normal mi bilmiyorum. Aldığım yere gittim mediamarkt’e biraz daha kullanın devam ederse cihazı getirin dediler. Sorun telefonda ise değişim yapılır dediler. Ne yapıcam bende bilmiyorum. Daha önceki S8 telefonumda hiç böyle bir şey yaşamadım ama samsung servis tarafı çok berbat diye söylentiler var hayırlısı.

Samsung servisinin işleyişi hakkında hiç bir bilgim yok, bundan 2 yıl önce bende İphone 6s plus kullanıyordum telefon kısa yoldan bluetoch kapaması yapmıyordu servise gönderdiydim 1 hafta sonra yenisi geldiydi. Ama artık o kadar kolay olmadığını Apple'nın bu konuda Türkiye ile ilgili bir politika değişikliğine gittiği söyleniyor. En çok suistimalin, en çok değişimin yapıldığı ülkenin Türkiye olduğu söyleniyor. Bence doğrudur da, ama bu suistimaller yüzünden gerçekten sorun yaşayan bizlerde mağdur olmuş oluyor.
 

grbzz

Müdavim
Emektar
Katılım
28 Aralık 2018
Mesajlar
6,856
Reaksiyon puanı
9,769
Puanları
113
Ben kullandığım İPhone cihazlarımda hiç böyle bir şey olmadı. Bir defa İPhone 6s cihazım ekranda cizgiler çıkmıştı gittim servise 1 hafta sonra bana yeni cihaz verdiler. Diğer İPhone cihazlarımda hiç sorun yaşamadım. Şuan İPhone XS kullamıyorum hiç bir sıkıntı yok ve aynı zamanda Samsung S10e kullanıyorum, ilk kurulum yaparken samsung S10e çok ısınma sorunu ile başladı cihazı açar açmaz ve ara sıra oluyor normal mi bilmiyorum. Aldığım yere gittim mediamarkt’e biraz daha kullanın devam ederse cihazı getirin dediler. Sorun telefonda ise değişim yapılır dediler. Ne yapıcam bende bilmiyorum. Daha önceki S8 telefonumda hiç böyle bir şey yaşamadım ama samsung servis tarafı çok berbat diye söylentiler var hayırlısı.
Herkes aynı türküyü çalıyor. Millet orta segment bir cihazdan amiral gemisi performansı beklediği için her donma ve kasmada servise yolluyor bu yüzden de adamlar yıldı artık. S10e sorunu çokça gündeme geldi. Siz direkt olarak samsungla iletişime geçin çok da iyi bir hizmet alırsınız ben Apple ve Samsung'u yıllardan beri kullanıyorum ikisinden de güzel geri dönüşler aldım. Milletin lafina takılmayın siz.
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
Bugün müşteri temsilcisi kıdemli departman aradı telefonumu servise göndermemi istedi, onlardan birkaç gün müsade istedim başka telefon bulmak, telefonsuz kalmamak için, temsilci de tabi ki ama telefonunu yollayacağınız zaman mutlaka mail atın tarafıma süreci beraber işleyelim dedi. Tamam dedim muhtemelen çarşamba yada perşembe günü göndericem telefonu bakalım ne sonuç çıkacak bu sefer.
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
Bu sorunun belli bir şarj seviyesinde oluyor mu?

Hayır, hiç farketmiyor doluyken de yapıyor, azalmışken de, telefon kapanmadan batarya seviyesi ne ise açıldığında da oradan devam ediyor, artı birkaç kez uzaktan batarya kontrolleri de yapıldı her seferinde batarya sorunsuz çıktı.
 

fahribagci

Öğrenci
Katılım
3 Kasım 2018
Mesajlar
24
Reaksiyon puanı
3
Puanları
3
Yaş
33
Hayır, hiç farketmiyor doluyken de yapıyor, azalmışken de, telefon kapanmadan batarya seviyesi ne ise açıldığında da oradan devam ediyor, artı birkaç kez uzaktan batarya kontrolleri de yapıldı her seferinde batarya sorunsuz çıktı.

O zaman senin telefonunda bir parça işlevini tam yapamıyor. Eğer donanım bölümünde bir sıkıntı yoksa yazılımsal olarak bir sorun vardır. Hani yetkili servisten birisi sana sorunun yazılımsal olduğunu söylemiş ya! Sonraki güncellemelerde bu sorun çözülür demiş. Fakat sen iOs 12.3.1 sürümünü indirince sorun çözülmemiş ya! Ben galiba bu sorunun nasıl çözüleceğini biliyorum.
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
O zaman senin telefonunda bir parça işlevini tam yapamıyor. Eğer donanım bölümünde bir sıkıntı yoksa yazılımsal olarak bir sorun vardır. Hani yetkili servisten birisi sana sorunun yazılımsal olduğunu söylemiş ya! Sonraki güncellemelerde bu sorun çözülür demiş. Fakat sen iOs 12.3.1 sürümünü indirince sorun çözülmemiş ya! Ben galiba bu sorunun nasıl çözüleceğini biliyorum.

Sorun yazılımsal değil bence, çünkü telefon kapandıktan sonra hemen açamıyorum, telefonun mutlaka donanımsal olarak bir tepki verip açılması lazım gibi geliyor bana, hem öyle olsa genel bir sorun olurdu bana özel olmazdı sanırım değil mi? Çok büyük ihtimal donanımsal bir sorun var belki de bu sorun sürekli ekranı bozuyordur. Çünkü bozuk gerekçesiyle iki kere ekran değişti telefonumda. Sorunum nasıl çözülür bu arada?
 

fahribagci

Öğrenci
Katılım
3 Kasım 2018
Mesajlar
24
Reaksiyon puanı
3
Puanları
3
Yaş
33
Sorun yazılımsal değil bence, çünkü telefon kapandıktan sonra hemen açamıyorum, telefonun mutlaka donanımsal olarak bir tepki verip açılması lazım gibi geliyor bana, hem öyle olsa genel bir sorun olurdu bana özel olmazdı sanırım değil mi? Çok büyük ihtimal donanımsal bir sorun var belki de bu sorun sürekli ekranı bozuyordur. Çünkü bozuk gerekçesiyle iki kere ekran değişti telefonumda. Sorunum nasıl çözülür bu arada?

Eğer sorun yazılımsalsa telefonuna İPSW adı verilen bir dosya indirmen gerekiyor. Fakat bu dosyayı bilgisayarına indirip iTunes uygulaması sayesinde telefonuna kurabilirsin. Eğer sorun donanımsalsa senin yapacağın bir şey yok.
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
Eğer sorun yazılımsalsa telefonuna İPSW adı verilen bir dosya indirmen gerekiyor. Fakat bu dosyayı bilgisayarına indirip iTunes uygulaması sayesinde telefonuna kurabilirsin. Eğer sorun donanımsalsa senin yapacağın bir şey yok.

Telefona en son "Apple onarım servisi" yazılım güncellemesi yapıldı, sorununuz çözülmüş olabilir diye not düşüp telefonumu göndermişti, muhtemelen sizin dediğiniz işlemleri yapmıştır. Ancak sorun çözülmedi ondan sonra iki güncelleme geldi bu iki güncelleme de sorunu çözmedi. Artık yazılımsal olmadığına neredeyse eminim. Telefonda bir donanımsal uyuşmazlık olabilir, yazılımla, güncellemelerle, sıfırlamalarla çözülmedi sorun.
 

fahribagci

Öğrenci
Katılım
3 Kasım 2018
Mesajlar
24
Reaksiyon puanı
3
Puanları
3
Yaş
33
Telefona en son "Apple onarım servisi" yazılım güncellemesi yapıldı, sorununuz çözülmüş olabilir diye not düşüp telefonumu göndermişti, muhtemelen sizin dediğiniz işlemleri yapmıştır. Ancak sorun çözülmedi ondan sonra iki güncelleme geldi bu iki güncelleme de sorunu çözmedi. Artık yazılımsal olmadığına neredeyse eminim. Telefonda bir donanımsal uyuşmazlık olabilir, yazılımla, güncellemelerle, sıfırlamalarla çözülmedi sorun.

O zaman dediğin gibi sorun donanımla ilgili. Eğer bu sorun devam ederse telefonu değiştirmekten başka bir yol kalmıyor. Çünkü Apple şimdiye kadar bir şey yapmadıysa şimdi de yapmaz bence.
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
O zaman dediğin gibi sorun donanımla ilgili. Eğer bu sorun devam ederse telefonu değiştirmekten başka bir yol kalmıyor. Çünkü Apple şimdiye kadar bir şey yapmadıysa şimdi de yapmaz bence.

En son konuştuğum departman telefonu tekrar servise gönderecez dedi bana, arkadaştan yedek telefon gelecek onu bekliyorum telefon geldiği zaman bana mail at öyle gönderelim dedi departman bakalım bugün yarın telefonu yollayacaz tekrar servise
 

fahribagci

Öğrenci
Katılım
3 Kasım 2018
Mesajlar
24
Reaksiyon puanı
3
Puanları
3
Yaş
33
En son konuştuğum departman telefonu tekrar servise gönderecez dedi bana, arkadaştan yedek telefon gelecek onu bekliyorum telefon geldiği zaman bana mail at öyle gönderelim dedi departman bakalım bugün yarın telefonu yollayacaz tekrar servise

İnşallah düzelir.
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
Sorun düzelmedi ve yine ilgisiz bir servis müşterinin ne dediğini dahi doğru dürüst okumadan not düşen bir Genpa
Telefonu yolladığım zaman not düştüğüm sorun ile onların okuyup not ettikleri yazımı İlk önce kıdemli departmana gönderdim ki çelişkiyi görsünler

"Tekrar Merhaba Berk Bey, Benim gönderdiğim arıza tanımı şudur
ARIZA TANIMI
TELEFONDA BİR HAFTA SÜRE GEÇMEDEN KAPANMALAR MEYDANA GELİYOR
BAZENDE EKRANA DOKUNDUĞUMDA EKRAN UYANMIYOR O SIRADA TELEFON
KAPALIMI DİYE YAN DÜĞMEYE BİR KERE BASINCA TIK SESİ GELİYOR
ANCAK ORTADA YUVARLAK İŞARET DÖNÜP TELEFON HEMEN KAPANIYOR
KAPANDIĞI ZAMANDA HEMEN AÇILMIYOR TELEFONU YAKLAŞIK
BEŞ DAKİKA SONRA AÇABİLİYORUM.APPLE KIDEMLİ DEPARTMANI
BERK BEY YÖNLENDİRMESİ İLE SERVİSİNİZE GÖNDERMİŞ BULUNUYORUM.

Servisin Not ettiği arıza tanımı da budur:
CİHAZ KENDİLİĞİNDNE KAPANIYOR BAZEN EKRAN AÇILMAK İSTENDİĞİNDNE AÇILMIYOR AÇMA KAPAMA TUŞU İLE AÇILMAK İSTENDİĞİNDE EKRAN DÖNÜP KAPANIYOR VE CİHAZ TAMAMEN KAPANIYOR KAPANDIĞINDA HEMEN AÇILMIYOR AÇILDIĞINDA YAKLAŞIK 5 DAKİKA AÇIK KALIYOR SİM TRAYA GÖRE KAYIT ALINDI EKB YOK

Sizce benim yazdığım arıza tanımıyla örtüşüyor mu?"

Servis telefonuma bakmış sorun yokmuş Bende ondan sonra tekrar departmana şu mail'i attım.

Tekrar merhaba Berk bey sanırım servislerin ciddiyetsizliğini benim gönderdiğim arıza tanımı ile onların not düştürkleri arıza tanımından çok net bir şekilde görmüşsünüzdür. Şimdi de telefonumu şu not’u düşerek göndermişler yada gönderecekler.

Servis Açıklaması:
CİHAZA ÜRETİCİ VE SES TESTLERİ YAPILDI BELİRTİLEN HATALAR GÖZLEMLENMEDİ.GÜNCEL YAZILIM YÜKLENDİ


Size soruyorum Benim arıza tarifim telefonun bir hafta içinde kapanma sorunu yaptığını yazarken bu teknik servis telefon eline geçer geçmez telefonda belirtilen hatanın gözlemlenmediğine nasıl kanaat getirebiliyor? Geleceği gören bir teknoloji mi var ellerinde? Bunun akla yatkın mantıklı bir açıklaması var mı? Ses testi nedir ki? Benim sesle ses sorunuyla alakalı bir şikayetim yok ki, bu nasıl bir baştan sağma hizmet anlayışıdır lütfen kendiniz karar verin. Size söz veriyorum telefonumdaki sorunu size videolu olarak kanıtlayacam.

Sorun yaşandığı anda yani ekrana dokunduğumda erkran uyanmadığında sorun yaptığını anlamış olacak ve direkt tarihi saati saniyesi olarak kayda girecem. Telefonun sorununu telefonda ekran siyahken uyanmıyorken ama o sırada aslında telefonun çalıştığını çünkü yan düğmeye basıldığında tık diye ses verdiğini ve o sırada hemen telefonun kapandığını ve hemen açılmadığını kayıt etmiş olacam ve hatta kimse bu telefon o telefon değil diyemesin diye de telefon açıldığında IMEI numarasını da teşhir etmiş olucam. Peki ben bunu video’lu bir şekilde kanıtladığımda Apple’ın bu servislere (iki kere ekran değişenlere, yazılım güncelleyip yollayanlara) herhangi bir yaptırımı ve benim aylardır yaşadığım mağduriyetin somut bir karşılığı olacak mı? Lütfen sizinle bugün öğleden sonra sesli iletime geçelim. Nasıl bir süreç işleyeceğimiz konusunda yardımcı olun, sorunum daha da çözülmezse tüm yasal haklarımı da saklı tutacam saygılar.
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
Telefonum aynı sorunu yine yaptı Kıdemli departman berk beye defalarca mail attım ancak hiçbir şekilde geri dönüş yapmadı. Bende telefon sorun yaptığı zaman sorunu video'ya kaydettim, telefon cebimde kapanmış açılmıyor, 6-7 dakika boyunca açılmama olayını tamamen videoya kaydettim. Video'nun sonlarına doğru kesintisiz olarak telefonun aynı telefon olduğunun ıspatı için de IMEI numarasını'da kayda aldım. Müşteri hizmetlerini aradım tekrar başka departman atadılar :) Video'yu kaydettiğimi söyledim yine aynı süreci anlattım yarın bana geri dönüş yapacağını yardımcı olacağını söyledi. Bakalım bu sefer ne olacak, yani bu kadar zamandır telefonda sorun olduğunu ıspatlayamıyoruz, ellerinde geleceği gören cihazlar var sanırım sorun yok diye hemen yolluyorlar.
 

WellTime54

Müdavim
Katılım
26 Eylül 2017
Mesajlar
2,415
Reaksiyon puanı
1,000
Puanları
113
Yaş
31
Geçmiş olsun çok can sıkıcı bi durum gerçekten ki x ten bahsediyoruz daha özel bir ilgi ve muameleyi hak edebilecek bi cihaz fiyatı ve 10. Yıl cihazı olması sebebiyle. Yukarıda bir arkadaş cihaz değişimlerinin Türkiyede suistimal edildiğinden ve bundan dolayı artık cihaz değişimlerinin zorlaştığını söylemiş gerçekten öyle bende bu düşüncedeyim. Benim bi çok tanıdığım cihazlarının garantilerinin bitmesine yakın hep angarya sorunlardan servise gönderip sıfır cihazlar aldılar bencede bunun etkisi vardır. Sizin durumunuzda bana göre geçte olsa cihaz değişimi yapacaklardır çünkü defalarca Yollamışsınız çözememişler problemi umarım mağduriyetin en kısa zamanda giderilir tekrar geçmiş olsun
 

KNMX

Müdavim
Katılım
2 Temmuz 2017
Mesajlar
6,936
Reaksiyon puanı
3,747
Puanları
113
ŞikayetVar(.)com'a şikayetinizi yazmanızı öneririm. Sorunlar karşısında ben de sinirlendim gerçekten.
 

detanaoq

Asistan
Katılım
24 Haziran 2019
Mesajlar
246
Reaksiyon puanı
71
Puanları
28
Yaş
43
Sorun düzelmedi ve yine ilgisiz bir servis müşterinin ne dediğini dahi doğru dürüst okumadan not düşen bir Genpa
Telefonu yolladığım zaman not düştüğüm sorun ile onların okuyup not ettikleri yazımı İlk önce kıdemli departmana gönderdim ki çelişkiyi görsünler

"Tekrar Merhaba Berk Bey, Benim gönderdiğim arıza tanımı şudur
ARIZA TANIMI
TELEFONDA BİR HAFTA SÜRE GEÇMEDEN KAPANMALAR MEYDANA GELİYOR
BAZENDE EKRANA DOKUNDUĞUMDA EKRAN UYANMIYOR O SIRADA TELEFON
KAPALIMI DİYE YAN DÜĞMEYE BİR KERE BASINCA TIK SESİ GELİYOR
ANCAK ORTADA YUVARLAK İŞARET DÖNÜP TELEFON HEMEN KAPANIYOR
KAPANDIĞI ZAMANDA HEMEN AÇILMIYOR TELEFONU YAKLAŞIK
BEŞ DAKİKA SONRA AÇABİLİYORUM.APPLE KIDEMLİ DEPARTMANI
BERK BEY YÖNLENDİRMESİ İLE SERVİSİNİZE GÖNDERMİŞ BULUNUYORUM.

Servisin Not ettiği arıza tanımı da budur:
CİHAZ KENDİLİĞİNDNE KAPANIYOR BAZEN EKRAN AÇILMAK İSTENDİĞİNDNE AÇILMIYOR AÇMA KAPAMA TUŞU İLE AÇILMAK İSTENDİĞİNDE EKRAN DÖNÜP KAPANIYOR VE CİHAZ TAMAMEN KAPANIYOR KAPANDIĞINDA HEMEN AÇILMIYOR AÇILDIĞINDA YAKLAŞIK 5 DAKİKA AÇIK KALIYOR SİM TRAYA GÖRE KAYIT ALINDI EKB YOK

Sizce benim yazdığım arıza tanımıyla örtüşüyor mu?"

Servis telefonuma bakmış sorun yokmuş Bende ondan sonra tekrar departmana şu mail'i attım.

Tekrar merhaba Berk bey sanırım servislerin ciddiyetsizliğini benim gönderdiğim arıza tanımı ile onların not düştürkleri arıza tanımından çok net bir şekilde görmüşsünüzdür. Şimdi de telefonumu şu not’u düşerek göndermişler yada gönderecekler.

Servis Açıklaması:
CİHAZA ÜRETİCİ VE SES TESTLERİ YAPILDI BELİRTİLEN HATALAR GÖZLEMLENMEDİ.GÜNCEL YAZILIM YÜKLENDİ


Size soruyorum Benim arıza tarifim telefonun bir hafta içinde kapanma sorunu yaptığını yazarken bu teknik servis telefon eline geçer geçmez telefonda belirtilen hatanın gözlemlenmediğine nasıl kanaat getirebiliyor? Geleceği gören bir teknoloji mi var ellerinde? Bunun akla yatkın mantıklı bir açıklaması var mı? Ses testi nedir ki? Benim sesle ses sorunuyla alakalı bir şikayetim yok ki, bu nasıl bir baştan sağma hizmet anlayışıdır lütfen kendiniz karar verin. Size söz veriyorum telefonumdaki sorunu size videolu olarak kanıtlayacam.

Sorun yaşandığı anda yani ekrana dokunduğumda erkran uyanmadığında sorun yaptığını anlamış olacak ve direkt tarihi saati saniyesi olarak kayda girecem. Telefonun sorununu telefonda ekran siyahken uyanmıyorken ama o sırada aslında telefonun çalıştığını çünkü yan düğmeye basıldığında tık diye ses verdiğini ve o sırada hemen telefonun kapandığını ve hemen açılmadığını kayıt etmiş olacam ve hatta kimse bu telefon o telefon değil diyemesin diye de telefon açıldığında IMEI numarasını da teşhir etmiş olucam. Peki ben bunu video’lu bir şekilde kanıtladığımda Apple’ın bu servislere (iki kere ekran değişenlere, yazılım güncelleyip yollayanlara) herhangi bir yaptırımı ve benim aylardır yaşadığım mağduriyetin somut bir karşılığı olacak mı? Lütfen sizinle bugün öğleden sonra sesli iletime geçelim. Nasıl bir süreç işleyeceğimiz konusunda yardımcı olun, sorunum daha da çözülmezse tüm yasal haklarımı da saklı tutacam saygılar.
kronik sorunlar USA dahil her yerde var...
 

Kararsız23

Müdavim
Katılım
11 Haziran 2019
Mesajlar
1,872
Reaksiyon puanı
2,124
Puanları
113
Sorun düzelmedi ve yine ilgisiz bir servis müşterinin ne dediğini dahi doğru dürüst okumadan not düşen bir Genpa
Telefonu yolladığım zaman not düştüğüm sorun ile onların okuyup not ettikleri yazımı İlk önce kıdemli departmana gönderdim ki çelişkiyi görsünler

"Tekrar Merhaba Berk Bey, Benim gönderdiğim arıza tanımı şudur
ARIZA TANIMI
TELEFONDA BİR HAFTA SÜRE GEÇMEDEN KAPANMALAR MEYDANA GELİYOR
BAZENDE EKRANA DOKUNDUĞUMDA EKRAN UYANMIYOR O SIRADA TELEFON
KAPALIMI DİYE YAN DÜĞMEYE BİR KERE BASINCA TIK SESİ GELİYOR
ANCAK ORTADA YUVARLAK İŞARET DÖNÜP TELEFON HEMEN KAPANIYOR
KAPANDIĞI ZAMANDA HEMEN AÇILMIYOR TELEFONU YAKLAŞIK
BEŞ DAKİKA SONRA AÇABİLİYORUM.APPLE KIDEMLİ DEPARTMANI
BERK BEY YÖNLENDİRMESİ İLE SERVİSİNİZE GÖNDERMİŞ BULUNUYORUM.

Servisin Not ettiği arıza tanımı da budur:
CİHAZ KENDİLİĞİNDNE KAPANIYOR BAZEN EKRAN AÇILMAK İSTENDİĞİNDNE AÇILMIYOR AÇMA KAPAMA TUŞU İLE AÇILMAK İSTENDİĞİNDE EKRAN DÖNÜP KAPANIYOR VE CİHAZ TAMAMEN KAPANIYOR KAPANDIĞINDA HEMEN AÇILMIYOR AÇILDIĞINDA YAKLAŞIK 5 DAKİKA AÇIK KALIYOR SİM TRAYA GÖRE KAYIT ALINDI EKB YOK

Sizce benim yazdığım arıza tanımıyla örtüşüyor mu?"

Servis telefonuma bakmış sorun yokmuş Bende ondan sonra tekrar departmana şu mail'i attım.

Tekrar merhaba Berk bey sanırım servislerin ciddiyetsizliğini benim gönderdiğim arıza tanımı ile onların not düştürkleri arıza tanımından çok net bir şekilde görmüşsünüzdür. Şimdi de telefonumu şu not’u düşerek göndermişler yada gönderecekler.

Servis Açıklaması:
CİHAZA ÜRETİCİ VE SES TESTLERİ YAPILDI BELİRTİLEN HATALAR GÖZLEMLENMEDİ.GÜNCEL YAZILIM YÜKLENDİ


Size soruyorum Benim arıza tarifim telefonun bir hafta içinde kapanma sorunu yaptığını yazarken bu teknik servis telefon eline geçer geçmez telefonda belirtilen hatanın gözlemlenmediğine nasıl kanaat getirebiliyor? Geleceği gören bir teknoloji mi var ellerinde? Bunun akla yatkın mantıklı bir açıklaması var mı? Ses testi nedir ki? Benim sesle ses sorunuyla alakalı bir şikayetim yok ki, bu nasıl bir baştan sağma hizmet anlayışıdır lütfen kendiniz karar verin. Size söz veriyorum telefonumdaki sorunu size videolu olarak kanıtlayacam.

Sorun yaşandığı anda yani ekrana dokunduğumda erkran uyanmadığında sorun yaptığını anlamış olacak ve direkt tarihi saati saniyesi olarak kayda girecem. Telefonun sorununu telefonda ekran siyahken uyanmıyorken ama o sırada aslında telefonun çalıştığını çünkü yan düğmeye basıldığında tık diye ses verdiğini ve o sırada hemen telefonun kapandığını ve hemen açılmadığını kayıt etmiş olacam ve hatta kimse bu telefon o telefon değil diyemesin diye de telefon açıldığında IMEI numarasını da teşhir etmiş olucam. Peki ben bunu video’lu bir şekilde kanıtladığımda Apple’ın bu servislere (iki kere ekran değişenlere, yazılım güncelleyip yollayanlara) herhangi bir yaptırımı ve benim aylardır yaşadığım mağduriyetin somut bir karşılığı olacak mı? Lütfen sizinle bugün öğleden sonra sesli iletime geçelim. Nasıl bir süreç işleyeceğimiz konusunda yardımcı olun, sorunum daha da çözülmezse tüm yasal haklarımı da saklı tutacam saygılar.
Telefonum aynı sorunu yine yaptı Kıdemli departman berk beye defalarca mail attım ancak hiçbir şekilde geri dönüş yapmadı. Bende telefon sorun yaptığı zaman sorunu video'ya kaydettim, telefon cebimde kapanmış açılmıyor, 6-7 dakika boyunca açılmama olayını tamamen videoya kaydettim. Video'nun sonlarına doğru kesintisiz olarak telefonun aynı telefon olduğunun ıspatı için de IMEI numarasını'da kayda aldım. Müşteri hizmetlerini aradım tekrar başka departman atadılar :) Video'yu kaydettiğimi söyledim yine aynı süreci anlattım yarın bana geri dönüş yapacağını yardımcı olacağını söyledi. Bakalım bu sefer ne olacak, yani bu kadar zamandır telefonda sorun olduğunu ıspatlayamıyoruz, ellerinde geleceği gören cihazlar var sanırım sorun yok diye hemen yolluyorlar.

Öyle yazmışsınız ki bana olsa bu kadar sinirlenmezdim. Geçmiş olsun. Umarın bir an önce düzelir.
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
Cevaplarınız ve temennileriniz için çok teşekkür ederim. En son başka bir kıdemli departman aracılığıyla tekrar Genpa'ya yollandı telefon. Departmandaki arkadaşa telefonun sorununu belgeleyen video kaydımın olduğunu yollayacağım telefonun içine yada bir usb belleğe aktarıp servise telefonla birlikte göndereyim mi diye sordum. Bana "gerek yok size inanıyorum, yalnız video sizde kalsın silmeyin" dedi. Bende telefonu gönderdim sadece Genpa'da telefonu Apple onarım merkezine gönderilmiş Apple onarım merkezi de şöyle bir not düşmüş.

"CİHAZINIZ APPLE ONARIM MERKEZİNDE DETAYLI OLARAK İNCELENMESİ SONUCUNDA BÜTÜN FONKSİYONLARI KONTROL EDİLMİŞ VE NORMAL ÇALIŞTIĞI GÖZLEMLENMİŞTİR. GÜNCEL YAZILIM YÜKLENEREK ONARIMI TAMAMLANDI. "

Yani bu demek oluyor ki cihazım yine sorunlu bir şekilde geri gelecek :( Çünkü bu güncel yazılım yükleme işi defalarca yapıldı çözüm olmadı. Şimdi kıdemli departman ile görüşmeye çalışacam sonrası artık yasal süreç.
 

detanaoq

Asistan
Katılım
24 Haziran 2019
Mesajlar
246
Reaksiyon puanı
71
Puanları
28
Yaş
43
Cevaplarınız ve temennileriniz için çok teşekkür ederim. En son başka bir kıdemli departman aracılığıyla tekrar Genpa'ya yollandı telefon. Departmandaki arkadaşa telefonun sorununu belgeleyen video kaydımın olduğunu yollayacağım telefonun içine yada bir usb belleğe aktarıp servise telefonla birlikte göndereyim mi diye sordum. Bana "gerek yok size inanıyorum, yalnız video sizde kalsın silmeyin" dedi. Bende telefonu gönderdim sadece Genpa'da telefonu Apple onarım merkezine gönderilmiş Apple onarım merkezi de şöyle bir not düşmüş.

"CİHAZINIZ APPLE ONARIM MERKEZİNDE DETAYLI OLARAK İNCELENMESİ SONUCUNDA BÜTÜN FONKSİYONLARI KONTROL EDİLMİŞ VE NORMAL ÇALIŞTIĞI GÖZLEMLENMİŞTİR. GÜNCEL YAZILIM YÜKLENEREK ONARIMI TAMAMLANDI. "

Yani bu demek oluyor ki cihazım yine sorunlu bir şekilde geri gelecek :( Çünkü bu güncel yazılım yükleme işi defalarca yapıldı çözüm olmadı. Şimdi kıdemli departman ile görüşmeye çalışacam sonrası artık yasal süreç.
bire bir aynısı amerikadada yaşanmış ve yaşanyor... apple X modelini öldürdü...
 

tolga6708

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2018
Mesajlar
38
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
44
Şimdi mail attım, atar atmaz hemen beni departman aradı, süreci inceledi bana telefonu gönderirlerse almamamı söyledi. Sonra kendisi baktı telefonun çıkışı yapılmamış daha, çıkışını engelleyip servis raporu isteyeceğini ve direkt değişim talep edeceğini söyledi. Sordum servis o an sorun görmediyse nasıl rapor verecek diye, bana öyle şey olmaz servis sorun görmese telefonu onarım merkezine yollamaz cumartesi benden haber bekleyin dedi.

Bakalım ne olacak.
 
Üst