İl il yapılacak hızlı tren hatları

Bu konuyu okuyanlar

SARKAT

Müdavim
Katılım
8 Mayıs 2008
Mesajlar
3,778
Reaksiyon puanı
68
Puanları
48
İL İL YAPILACAK HIZLI TREN HATLARI

tren-hizli-tren-hat-260872h.jpg





Ekonomi - 29 Şubat 2012 08:56
Ankara-Eskişehir seferleriyle başlayan Türkiye'nin kırk yıllık hayali hızlı tren hayali, Anadolu'nun birçok şehrine yayılıyor. İşte hızlı tren geçecek iller...
"Kara tren gecikir, belki hiç gelmez." deyişi artık tarihe karışıyor. Dünyanın en güvenli ulaşım aracının adı hep gecikmeyle birlikte anılıyordu bugüne kadar. Son sekiz yılda durum tersine döndü.


Türkiye'nin kırk yıllık hayali hızlı tren, Ankara-Eskişehir seferlerine başladı. Bin 76 kilometrelik yeni hat inşa edildi. Mevcut demiryolu hattının yarısı yenilendi. 2002'de 111 milyon lira olan yatırım harcamaları, 2010'da 2 milyar 500 milyon liraya çıktı.
Ulaştırma Bakanlığı, 2023'te Anadolu'nun birçok şehrine ' hızlı' ulaşım planlıyor. Hedef, Cumhuriyet'in yüzüncü yılında 9 bin 978 km hızlı tren hattı, 4 bin 997 km konvansiyonel hat olmak üzere 14 bin 975 kilometre yeni demiryolu hattı inşa etmek. Bu Cumhuriyet tarihinin en büyük demiryolu hamlesi. Hükümet bu projeye büyük önem veriyor. 11 bin kilometre olan demiryolu ağı 12 yıl içinde iki katına çıkacak. Bakan'a göre, 'kara tren gecikir', anlayışı yerini ' hızlı tren yetişir' anlayışına bırakacak.


Bu hedefler, demiryolu tarihinin de yeniden yazılması anlamına geliyor. İstatistikler değişecek gibi. Çift hat uzunluğu yüzde 9'dan yüzde 50'ye yükselecek. Yüzde 26 olan elektrikli hat oranı da yüzde 60'a...


Hedefler gerçekleştiğinde İstanbul, Ankara, İzmir, Sivas, Bursa gibi şehirlerin yanı sıra Yozgat, Trabzon, Diyarbakır, Malatya illerini de içine alan 29 ilden yüksek hızlı tren geçecek. Bunun maliyeti ise yaklaşık 45 milyar dolar. Bu paranın 25-30 milyar doları Çin'den sağlanacak. 'Demiryolu İş Birliği Anlaşması' gereği 7 bin 18 kilometrelik yüksek hızlı demiryolu hattını Çinliler inşa edecek. Geriye kalan 2 bin 924 kilometrelik kısmını ise Demiryolları öz kaynakları ve dış kredilerle yapacak. Çinliler işe, "Ayaş Tüneli" geçilemediği için yılan hikâyesine dönen Sürat Demiryolu'nu da içine alan ve Edirne'den Kars'a uzanan 3 bin 636 kilometrelik hattı yaparak başlayacak. Hattın tamamlanmasıyla, karayolu ile 16,5 saat olan seyahat süresi 8 ila 9 saat arasında olacak. Çinliler, Edirne-Kars hattını inşa ederken, bir yandan da 850 kilometrelik Erzincan-Trabzon ve Yerköy-Kayseri hatlarını yapacak.


İç Anadolu Bölgesi'nde dört şehirden hızlı tren geçecek. Bunların başında Konya geliyor. Diğer bir güzergâh ise 466 kilometrelik Ankara-Sivas hattı. Bu hatta inşaat çalışmaları sürüyor. Ancak, hızlı tren Yerköy'e 30 kilometre kala Yozgat'a ayrılarak şehir merkezine gelecek. Daha sonra Sivas'a devam edecek. Ankara ya da İstanbul'dan gelecek hızlı trenler de Yerköy üzerinden Kayseri'ye gidecek. Böylece hızlı trenle Ankara-Yozgat 1,5 saat, Ankara-Kayseri arası ise 2 saat 30 dakika olacak.


Ankara ve İstanbul da Antalya'ya hızlı trenle bağlayacak. Ankara'dan, Konya-Manavgat güzergâhı takip edilerek 2 saat 45 dakikada Antalya'ya ulaşılacak. 714 kilometrelik İstanbul-Antalya arası ise 4 saat 30 dakikada alınacak.


Ankara Konya arası 1 saate inecek

17 Aralık 2010'dan beri deneme seferleri yapılan Ankara-Konya hattı 275 kilometre hıza göre inşa edildi. Ancak trenin hızı saatte 250 kilometreyi geçmeyecek. İki şehir arasında trenle 10,5 saat olan yolculuk süresi 1 saat 15 dakikaya inecek. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 212 kilometrelik (çift yönlü 424 km) hattın 17 ay gibi kısa bir sürede tamamlanmış olmasından çok memnun. Bunun bir dünya rekoru olduğunu, benzer projelerin Avrupa'da 7-10 yıl arasında tamamlandığını söylüyor. Bakan, "Ankara-Eskişehir ve Eskişehir-İstanbul yüksek hızlı demiryolu hatlarında yabancı müteahhit ve personel çalıştı. Oysa Ankara-Konya hattı Türk müteahhit ve personeli tarafından inşa edildi." diyor.
Devlet Demiryolları, Konya-Adana arasında da yüksek hıza uygun tren inşa etmeyi planlıyor. Hat, trenin uygun kesimlerde 200, zor kesimlerde ise minimum 160 kilometre hız yapabileceği şekilde inşa edilecek. Mevcut hatların iyileştirilmesi ve ilave hat yapımı ile bu güzergâhta yüksek hızlı trenlerin çalıştırılması planlanıyor.


Konya'nın yolcu sayısı Eskişehir'i geçecek
Ankara-Konya arasına sabah 07.00 ile akşam 22.00 arasında saat başı sefer konulması planlanıyor. Bakan Binali Yıldırım "2023 İşletme Planlaması'na göre, Ankara-Konya arasında taşınacak yolcu sayısı yılda 3 milyonu geçecek. Buna göre, Ankara-Eskişehir arasında bir yılda taşınan yolcunun çok üzerinde bir potansiyel yakalanacak. Zira Ankara-Eskişehir arasında 1,5 yıl içinde 2,5 milyon yolcu taşındı. Konya-İstanbul arasında taşınacak yolcu sayısı, Ankara-Konya'dan 1 milyon fazla olacak."


Yolcu payı yüzde 72'ye yükseldi
Devlet Demiryolları verilerine göre yüksek hızlı treninin 13 Mart 2009'da seferlerine başlamasıyla Ankara-Eskişehir arasındaki taşımada otobüsün payı bir buçuk yılda yüzde 55' ten yüzde 10'a geriledi. Devlet Demiryolları'nın payı ise yüzde 8'den yüzde 72'ye yükseldi. Hızlı tren iki şehir arasında birçok tercihi de değiştirdi. Mesela, iki şehir arasında yolculuk yapan vatandaşlar tercihini yüksek hızlı trenden yana kullandı. Trenden önce yüzde 38 olan özel araç ile seyahat yüzde 18'e geriledi. Hatta 07.00 ile 22.00 arasında saat başı sefer yapılıyor.


Ankara-Eskişehir-İstanbul hattında 11,5 milyon yolcu
Devlet Demiryolları, Ankara-İstanbul arası hızlı tren hattında seferlerin başlaması halinde, taşınacak yolcu sayısı hakkında bir çalışma yaptı. Tahmini hesaplamaya göre, bu hatta yılda 11 milyon 500 bin yolcu taşınacak, 782 milyon TL gelir elde edilecek. Yolcu ve gelir adına ikinciliği, Ankara-Afyon-İzmir güzergâhı alacak. Bu güzergâh için, 6 milyon yolcu, 408 milyon TL de gelir hedefi var.

http://www.aktifhaber.com/il-il-yapi...ri-565699h.htm
 

REDFOKS

Müdavim
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
18,034
Reaksiyon puanı
201
Puanları
63
Edirneden - Hakkari'ye kadar olması tarafındayım güzel gelişmeler bunlar
 

spybot

Müdavim
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
629
Puanları
113
Amasya - Ankarada olaydı..:)
 

burns206

Müdavim
Katılım
31 Mart 2011
Mesajlar
1,866
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
cinliler belese mi yapicak bu isi ?
7.bin km cinliler 2bin km tcdy :p ( sanki biz yapiyoz cinlilere hayrina gibi olmus) ilginc.
cinliler erken de bitirir de ne cikarlari var anlamadim. ama cinliler genelde durust adamlardir.
tren seferlerinden kopru ucreti kadar kazik bi ucret almazlar onlar bile isletse :p
bizim memleketteki bazilari kadar insafsiz degillerdir tahminimce :D
 

GridLuck

Asistan
Katılım
13 Nisan 2010
Mesajlar
197
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Bursalıyım ve Elazığ'da yaşıyorum. Fırat Nehri'nin üzerinden geçen tren hattı Dünya'nın en uzun 2. tren köprüsü rekorunu kazandırmış bulunuyor ülkemize. YHT'ler -her ne kadar denemesem de- çok büyük avantaj bana göre. İnşallah biz mezun olana kadar tamamlanır da uçak sıkıcılığından kurtuluruz :)
 

kam turalı

Doçent
Katılım
24 Ocak 2010
Mesajlar
784
Reaksiyon puanı
14
Puanları
18
Yap işlet devret modeli gibi bişi bu çinliler le bi anlaşma vaar belli bi süre gelirlerden pay alacaklar sonra tamamen devlete kalacak..
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
''il il yapılacak tren hatları'' haberinin altına tren resmi değil de, hatların belirtildiği harita koyulsaydı daha iyi olurdu. anlaşılan her yol ankaraya çıkacak,ondan sonra istediğin yere.
 

malatya

Müdavim
Katılım
2 Aralık 2007
Mesajlar
2,183
Reaksiyon puanı
6
Puanları
38
Yaş
39
İstanbul-Malatya olsa güzel olur otobüsten hızlı giderdik hiç olmazsa.:)
 

SARKAT

Müdavim
Katılım
8 Mayıs 2008
Mesajlar
3,778
Reaksiyon puanı
68
Puanları
48
turkiye.jpg


936720110227065112480.jpg




Hızlı Tren Etüt Çalışmaları Biten ve Planlamaları Yapılan Hızlı Tren Hatları


Ankara-İzmir Projesi
• Ankara-İzmir (Manisa üzerinden):663 km
• Ankara-İzmir (Kemalpaşa üzerinden: 624 km
• Seyahat Süresi (Manisa üzerinden bugünkü süre):. 14 saat
• Ankara-İzmir (Manisa üzerinden):3 s. 50 dk.
• Ankara-İzmir (Kemalpaşa üzerinden):3 s. 20 dk.
Maliyet (Milyar $):2,350
Başlama Tarihi: 2010
Bitiş Tarihi:2015

Halkalı Halkalı-Bulgaristan

Mevcut Hat:.290 km
Hızlı Tren Hattı:.231,7 km
Halkalı-Bulgaristan:1 saat
Maliyet (Milyon $):750
Başlama Tarihi:2010
Bitiş Tarihi:2013


Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars Hattı

Mevcut Hat:763 km
Hızlı Tren Hattı:710 km
Sivas-Kars (Seyahat Süresi):.5 saat
Maliyet (Milyar $): 4
Başlama Tarihi:2010
Bitiş Tarihi:.2014

http://hizlitren.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=11
 

pookeer

Öğrenci
Katılım
13 Şubat 2012
Mesajlar
25
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Otobüs işletmeciliğinde de durum aynı. Her yol Ankara. Bir nevi dağıtım bölgesi gibi :)
 

lauset

Doçent
Katılım
1 Ağustos 2009
Mesajlar
599
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Ankara Türkiyenin merkezidir.Ulaşımında merkezi olması normaldir coğrafi olarakda.Ben İstanbul aşığıyım..
 

madmex

Müdavim
Katılım
16 Nisan 2011
Mesajlar
2,606
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
Anlaşıldı hızlı Tren vergisi geliyor , yada faturalara yanısıtırlar.
 

TBM

Müdavim
Katılım
28 Ekim 2008
Mesajlar
6,587
Reaksiyon puanı
358
Puanları
83
iskenderundan da yapın ya
 

kaptan_07

Asistan
Katılım
22 Nisan 2009
Mesajlar
199
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
Haritada Konya dan Alanya ya geçirecez dedikleri hatta karayolu bile yok ama hadi hayırlısı gerçekten vatana millete büyük hizmet bunlar Allah razı olsun.
 

mr_rain

Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
Anlaşıldı hızlı Tren vergisi geliyor , yada faturalara yanısıtırlar.

Dün ilk defa Konya-Ankara arası bindim. 255 km/s hızla Ankara vardık. 1 saat 40 dakikalık konforlu bir yolculuktu. Otobüsle seyahat 3.5 saat sürüyor ve trenle business class seyahat aynı ücret. Bir yerlere vergi yansıtacaklarsa da helal olsun o vergi. Rahatsız olan varsa otobüse binmeye devam etsin...
 

madmex

Müdavim
Katılım
16 Nisan 2011
Mesajlar
2,606
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
Dün ilk defa Konya-Ankara arası bindim. 255 km/s hızla Ankara vardık. 1 saat 40 dakikalık konforlu bir yolculuktu. Otobüsle seyahat 3.5 saat sürüyor ve trenle business class seyahat aynı ücret. Bir yerlere vergi yansıtacaklarsa da helal olsun o vergi. Rahatsız olan varsa otobüse binmeye devam etsin...

Biz Burda Metrobüse'de 3TL veriyoruz , Güzel olmadımı oldu ama hizmet sektörü bu ticaret sektörü değilki.
 

whitedragon

Doçent
Katılım
8 Ekim 2010
Mesajlar
661
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
80 darbesinden beri uyuyorduk zaten en son rahmetli özal güzel şeyler yaptı cesaretliydi ondan sonra tıss şuan yine büyük bir atılım var.
 

eSa

Müdavim
Katılım
5 Kasım 2011
Mesajlar
9,782
Reaksiyon puanı
352
Puanları
83
Bunların hepsi çok güzel gelişmeler. Bu arada Marmaray Hattının trenleri Edirne Garda bekliyor seferlerini. Bilginize. Bir ara fotoğraflarını da yayınlarım. Baktıkça gurur duyuyor insan.
 

Son mesajlar

Üst