Formula 1 2011 sezonu yeni kurallar!

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
Formula 1'de 2011 sezonu, 27 Mart Pazar günkü Avustralya Grand Prix'siyle açılırken, Uluslararası Motor Sporları Birliği (FIA) bu sezon yarışlara yeni kurallar getirdi.

formula_MEDKL.jpg


Yarışseverlerin heyecanla beklediği Formula 1 Dünya Şampiyonası, hafta sonu başlayıp, 27 Kasım Pazar günü Brezilya Grand Prix'siyle sona erecek. İptal edilen Bahreyn Grand Prix'si nedeniyle yarış sayısı 19'a düşen şampiyonada, İstanbul Park Pisti'nde yapılacak Türkiye Grand Prix'si ise 8 Mayıs Pazar günü koşulacak.

Bahreyn Sakhir Pisti'nde 13 Mart'ta koşulması planlanan yarış, Bahreyn Veliaht Prensi Salman Bin Hamad El Halife'nin, Formula 1'in patronu Bernie Ecclestone'u arayıp, son günlerde yaşanan olaylar nedeniyle ülke içişlerine yoğunlaşacaklarını bildirmesi üzerine iptal edilmişti. Öte yandan, FIA, Bahreyn Grand Prix organizatörlerine yeniden takvime girip girmeyeceklerine karar vermeleri için 1 Mayıs tarihine kadar süre verdi.

SEZONUN YENİ KURALLARI

Formula 1'e yeni sezonunda bazı yeni kurallar getirildi.

Ayarlanabilir kanat sistemi

Yeni kurallara göre, pilotlar, aracın arkasında hava direncini düşürerek, hız yapmaya olanak sağlayan arka kanat sistemini kokpitten ayarlayabilecek. Pilotların, daha ziyade antrenman ve sıralama yarışları sırasında kullanabileceği bu sistemin yarış sırasındaki kullanımı ise kurallara bağlı olacak. Pilot, ayarlamayı, ancak önündeki araç ile arasında bir saniyeden daha az bir zaman varsa yapabilecek.

F-kanal sistemi ve çift difüzer kalktı

Aracın aerodinamik özelliğini değiştiren her türlü cihaz veya sistem kaldırıldı. Bunlar, kokpitteki hava boşluğunu kontrol etme imkanı sağlayan F-kanal ile çift katmanlı difüzer sistemini kapsıyor.

KERS'e izin var

Geçen sezon kaldırılan ''Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi''ne (KERS) yeniden izin çıktı. Bu sistem, frenleme sırasında depolanan enerjinin geri kazanımını sağlıyor.

Direksiyon bağlantı noktaları

Daha güvenli bir yarış için direksiyonların tutturulduğu nokta sayısı artırıldı. Yeni kurala göre takımlar, direksiyonlarını ikinci bir noktadan daha araca tutturmak zorunda.

Lastikler

Formula 1'e 13 yıldır lastik sağlayan Bridgestone'un yarışlardan çekildiğini açıklaması üzerine, İtalyan Pirelli markasıyla anlaşıldı.

Pirelli, bu sezondan itibaren 3 yıl boyunca takımlara lastik sağlayacak. Lastikler konusunda bir kural değişikliği yapılmadı.

Vites kutusu

Vites kutusunda kural değişikliği yapılmadı. Fakat bir vites kutusu, dört değil, beş yarışta kullanılacak.

Sıralama turları

Yarıştan bir gün önce yapılan sıralama turlarıyla ilgili yeni kural ise şöyle: Eleme turunun ilk etabında hızı yüzde 107'nin altında kalan pilotlar, yarışa başlama hakkını elde edemeyecek. Ancak istisnai durumlarda, yarış komiserleri aracın yarışa başlamasına izin verebilecek.

Cezalar

Yarış komiserlerinin ceza verme yetkileri artırıldı. Zamanla ilgili cezalar verebilecek komiserler, pilotları yarışlardan diskalifiye edebilecek veya pilotun bir sonraki yarışını askıya alabilecek.

NTV Spor
 

irfan-06

Asistan
Katılım
14 Aralık 2009
Mesajlar
206
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Ayarlanabilir kanat ile kersk sistemini birlikte kullanmak araç geçişlerini daha kolaylaştıracağını düşünüyorum ve bu sezon bol geçişli yarışlar bekliyorum. Uzun zamandır yarışlarda bana heycan veren bir pilot yok. En son bana heyecan veren pilot Juan Pablo Montoya Bmw Williams. Hele ki Michael Schumacher ile kapışmaları ve aracı çok agresif kullanmısını özlüyorum.
 

muratteas

Dekan
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,578
Reaksiyon puanı
96
Puanları
48
Michelean den sonra Br'nin de çekilmesi olmadı.
 

olympuskiller

Profesör
Katılım
23 Mart 2008
Mesajlar
1,474
Reaksiyon puanı
7
Puanları
38
kersin geri gelmesi de olumlu ayrıca
ayarlanabilir kanat yarış içerisinde öndeki araçla 1 saniyeden daha küçük bir fark olduğunda kullanılabilecek, hatta pistin her bölümünde de kullanılamayacakmış,yarış için konuşuyorum, bu ilk yarışlarda kaf karışıklığı yaratacaktır belki, kanat ayarlamasının yapılabileceği yerler çizgilerle belirlenecekmiş ilk yarışlarda anlaşılacaktır ama , bence keyifli bir sezon bizi bekliyor
 

lBa1xkrV1fe7

Asistan
Katılım
22 Haziran 2008
Mesajlar
397
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
şu tek depoyla yarış götürme olayından sonra tadı kalmadı f1'in
 

gs_kadir

Profesör
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
4,263
Reaksiyon puanı
8
Puanları
38
valla çin yarışı müthişti hele webber in 18. sıradan gelip 3.sırayı alması yarışın en büyük olayıydı.bol bol geçiş izledik
 
Üst