- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,457
- Reaksiyon puanı
- 530
- Puanları
- 0
Twitterın kurucularından Biz Stone, en büyük rakipleri Facebookla aralarında yaşanan reklam rekabetinin giderek güçlendiği günlerde beklenmedik bir çıkış yaptı. Stone, Facebookun reklam sunmadığı uygulamaları için kullanıcılardan para alması gerektiğini savundu.
Facebookun Instagram Video ile Twitterın mikro film paylaşım uygulaması Vinea büyük darbe vurmasının ardından, iki sosyal ağ arasındaki rekabet giderek artıyor. Twitterın büyük şirketlere reklam alanı satmaya başladığı ve Facebookun mobil reklamlardan elde ettiği geliri giderek artırdığı günlerde, Twitter kurucularından Biz Stonedan ilginç bir öneri geldi.
Stone, şaşırtıcı bir şekilde en büyük rakibinin iş modeli hakkında öneride bulunarak, sosyal ağ devine freemium modeli önerdi.
Bu model kapsamımda, şirketler ana uygulamaları için ücret istemiyor ancak uygulamaların sunduğu ek içerikler ücrete tabii tutuluyor. Bir mobil oyunda yeni bölümleri oynamak için para ödemeniz, buna bir örnek.
YENİDEN FACEBOOK KULLANMAYA BAŞLADIM
Stone, Medium.com sitesinde girdiği açıklamada, bir zamanlar içinden çıkılması zor ayarlar,sayısız içerik ve çerez yüzünden Facebook kullanmayı bıraktığını, ancak kısa bir süre önce tekrar kullanmaya başladığını belirtti.
Stone, geri döndüğü Facebook hakkında hemen bir öneride bulunmayı da ihmal etmeyerek, sosyal ağın reklamlardan kurtulmak için kullanıcılardan aylık 10 dolar almasının mantıklı olacağını belirtti.
Facebook böylece, reklamlardan elde etmeye çalıştığı geliri kullanıcılardan temin edebilir ve her yerde herkesin karşısına çıkan reklamlar bir nebze azalabilir.
Mashable sitesinin haberine göre, Stone, Facebookun reklamlardan kurtulması için Freemium modelini öneren ilk isim değil. Ancak Twitterın kurucularından biri olarak bu öneride bulunması son derece manidar. Facebooka yaptığı önerinin yanında, Stoneun Twitter için aynı modeli düşünüp düşünmediği de merak konusu.
Twitterı 2011de terk eden Stone, girişim projelerini destekleyen Obvious şirketini kurmuştu. Medium.com, şirketin başlattığı projelerden biri arasında yer alıyor.
ntvmsnbc
Facebookun Instagram Video ile Twitterın mikro film paylaşım uygulaması Vinea büyük darbe vurmasının ardından, iki sosyal ağ arasındaki rekabet giderek artıyor. Twitterın büyük şirketlere reklam alanı satmaya başladığı ve Facebookun mobil reklamlardan elde ettiği geliri giderek artırdığı günlerde, Twitter kurucularından Biz Stonedan ilginç bir öneri geldi.
Stone, şaşırtıcı bir şekilde en büyük rakibinin iş modeli hakkında öneride bulunarak, sosyal ağ devine freemium modeli önerdi.
Bu model kapsamımda, şirketler ana uygulamaları için ücret istemiyor ancak uygulamaların sunduğu ek içerikler ücrete tabii tutuluyor. Bir mobil oyunda yeni bölümleri oynamak için para ödemeniz, buna bir örnek.
YENİDEN FACEBOOK KULLANMAYA BAŞLADIM
Stone, Medium.com sitesinde girdiği açıklamada, bir zamanlar içinden çıkılması zor ayarlar,sayısız içerik ve çerez yüzünden Facebook kullanmayı bıraktığını, ancak kısa bir süre önce tekrar kullanmaya başladığını belirtti.
Stone, geri döndüğü Facebook hakkında hemen bir öneride bulunmayı da ihmal etmeyerek, sosyal ağın reklamlardan kurtulmak için kullanıcılardan aylık 10 dolar almasının mantıklı olacağını belirtti.
Facebook böylece, reklamlardan elde etmeye çalıştığı geliri kullanıcılardan temin edebilir ve her yerde herkesin karşısına çıkan reklamlar bir nebze azalabilir.
Mashable sitesinin haberine göre, Stone, Facebookun reklamlardan kurtulması için Freemium modelini öneren ilk isim değil. Ancak Twitterın kurucularından biri olarak bu öneride bulunması son derece manidar. Facebooka yaptığı önerinin yanında, Stoneun Twitter için aynı modeli düşünüp düşünmediği de merak konusu.
Twitterı 2011de terk eden Stone, girişim projelerini destekleyen Obvious şirketini kurmuştu. Medium.com, şirketin başlattığı projelerden biri arasında yer alıyor.
ntvmsnbc