Hometec tarafından kandırıldım

Bedriye fener

Öğrenci
Katılım
24 Ağustos 2016
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
34
Slm çok magdurum ve acil bilgi almak istiyorum mediamarktan hometec tabet aldim iki yıllık garantisi dolmadan elimden dustu ve dış ekranı kırıldı hometec teknik servise yolladım tuketici den kaynaklı sorun olduğunu ve 110 tl tamir bedelinin olduğunu söylediler bende anında parayi yolladım bir ay oldu parça bekliyor diye oyaladilar 20 iş gününü gecmesine ragmen tekrar aradım taşınip yer degisikligi yaptigini o yüzden yapamadiklarini soylediler iki gün daha müsade istediler tamam dedim iki gün sonra beni arayip tamir ettiklerini kargoya verdiklerini söylediler bir hafta geçti ürün gelmedi mng kargoyu arayip ürünum gelmedi diye sordugumda hanimefendi adınıza Kargo verilmemistir denildi. Tekrar hometeci aradigimda ürün daha kargoya yarın verilecek denildi bana yalan söylediler oyaladilar. Tekrar arayip ürünü kabul etmiyorum para iadesi yapilmasini istedigimi soyledim size yetkililer tarafindan dönüş yapilacak denildi hala dönen yok lütfen yardım edin haklarım nedir bu konuda nasıl bir yol izlemem gerekiyor cvp verirseniz sevinirim
 

Tys23

Dekan
Katılım
22 Ağustos 2012
Mesajlar
7,137
Reaksiyon puanı
1,230
Puanları
1,358
Slm çok magdurum ve acil bilgi almak istiyorum mediamarktan hometec tabet aldim iki yıllık garantisi dolmadan elimden dustu ve dış ekranı kırıldı hometec teknik servise yolladım tuketici den kaynaklı sorun olduğunu ve 110 tl tamir bedelinin olduğunu söylediler bende anında parayi yolladım bir ay oldu parça bekliyor diye oyaladilar 20 iş gününü gecmesine ragmen tekrar aradım taşınip yer degisikligi yaptigini o yüzden yapamadiklarini soylediler iki gün daha müsade istediler tamam dedim iki gün sonra beni arayip tamir ettiklerini kargoya verdiklerini söylediler bir hafta geçti ürün gelmedi mng kargoyu arayip ürünum gelmedi diye sordugumda hanimefendi adınıza Kargo verilmemistir denildi. Tekrar hometeci aradigimda ürün daha kargoya yarın verilecek denildi bana yalan söylediler oyaladilar. Tekrar arayip ürünü kabul etmiyorum para iadesi yapilmasini istedigimi soyledim size yetkililer tarafindan dönüş yapilacak denildi hala dönen yok lütfen yardım edin haklarım nedir bu konuda nasıl bir yol izlemem gerekiyor cvp verirseniz sevinirim
Tüketici haklarına gidip dilekçe verin. Paranızı alırsınız.
 

Bedriye fener

Öğrenci
Katılım
24 Ağustos 2016
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
34
Tuketici haklarına başvurduğum zaman gönderdiğim 110 tl tamir parasinimi alicam yoksa daha iki yıllık garantisi dolmaDigi için tableti ilk almış olduğum 330 tl fatura bedelini mi alicam bu konudada beni aydınlatırsanız memnun olurum
 

darkstar

Profesör
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,707
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,503
Puanları
358
Tuketici haklarına başvurduğum zaman gönderdiğim 110 tl tamir parasinimi alicam yoksa daha iki yıllık garantisi dolmaDigi için tableti ilk almış olduğum 330 tl fatura bedelini mi alicam bu konudada beni aydınlatırsanız memnun olurum

Tüketici hakem heyeti cezai durum olduğunda ödediğinizi geri almanızı sağlar. Mahkeme ve karar süreci sonuçlanmadan muhtemelen tablet elinize ulaşır. İşlem garanti kapsamında olmadığı için, para iadesi konusunda ısrarcı olrsanız muhtemelen kırık ekranlı hali ile cihazı size iade ederler ve ödediğiniz 110 TL yi geri alırsınız. Çünkü şuan firmanın yükümlülüğü cihazın tamirinden ibaret yani 110 TL karşılığı olan hizmeti vermekle mükellef.
 
Son düzenleme:

Bedriye fener

Öğrenci
Katılım
24 Ağustos 2016
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
34
Bu durumda bir ayı gecmesine ragmen tamir etmesini mi bekliycem firmanın keyfine kalmış yani çok büyük haksızlık peki birebir yeni ürünle değişim hakkım yok mu?
 

darkstar

Profesör
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,707
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,503
Puanları
358
Bu durumda bir ayı gecmesine ragmen tamir etmesini mi bekliycem firmanın keyfine kalmış yani çok büyük haksızlık peki birebir yeni ürünle değişim hakkım yok mu?

Kullanıcı hatası olduğu için ücretsiz bir hakkınız yok malesef, ödediğiniz bedelin karşılığı olan tamir hizmetinden cayabilirsiniz sadece.
 

alper34

Asistan
Katılım
20 Ekim 2009
Mesajlar
279
Reaksiyon puanı
46
Puanları
28
Tüketici haklarına verdiğinde önce onlara ihtar gelir. Sonra seni ararlar orta yolu bulmak için. Tamir süresinin dolduğunu ürünün kapalı kutusuyla yenisini istediğini yoksa mahkeme ve basın yoluyla hakkımı arıycamı söyle. Sorunu çözüyorlar hemen. Başvurmayıp başvurcam basına da sizi rezil etcem de. Belgeler elimde de biraz sert dur. Hakaret etme tabi. Yenisini verirler veya ücret ödemezsin. Paranı zor alırsın mahkeme masraflarıda oluyor. Çözüme zorla
 

Bedriye fener

Öğrenci
Katılım
24 Ağustos 2016
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
34
Anladım bilgilendirdiginiz için çok tşk ederim...
 

darkstar

Profesör
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,707
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,503
Puanları
358
Tüketici haklarına verdiğinde önce onlara ihtar gelir. Sonra seni ararlar orta yolu bulmak için. Tamir süresinin dolduğunu ürünün kapalı kutusuyla yenisini istediğini yoksa mahkeme ve basın yoluyla hakkımı arıycamı söyle. Sorunu çözüyorlar hemen. Başvurmayıp başvurcam basına da sizi rezil etcem de. Belgeler elimde de biraz sert dur. Hakaret etme tabi. Yenisini verirler veya ücret ödemezsin. Paranı zor alırsın mahkeme masraflarıda oluyor. Çözüme zorla
Çözüme zorlama konusuna katılıyorum ama tehditle hakkı olmayan 0 bir cihazı talep etme kısmına katılmıyorum.
Hakkın olmayanı tehditle ve zorla almak en amiyane tabiriyle zorbalıktır hırsızlıktan da farkı yoktur.
 

Bedriye fener

Öğrenci
Katılım
24 Ağustos 2016
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
34
Zaten hakkim neyse odur hakkım olmayanı zorla istemek söz konusu Bile olamaz...
 

bilgisayar21

Öğrenci
Katılım
5 Ağustos 2016
Mesajlar
22
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
125
tüketici hakem heyetine gidip paranızı aldıkdan sonra markadan şikayetci olabirsiniz benim annem maliyeci yardımcı olabirsize
 

alper34

Asistan
Katılım
20 Ekim 2009
Mesajlar
279
Reaksiyon puanı
46
Puanları
28
Çözüme zorlama konusuna katılıyorum ama tehditle hakkı olmayan 0 bir cihazı talep etme kısmına katılmıyorum.
Hakkın olmayanı tehditle ve zorla almak en amiyane tabiriyle zorbalıktır hırsızlıktan da farkı yoktur.

Her şey sizin dediğiniz gibi olmuyor malesef hakkı olanı zaten istiyor haksız bir şey istemiyor ürününün tamir süresi geçtiği halde kendisine tarafına teslim edilmediği sürece karşı taraf hak yemiş oluyor. Mağdur olarak şahıs ürününü zamanında almadığı için işinden güncünden derslerinden bir çok işini yapamaz oluyor bu hak yeme değil mi. Zorbbalık kötü güç kullanma karşı tarafa zarar vermektir . Burda zarar gören karşı taraf değildir kanun ve hak edişler dahilinde hak aramadır yasalarda olmayan bir şeyi yapmak değildir. Malesefki ses çıkarmadıkcada hiç bir çözüme kavuşulmuyor. Mağduriyet giderilmediği halde karşı taraf kaile bile almıyor. Hırsızlık zorbalık hoş kelimelr değil kimse kimseye ne hırsızlık öğretir ne başka bir şey. Laf nereye gittiğini bilmeden hakktan hukukutan bahsetmeyin hakkı yemiş oluyorsunuz sizde
 

darkstar

Profesör
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,707
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,503
Puanları
358
Her şey sizin dediğiniz gibi olmuyor malesef hakkı olanı zaten istiyor haksız bir şey istemiyor ürününün tamir süresi geçtiği halde kendisine tarafına teslim edilmediği sürece karşı taraf hak yemiş oluyor. Mağdur olarak şahıs ürününü zamanında almadığı için işinden güncünden derslerinden bir çok işini yapamaz oluyor bu hak yeme değil mi. Zorbbalık kötü güç kullanma karşı tarafa zarar vermektir . Burda zarar gören karşı taraf değildir kanun ve hak edişler dahilinde hak aramadır yasalarda olmayan bir şeyi yapmak değildir. Malesefki ses çıkarmadıkcada hiç bir çözüme kavuşulmuyor. Mağduriyet giderilmediği halde karşı taraf kaile bile almıyor. Hırsızlık zorbalık hoş kelimelr değil kimse kimseye ne hırsızlık öğretir ne başka bir şey. Laf nereye gittiğini bilmeden hakktan hukukutan bahsetmeyin hakkı yemiş oluyorsunuz sizde

Sayın Alper34 mesajınızın çözüme zorlama kısmına katıldığımı belirtmiştim ancak yazdığınız önceki mesajınızda yer alan aşağıdaki cumleler size ait; tekrar okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca kimseyi hiçbirşeyle itham da etmiyorum. Arıza kullanıcı hatası olduğundan firmanın yenisi ile değiştirme zorunluluğu yoktur. Firma sadece parasını aldığı tamir hizmetini süresinde vermekle yükümlüdür, Tüketici hakem heyetine veya mahkemeye başvurulması durumunda arkadaşımız sadece parasını ödediğim halde tamir işlemi yapılmadığı için şikayetçiyim diyebilir.

Ayrıca bildiğiniz gibi Hak Hukuk sadece adli kurumlarda aranır basın yayın yolu ile değil, Saygılar.

.... Tamir süresinin dolduğunu ürünün kapalı kutusuyla yenisini istediğini yoksa mahkeme ve basın yoluyla hakkımı arıycamı söyle. Sorunu çözüyorlar hemen. Başvurmayıp başvurcam basına da sizi rezil etcem de. Belgeler elimde de biraz sert dur. ...
 

alper34

Asistan
Katılım
20 Ekim 2009
Mesajlar
279
Reaksiyon puanı
46
Puanları
28
Sayın Alper34 mesajınızın çözüme zorlama kısmına katıldığımı belirtmiştim ancak yazdığınız önceki mesajınızda yer alan aşağıdaki cumleler size ait; tekrar okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca kimseyi hiçbirşeyle itham da etmiyorum. Arıza kullanıcı hatası olduğundan firmanın yenisi ile değiştirme zorunluluğu yoktur. Firma sadece parasını aldığı tamir hizmetini süresinde vermekle yükümlüdür, Tüketici hakem heyetine veya mahkemeye başvurulması durumunda arkadaşımız sadece parasını ödediğim halde tamir işlemi yapılmadığı için şikayetçiyim diyebilir.

Ayrıca bildiğiniz gibi Hak Hukuk sadece adli kurumlarda aranır basın yayın yolu ile değil, Saygılar.

Ben sizin yazdıklarınızı okudum ve hala aynı fikirdeyim.
Madde 13- (Değişik: 6/3/2003-4822/20 md.) İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya
ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin
faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi
sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve
asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü
birimi ile belirlenebilir.
Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde
malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep
etmeksizin tamir ile yükümlüdür.
Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle
maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya
tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik
haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi
durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan
arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.
Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu
malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak
tespit ve ilânla görevlidir.
Yenisiyle değiştirme hakkı yoktur fakat zamanında onaramıyor veya tamir edemiyorsa haklara sahiptir. Başımdan geçtiği için yazdım bilgim dahilinde. Fakat satıcı muhattap olarak bile karşı tarafla ilgilenmemekte. Hak ve hukuk her şekilde aranmaktadır o da ayrıca bir konu. Ama konuşmak var konuşmak var. Sizin ki farklı neyse ben tartışmak için demedim o sizin düşünceniz fakat uslup farklı. Başımdan geçtiği için yazdım. Zaten ben basın yolu derken sürecin hızlanması karşı tarafın sorunu gidermesi amacıyla dedim tehdit etsenizde firma sonuçta kanunları bilen bir yer bilmese ticaretle uğraşmaz. Bu süreç sonucunda iki tarafın kanunlar çerçevesinde öneriler olur tüm dünya kanunlarında böyledir ya ücretsiz verir ücretsiz onarır veya başka seçenekler. Çünkü firma zamanında teslimat yapapmamış. Ben orda hakketmediği bir cihazı talep etmesini söylmedim. Mahkemenin uzun sürmesinden dolayı süreci hızlandırması için öyle bir yol kullanmasını dedim. Sonuçta firma çözümü buluyor ne gerekiyorsa konuni olarak. Kanuni olarak hak edişlerini söyledim. Siz farklı yerlere çekmişiniz.
 

darkstar

Profesör
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,707
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,503
Puanları
358
Garanti ile ilgili maddeyi yazmışsınız teşekkür ederim ancak arıza garanti kapsamında değil.
Burada firmanın sadece tamir hizmetini verme yükümlülüğü var veya tamiri mümkün değil deyip işin içinden de çıkabilir.
 

frebaba2121

Öğrenci
Katılım
30 Ağustos 2016
Mesajlar
46
Reaksiyon puanı
1
Puanları
8
Yaş
31
Garanti ile ilgili maddeyi yazmışsınız teşekkür ederim ancak arıza garanti kapsamında değil.
Burada firmanın sadece tamir hizmetini verme yükümlülüğü var veya tamiri mümkün değil deyip işin içinden de çıkabilir.
Garanti belgesinde kaç günde gelmesi gerektiği yazar.Aldıklarına göre garanti kapsamına giriyor.O maddede yazan gün veya hafta tarihini geçmişse parasını geri alabilir.
 

darkstar

Profesör
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,707
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,503
Puanları
358
Garanti belgesinde kaç günde gelmesi gerektiği yazar.Aldıklarına göre garanti kapsamına giriyor.O maddede yazan gün veya hafta tarihini geçmişse parasını geri alabilir.
Satıcı firmaların garanti kapsamına girmeyen ürünlere de tamir hizmeti verme mecburiyeti var.
 

frebaba2121

Öğrenci
Katılım
30 Ağustos 2016
Mesajlar
46
Reaksiyon puanı
1
Puanları
8
Yaş
31
Haklısınız arıza garanti kapsamına girmediğinden tamir için ödediği ücreti geri alabilir
Arkadaş garanti dedi ama garantiyse eğer parasını geri alabilir.Değilse dediğiniz olayın gerçekleşme ihtimalıda ver.
 
Üst