- Katılım
- 10 Ocak 2012
- Mesajlar
- 7,862
- Reaksiyon puanı
- 31
- Puanları
- 228
Dünyanın en büyük sosyal medya ağı Facebook, Mayıs ayında hezimetle sonuçlanan halka arzından bu yana piyasa değerinde tam 34 milyar dolar kaybetti.
Dünyanın en büyük sosyal medya ağı Facebook, Mayıs ayında hezimetle sonuçlanan halka arzından bu yana piyasa değerinde tam 34 milyar dolar kaybetti. Şirketin hisse değeri ise halka arzdan bu yana yüzde 38 düştü. Bloombergün verilerine göre Facebook, ABD tarihinde halka arz sonrası en hızlı değer kaybeden şirket oldu.
Facebookun hisseleri, Cuma günkü borsa kapanışında yüzde 11.7 değer daha kaybederek 23.70 dolara geriledi. Hisseler, 17 Mayıstaki halka arzda 38 dolardan satışa sunulmuştu. Facebook, yaklaşık 10 haftalık süreçte hisse değerlerinde toplam yüzde 38 değer kaybı yaşarken, şirketin CEOsu Mark Zuckerbergin de serveti erimeye başladı. Bloomberg Milyarderler İndeksine göre, Zuckerbergin serveti 13.7 milyar dolardan, dün 12.1 milyar dolara indi. Merkezi ABDnin San Francisco kentinde bulunan Raymond James & Associates yatırım şirketinden Aaron Kessler, Yatırımcılar hep Facebooktaki potansiyel için yatırım yapıyordu... Artık bu potansiyelin sürekli azaldığını görüyoruz. Hatta, birkaç yıl sonra geriye bir şey kalmayabilir dedi.
ABD TARİHİNİN EN HIZLI DÜŞEN ŞİRKETİ
NASDAQ borsasının tarihinde gerçekleştirdiği en büyük halka arz işleminde başrolde yer alan Facebook, Bloomberg verilerine göre, ülke tarihinin en kısa zamanda en çok değer kaybeden şirketi oldu.
Facebookun iki buçuk aylık sürede kaybettiği 34 milyar dolar, ABDnin Whole Foods Market ve Time Warner Cable gibi büyük şirketlerinin de dahil olduğu birçok firmanın toplam piyasa değerinden fazla.
Facebook, her ne kadar çok hızlı bir düşüş yaşıyor olsa da, piyasa değeri en büyük rakiplerinden Googleın iki katı. Analistler, Facebookun gelir kaynaklarını yenilemesi ve mobil altyapısını güçlendirmesi halinde kısa zamanda yeniden güç kazanabileceğini düşünüyor.
RAKAMLAR DÜŞÜYOR
2012in ikinci çeyreğine ait mali rakamları dün açıklayan Facebook, ilk çeyreğe kıyasla kullanıcı sayısını yüzde 4.9 artırarak 955 milyona çıkarmasına rağmen 157 milyon dolar net zarar beyan etmişti. Şirketin ilk çeyreğe oranla reklam gelirleri yüzde 37den yüzde 28e geriledi. Buna rağmen gelirlerini yüzde 32 artıran Facebook, 1.18 milyar dolar gelirle, Bloombergün 1.16 milyar dolarlık tahmini geride bıraktı.
Öte yandan, şirketin bir yıl önce aynı dönem yüzde 53 olan faaliyet karı bu yıl yüzde 43e geriledi. Zuckerberg, rakamların açıklandığı gün basına yaptığı açıklamada mobile odaklanacaklarını söylerken, şirketin baş mali sorumlusu David Ebersman, 2012nin ikinci yarısında önemli bir büyüme kaydedeceklerini iddia etti.
Haber Kaynağı: