yaşli çocuk
Profesör
- Katılım
- 17 Ağustos 2011
- Mesajlar
- 4,373
- Reaksiyon puanı
- 11
- Puanları
- 218
Facebook Yeni Satış Takip Aracı Marka ve Reklamverenlerin Yüzünü Güldürecek
Sosyal medyada şirketlerin reklam harcamalarının karşılığını bulup bulmadığı, mevcut ölçümleme yöntemleriyle cevabı öğrenilemeyen soruların başında geliyor. Son zamanlarda reklam gelirlerine yönelik ürünleriyle dikkat çeken Facebook, en azından online perakende sektörü için yapılan reklam yatırımının geri dönüşünün hesaplanabilmesine katkıda bulunacak yeni bir ölçüm aracını kullanıcılara sunmak üzere.
Reutersin özel haberine göre, Facebookta yer alan online perakende şirketleri reklam performanslarını daha yakından izleme fırsatı bulacak. Facebookun yeni reklam ürünlerinden biri olan satış izleme aracı, özellikle markaların yüzünü güldüreceğe benziyor.
Nitekim yaptığı açıklamada, reklam etkinliğini ölçmenin şirketler açısından büyük önem taşıdığını ve böyle bir aracı uzun bir süredir kendilerinden talep edildiğini belirten Facebook Reklamları Ürün Müdürü David Baserin açıklamaları, bu görüşü destekler nitelikte.
Günümüzde dijital pazarlama şirketlerinin reklam performansına yönelik bugüne kadar elde ettiği bilgiler genel satış adedi gibi yüzeysel verilerden ibaret. Reklamverenlerin satış yaptıkları insanlar hakkında bilgi sahibi olmaları bu nedenle mümkün olmuyor. Uzmanlar ise bu açığı en iyi Facebookun kapatacağı düşüncesinde. Diğer yandan Facebookun yeni reklam aracıyla birlikte pazarlama şirketlerine geçmişte belirli bir reklam için olumlu yanıt aldıkları tüketicilere benzer özelliklere sahip yeni hedefleme yapabilme seçeneği de sunulmuş olacak.
Şu an test aşamasında olan Facebookun yeni reklam aracının bu ay sonunda tamamen kullanıma sunulacak. Facebooktan yapılan açıklamaya göre aracı test eden online perakende şirketlerinden Fab.com, reklam faaliyetlerinde yeni müşteri edinme başı maliyetlerinde %39′luk bir düşüş sağlamayı başarmış durumda.
Kaynak
Sosyal medyada şirketlerin reklam harcamalarının karşılığını bulup bulmadığı, mevcut ölçümleme yöntemleriyle cevabı öğrenilemeyen soruların başında geliyor. Son zamanlarda reklam gelirlerine yönelik ürünleriyle dikkat çeken Facebook, en azından online perakende sektörü için yapılan reklam yatırımının geri dönüşünün hesaplanabilmesine katkıda bulunacak yeni bir ölçüm aracını kullanıcılara sunmak üzere.
Reutersin özel haberine göre, Facebookta yer alan online perakende şirketleri reklam performanslarını daha yakından izleme fırsatı bulacak. Facebookun yeni reklam ürünlerinden biri olan satış izleme aracı, özellikle markaların yüzünü güldüreceğe benziyor.
Nitekim yaptığı açıklamada, reklam etkinliğini ölçmenin şirketler açısından büyük önem taşıdığını ve böyle bir aracı uzun bir süredir kendilerinden talep edildiğini belirten Facebook Reklamları Ürün Müdürü David Baserin açıklamaları, bu görüşü destekler nitelikte.
Günümüzde dijital pazarlama şirketlerinin reklam performansına yönelik bugüne kadar elde ettiği bilgiler genel satış adedi gibi yüzeysel verilerden ibaret. Reklamverenlerin satış yaptıkları insanlar hakkında bilgi sahibi olmaları bu nedenle mümkün olmuyor. Uzmanlar ise bu açığı en iyi Facebookun kapatacağı düşüncesinde. Diğer yandan Facebookun yeni reklam aracıyla birlikte pazarlama şirketlerine geçmişte belirli bir reklam için olumlu yanıt aldıkları tüketicilere benzer özelliklere sahip yeni hedefleme yapabilme seçeneği de sunulmuş olacak.
Şu an test aşamasında olan Facebookun yeni reklam aracının bu ay sonunda tamamen kullanıma sunulacak. Facebooktan yapılan açıklamaya göre aracı test eden online perakende şirketlerinden Fab.com, reklam faaliyetlerinde yeni müşteri edinme başı maliyetlerinde %39′luk bir düşüş sağlamayı başarmış durumda.
Kaynak