Formula 1'de yeni sezon rehberi

mazruf

Guru
Emektar
Katılım
30 Temmuz 2009
Mesajlar
23,098
Reaksiyon puanı
1,117
Puanları
113
Yaş
40
Formula 1 heyecanı, sporun tarihindeki en kısa sezon arasının sona ermesiyle bu hafta sonu geri dönüyor.

Ba%C5%9Fl%C4%B1ks%C4%B1z-169.jpg


Garaj kapılarının kapanması, pilotların kasklarını asmaları daha dün gibi. İngiliz pilot Lewis Hamilton'ın şampiyonluk kupasının üzeri henüz tozlanamadı bile.

Geçen yılın şampiyonu Mercedes ile Hamilton, bu sezonun da favorileri.

İşte eski pit stop mühendisi James Lyons'un yardımıyla hazırladığımız 2015 Formula 1 rehberi.

Lyons son beş yıldır ilk kez Avustralya'daki açılış yarışını evde babasıyla birlikte izleyecek.

150313122351_formula_2_624x351_v_nocredit.jpg


Lyons (ortada) geçen yılki açılış Grand Prix'sinde pistteydi...

30 yaşındaki Lyons "Marussia'da kıdemli elektronik mühendisiydim. Garajlardaki ışıklardan, araçlardaki kontrol panellerine kadar her şeyden sorumluydum" diye anlatıyor eski işini.

150313122528_formula_4_624x351_v_nocredit.jpg


...ama bu yıl açılışı babasının evindeki kanepede izlemek zorunda.

James Lyons geçen yıl takımı kayyuma devredildiği için işini kaybetse de, yarışları babasının evindeki kanepeden izleyecek olsa da "Sezonu sabırsızlıkla bekliyorum" diyor.

Pilotlar

Lewis Hamilton'ın dışında bu sezon dört eski şampiyon; Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen ve Jenson Button da pistlerde olacak.

150313122552_formula_5_624x351_v_nocredit.jpg


James Lyons "Bu yıl Mercedes pilotlarından Lewis Hamilton ya da Nico Rosberg'in şampiyon olacağına neredeyse eminim" diyor.

Ferrari'den McLaren takımına geçen Fernando Alonso doktorların tavsiyesi üzerine Melbourne yarışında pistte olmayacak.

150313122636_formula_6_624x351_v_nocredit.jpg


Ferrari'de Alonso'nun yerini Sebastian Vettel aldı.

Red Bull'un ikinci takımı Torro Rosso, 17 yaşındaki Max Verstappen'e bir araç teslim edecek. Hollandalı Verstappen Formula 1 tarihinin en genç pilotu.

Takımlar

Geçen sezon 19 yarıştan 16'sını kazanan Mercedes şampiyon olmuştu.

150313122707_formula_7_624x351_v_nocredit.jpg


Mercedes avantajını koruyacak gibi gözüküyor.

Williams, Ferrari ve Red Bull Mercedes'in arkasından geliyor.

James Lyons "McLaren'e üzülüyor. Geçen sezonun sonunda Honda'yla birleştikten sonra motor sorunlarından darbe yediler. Honda ekibinin önünde motoru iyileştirmek gibi zor bir iş var çünkü diğer takımlar kendi motorları üzerinde çok uzun süredir çalışıyorlar" diyor.

Pist dışındaki olaylar

2014 sezonu pist dışında da birçok olaya sahne oldu. Caterham ve Marussia takımlarının kayyuma devredilmesi, yüzlerce kişinin işini kaybetmesine neden oldu.
Marussia yeni ismi Manor Marussia'yla Formula 1'e geri döndü. Ancak genel olarak takımların mali sorunları sürüyor.

150313122749_formula_8_624x351_v_nocredit.jpg


Formula 1'in patronu Bernie Ecclestone mali sorun yaşayan takımlara katılım parasının bir kısmını avans olarak ödedi. Ancak Sauber, Lotus ve Force India sezon öncesi nakit akışı sorunları yaşadı.

James "Televizyon yayın hakları gelirleri daha iyi dağıtılmış olsaydı Marussia gibi küçük takımların yaşama şansı artardı. Bazı büyük takımlar televizyon gelirlerinden, diğer takımların yıllık bütçelerinden daha fazla para alıyor" diyor.

Teknik

Formula 1 otomobilleri geçen yıldan bu yana 1,6 litre hacimli V6 turbo motorları kullanıyor.

Bir GrandPrix hafta sonunda her bir pilota 13 set kuru hava, dört set geçiş lastiği ve üç set yağmur lastiği veriliyor.

150313122811_formula_9_624x351_v_nocredit.jpg


Ancak yetkililer Formula 1'in dünyadaki popülerliğini arttırmaya niyetli. Araç ve lastik seçimini genişletip motorları güçlendirmek istiyorlar.

Bu planlar üzerinde henüz uzlaşma yok ve James de bunlardan pek hoşlanmadığını söylüyor.

"Belki bu yolla bir kısım taraftarı geri kazanabilirler. Ancak otomobilleri 1980 ve 90'lardaki haline benzetme yoluna gidemezler" diyor.

Taraftarlar


150313122842_formula_10_624x351_v_nocredit.jpg


Taraftarlar bu yıl Avustralya'da başlayıp, Kasım'da Abu Dabi'de sona erecek 20 yarışı sabırsızlıkla bekliyor.

Samanta Charles, Sheffield'de yaşıyor ve Melbourne'de yapılacak ilk Grand Prix'yi izlemek için erken kalkmayı planlıyor.

"Yarış izlerkenki adrenalini ve heyecanı seviyorum. Geçen yıl pist dışında olanlar hayal kırıklığı yarattı ve bence küçük takımlara da yarışabilmeleri için daha çok para verilmeli" diyor.

Bu sezon Jenson Button'ın şampiyon olmasını istese de Nico Rosberg'in Lewis Hamilton'ı geride bırakma şansının daha çok olduğunu düşünüyor.

Ollie Zorab ise yarışı Melbourne'de izleyecek. 130 sterlinlik (520 TL) ucuz biletlerden aldığını söylüyor.

Zorab heyecanlı ve Avustralyalıların vatandaşları Redbull pilotu Daniel Ricciardo'ya büyük destek vereceğini belirtiyor.

"Herkes heyecanlı, sabırsızlıkla bekliyor" diyor.

KAYNAK
 
Üst