- Katılım
- 17 Mayıs 2017
- Mesajlar
- 3,761
- Çözümler
- 2
- Reaksiyon puanı
- 1,323
- Puanları
- 358
Tesla Model S

Tesla Model S'in var olması bile, Amerikan otomobil endüstrisini dünyanın en büyük, en zengin ve en güçlü yapan nitelikler olan yenilikçilik ve girişimciliğin bir kanıtıdır. Henüz bir bankacı veya hamburgerci ulusu olmadık. Amerika hala bir şeyler yapabilir. Harika şeyler. Ancak Tesla Model S'i tüm zamanların en iyi Amerikan arabalarından biri yapan şey, elektrikli araçlar hakkındaki konuşmaların tonunu tek başına değiştirmiş olmasıdır. Model S, elektrikli arabaları otomobil tutkunları için havalı hale getirdi. Nasıl mı? Hem güzel görünümlü hem de hızlı. Çok, çok hızlı. Plaid versiyonunda, Model S'i 0'dan 60 mil hıza sadece 2,07 saniyede çıkardık . Bu muazzam derecede etkileyici; test ettiğimiz en hızlı seri üretim araç ve üstelik Amerikan yapımı bir EV.
Chrysler Minibüs

Başkaları, özellikle 60'lardaki VW'nin Microbus'ı ve Lancia'nın 1978 Megagamma'sı, bu konseptle oynamıştı ; ancak Mustang'i 20 yıl önce Ford'da hayata geçiren aynı ekip olan Lee Iacocca ve Hal Sperlich, 1983'te Chrysler'de , segmenti altüst eden yeni bir aile aracı olan minivanı tanımlayan mükemmel boyut, oturma düzeni ve sürülebilirlik kombinasyonunu ortaya koydu. On yıl içinde ABD'de neredeyse her ana akım otomobil üreticisi bir minivan sunmaya başladı ve geleneksel istasyon vagonlarını demode etti. Segment son yıllarda düşüşe geçti, ancak Chrysler tarafından oluşturulan temel formül kesin olmaya devam ediyor : önden çekiş, sürgülü yan kapılar ve yedi veya sekiz yolcu için oldukça esnek bir oturma paketi.
Ford GT40

Henry Ford II bir anlaşma yaptığını düşünüyordu. Dokuz aylık müzakereler sona ermişti ve 4 Temmuz 1963'te İtalya'nın Maranello kentinde Enzo Ferrariile 10 milyon dolarlık bir anlaşma imzalamayı planlıyordu. Bu anlaşma, Ford Motor Company'ye ünlü İtalyan spor otomobil üreticisinin yarı hissesini verecekti. Amerikan şasisi içinde İtalyan V-12 motorlu bir Ferrari -Ford spor otomobili zaten planlanıyordu. Ancak anlaşma hiçbir zaman gerçekleşmedi; Enzo son dakikada vazgeçti. Öfkelenen Henry, Le Mans 24 Saat yarışında Enzo'nun kan kırmızısı yarışçılarını küçük düşürmek amacıyla Ford GT40'ın geliştirilmesine izin verdi. Ve 1966'da ikna edici bir şekilde bunu başardı. Bu ikon, çift turbolu V-6 ile çalışan en son Ford GT de dahil olmak üzere iki nesil halefine ilham kaynağı oldu .
Ford Mustang

Ford Mustang sadece yeni bir otomotiv türü (ponycar) yaratmakla kalmadı, aynı zamanda belirli bir demografi için tasarlanan ilk otomobillerden biriydi. Ford'un Lee Iacocca, ilk nesil bebek patlaması kuşağının sürücülük yaşına geldiğini ve ebeveynlerinin sevdiği büyük, yumuşak kara yatlarından çok farklı bir şey sürmek isteyeceklerini fark ettiğinde, ürün planlamacısı Hal Sperlich sıradan Falcon mekaniklerini sportif sac metalle kaplamayı önerdi. Mustang, üretiminin ilk 18 ayında 1 milyondan fazla satılarak bir gecede sansasyon yarattı. Ancak stile gerçekten uyan performans, 1965'te Shelby GT350 ortaya çıkana kadar tam olarak ortaya çıkmadı ve Mustang'i 50 yıldan uzun süredir hayatta tutan formülü oluşturdu.
Chevrolet Corvette

1953'te piyasaya sürülen Corvette, Porsche 911'den 10 yıl daha yaşlı ve aynı derecede ikonik. Rolling Stones gibi Corvette'in de inişli çıkışlı bir geçmişi var; 70'lerin ortalarındaki astımlı 165 beygir gücündeki C3, disko dönemi Mick ve Keith'in işi savsaklamasına eşdeğer. Ancak iyi olduğu zamanlarda Corvette nefes kesiciydi. Güzel Bill Mitchell tasarımı C2 Sting Ray'ler , özellikle dört vitesli manuel şanzımanlı yakıt enjeksiyonlu 327'ler, tartışmasız çağdaş Jaguar E-Type'tan daha iyi otomobillerdi; günümüzün ortadan motorlu C8'i ise , fiyatının iki veya üç katı olan rakiplerine eşit performans ve öncü teknolojiye sahip gerçek bir yüksek performanslı spor otomobil.
Eski Mobil 88

Rock 'n' roll bir araba hakkında bir şarkıyla başladı: Elvis Presley hala bir çakıl kamyonu sürerken, 19 yaşındaki Ike Turner 1951'de Memphis'te Sam Phillips'e ait küçük bir stüdyoya girdi ve o zamanlar satın alabileceğiniz en hızlı Amerikan sedanı olan 135 beygir gücündeki Rocket V-8 motoruyla çalışan Oldsmobile 88'e bir övgü niteliğindeki "Rocket 88"i kaydetti. 1949'da piyasaya sürülen Rocket motorlu 88, Amerika'nın ilk kaslı arabasıydı ve 1951'e kadar stok araba yarışlarında neredeyse yenilmez olduğunu kanıtladı. "Rocket 88" kaydı beklenmedik bir hit oldu ve telif hakları Phillips'in BB King, Jerry Lee Lewis, Johnny Cash ve tabii ki Elvis gibi müzisyenlere başlangıçlarını veren plak şirketi Sun Records'u kurmasını sağladı.
Cip

" Jeep , Dakota uçağı ve çıkarma gemisi savaşı kazandıran üç araçtı," diye iddia etmişti II. Dünya Savaşı sırasında Müttefik Kuvvetler Yüksek Komutanı Dwight D. Eisenhower. Savaşın sonuna kadar 700.000'den fazla Jeep üretilmişti ve bu da Müttefik birliklerine karada ezici bir hareket üstünlüğü sağlamıştı. Savaş sonrasında, dayanıklı, çevik ve her yere gidebilen Jeep, bir eğlence aracı olarak ikinci ve daha barışçıl bir kariyere sahip oldu ve 21. yüzyıl otomobil alıcılarının crossover araçlara olan aşkının temelini oluşturan yetenek, stil ve işlevsellik arasındaki bağı kurdu. Jeep, demokrasiyi kurtaran otomobildi. Ve aynı zamanda çığır açan SUV'du .
Duesenberg Modeli SJ

Yine 1932'de piyasaya sürülen Duesenberg Model SJ, çoğu Amerikalının Buhran'ın derinliklerinde sürdüğü ucuz ve neşeli Ford ve Chevy'lerin antiteziydi. Duesenberg SJ, basitçe, elle yapılmış, para-nesne-olmayan bir süper otomobildi, 1930'ların Bugatti Chiron eşdeğeriydi . Çift eksantrikli, silindir başına dört supaplı, süperşarjlı sıralı sekiz silindirli motorlarıyla Duesenberg SJ'lerin ikinci viteste 104 mil/saat ve maksimum viteste 140 mil/saat hıza ulaşabildiği söyleniyordu; 1934'te hafif bir roadster, Bonneville Tuz Düzlükleri'nde 24 saat boyunca ortalama 135 mil/saat hıza ulaşıyordu. 1932 ve 1935 yılları arasında sadece 36 SJ üretildi. Gary Cooper ve Clark Gable, şimdiye kadar üretilen iki kısa dingil mesafeli SSJ Duesenberg'e sahipti.
Ford Modeli 18

1932'de piyasaya sürülen Ford Model 18, V-8 motorlu dünyadaki ilk seri üretim otomobildi ve günümüze kadar devam eden Amerikan otomobilleri için bir paradigma yarattı. 1930'larda Ford V-8'ler performansları nedeniyle çok beğeniliyordu - gangster John Dillinger, Henry Ford'a "sizin kadar hızlı ve sağlam bir otomobil" ürettiği için teşekkür etmek için yazmıştı - ve II. Dünya Savaşı'ndan sonra yeni başlayan hot rod hareketinin omurgasını oluşturdular, ucuz, bol miktarda ve ekstra performans için modifiye edilmesi kolaydı. '32 Ford'lar - Deuce Coupes - hala tüm hot rod'ların en çok arzu edileni olarak kabul edilirken, bu 80 yıldan uzun süredir popüler kültür ikonu olarak kalan bir otomobildir.
Ford Modeli T

Henry Ford'un Model T'si 1908'den 1927'ye kadar 19 yıl boyunca üretildi ve neredeyse 15 milyon üretildi, Ford seri üretim sürecini geliştirdikçe fiyatlar 1925'te 825 dolardan 260 dolara düştü. Ancak Model T sadece bir arabadan daha fazlasıydı. Amerika'yı tekerleklere oturttu ve böylece Amerikalılar'ın çalışma, yaşama ve eğlenme biçimlerini değiştirdi. Alışveriş merkezleri, moteller, uygun fiyatlı konutların olduğu planlı banliyöler, iyi ücretli üretim işleri ve refahın avantajlarından yararlanmak isteyen yeni bir orta sınıf - bu modern, 20. yüzyıl Amerika'sıydı ve Model T her şeyin yaratılmasına yardımcı oldu.
Dayanıklı olması hem arazi hem şehir içi sebebiyle bu araçlar hem dayanıklı hemde çok güçlüydü…