Hangi günah en büyüktür?

Bu konuyu okuyanlar

AliA

Müdavim
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
527
Puanları
0
Sahih hadislerde büyük günahlar (kebâir) beş, yedi, dokuz, hatta yetmiş olarak zikredilmektedir. Bunlardan bazıları şunlardır: Allah'a şirk koşmak, adam öldürmek, anne-babaya isyan etmek, zina iftirasında bulunmak, muharebe anında cepheyi bırakıp kaçmak, yalan söylemek ve zina etmek.

Burada bir hadis-i şerife dayanarak günah mevzuunda bilmemiz gereken bir prensibe dikkatlerinizi çekmek istiyorum: "Israrla işlenen küçük günah küçük olarak kalmaz. İstiğfarla da büyük günah yerinde durmaz." Bir insan büyük bir günah işler de ardından Hz. Âdem gibi "Rabbenâ zalemnâ enfüsenâ - Ey bizim Rabb'imiz, kendimize yazık ettik" (A'râf, 7/23) derse öyle büyük bir günah eriyip gider. Titreyen bir kalbe ve ürperen bir dimağa sahip olup, her günah arkasından içinde fırtınalar kopan bir insanın -inşallah- büyük günahı olmaz/olamaz. Devamlı küçük günah işleyen, mesela sokaklarda fuzuli gezen ve bunu ehemmiyetsiz zanneden bir insan, bu vaziyette o kadar günah işler ki, ihtimal hakiki manada haramlara girse bu kadar günah olmaz. Aslında en büyük tehlike, tehlike olduğu bilinmeyen tehlikedir. En büyük günah, günah olduğu bilinmeden yapılan, bilinmeden yapılıp da arkasından nedamet hissi ve vicdan ızdırabı duyulmayan günahtır. En küçük günah ise hemen onun arkasından ciddi bir nedamet hissiyle Mevla'nın huzuruna gidilerek ciddi nedamet duyulan günahtır.

Hz. Âdem "Velâ tekrabâ hâzihi'ş-şecerate - Şu ağaca yaklaşmayın" (Bakara, 2/35) sınırını aşarak memnu meyveye el uzatmıştı. Bu haddizatında bir zelleydi. Şeytan da "Üscudû = Secde edin" emrine itaat etmeyerek secde etmemişti. Vâkıa bu da büyük bir günahtı. Bununla beraber şeytanın günahı şeytanın küfrünü netice vermiş, Hz. Âdem'in günahı ise peygamberlik payesine dahi halel getirmemişti. Çünkü Hz. Âdem, cürmünü itiraf ederek huzur-u Rabbi'l-âlemine yönelmiş ve tam bir teveccühte bulunmuştu; şeytan ise, "Çamurdan yarattığın kimseye secde mi ederim! Benden üstün kıldığın adam bu mu?" diyerek tekebbür ve gurura kapılmıştı. (Bkz. İsrâ, 17/61)
Hâsılı, en büyük günah, günah olduğu bilinmeden yapılan günah, günah işlerken ızdırap duyulmayan günah ve onu nedamet ve pişmanlıkla eritemediğimiz günahtır. En küçük günah ise, istiğfar ve tevbe potasında eriyip yok olan günahtır.

Cenab-ı Hak günah işlettirmesin. Şayet sürçer ve düşersek o zaman da tevbeye irşad ve hidayet buyursun.

ZAMAN
 

umur2008

Öğrenci
Katılım
8 Ekim 2010
Mesajlar
7
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Amin..Allah razı olsun...güzel paylaşım...
 

mperk

Müdavim
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
Allah cc razı olsun
 

promidal

Müdavim
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
kuranda allahın asla affetmeyeceğim dediği tek günah vardır oda şirk. diğer bütün günahları allah affedebilir. onun dışında kul hakkında ise şefaat(af) yetkisi kula aittir. onun dışında tek şefaatçi allahtır.

hangi hadisin sahih hangisinin uydurma olduğunu bilme şansımız yoktur. öyleyse hadisler sadece yol gösterici olabilirler ama hüküm koyucu olamazlar. hüküm yalnızca kurandadır.
 

mperk

Müdavim
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
kuranda allahın asla affetmeyeceğim dediği tek günah vardır oda şirk. diğer bütün günahları allah affedebilir. onun dışında kul hakkında ise şefaat(af) yetkisi kula aittir. onun dışında tek şefaatçi allahtır.

hangi hadisin sahih hangisinin uydurma olduğunu bilme şansımız yoktur. öyleyse hadisler sadece yol gösterici olabilirler ama hüküm koyucu olamazlar. hüküm yalnızca kurandadır.


Hangi hadis doğru hangi hadisi yanlış bilme şansımız yok derken doğru hadisi mantığına göre seçmeyi mi planlıyorsun kardeş ?
Bu durumda senin mantığına uymayan dinde olamaz öyle mi !?

Bak kardeş gelmiş geçmiş Büyük insanların yazıkları kitapları senin aklın almıyorsa inkar edilmez. Ehl-i Sünnetin yolu budur.
Ehl-i sünnetin kaynağı Kütübi sittedir ki ümmetin en hayırlılarından nakledilen hadislerin yer aldığı ve yazdığı kitaplar vardır.
Sünnetsiz Kur'an açıklanamaz.
Benim anlamadığım bir kitaba bakarken yani bir kısmını kabul edilip diğer bir kısmını inkar nasıl edilebilir ki ? Yazar sonradan kişilik mi değiştirdi ? Veya nakil aldığı sahabe tabiinler mi değişti ? Bak bu hadis benim aklıma uymuyor o zaman bunu Resulullah(sav) söylemiş olamaz deyip çıkarmak ne kadar doğru olabilir ki ?!

Allah cc selamet versin
 

promidal

Müdavim
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
Bak kardeş gelmiş geçmiş Büyük insanların yazıkları kitapları senin aklın almıyorsa inkar edilmez. Ehl-i Sünnetin yolu budur.
Ehl-i sünnetin kaynağı Kütübi sittedir ki ümmetin en hayırlılarından nakledilen hadislerin yer aldığı ve yazdığı kitaplar vardır.

kütübi sitte madem senin kaynağındır hiç oturup baştan sona okudun mu? ben okudum. peygamberimizi 6 yaşındaki hz aişe ile evlendirip sübyancı yapan kütübissitte, ikindi namazında kurandan sure okunmaz diyen kütübissitte, bir hadiste ak dediğine diğerinde kara diyen kütübissitte... hadis toplamayı ve yazmayı yasaklayan kütübi sitte...

kuran kendi kendini tefsir ediyor zaten. anlaşılmayacak hiçbir şey yok. hadislerin hangisinin uyduruk olduğunu bilmiyorsanız hiçbirine güvenemezsiniz. kütübi sittede kurandaki hükümleri reddeden hadisleri ne yapacaksınız o zaman. okumadan konuşuyorsunuz. eğer tartışacaksak size öyle kütübi sitte hadisleri aktarırım ki islamdan soğursunuz..
 

mperk

Müdavim
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
Kardeş sen şuraya Hak olan 4 mezhepten hangisine mensup olduğunu yaz ona göre bir cevap yazalım.
 

promidal

Müdavim
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
Kardeş sen şuraya Hak olan 4 mezhepten hangisine mensup olduğunu yaz ona göre bir cevap yazalım.

peygamberimiz hangi mezheptense ben ona mensubum. hanifi mezhebinden bir ailenin çocuğuyum. ancak kuranın mezhepleşmeyi yasakladığını gördükten sonra, haram olduğu için mezhepsiz bir müslüman olarak kendimi görüyorum.
 

mperk

Müdavim
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
Mezhebi meşrebi tanımayan birisine benim diyeceğim bir şey yoktur. Ondan dolayı konuşmamızın da bir manası yoktur.
Mezheb olmadığını söyleyen bir insanın zaten islami anlayışı ne olabilir ki. Böyle diyen bir kişi: kendisini ya şii ya vehhabi selefi v.s. sapık bir mezheb olduğunun farkında olmadığını anlarım.
Allah cc selamet versin.
 

promidal

Müdavim
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
Mezhebi meşrebi tanımayan birisine benim diyeceğim bir şey yoktur. Ondan dolayı konuşmamızın da bir manası yoktur.
Mezheb olmadığını söyleyen bir insanın zaten islami anlayışı ne olabilir ki. Böyle diyen bir kişi: kendisini ya şii ya vehhabi selefi v.s. sapık bir mezheb olduğunun farkında olmadığını anlarım.

öyleyse sizin tanımınıza göre peygamberimiz,sahabiler hatta mezhep imamları öncesinde yaşamış (peygamberimizin ölümünden sonra yaklaşık 150 yıl) bütün müslümanlar sizin dediğiniz gibi sapık bir mezhebin mensuplarıydılar da farkında değillerdi öylemi..

bir müslümanın iyi bir müslüman olabilmesi hatta cennete nail olabilmesi için bir mezhep mensubu olması gerekmiyor. mezhep mensupluğu tarikat üyeliğinden farksızdır. imam-ı azam ebu hanife de bir mezhep kurmadı. sadece kendi fikirlerini ve içtihatlarını dile getirdi. ancak vefaatinden sonra bir kesim onu mezhep imamı ilan edip mezhebi kurdular.

dediğim gibi islam anlayışımda bir tek pusulam vardır o da kur'an. emin olun beni sapkın ilan eden sizlerden çok daha fazla ilim sahibiyim. yıllarımı kur'an, fıkıh ve hadis üzerine çalışarak geçirdim. kuranı neredeyse satır satır ezbere biliyorum. ancak daha inandığı tanrının kelamını merak edip bir kez bile baştan sona okumamış insanların benim imanımı sorgulaması ne kadar acı vericidir. sizlere bir şey empoze etmek derdinde değilim tek istediğim bir farkındalık uyandırıp okumanızı sağlamak. eğer kuranı ve hadisleri bir kez baştan sona okuyacak olsanız zaten yaşadığınız islamın kuranda allahın bizden istediği islam olmadığını anlarsınız.
 

mperk

Müdavim
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
Mezhepsizliğik dinsizliğe götüren bir köprüdür.
http://forum.shiftdelete.net/din-kulturu-ve-ahlak-bilgisi/122003-mezheplere-uymayanlarin-durumu.html

Mezhepsiz bir müslüman olmaz , neden? Her ashabın ve tabileri olan alimlerin Kur'an ve hadisi şeriflerden anlayıp devam ettirdiği silsileye mezheb denir, bu silsilelere bakmadan nasıl din öğrenilecek? insanın kendisi Kur an dan ne çıkartacak? Kur an kimini saptırır, kimine hidayet rehberi olur, sen hangisinden? bu ihtimalle din oluşmaz, dini asırlarca analıyıp yaşayan birine tabi olmak zaten Kur anın emridir, buna tabi değilse o kişi zaten Kur ana tabi değil ki yalancıdır... senin sözlerin aslı müsteşriklerin fitnesidir onları almışsın... sahih hadisi şerifte ahır zamanda bazılarını koltuklarına yaslanarak sadece Kur ana tabi olduklarını hadisi şerifleri veya alimlerin ictihatlarını kabul etmeyecekleri haber verildi, onların şerrinden sakınmamız bildirildi....

Allah cc Bu hadisi şerife mensup olanların şerrinden cümlemizi korusun. Amin.
 
Üst