ahmetdeniz1990
Asistan
- Katılım
- 6 Ekim 2020
- Mesajlar
- 107
- Reaksiyon puanı
- 61
- Puanları
- 28
- Yaş
- 35
Pandemi her sektörü olduğu gibi havacılık sektörünü de olumsuz anlamda etkiledi. Lufthansa, Emirates, AirFrance gibi havayolu şirketleri devletten destek almalarına rağmen milyar dolarlarca zarar ettiler. Uçuş sayıları ve doluluk oranları da çok azaldı. Ayrıca pandemi döneminde iflas eden havayolları bile oldu.
Türk Hava Yolları ise devlet desteği almadan hala Avrupa'da en çok uçuş yapan havayolu olma ünvanını koruyor. Diğer şirketlerin açıkladığı zararların yanında THY'nin zararı hiçbir şey. Pandemi döneminde hiçbir şirketin zarar açıklaması anormal ya da beklenmedik değil bence. Ama mantıklı olan değerlendirme biçimi şirketleri rakipleriyle kıyaslamak. AirFrance 12.6 milyar dolar devlet desteği almasına rağmen 8.6 milyar dolar zarar etti. United 5 milyar dolar devlet desteği almasına rağmen 7.1 milyar dolar zarar etti. THY ise devlet desteği almadan 0.8 milyar dolar zarar açıkladı. Bence konu tartışmaya kapalı. Uçuş sayıları ve doluluk oranları ortada.
Daha dünkü uçuş sayısıyla ilgili bir uzman tweeti bırakıyorum buraya. Rakamlar gerçeği açıklıyor net bir şekilde.
Türk Hava Yolları ise devlet desteği almadan hala Avrupa'da en çok uçuş yapan havayolu olma ünvanını koruyor. Diğer şirketlerin açıkladığı zararların yanında THY'nin zararı hiçbir şey. Pandemi döneminde hiçbir şirketin zarar açıklaması anormal ya da beklenmedik değil bence. Ama mantıklı olan değerlendirme biçimi şirketleri rakipleriyle kıyaslamak. AirFrance 12.6 milyar dolar devlet desteği almasına rağmen 8.6 milyar dolar zarar etti. United 5 milyar dolar devlet desteği almasına rağmen 7.1 milyar dolar zarar etti. THY ise devlet desteği almadan 0.8 milyar dolar zarar açıkladı. Bence konu tartışmaya kapalı. Uçuş sayıları ve doluluk oranları ortada.
Daha dünkü uçuş sayısıyla ilgili bir uzman tweeti bırakıyorum buraya. Rakamlar gerçeği açıklıyor net bir şekilde.