
İlk önce FIFA 2007 ile başlamak istiyorum.Gerçek anlamda ilkNext Gen FIFA oyunuydu. PES in başarısının zirvede olduğu bir zamanda ortaya çıkmıştı. Konsol oyuncuları tarafından FIFA 07 beğenilmişti.Bugünki FIFA devriminin ilk halkasıydı. Ardından 2008 çıktı popülaritesi pek yükselmedi. FIFA nın çıkış oyunu 2009 oldu. Aslında iyi bir pazarlama stratejisi yapıldı. İlk başta PC'ye konsoldaki gibi next-gen çıkacağı söylenmişti.İnsanlar tabi hemen konsol FIFA videolarına baktılar ve yeni FIFA yı tanımaya başladılar. Ardından sadece grafiklerin next-gen geleceği açıklaması hayal kırıklığı yarattı.Ama EA istediğini aldı.FIFA 09 konsol sürümleri çok başarılı oldu. Ardından oynanışın geliştirilmesi ile mini bir devrime imza atıldı.FIFA 10 geldi.Bugün PC lerimizde oynadığımız FIFA 11 aslında FIFA 10 un x360 portudur. Konsola çıkan FIFA 11 yenilenmiş pas sistemi oyuncu kartları ile yeni gelişmelere imza attı. Ve artık kaçınılmaz gerçek FIFA , PES ten daha iyi olduğu kanıtlanmış oldu.
Demo 1,5 GB büyüklüğünde içerisinde Manchester City, Barcelona ,Milan, ,Marseille, Arsenal ve Borussia Dortmund takımları ile beraber stad olarak Manchester City'nin stadı Etihad Stadyumunu barındırıyor.Demoda üçer dakikalık ikişer devre maçlar yapabiliyoruz.Tabi zamanı uzatma yamaları mevcut.
Çarpışma motoru
FIFA'nın kuşkusuz bu yıl en büyük yeniliği çarpışma motoru.Başta endişelere yol açsada EA Sports fizik motorunun ayarını iyi yapmış gibi görünüyor.Tabi bazılarınızın çeşitli buglar alabileceğinizi tahmin edebiliyorum.Motor sadece görseli değil fiziksel mücadeleyide ön plana çıkarmış.Örnek olarak arkadan girdiğiniz bir futbolcu belli bir süre sakatlanabiliyor.Artık oyunun oynarken daha dikkatli olmamız gerekiyor."DİKKAT SAKATLIK OLABİLİR"...
Oynanışın Temeli
FIFA 2007 den beri "pas" a dayalı bir sistem oturttu.PES teki gibi kanattan ceza sahasına girip boş adama oynarak gol atmak FIFA çok karşılaşılan bir durum değil.EA nın tamda bunu düşündüğünü sanıyorum.Çünkü bu sistem insanların el becerisine dayalı idi.Ancak FIFA'da PES nazaran oynarken biraz düşünmeniz gerekiyor.Eğer sıkı bir PES oyuncusu iseniz FIFA mantığını kavramak için uzunca bir süre maç yapmanız gerekiyor.
11 e göre pas sistemi değişmiş.Artık daha net paslar verilebiliyor.FIFA 11 i arkadaşlarım ile oynamamamın sebebi sık sık attığım topların takım arkadaşımın arkasına düşmesiydi.Şimdi bu durum biraz daha iyi.Eğer 11 in pas sistemine alışmış iseniz bu sistemi çözmeniz pek uzun sürmeyecek.
FIFA tüm serisinin temel sorunu kalecilerdi.Yine sorun olarak gözüküyor.Olması gerektiğinden çok daha iyiler.Örneğin klasik PES gollerinden kaleci ile karşı karşı kaldığımızda kaleciden koşarak aramızdaki mesafeyi açtığımız güzel goller atabiliyorduk.FIFA da böyle bir şey mümkün değil.Altıncı next-gen oyunda bunu görmek hoş değil
Kaleci hariç yapay zeka sorunsuz gözüküyor.Bu konuda zaten bir temeli vardı oyunun.
Aslında çarpışma motoru dediğimiz teknoloji sadece futbolcular ile ilgili değil.Gerçekte bir fizik motoru diyebiliriz.Ve bu motor top fiziğinede yaramış.FIFA da şuta ortaya doyacaksınız.
FIFA 12 de çeşitli port sorunlarının devam ettiğini görüyorum.Oyun kolu sorunları gibi.Dahada önemlisi bu oyun için port çalışmaları üç yıl sürmüştü ve en sonunda FIFA 10 , PC ye 11 olarak port edilmişti.Ama optimizasyon konusunda bir tecrübe edinememişler gibi gözüküyor.Verdiği grafiğe göre sistem gereksinimlerinin yüksek olduğunu belirtmeliyim.
Grafik demişken son olarak klasik üçlüye dönelim oyunun grafikleri iyi sayılır ancak abartılacak bir yanı olmadığı görüşündeyim.Sesler her FIFA oyununda olduğu gibi başarılı rakibi ile kıyaslanamaz.Üçüncüde oynanış zaten paragraflarca oynanıştan bahsettik.
Yazım öznel olacağı için forum üyelerimizin düşüncelerinden de yararlandım hepinize teşekkürler.
::FIFA 12 tarihin en iyi futbol simülasyonu mu ?
Yazan : Selim Yaban - Shiftdelete.net